Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo B5LHC: Patrový městský hybrid nejen pro Londýn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Volvo Buses představilo na Euro Bus Expo v Birminghamu patrový městský autobus B5LHC s hybridním pohonným systémem a karoserií od společnosti Wrightbus.

Volvo B5LHC Electric Hybrid vychází ze zkušeností získaných z vývoje a provozu jednopodlažního modelu Volvo 7900 Electric Hybrid, jehož premiéra se odehrála v roce 2014 a zároveň navazuje na model Volvo B5LH Hybrid.

Společnost Volvo Buses uvádí, že novinka disponuje výkonnějším elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 19 kWh. Model B5LHC Electric Hybrid zvládne v čistě elektrickém režimu ujet vzdálenost okolo sedmi kilometrů.

Pro plné dobití baterií může být využit systém Opp Charge, který mohou používat hybridní i čistě elektrická vozidla. Plně automatizované nabíjení za využití pantografu na střeše autobusu a speciální dobíjecí stanice trvá v nového patrového autobusu okolo tří až šesti minut.

Na Euro Bus Expo představilo Volvo Buses model B5LHC Electric Hybrid v karoserii New Routemaster od společnosti Wrightbus, jejíž první vizualizace byly zveřejněny již v roce 2010 a od počátku byla plánována pro využití hybridního pohonného systému.

Autobus s celkovou délkou 11.232 mm, šířkou 2520 mm a výškou 4420 mm má celkovou kapacitu 87 sedících i stojících cestujících. V tomto provedení je autobus určen přímo pro Londýn, kde má být na pravidelné linky nasazen během roku 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - Bazalt
10. 11. 2016 17:34
Re: Pro diskutující:
pravda pravdoucí, jaký to hloupý překlep :-( Děkuji
Avatar - Stejsn
10. 11. 2016 13:10
Pro diskutující:
je to Routemaster, ne Roadmaster.
10. 11. 2016 12:39
Re: Nový Roadmaster
male mesto, pokud plnicka stoji 20-30 mega, tak je to proste nepredstavitelne aby si postavili dve kdys za tu cenu maj treba 2 autobusy
10. 11. 2016 12:38
Re: Nový Roadmaster
proto ted mesta ti elektrobusy testujou, jak ty s malejma tak s velkejma baterkama, treba v Plzni zkousej elektrobus z projektu ZeEUS, a tam se pocita s konceptem nabijeni pantografem na urcitych zastavkach (momentalne jen na konecne kde se pak 6-8 minut nabiji), takze dojezd na baterku nemusi bejt vetsi nez treba 20-40km, proste se po trase na zastavkach umisti rychlonabijeci pantograf a bus se nabiji ve chvili kdy nastupujou/vystupujou lidi, vpodstate je to trolejbus co nepotrebuje draty ale mezi jednotlivejma nabijecima mistama jede na baterku, naopak treba v Praze mezi Budejovickou a BBCentrem se testuji tusim dva baterkove elektrobusy co maji baterku na celej den jezdeni, tam jezdi pro cestujici zadara a je to sakra rozdil proti naftakum, jak je to k Budejarne trosku do kopce, tak tam si teprve clovek uvedomi jakej kraval ty "stare" naftaky delaj
Avatar - Bazalt
10. 11. 2016 12:27
Re: Nový Roadmaster
Na tom něco bude, i když to zrovna v dohledné době nevidím... :-( jak pravil kolega níže, CNG už mohlo být 20let zavedené.

S tou plničkou u vás to musel být průšvih, nechápu že to neměli zálohované.

Nevím na kolik by infrastruktura přišla. plničky by mohly být v pronájmu a plyn je zavedený všude. depa navíc mají velké přípojky. O tom bych mohl vyprávět, často si půjčuju auto od pražské plynárny (skrytá reklama :-) ) a fakt mě nebaví obrážet po Čechách zanedbané tovární dvory a motat se mezi náklaďákama a autobusy.. jo jak se přejede do rakouska, německa nebo itálie to je jiná (neuvádím švýcarsko, kd eje CNG dražší než u nás benzín :-(