Volkswageny Touran a Caddy EcoFuel: místo studie rovnou série
Místo příslibu budoucího příspěvku životnímu prostředí ve formě konceptu, přivezl Volkswagen do Frankfurtu rovnou dva sériové modely, které spalují zemní plyn a benzín.
Přibližně poloviční kilometrová cena jízdy na zemní plyn je dost výrazný argument pro to, aby se výrobci zážehových verzí zajímali o továrně vyráběné automobily, schopné jízdy jak na benzín, tak i na plyn. Vlaštovkou v nabídce Volkswagenu je Caddy Eco Fuel, který má pod kapotou dvoulitrový motor o výkonu 80 kW. V zádi je pod podlahou ukryta čtveřice zásobních lahví na přibližně 18 kg (Touran Eco Fuel) resp. 26 kg plynu (Caddy Eco Fuel). Ty vystačí v případě Touranu na 310 km jízdy, Caddymu plyn vystačí na 430 km.
Uspořádání karosérie umožnilo zástavbu plynových nádrží, aniž by byla postižena užitná hodnota vozů. Pětimístný Touran dává k dispozici 695-1989 l prostoru pro zavazadla.
Na rozdíl od mnoha dalších "přestavbových" modelů je prvotním zdrojem paliva plyn, benzínová nádrž má objem pouze 13 litrů a slouží jako rezerva. V případě, že je obsah nádrže na plyn spotřebován, přepíná systém samočinně na spalování benzínu. Kombinovaná spotřeba plynu činí 5,9 kg/100 km u Touranu, desetinu navíc potřebuje Caddy Eco Fuel.
Na německý trh příjdou tyto verze na začátku roku 2006. V současnosti je v Německu 650 míst, kde lze zakoupit zemní plyn, toto odvětví však má dále růst a v roce 2007 se počet rozšíří až na 1000 míst po celém Německu.