Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen zvažuje koupi automobilky Proton

Rodina Volkswagen Group bude možná zase o něco větší. Volkswagen si brousí zuby až na 100procentní podíl v automobilce Proton. To by znamenalo převzetí Lotusu.
Zpět na článek
8. 7. 2005 18:23
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 18:31
neregistrovaný "wolff"
8. 7. 2005 19:32
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:12
neregistrovaný "nexus6"
8. 7. 2005 20:33
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 20:52
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:05
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:39
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:50
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 20:55
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:57
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:01
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:09
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:21
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:30
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:30
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:32
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:35
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:40
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:48
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:57
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 22:10
neregistrovaný "ZZ"
9. 7. 2005 14:46
neregistrovaný "anonym"
9. 7. 2005 16:37
neregistrovaný "GTR"
9. 7. 2005 16:46
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 7. 2005 11:18
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 11:47
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 11:52
neregistrovaný "Yaroukh"
11. 7. 2005 07:09
neregistrovaný "MrLotus"
10. 7. 2005 11:08
neregistrovaný "Tom"
10. 7. 2005 11:20
neregistrovaný "mates"
8. 7. 2005 21:03
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:52
neregistrovaný "colin chapman"
8. 7. 2005 21:00
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:15
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:43
neregistrovaný "Lonestarstate"
8. 7. 2005 21:44
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 10:27
neregistrovaný "colin chapman"
9. 7. 2005 12:49
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:02
neregistrovaný "colin chapman"
9. 7. 2005 13:19
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:03
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 13:29
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:36
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 13:46
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:47
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 15:18
neregistrovaný "colin chapman"
10. 7. 2005 11:28
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 11:56
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 12:20
neregistrovaný "mates"
9. 7. 2005 22:05
neregistrovaný "ZZ"
10. 7. 2005 11:57
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 13:24
neregistrovaný "ZZ"
10. 7. 2005 13:30
neregistrovaný "ZZ"
10. 7. 2005 15:37
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 17:38
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 18:16
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:06
8. 7. 2005 21:10
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:21
neregistrovaný "Lonestarstate"
9. 7. 2005 00:21
neregistrovaný "Marko"
10. 7. 2005 11:30
neregistrovaný "mates"
9. 7. 2005 10:32
neregistrovaný "colin chapman"
8. 7. 2005 22:37
neregistrovaný "neran"
9. 7. 2005 12:55
neregistrovaný "anonym"
9. 7. 2005 13:36
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:37
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 14:00
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 14:24
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 15:12
neregistrovaný "Marko"
9. 7. 2005 16:15
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 16:48
neregistrovaný "Marko"
10. 7. 2005 17:13
neregistrovaný "Cody"
10. 7. 2005 21:35
neregistrovaný "Marko"
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 18:23
Lotus
Tak se nám začíná rýsovat další krach britské klasiky... Sbohem, Lotus!
Rozbalit vlákno
56
neregistrovaný "wolff"
8. 7. 2005 18:31
Re: Lotus
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 19:32
Re: Lotus
Co je podle tebe lepsi - kdyz Lotus vlastni malajska firma vyrabejici v licenci Mitsubishi apod. nebo firma, pod jejimz vedenim slo napr. Lambo s kvalitou i prodejema (potrebovalo bez-debaty oboji) nahoru? Moc nechapu narky o "niceni" automobilek, ktery zrovna tak-tak zivorej ... (Kdyby si lidi tak strasne cenili napriklad toho, ze auto nepouziva zadne koncernove komponenty, nejspis by Lotus apod. byly vesele prosperujicimi firmami, ne?)
neregistrovaný "nexus6"
8. 7. 2005 20:12
Re: Lotus
Mno, zrovna Lotus je docela slusne prosperujici firma, mozna lepe nez Lambo. Problemy s kvalitou taky nema. A je to jedna z mala svetovych automobilek, ktera si zachovava svoji tvar a dusi. Bojim se, ze prave to by VW posramotil snahou vytriskat ze znacky co se da...
BTW, nejvetsi prijmy ma Lotus z vyvoje a ne z prodeje aut.
Ale proc vlastne VW Proton chce? Mozna prave vyvojova zakladna Lotusu je tim hlavnim lakadlem. Proton samotny je VW k nicemu, teda krome toho, ze by se razem VW stal nejvetsim prodejcem aut v Malajsii a mohl by tam skrze Proton vice propagovat i svoje dalsi koncernove znacky. Pochybuji, ze by napriklad vyuzil tovarny Protonu k vyrobe aut pod nekterou ze svych znacek, protoze Malajsie neni na rozdil od ostatnich blizkych statu (Indie, Indonesie, Cina) prilis velkym trhem a pro VW by to neresilo problem dovozniho cla pri vyvozu vozu do techto zemi (vzdyt v Indonesii najdete jen smesne mnozstvi aut znacky Proton a to by se tam urcite prodavaly slusne vzhledem ke svemu charakteru, jak je na tom Cina a Indie nevim...)
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 20:33
Re: Lotus
Dekuji nexusovi6 za prvni cast prispevku. Sam bych to nenapsal lepe A Yaroukhu, ty jsi asi nepochopil moc z globalizace, co? Myslis, ze 90% lidi, kteri pouzivaji auta jako ja napr. mikrovlnku zajima, jestliv tom jsou koncernove dily, nebo unikatni vyrobky? Jak uz jsem to psal. Nekdo ma rad holky, jinej zase vdolky. Nekdo rad pestuje rajcata, nekdo sbirka znamky, nekdo lepi letadylka a jinej je zase fanda do aut. Kazdej konicek neco stoji a je to porad lepsi, nez fetovat nebo to nahazet do automatu. Myslim, ze kdybychom vsichni, zde diskutujici, nemeli blizko k autum, tak tady nepiseme a tyto stranky nenavstevujeme. Ovsem nekdo preferuje individualitu a jinej zase splynuti s davem. Ja si jen posteskl, ze tech indvidualit za relativne dostupnej peniz uz moc neni, resp. vypada to, ze jich bude jeste mene. Proste me sere narazet vsude na koncernovy kliky, ovladace blinkru, stahovani okenek atd. Souhlasim, ale s tebou, ze ne vzdy to musi byt cesta k uplnemu zaniku. Muze to vylepsit prodeje, viz. Bentley, tebou zminovane Lambo. Nevim, jak u Bugatti, ale tam se asi placaji porad na miste, ne-li pod hladinou. Muj pouzity termin "krach" nebyl nejstastnejsi, aby bylo pochopitelne, co jsem tim presne myslel. Je to opet ztrata individuality a dalsi rozpinavost Nemcu. Myslim, ze Britove jsou z toho vazne na vetvi. Ikdyz ted maj asi trochu jiny starosti
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:52
Re: Lotus
Tak to ja se od tebe rad necham poucit o globalizaci! Smele do toho! :o))) Zatim to moc smysl nedava ... Proc tech individualit neni tolik? Protoze o ne ti, kterych se to tyka (tedy skutecne kupujici), nemaji takovy zajem, aby za ne platili tolik, kolik ta individualita stoji. $rat te koncernove dily mohou, ale dokud nesezenes dostatecny pocet lidi, ktere to bude $rat tolik, aby vyvoj puvodnich dilu kazde exoticke pidi-automobilce platili, budes po svete chodit na$ranej a vykladat tady ty svoje pomylenosti o tom, jak funguje globalizace. Navic ona ta na$ranost nejspis vypada trochu jinak, kdyz o ni pises na web, nez kdyz stojis s otevrenou penezenkou a mas zaplatit nemalou castku navic za neco, co nikdy ani neuvidis - konkretne tedy za "Vedomi Toho, Ze Ten Motor Jede Stejne Jako Tamhleten Ale Je Puvodni". IMHO to je takove teoretizovani a reci typu "dneska ten svet stoji za ...".
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:05
Re: Lotus
clovece "dalsi rozpinavost Nemcu", to je neco jako "americka arogance" ... no comment
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:39
Re: Lotus
Prosperujici firma? No ted mozna svym zpusobem prosperujici je. Ale proc ji, britskeho vyrobce automobilu, koupila malajska firma? Lotus asi tak strasne prosperoval, ze jeho majitel uz nemel vsechny ty prachy kam davat, vid? :o)
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 20:50
Re: Lotus
Oboustranně výhodná dohoda. Lotus dostal prachy na investice, na další vývoj atd. Proton know-how. Nebo myslíš, že v Protonu je banda mecenášů, kteří si chtěli koupit pár sportovních aut a tak rovnou koupili celou fabriku? Každej s někým spolupracuje. V dnešní době i napříč koncernama. Každopádně netuším, jestli jsi pochopil ten zbytek, když jsi na něj nijak nereagoval...
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:55
Re: Lotus
Jinymi slovy: aby Lotus mohl investovat do vyvoje, ztratil samostatnost. Pokud by penize na investice nemel, zavrel by hodne brzo kram. (V tom zbytku nevidim nic, na co bych mel reagovat.)
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 20:57
Re: Lotus
Probuh kazde prevzeti se provadi s tim, ze bude oboustranne vyhodne. (Vetsinou jedna strana chce rozsirit svuj zaber, druha bude rada, kdyz nebude muset vsechny svoje zamestnance poslat domu.)
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:01
Re: Lotus
Nemohl bys svoje myslenky napsat vzdycky do jednoho prispevku? Zacinas to tu prehlcovat A co se tyce toho teoretizovani - je to tak. Nikdo z nas nema info od jednotlivych topmanageru onich spolecnosti. Takze to je skutecne teoretizovani a pokud jsi na to prisel az ted, tak ti gratuluji k otevreni mysli
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:09
Re: Lotus
Mluvis trochu z cesty - ty jsi ten, kdo tu mluvil o nasranosti z koncernovych dilu - ja ti rikam, ze to je TVOJE TEORETIZOVANI O NA$RANOSTI, protoze tu vybajenou na$ranost nikdy nebudes konfrontovat s cenou, abys zjistil, jak moc to je skutecny problem a jak moc to je tlachani. (Soude podle toho, jak se svet automobilu vyviji, to tak velky problem pro zakazniky nebude; resp. uzivi se tolik individualit, kolik jich najde uplatneni.) Zatim mluvis o necem, co znas maximalne z vypraveni.
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:21
Re: Lotus
Hele, Yaroukh, ty se evidentně vyžíváš v tom odpovídání na vícekrát, co? Hahaha! Nevykládej mi o skutečných problémech a o tlachání. Buď rád, že budeš mít "individuální" auto, "individuální" vybavení domácnosti, "individuální" myšlenky, "individuální" pocity... stejně jako zbytek diváků planety N@VA. Buď rád, že si za své vydělané peníze můžeš dopřávat tak levných a dokonalých produktů, které ti doporučují v reklamách. Jo jo, krásně Vám ty palice vymyli. Ad motor Fordu v Koenigseggu - paráda A teď mi to prosímtě vysvětli: Ford spolupracuje se Saabem a Volvem, zároveň vlastní Jaguar, kterej používá stejný motory jako např. PSA... Už jen stačí, aby se tam trošku připletl VW a máme tu supr velkou automobilku
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:30
Re: Lotus
no comment
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:30
Re: Lotus
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:32
Re: Lotus
.|..
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:35
Re: Lotus
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:40
Re: Lotus
Nojo, smat se umis pekne. S argumentaci uz to je kapku horsi ... Kdyz budes pokazdy nedostatek argumentu kompenzovat blabolenim o "planete Nova", budou te lidi brat vazne maximalne tak mesic. Pak si budes muset zmenit nicka. (Pokolikate to asi bude?)
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 21:48
Re: Lotus
Hele, ty si fakt nevidis do huby, co? To jak se umim smat, o cem vim pouze z vypraveni, o tom kdy pouzivam jake argumenty, o tom jaky mam nick atd. vis z hola prd. Jsou to jen tve domnenky a dost hloupe (z meho pohledu). Respektuji tvuj nazor, jen ti rikam, ze jsi mimo misu. Stejne tak si to mysli ty o me. Prostrednickem jsi zacal argumentovat jako prvni, tak mi prosim nevykladej o usmevech. Lidem jako jsi ty se musim smat a vzdycky budu. To jak me berou lidi (rozumej tveho typu) mi je uplne u sedaci plochy meho tela. Bez si radeji zase sednout k TV, aby ti neutekl oblibeny serial. Dekuji ti za pobaveni pri patecnim veceru. a jeste jednou
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:57
Re: Lotus
A uz jsi nekdy kupoval auto typu Lotus? Jestli ne, pak tvoje reci o na$ranosti z koncernovych dilu JSOU bohapuste teoretizovani. Kupoval? STal jsi nekdy pred rozhodnutim, jestli koupit 100% puvodniho sportaka nebo auto, ktere ma dily napr. od Fordu? Pokud ne, tak varis z vody. A ted si znovu precti svuj prispevek "08. 07. 2005 21:21"; az/pokud vyrostes, bude ti za neco podobneho trapne. (Tim myslim ten pseudo-argumentacni utek "zbytku divaku planety Nova".) Dokud budes takovou zoufalou vatou plnit svoje prispevky, neni s tebou o cem mluvit. (A kdyz budu mluvit za sebe, uz jsem byl svedkem podobneho tveho prazdneho vylevu v diskusi o Corvette, takze si dam sakra pozor, abych do stejnyho ho\/na neslapl znovu.)
neregistrovaný "ZZ"
8. 7. 2005 22:10
Re: Lotus
Upřímně je ti do toho prd, ale ANO před takovou otázkou jsem stál. Ne, mýlíš se, nebude mi trapně za svoje názory. Stejně jako tobě není trapně (nebo ano?) za rádoby vtipné řečičky o "az/pokud vyrostes" nebo "muset zmenit nicka" atd. Víš úplný prd o mě a snažíš se poučovat. Ale když ti to udělá dobře a bude se ti lépe usínat, budu mít dobrý pocit, že jsem pomohl jednomu zoufalcovi pohlcenému konzumním myšlením. Závěrem: dávej si skutečně "sakra pozor" a vyhýbej se obezřetněji než doposud. A zejména na ten vztyčený prostředníček. To se přeci nedělá...
neregistrovaný "anonym"
9. 7. 2005 14:46
Re: Lotus
no,mam taky pocit ZZ ze si trosku mimo....
neregistrovaný "GTR"
9. 7. 2005 16:37
Re: Lotus
Vasa debata je velmi zaujimava, ale na tento prispevok by som chcel reagovat. Ford nespolupracuje s Volvom a Saabom ale je ich majitelom. To je trochu rozdiel. Taktiez ako je aj majitelom Aston Martinu a Jaguaru. Jaguar rozhodne nepouziva motory na baze PSA to je teda dost velky blud. To ze niekto vyuziva tiez motor systemu Common Rail ( okrem inych aj Mercedes, Renault, Toyta, Bmw.....) neznamena ze ma rovnaky motor ako PSA. Takze nepis z cesty a zazihove motory su original Jaguar, pripadne maju bloky od Fordu, tak ako aj Diesle.
Pravda je niekde medzi vami dvoma, pretože VW este neznicil ziadnu znacku, ktoru kupil a dokonca by som povedal ze ich tlaci do predu. Staci si pozriet vasu Skodovku co s nou za tych par rokov urobili. Lotus sa dostl k firme Proton po vaznych financnych problemoch, kedy najprv museli opustit formulu 1 a nakoniec hrozilo zastavenie vyroby a krach spolocnosti. Vtedy ich zachranila prave firma Proton, ale myslim ze neboli prvymi kupcami. Kde su tie casi ked Lotus zavodil vo Formuli 1, vyrabal supersporty ako Lotus Esprit. Dnes tato firma zivori a vyraba maly sportiacik s motorom 1,8, ktory uz zo svojich radov vypustila aj automobilka Skoda. Ano vyraba aj sasi pre Opel Speedster, ktory je na tej istej samozrejme "individualnej" baze. Nemyslim si ze VW ma zaujem o firmu Lotus ako taku, ale skor o Proton, ktory vyraba lacno, lacno aj predava a vo svojom regione je dost oblubeny. Tak to by bolo asi tolko, co by som k tomu chcel povedat.
neregistrovaný "Lonestarstate"
9. 7. 2005 16:46
Re: Lotus
Volvo patří Fordu ale Saab vlastní General Motors.
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 11:18
Re: Lotus
Jen k tem naftakum u Jagu. Ta V6 2,7 je skutecne spolecnym projektem Fordu a PSA. V soucasne dobe je najdes v S-Typu, Discovery, C6 a tusim 607. Stejne tak 2 a 2,2 nafta v X-typu ma zaklad v motoru, ktery je treba v Mondeu. Benziny v Jagu pouziva i LR a 3.0 V6 je v Mondeu ST220. Stejne tak se prolinaji motory u Volva a Fordu. Snad jen AM ma vlastni motory, ale mam pocit (nevim to jiste a nechce se mi to hledat), ze by snad Range mohl mit motor, ktery ma zaklad u AM.
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 11:47
Re: Lotus
Jak rikal Lones. A nemluvil jsem o spolupraci Fordu (s Volvem a Saabem) ale Koenigseggu. Mej se
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 11:52
Re: Lotus
Teda tim jsem chtel rict, ze odtud ma ZZ asi tu spolupraci Fordu se Saabem. [od: Yaroukh datum: 08. 07. 2005 21:15]
neregistrovaný "MrLotus"
11. 7. 2005 07:09
Re: Lotus
Jen bych chtěl podotknout, že problémy Lotus Cars a problémy Teamu Lotus spolu nemohou souviset, protože Team Lotus patřil od smrti Colina Chapmana ( 1982 ) jeho dědicům, kdežto zbytek Lotusu patřil od r.1986 GM, poté ho koupilo Bugatti a naposledy Proton. Tudíž mezi oběmi subjekty není od roku 1982 nijaká souvislost ( kromě názvu ).
neregistrovaný "Tom"
10. 7. 2005 11:08
Re: Lotus
Blbče? nemluv o něčem, čemu nerozumíš. Saab patří GM, tedy NEMŮŽE spolupracovat s Fordem. Ty máš taky v palici nasráno...
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 11:20
Re: Lotus
To ze se spletl, jeste neznamena, ze GM nemuze spolupracovat s Fordem! V tom pripade neni termin blbec vubec na miste! Podle teto logiky by nemohl existovat Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan (to jen pro priklad). Cili je potreba prehodnotit vyse zmineny obsah hlavy
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:03
Re: Lotus
Tak on uz dokonce Proton kompletuje primo Volkswageny, k tomu ty toyotacke motory v Elise - nemuzu si pomoct, ale nejak nevidim, v cem ma spocivat ta fatalni zmena. :o))
neregistrovaný "colin chapman"
8. 7. 2005 20:52
Re: Lotus
ale prosperuje teraz a to je dôležité,
no a ked sa vládi ujme VW , tak mám strach že další elise bude mať pod 800 kg, na čo im je dalšia športová automobilka,akurát ked sa začne lotusu dariť,vždy sa niečo stane
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:00
Re: Lotus
A muzes rict, ze otus prosperuje bez jakekoli podpory Protonu? Mimochodem Lotus -tusim Elise- se v soucasne dobe prodava v USA s japonskymi motory (Toyota nebo Honda, musel bych hledat). To je ta britska automobilka, kterou ma VW znicit??? :o))
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:15
Re: Lotus
Mimochodem Koenigsegg ten svuj rekord udelal s motorem Ford. (Nevim jak daleko jsou s vyvojem dvanactivalce, na kterem mel spolupracovat se Saabem a Volvem.)
neregistrovaný "Lonestarstate"
8. 7. 2005 21:43
Re: Lotus
Mají motory Toyota. Původní od Roveru nesplňoval americké emisní limity.
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:44
Re: Lotus
'kuju :o)
neregistrovaný "colin chapman"
9. 7. 2005 10:27
Re: Lotus
no a, vývoj motora je velmi nákladný, používali aj motory rover predtým,
ale zbytok je Lotus, motor nie je nič
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 12:49
Re: Lotus
No jiste, motor neni VUBEC nic. (Na druhou stranu aspon nebude tolik vadit, kdyz to treba nejaky to TDIcko vrznou, ne? :o)
neregistrovaný "colin chapman"
9. 7. 2005 13:02
Re: Lotus
hej, najlepšie 1,9 tdi, lotus aspon nemusí investovať peniaze do vývoja motora, už to pochop, lotus nie je nijaké gigant, jemu sa oplatí nakúpiť kvalitný lahký motor, ktorý môže servisovať po celej europe,
mne nevadí že by vw kúpil lotus, mne vadí že by prišiel o svoju volnosť, akú má teraz
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:19
Re: Lotus
"už to pochop, lotus nie je nijaké gigant" Diky, coline, zes' mi otevrel oci. :o) ROzdil mezi nama bude asi v tom, ze pro me vyjde nastejno, kdyz Lotus vlastni Proton a Lotus do svejch aut montuje motory od Toyoty jako kdyz ho bude vlastnit VW a budou tam motory VW. Pro me se na "britskosti" te automobilky nezmeni nic.
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 13:03
Re: Lotus
Co se motoru tyce, Lotus svei vlastni pohonne jednotky mel - v Lotusu Esprit, ktery se prestal vyrabet. Tam to melo jeste smysl. Ale vyvyjet maloobjemovy motor pro lehky sportacek jako je Elise, to nedela na svete nikdo. To je proste blbost. Motoru do cca 2.0l obsahu je na svete hromada, proc delat jeste dalsi. To se proste nevyplaci nikomu, ani tem nejvetsim koncernum. Ukazte mi jediny motor do 2.0 litru, ktery byl specialne vyvinut pro nejake sportovni auto - napada me snad jen dvoulitr z Hondy S2000 - ale i ten je jenom odvozen od slabsich jednotek.
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:29
Re: Lotus
(No, a my jsme kdysi meli more.) Ad zbytek: Dekuji i tobe, za vysvetleni naprosto zrejmeho. (Co bude nasledovat? Princip rucniho stahovani oken? Pravidla silnicniho provozu?) Ano, mas naprostou pravdu - Lotusu se, PRI JEHO PRODEJNICH CISLECH A MARZI, nevyplati vyrabet motor (neboli nemuze si to dovolit). A z naprosto stejneho duvodu se sdili i jine komponenty vozu. Doted bral Lotus motory od pana ABC; pokud VW Lotus opravdu prevezme, mozna je bude Lotus i nadale brat od pana ABC, mozna od pana XYZ. V tehle zmene proste nevidim "smrt Lotusu".
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 13:36
Re: Lotus
Vzdyt ja nemluvim o smrti Lotusu. Jenom jsem chtel rict, ze Lotus svoje motory vyrabet a vyvijet schopen je (mimochodem, hadejte kdo je zodpovedny za prvni generaci motoru Opel Ecotec), ze tak cinil v Lotusu Esprit a v jeho nastupci tomu opet tak nejspis bude.
Dalsi veci je, ze se snazim rici, ze Lotus nepotrebuje partnera jako je VW, nepotrebuje ani Proton - viz onen dlouhy prispevek uplne dole, pod ktery jsem se zapomnel podepsat...
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:46
Re: Lotus
No schopnej vyvijet je leckdo. Ale, jak jsi sam rekl, pak se to jeste musi vyplatit. Na tvuj prispevek jsem ti odpovedel; a s tim, ze Lotus nikoho nepotrebuje, nesouhlasim - protoze mi to proste "nestymuje" s tim, ze Lotus porad nekdo prodava. Az bude Lotus zaroven samostatnej a bude vyvijet vlastni motory, pak se muzem bavit o tom, ze nikoho nepotrebuje. Zatim to je -nic osobniho- jakobych tvrdil, ze kdybych chtel, ukazu Woodsovi, jaxe hraje golf+. Ale jak jsem psal nize, o tohle mi nejde; tvrdim, ze za situace, kdy Lotus vlastni malajska automobilka montujici VW a kdy Lotus v USA prodava s motory Toyoty (s cimz ja nemam problem :o), protoze nema vhodny vlastni motor, je prechod pod kridla VW neco, co na "zivosti" automobilky nezmeni skoro nic. Oznacovat to za pocatek smrti vyrobce nachazejiciho se ve vyse popsane situaci, je IMHO proste poza, sorry ...
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:47
Re: Lotus
(Projistotu nechci ti tu "smrt Lotusu" podsouvat - jenom rikam, proc jsem se vubec ozval.)
neregistrovaný "colin chapman"
9. 7. 2005 15:18
Re: Lotus
ja som nepovedal že by mi to vadilo, len sa obávat o jeho identitu,aby VW nezasahovalo príliš do jeho vedenia a atd., proton necháva všetko na lotuse
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 11:28
Re: Lotus
Ty to nechces pochopit. Vsichni, kteri s tebou vedou tu polemiku chteji rict, ze je sere ten VW! Musim rict, ze me taky. Neni v tom nic racionalniho, je to osobni Kdyby je koupil Ford, tak bude nesouhlasnych prispevku asi 1/4 Kdyby fungovalo pridavani prispevku na 100%, tak by prvni byl ode mne a znel by "LOTUS NE!", jakoze Lotus a VW neUvidime, jak se s tim VW popasuje. Treba kdyz TVR koupil ten rusak, tak taky vsichni rvali, ze je to konec a ono je to uplne naopak
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 11:56
Re: Lotus
Uz jsem to naznacoval - ze to je neco jako poza. :o)
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 12:20
Re: Lotus
No jo naznacoval, ale..... Vis jak se to rika"chytremu napovez, ..."
neregistrovaný "ZZ"
9. 7. 2005 22:05
Re: Lotus
To fakt nemá cenu... Zbytečná námaha...
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 11:57
Re: Lotus
Jak vidis ostatni svedou nesouhlasit, aniz by pritom protistrane cpali Novu. Tak nerus, pozoruj a uc se, bambulo.
neregistrovaný "ZZ"
10. 7. 2005 13:24
Re: Lotus
STFU, lůzre
neregistrovaný "ZZ"
10. 7. 2005 13:30
Re: Lotus
Ad N@VA - evidentně jsem se trefil, když se toho nemůžeš zbavit :o))) Haha.. tak utíkej zase rychle k TV, ať se dozvíš něco zajímavého... checht
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 15:37
Re: Lotus
jak rikas
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 17:38
Re: Lotus
Kdyz uz jsme u ty TV, nevis jak nekteri, kteri vubec nesleduji Novu, protoze je to jen brak a sracky, vedi ze to tak je? Me to prijde stejny jako kdyz jsi nikdy nebyl u McDonalda, ale jsi ochoten se poprat za to, ze hamburger je hnusnej a nepozivatelnej Bud jsem nechapavej (coz je pravdepodobny) nebo je nekde chyba
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 7. 2005 18:16
Re: Lotus
"povida se to mezi sprostym lidem", asi :o))
8. 7. 2005 21:06
KLID KLID KLID
Jo, klid. Nic se neděje. Jen ten zatracovaný VW, ten jestřáb autoptůmyslu vrhl oko směrem, který skýtá potenci budoucího úspěchu. Jiná cesta není, než že silní "požírají" slabé. Co bude s Protonem nevím, rozhodně tam bude Proton-fox nebo Proton -golf brázdit silnice. A Lotus - to víme my a určitě se to už dozvěděli u VW Lotus je sázka na jistotu. Trochu se mi točí hlava jak soustavně a důsledně pracuje VW na své budoucnosti. Yaroukh píše správně, že je málo kupců, kteří jsou ochotni platit za superindividualitu, možná jim stačí individualita. A tu jim VW v Lotusu určitě nabídne. Mimochodem u Lotusu, a to je určitě nepřehlédnutelné, budou šťastni, že jsou pod tak jistými křídly... A můj Lotus-tip? Za pár let vyjede Lotus takový, jakého milujeme, osobitý, přidrzlý, nekopírující, prostě kára pro svobodomyslného bejka. To, že na výrobním štítku bude mít v závorce malé VW, to nám vadit nemusí... naopak. Tak BRAVO VW
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Yaroukh"
8. 7. 2005 21:10
Re: KLID KLID KLID
Myslim si to samy, tedy ze VW potencial Lotusu vyuzije.
neregistrovaný "Lonestarstate"
8. 7. 2005 21:21
Re: KLID KLID KLID
Stejně si myslím, že by byl Mates radši, kdyby Lotuse koupil Ford.
8. 7. 2005 21:39
Re: KLID KLID KLID
Mates určitě. Ale už se těším, až tu bude psát oslavné ódy na VW-Lotus. Jo,jo, časy se mění...
neregistrovaný "Marko"
9. 7. 2005 00:21
Re: KLID KLID KLID
Mozno to az tak nepravdive byt nemusi....ono totiz v akvizicii Protonu ide hlavne o ten Proton a pristup na velmi, velmi uzavrety MY trh (pripadne okolite trhy). Podla mna nie je vobec iste, ze si VW necha aj Lotus: 1.) preto, ze moze byt problem zaradit ho do portfolia ostatnych znaciek (a VW ho vpodstate nepotrebuje) 2.) VW sam je v situacii, kedy si moc nemoze dovolit investovat do uzko specializovanej malej znacky a potrebuje setrit (myslim ze Wolfgang Bernhard menovite by sa proti vlastneniu Lotusu postavil - on ide po znizovani nakladov ako to zviera co ma v mene. A Lotus ich moc znizovat nemoze, prave naopak.) 3.) dolezitu cast Lotusu - "obchodne meno" Team Lotus vobec nie je v drzani Lotusu, takze... Pre objektivnost ale treba povedat, ze Lotus ma silne vyvojove odd. - hlavne podvozkarov - ale to tiez nemusi byt vyhra. Myslim, ze to zvladaju aj inzinieri u Lamba. Je len otazka, kto by chcel/potreboval Lotus. Ja by som ale viac ako Ford pozeral smerom k staremu partnerovi - GM, a mozno este viac realne do Japonska.
neregistrovaný "mates"
10. 7. 2005 11:30
Re: KLID KLID KLID
Lones me zna
neregistrovaný "colin chapman"
9. 7. 2005 10:32
Re: KLID KLID KLID
a bude to Elise 2,0 tdi
neregistrovaný "neran"
8. 7. 2005 22:37
hmm
smrt Lotusu se nevyhnutelne ale jiste blizi...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
9. 7. 2005 12:55
vysvetleni - jak je to s Lotusem
mno, je tu v tom pekny gulas jak se tu vsichni dohadujete nad tim proc Lotus vlastni malajci a proc by ho meli nebo nemeli vlastnit nemci. Inu, pokusim se to uvest na pravou miru...
V roce 1991 se ambiciozni ital Romao Artioli rozhodl, ze ohromi svet a tak ozivil znacku Bugatti. Najal ty nejlepsi inzenyry a tento tym postavil nekompromisni supersport EB110. Jelikoz byl Artioli pri chuti, v roce 1993 od koncernu Generals Motors (ten jej vlastnil od roku 1986) koupil Group Lotus ltd a tu zaclenil pod kridla Bugatti Group. Jenze o par let zjistil, ze Bugatti Group je ve velmi spatnem financnim stavu (spousta penez byla utopena ve vyvoji sedanu EB112). Aby zachranil Bugatti, zacal v roce 1995 jednat o odprodeji Lotusu. V roce 1996 tak kupuje vetsinovy podil v Lotusu malajsky koncern Hicom-Proton. Jak vsichni vime, Artiolimu se Bugatti jiz zachranit nepodarilo, ale odprodejem Lotusu a zbytku Bugatti alespon dokazal zaplatit sve dluhy. O rentu ma ale chlapec stejne postarano, dodnes drzi asi 20% akcii Group Lotus.
Takze z tohoto je jasne, ze Lotus jako takovy akorat doplaci na rozmary svych vlastniku. Lotus nikdy nebyl v extremni financni krizi - problemy byl snad jen prave pred prezvetim GM. Ty ovsem byly zpusobeny smrti zakladatele automobilky Colina Chapmana. Proc pak GM prodalo Lotus Artiolimu ovsem zustava i pro me zahadou.
Lotus je jasnym prikladem, ze i mala automobilka muze produkovat sverazne automobily. I pod kridly GM mela temer absolutni samostatnost. Lotus vydelaval a vydelava predevsim na vyvoji a proto si pak muze dovolit stavet takova vozitka, jaka stavi. Ta jsou navic ukazkou jeho technologie, kterou pak prodava (nejviditelnejsi napriklad Opel Speedster - prevleceny Elise).
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:36
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
No, jak sam rikas - Lotus koupil GM. Jak casto je na prodej prosperujici vyrobce automobilu? (Pokud se to stane, pak proto, ze majitel vi, ze to je pro nej situace dlouhodobe neudrzitelna.) Ale hlavne: jak casto automobilka prodava, jak ty tvrdis, vydelavajici divizi? (V dobe, kdy je GM -i Ford- rad za kazdy dolar, ktery z auta utrzi.) Ten Lotus tak prosperuje, ale porad ho nekdo nekomu prodava. Bud mi neco unika, nebo ten Lotus vydelecny nebyl.
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 13:37
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
A to jsme navic odbocili. O ziskovost nebo ztratovost Lotusu mi nejde.
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 7. 2005 14:00
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
Hele takhle bysme mohli pokracovat donekonecna; nemyslim si, ze ti odhalim nejake skutecnosti, ktere by zmenily tvuj nazor (opacne to zatim na zmenu taky nevypada), takze bych se na to asi vybodl ...
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 14:24
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
jo, asi toho nechame
ale preci jen - mala rekapitulace:

1.ja jsem o smrti Lotusu nemluvil
2.Lotus mel problemy po smrti Colina Chapmana - tehda jej koupil GM
3.GM Lotus prodal kdyz byl ziskovy, ale asi se mu nehodil do jeho strategie a tak tucna suma od Artioliho byla lespi - GM mohl investovat
4.Artioli Lotus prodal aby uchranil pred krachem dalsi svuj podnik, ktery svou nerozvaznosti ke krachu privedl, nikoli tedy kvuli potizim Lotusu. Lotus zaziva naopak dobu rozkvetu.
5.VW chce Lotus, Proton ho neproda (presne tak, byla by kravina prodavat takovouhle vyvojovou zakladnu a ziskovou spolecnost, tuhle blbost uz udelalo GM (buhviproc) a Artioli (aby se uchranil pred kriminalem)). Jedina cesta k ovladnuti je tedy koupit cely Proton.
6.Jestli bude v zadi Elise 1.8T od VW, 1.8 od Roveru nebo motor od Toyoty je fuk. V pripade vetsiho Espritu ale jiz jde vice o prestiz a tak motor byl a bude vlastni.
7.ad "vyvijet dokaze leckdo" - Lotus neni jen tak leckdo, reseni a technologie od nej nakupuji temer vsichni velci automobilovi vyrobci, ma jednu z nejlepsich vyvojovych zakladen v celem automobilovem prumyslu - a to je ten duvod proc ho VW chce.

konec
neregistrovaný "Marko"
9. 7. 2005 15:12
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
Tvoja teoria ma jednu zasadnu chybu. VW totiz Lotus urcite nutne nechce. Pre VW ma vacsi vyznam rozsirit svoje pole posobenia na trhy, ktore ovlada Proton, a ktore su vacsinou pod silnymi ochranarskymi opatreniami. (Precitaj si moj prispevok vyssie - VW teraz urcite nebude vrazat peniaze do malej znacky, ked Bernhard skrti kde sa da.) Okrem toho, Proton a potazmo Lotus su v rukach Malajzie. Teda statny podnik. T.j. akcionarom Lotusu nie je Proton, ale Malajsky stat. Pomerne jednoducho sa da uvazovat, ze odpredaj akci kazdej spolocnosti zvlast bude pre Malajziu vynosnejsi kseft, nez predat to v jednom baliku. Okrem toho moc dobre z prace viem, ze o Lotus (vyvojove kapacity + znacku sportovych aut) ma eminentny zaujem najvacsia japonska automobilka. Ona uz bola vo finalovom rozstrele s Protonom (Malajziou)v case, ked to predaval Artioli...
neregistrovaný "nexus6"
9. 7. 2005 16:15
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
hmm... pravdu se dozvime az tehdy, jestli k nejake akvizici dojde.
Zatim je faktem, ze Proton a VW uzavreli strategicke partnerstvi a cituji: "Volkswagen will study the prospects of using PROTON's engineering resources including Lotus as well as low-cost research and development facilities in Shah Alam in certain design and development of cars."
Co se tech trhu tyce, Proton jich zrovna moc neovlada. S jeho produkci cca 200000 aut rocne zasobuje defacto poradne akorat Malajsky trh (malajsie ma 22 milionu obyvatel - takze zadny velky trh to neni, na druhou stranu to zas neni uplne bezvyznamne), ostatni vyznamne (Indie, Cina, Indonesie) jsou mu stejne vicemene uzavrene a na techto trzich stejne bude muset VW situaci resit stavbou vlastnich tovaren.
Faktem ovsem je, ze Proton je momentalne bezproblemovou fungujici spolecnosti, takze jeji prevzeti neni zadna hrozba. A VW v vlastne portfoliu znacek nahle chybi jakysi Low-End, pouzitelny nejen na trzich jihovychodni Asie (proste konkurence pro Logan). Nedavno tu byla zprava, ze chce VW vyvinout a prodavat auto za 3000 Euro. A prave to by se mohlo za pomoci Protonu podarit... Inu to sem se nejak moc rozuvazoval
neregistrovaný "Marko"
9. 7. 2005 16:48
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
...dobre si sa rozuvazoval. Podla mna tu ide predovsetkym o tie kapacity Protonu. Pre VW to je urcite v tejto chvili vacsi prinos ako Lotus. Ale vsak cas ukaze...
neregistrovaný "Cody"
10. 7. 2005 17:13
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
Zásadní otázka je. Jestli jde o Malajský trh nebo o lacinou vyrobu a onu low end značku. Kdo tuhle otázku rozlouskne může řešit ty další.
Důležitý faktor je, že Proton pro VW něco vyrábí nebo bude vyrábět. To asi napovídá.
neregistrovaný "Marko"
10. 7. 2005 21:35
Re: vysvetleni - jak je to s Lotusem
Ono to mozno z velkej casti suvisi. Ta "low-end" / rozpoctova znacka bude vzdy urcena trhom z nizsou kupyschopnostou. A to Malajzia este stale v prevaznej miere je. A okrem toho je silne charanena dovoznymi clami. Ta prva vec sa ale casom moze "zlomit", podobne ako v ROK. Po tom co Renault prevzal Samsung a GM prevzalo Daewooo zacali obaja cez svoje "trojske kone" nielen na uzatvorenom trhu predavat, ale aj tie znacky posuvat viac do mainstreamu. Samozrejme mas ale pravdu v tom, ze v ripade Protonu nepojde iba o domaci, alebo´susedne trhy, ale asi ide aj o vytvorenie tej rozpoctovej znacky pre globalne trhy. A este nieco - Malajzia je moslimska krajina, takze Proton moze byt aj pomerne uspesnym utokom na tie arabske trhy, ktore su (pomerne) uzavrete tovarom zo "zapadu".