reklama


Volvo 3CC: Další xCC od Volva

Volvo 3CC: Další xCC od Volva

 
 

Na relativně méně významné akci - Michelin Challenge Bibendum v Shanghaji - nestíněn jinými významnými premiérami, zazářil dnes další plod amerického Volvo Monitoring and Concept Center - koncept 3CC.

Další z řady neobvykle kreativních konceptů Volvo xCC i tentokrát klade apriorní důraz na dobré vztahy s posádkou i okolím. Zcela ve stylu současných produkčních švédsko-holandských bodyguardů se nese emotivně tvarovaná aerodynamická karoserie, která nese většinu charakteristických prvků současných produkčních vozů Volvo, ovšem délka necelých 3,9 a výška 1,32 m evokuje spíše dvoumístný roadster. Nadprůměrná šířka pak umožnila nepříliš obvyklou koncepci 2+1, známou spíše ze starších sportovních aut; obě přední místa jsou posunuta poněkud dále od sebe a uprostřed spočívá, posunuté vzad, plnohodnotné místo pro jednoho dospělého nebo dvě děti. Pro co nejlepší přístup do nízké kabiny se boční dveře otevírají podél šikmé osy a celá palubní deska se odsouvá. Nastupování dozadu pak usnadňuje unikátní posuvný modul celého sedadla. Vnitřek maximálně usnadňuje život posádce, počínaje topologickou dořešeností a konče mnoha různými vylepšeními, z nichž patrně nejzajímavější jsou spínače palubních systémů, kterých se k aktivaci není třeba dotknout, stačí přiblížit prst na cca 5 mm.

Karoserie je pro co nejlepší poměr hmotnosti a tuhosti pojata jako prostorový rám s rozsáhlým užitím vysokopevnostní oceli, podlaha je sendvičové konstrukce, zatímco vnější plášť tvoří jediný panel z uhlíkových vláken. O odpovídající jízdní vlastnosti se pak starají nápravy s dvojitými příčnými rameny vpředu i vzadu s pružícími a tlumícími jednotkami montovanými vpředu vodorovně kvůli dosažení nízké linie kapoty, vzadu pak konvenčně. Tečku za přilnavým souvětím píší osmnáctipalcová kola se špičkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport. Ovšem nejzajímavější je pohon; masivní vývoj a zejména podstatné zlevnění Lithium-iontových článků, známých především majitelům mobilních telefonů a přenosných počítačů, umožnil jejich využití ve velkém a ergo také mohutnou renesanci prakticky využitelných elektromobilů. To je i případ Volva 3CC, jehož přední kola pohání výkonný elektromotor, udělující vozidlu impozantní dynamiku, plynoucí zejména z plného kroutícího momentu, dostupného v rozmezí 0 - 3.500 otáček za minutu. V běžném provozu stačí kapacita akumulátorů na cca 300 km jízdy s tím, že rekuperační brzdy vrací při standardní zátěži průměrně 20% energie zpět.

Spolupracujeme s TipCars.com
Mrtvé moře umírá. Jezeru hrozí úplné vyschnutí Mrtvé moře umírá. Jezeru hrozí úplné vyschnutí

Na dně světa čeká extrémně slané jezero, které má…

Na sjezd ČSSD se chystá i plzeňský hejtman, začínající podnikatele by osvobodil od daní Na sjezd ČSSD se chystá i plzeňský hejtman, začínající podnikatele by osvobodil od daní

I když je v sociální demokracii jen krátce, chce hejtman…

Budoucnost zemědělství: Philips staví vertikální farmu pro obchodní řetězce Budoucnost zemědělství: Philips staví vertikální farmu pro obchodní řetězce

V nizozemském Drontenu letos vyroste první komerční…

Mládek: Důvodu svého odvolání jsem neporozuměl, Sobotka se rozhoduje podle PR poradců Mládek: Důvodu svého odvolání jsem neporozuměl, Sobotka se rozhoduje podle PR poradců

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) odmítl, že…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 






 
Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Dnes 14:59

Zatím nepojmenovaná značka bude zpočátku uvedena v Číně, aby postupně následovala i na další trhy. Zatím se počítá s dvěma modely.




Blesk.cz

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků. Magistrát pracuje na trvalém řešení

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků.…

Kvůli přemnoženým divočákům na východě Prahy přibude odstřelů a zlepší se informovanost obyvatel. Na jednání u…

Jan Tříska o oslavenci Formanovi: Stačit Milošovi bylo náročný!

Jan Tříska o oslavenci Formanovi: Stačit Milošovi…

Právě si byl zaběhat, a když nám zvedl v Los Angeles telefon, byl ještě trochu zadýchaný. „No jo. Určitě se…

 

iSport.cz

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl úplně poslední?

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl…

Šanci dostali všichni! Mistrovství světa v alpském lyžování nebylo pouze doménou sjezdařů ze zemí, kde mají hory…

Tady budou hrát Čech a spol: Malá šatnička, zašlé sprchy a šály ve stánku

Tady budou hrát Čech a spol: Malá šatnička, zašlé…

Jsou zvyklí na maximální luxus, dnes večer se fotbalisté Arsenalu budou muset pořádně uskromnit. V 5. kole…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama