V prvnich sekundach, kdy jsem se na obrazek podival- proklikaval do clanku, tak jsem myslel, ze se jedna o novy facelift Dusteru (hlavne predni cast po A sloupky) :-)
Je směšné, jak se všude šíří módní názor, že SUV je snad něco lepšího než pořádný sedan. Jak kvůli zvýšenému posazu je každej tr................. ochoten obětovat kratší brzdnou dráhu, lepší dynamiku, přilnavost v zatáčkách, nižší spotřebu, a koneckonců i objem kufru, který má většinou slušný sedan, nebo kombi taky stejný, nebo lepší.
Ale doba si to žádá, tak proč to stádu neprodat, že? :-)
Tím samozřejmě moje kritika nesměřuje na majitele v nepřístupných oblastech, jezdících po nezpevněných cestách, kdy se bez 4wd a lepší průchodnosti terénem neobejdou. Jenže ruku na srdce, kolik procent takových lidí je, a ti stejně jezdí už raději v off-roadech.
No a když ještě vezmeš v potaz návrh, že by se měli zdanit stará neekologická auta... Třeba takový starší kombík (10 let) může být (i papírově) srovnatelný s průměrně velkým SUV co se spotřeby týče. Hlavně, že jde o ekologii...
nie si sam ktory tomu boomu okolo SUV akosi nechape.... pritom polovica SUVeciek nebeha nikde inde ale stejne len po meste a v hustych preplnenych oblastiach .. rozum ostava stat ked clovek vidi trapiacu sa zenu za volantom sportagu alebo ASXka ako manevruje kdesi na stiesnenom parkovisku v preplnenom meste a silou mocou sa snazi vtrepat aj tam kde uz fyzika povedala stop.... nerozumiem priznam sa tiez.... hlavne do mesta.. k comu okrem lepsieho vyhladu ( aj to je niekedy diskutabilne ) su tieto auta dobre... ja vidim v meste kopec SUVeciek... od malych ASX az po velke typu Q7 alebo GL... pred nakupnymi centrami sa to len tak hemzi velkymi SUVeckami... rozum ostava stat skutocne.... ale to uz je na inu debatu ;-)
Sportage, nebo ASX je crossover, ne SUV, v podstatě jde o zvýšený hatchback.
Jsi si jistý, že by se ta tvoje "trápiaca sa žena" trápila v normálním HB méně, než v crossoveru?
Ježiš co pořád řešíš, kdo si co kupuje?? Pochop taky, že ne každé mamině se chce cpát s kočárkem nebo nákupem do sedanu, kor když je dětí více, ne každý člověk chce sedat do kokpitu jak do formule, ostatně bych chtěl vidět tebe s velkou rodinou a plným kontem, jestli bys bral Golfa nebo Touarega (Tiguana), takové pindání, když tu situaci neznáš, je tak akorát na prezentaci toho, jak věcem nerozumíš.
Sám mám teď sedan, ale je mi jasné, že časem nějaké to MPV / SUV určitě doma bude, už jen kvůli prostoru/bezpečnosti/pohodlnosti. Až vyrosteš, pochopíš.
Těch pro může být na druhou stranu spousta. Znám hodně lidí, kteří oceňují vyšší posaz z důvodu snížený hybnosti. Měli by snad kvůli tomu rezignovat na ježdění autem?
Pak se nelze divit i předokolkám v SUV, neboť tito lidé nepotřebují nutně dobývat terén, nebo se nebohybují v oblasti, kde je pravidelně půl metru sněhu celou zimu.
Nemám s tím zásadní problém.
Lidi si kupujou auta, jaký chtěj, to je k nas.rání!
Zakázat a auto dovolit koupit jen tomu, kdo bude chtít Lotus Evora, nebo Nissan GTR!!
To by tak hrálo, aby si někdo projel SUV, sedan, kombajs a MPV a vybral si něco, co mu z nejrůznějších důvodů vyhovuje!
Já říkám: NE! Takhle to dál nejde, SUV - zakázat, MPV - zakázat, terénní auta - zakázat, ale na horách povolit, ovšem pouze na nezpevněných cestách a budem pokračovat, dokud to tu nedáme do pořádku!
Kde se, proboha, utvářejí tak neskutečně přízemní pohledy na svět (J@W, toppper a spol)?! 8-s
Možná máš problém s chápáním, možná máš přízemní myšlení, patrně asi obojí, když nejsi schopen rozlišit rozdíl mezi podléháním nějaké módě /v tomto případě suv/ a zákazy, o kterých tam není ani slovo. Hlup......u!
Pláču hlavně kvůli tomu, že pokoušet se změnit myšlení takových "kapacit" jako je J@W je prostě zbytečné, kolik mu tak asi může být, když si myslí, že lidi si SUV kupují kvůli... módě? >:D
Dovolím si úplně sprostě ocitovat chrudoše z 16:36, líp to napsat nejde:
"Ježiš co pořád řešíš, kdo si co kupuje?? Pochop taky, že ne každé mamině se chce cpát s kočárkem nebo nákupem do sedanu, kor když je dětí více, ne každý člověk chce sedat do kokpitu jak do formule, ostatně bych chtěl vidět tebe s velkou rodinou a plným kontem, jestli bys bral Golfa nebo Touarega (Tiguana), takové pindání, když tu situaci neznáš, je tak akorát na prezentaci toho, jak věcem nerozumíš.
Sám mám teď sedan, ale je mi jasné, že časem nějaké to MPV / SUV určitě doma bude, už jen kvůli prostoru/bezpečnosti/pohodlnosti. Až vyrosteš, pochopíš."
Psal to sice topperovi, ale ty jsi stejná sorta, měls zůstat na autofun, tam se takovým dětinským komentům nikdo nediví, když je v názvu "fun".
Že tu jsou je jasné, jen říkám, že jejich popularita stojí na vratkých, mnohdy často neopodstatněných základech, pokud se jde reálně k jádru věci. Ale to myslím, že víš sám. Kdybych vlastnil automobilku, taky je vyrábím.
třeba před válkou a první roky po válce měly auta velká, vysokoprofilová kola - většinou 15"-16". Potom jak začaly být cesty v pořádku, auta měly menší kola - kolem 13", někdy i méně. Proč? Na kvalitních, rovných cestách nebylo potřeba jezdit v offroadech. Mladší budou tvrdit, že za komunistů byly taky výtluky - ano, ale asi 1% dnešního počtu někde na silnicích 3. třídy. Důkazem budiž libovolný film z té doby - všude buď úplně krásná silnice, nebo maximálně výtluky opravené vyfrézováním a "hranatou" záplatou, která na rozdíl od dnešních šmejdských oprav nebyla ani cítit.
A dnes? Cesty jsou ve strašném stavu, v klasickém autě člověk neustále poskakuje a riskuje poškození kol a podvozku. Výtluky se neopravují, ale lepí a ošizené záplaty vydrží jen v řádu týdnů. Takže není divu, že jsou v kurzu vysoká auta s velkými koly.
Na jejich oblibě má určitě podíl i povinnost denního svícení. Sedí se tam výš, takže není řidič pořád tolik oslňován. Měl jsem auto vysoké 1,3 metru a tam mi pálili přímo do očí všichni, opravdu je to proti SUV velký rozdíl.
"A dnes? Cesty jsou ve strašném stavu..."
Takže proto ten dlouhodobější současný trend nízkoprofilových pneumatik, SUV (zvlášť prémiové) rozhodně nevyjímaje? ;-)
Viz i mainstreamové miniSUV na titulce k článku s 205/50/17".
Zásadně ve tvém příspěvku chybí zmínka o možném pokroku ohledně tlumení podvozku. Např. dnešní A6(C7) tlumí i s 20" koly lépe, než předchozí A6 (C6) na 18" kolech (nemluvě o, v tomto ohledu tragickém, S-line podvozku u A6/C6), přičemž obvod kola narostl mezigeneračně minimálně.
Taky se podívej jaká měla běžná auta, před válkou a první roky po válce, max. rychlost, zrychlení, výkon/krouťák apod. a porovnej to s dnešní produkcí. A kolik by tehdejších aut prošlo třeba tzv. "losím" testem...
Ono když není třeba dělat větší kompromisy, mnohem snadněji se ladí jedním směrem, v tomto případě do "komfortu".
Jde o srovnání C6 a C7, samozřejmě srovnávat má smysl pouze srovnatelné, tedy buď obě generace na vzduchu, nebo obě na klasice. Rozdíl/posun je ale patrný u obou řešení.
Taková A6/C6 bez vzduchu na 18" v S-linu je neuvěřitelný "očistec". 8-s:no: