Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo 7700 Hybrid bus: Městský autobus s hybridním pohonem

Švédská společnost Volvo Group představuje první městský autobus, využívající hybridní systém pohonu. Při zachování přepravní kapacity má mít o více než 30 % nižší spotřebu.
Zpět na článek
19. 5. 2009 13:01
19. 5. 2009 13:50
19. 5. 2009 14:13
20. 5. 2009 08:53
20. 5. 2009 09:12
20. 5. 2009 09:44
20. 5. 2009 10:05
20. 5. 2009 20:27
21. 5. 2009 09:47
neregistrovaný "Hooonza"
Avatar - T613
19. 5. 2009 13:01
DP
Tady se mi koncepce líbí. Teoreticky to uspoří dost nafty. Na druhou stranu bych byl hodně zvědav na poruchovost
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
19. 5. 2009 13:50
Re: DP
Jo tady to dává smysl. :yes:
19. 5. 2009 14:13
strecha
to je plocha jako "krava" a co takhle nani dat jeste nejaky ten panylek sosajici energii ze slunicka, spotreba by sla jeste vic dolu, precijen je to cca 30 metru plochy jen tak a nani se da us narvat cca 3,5 as 4 kWp, a tedy za slunnych dnu by to dost usetrilo fosilie, cena by as tak nahoru nesla, maloobchodne takova sestava prijde na cca 400tisic korun a velkoobchodne cca na necelich 200tisic korun, cos se v cene takoveho busu strati jako mravenec na fotbalovem hristi :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2009 08:53
Spotřeba?
Mluví se tady v procentech, ale co takhle napsat konkrétní spotřebu nafty u normálního a tohoto hybridního busu? A jaký je rozdíl v ceně? Takovou novinku si Volvo jistě nechá solidně zaplatit. A jak to asi pohne s hmotností takového autobusu, baterie pro tak silný elektromotor asi nebudou žádné peříčko.
Taky si říkám proč vymýšlet tyhle hybridy když v městské dopravě jde bez problémů použít trolejbusy. Jezdí jen na elektřinu, rekuperaci energie používají taky, nemusí ssebou tahat drahé baterie s nízkou životností a vybudování infrastruktury není zase tak náročné jako v případě tramvají. Taky cena trolejbusu + dráty + provozní náklady vyjdou rozhodně cenově líp než tyhle super hybridy.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - T613
20. 5. 2009 09:12
Re: Spotřeba?
není nad to mít v celé ulici rozvěšené dráty. Bomba pohled :yes:
20. 5. 2009 09:17
Re: Spotřeba?
Raději dráty než čichat smrad ze super hyper ekologickýho hybridbusu kterej má spotřebu 30 litrů nafty na 100. A potom vyhazovat na skládku baterie který při tomto vytížení vydrží pár měsíců.
Avatar - T613
20. 5. 2009 09:44
Re: Spotřeba?
jj, život vedle vysokého napětí je též terno ;-)
20. 5. 2009 09:55
Re: Spotřeba?
No dobře, zdravý to není, ale můžeme se dohadovat jestli není horší mít na baráku vysílač signálu pro mobily a doma wifi. V těch drátech navíc není zase tak moc vysoký napětí, normálně máš 380 na třech fázích, tady 600 V - a to ti nevede ve zdi, ale dost daleko od všech baráků. Čekám další argumenty :-)
Avatar - T613
20. 5. 2009 10:05
Re: Spotřeba?
Argument proti trolejbusům je jednoduchý - Flexibilita. Když je někde nehoda nebo jiný důvod neprůjezdnosti tak to autobus objede po náhradní trase. (Po svolení dispečinku samo sebou). Trolejbus si ani nevrzne.
20. 5. 2009 10:13
Re: Spotřeba?
Jasně, to beru, ale třeba u nás se to řeší operativně tak, že přijede dispečink, zhodnotí situaci a buď důvod neprůjezdnosti okamžitě odstraní, nebo povolá okamžitě náhradní autobusovou dopravu - mají neustále připravených pár autobusů pro tyhle účely. V ostatních případech, třeba v zimě při sněhové kalamitě měly naopak trolejbusy navrch před autobusy - dojely dál, i když jsme museli všichni vlézt úplně dozadu nad nápravu kvůli zátěži :-) A pokud je město totálně ucpaný, v kolonách většinou stojí jak autobusy tak trolejbusy, akorát ten trolejbus při tom stání v koloně nesmrdí ;-)
Avatar - Gasoline
20. 5. 2009 14:55
Re: Spotřeba?
Neexistuje i u nás náhodou opačné řešení? Trolejbus s pomocným spalovacím motorem, právě pro případ, že dojde šťáva?
Řeší to podle mně i emise i flexibilitu a dráty mi zas tolik ve výhledu nevadí. Navíc není nadto poslouchat za jízdy koncert na harmoniku :-)
Avatar - T613
20. 5. 2009 20:27
Re: Spotřeba?
Existuje, ale má to pak obrovskou spotřebu
neregistrovaný "Hooonza"
21. 5. 2009 09:47
Re: Spotřeba?
Možná vyšší než normální autobus s dieselmotorem, ale ten trolejbus běhá 99,9% času s vypnutym dieselem. A těch pár set kilo navíc kvůli dieselu skoro nebolí.