Volvo B5LHC: Patrový městský hybrid nejen pro Londýn
Volvo B5LHC Electric Hybrid vychází ze zkušeností získaných z vývoje a provozu jednopodlažního modelu Volvo 7900 Electric Hybrid, jehož premiéra se odehrála v roce 2014 a zároveň navazuje na model Volvo B5LH Hybrid.
Společnost Volvo Buses uvádí, že novinka disponuje výkonnějším elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 19 kWh. Model B5LHC Electric Hybrid zvládne v čistě elektrickém režimu ujet vzdálenost okolo sedmi kilometrů.
Pro plné dobití baterií může být využit systém Opp Charge, který mohou používat hybridní i čistě elektrická vozidla. Plně automatizované nabíjení za využití pantografu na střeše autobusu a speciální dobíjecí stanice trvá v nového patrového autobusu okolo tří až šesti minut.
Na Euro Bus Expo představilo Volvo Buses model B5LHC Electric Hybrid v karoserii New Routemaster od společnosti Wrightbus, jejíž první vizualizace byly zveřejněny již v roce 2010 a od počátku byla plánována pro využití hybridního pohonného systému.
Autobus s celkovou délkou 11.232 mm, šířkou 2520 mm a výškou 4420 mm má celkovou kapacitu 87 sedících i stojících cestujících. V tomto provedení je autobus určen přímo pro Londýn, kde má být na pravidelné linky nasazen během roku 2017.