Volvo 3CC: Další xCC od Volva

Volvo 3CC: Další xCC od Volva

 
 

Na relativně méně významné akci - Michelin Challenge Bibendum v Shanghaji - nestíněn jinými významnými premiérami, zazářil dnes další plod amerického Volvo Monitoring and Concept Center - koncept 3CC.

Další z řady neobvykle kreativních konceptů Volvo xCC i tentokrát klade apriorní důraz na dobré vztahy s posádkou i okolím. Zcela ve stylu současných produkčních švédsko-holandských bodyguardů se nese emotivně tvarovaná aerodynamická karoserie, která nese většinu charakteristických prvků současných produkčních vozů Volvo, ovšem délka necelých 3,9 a výška 1,32 m evokuje spíše dvoumístný roadster. Nadprůměrná šířka pak umožnila nepříliš obvyklou koncepci 2+1, známou spíše ze starších sportovních aut; obě přední místa jsou posunuta poněkud dále od sebe a uprostřed spočívá, posunuté vzad, plnohodnotné místo pro jednoho dospělého nebo dvě děti. Pro co nejlepší přístup do nízké kabiny se boční dveře otevírají podél šikmé osy a celá palubní deska se odsouvá. Nastupování dozadu pak usnadňuje unikátní posuvný modul celého sedadla. Vnitřek maximálně usnadňuje život posádce, počínaje topologickou dořešeností a konče mnoha různými vylepšeními, z nichž patrně nejzajímavější jsou spínače palubních systémů, kterých se k aktivaci není třeba dotknout, stačí přiblížit prst na cca 5 mm.

Karoserie je pro co nejlepší poměr hmotnosti a tuhosti pojata jako prostorový rám s rozsáhlým užitím vysokopevnostní oceli, podlaha je sendvičové konstrukce, zatímco vnější plášť tvoří jediný panel z uhlíkových vláken. O odpovídající jízdní vlastnosti se pak starají nápravy s dvojitými příčnými rameny vpředu i vzadu s pružícími a tlumícími jednotkami montovanými vpředu vodorovně kvůli dosažení nízké linie kapoty, vzadu pak konvenčně. Tečku za přilnavým souvětím píší osmnáctipalcová kola se špičkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport. Ovšem nejzajímavější je pohon; masivní vývoj a zejména podstatné zlevnění Lithium-iontových článků, známých především majitelům mobilních telefonů a přenosných počítačů, umožnil jejich využití ve velkém a ergo také mohutnou renesanci prakticky využitelných elektromobilů. To je i případ Volva 3CC, jehož přední kola pohání výkonný elektromotor, udělující vozidlu impozantní dynamiku, plynoucí zejména z plného kroutícího momentu, dostupného v rozmezí 0 - 3.500 otáček za minutu. V běžném provozu stačí kapacita akumulátorů na cca 300 km jízdy s tím, že rekuperační brzdy vrací při standardní zátěži průměrně 20% energie zpět.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 

Štítky Volvo Roadster

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…