Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo brzy ukončí prodej ostrých modelů „R“

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Poprvé přišlo na trh Volvo v jehož názvu bylo použito písmeno R v polovině devadesátých let. Tehdy se jednalo o model T-5 R, který se představil v roce 1995 v karoserii typu 850.

Tento automobil vznikl na popud úspěšného tažení závodní verze kombíku Volvo 850 T-5 v okruhových závodech v roce 1994. Volvo T-5 R bylo nabízeno v provedení sedan a kombi. Pod kapotou mělo přeplňovaný motor o objemu 2,3 litru, který podával výkon 176 kW (240 k) a točivý moment 300 Nm. Dosahovalo maximální rychlosti 248 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s (sedan) resp. 7,0 s (kombi).

V současné nabídce značky jsou dva nabroušené modely S60 R a V70 R. ty jsou poháněny pětiválcovým motorem o objemu 2,5 litru, který disponuje výkonem 220 kW (300 k) a točivým momentem 400 Nm. Mají maximální rychlost 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s (S60 R) a 5,9 (V70 R).

Bohužel, ostrá Volva nejsou právě teď příliš populární, o čemž svědčí především velmi slabé prodejní výsledky. Například v loňském roce měla automobilka v plánu prodat 3800 vozů s označením R, ale nakonec své majitele našlo jen 1098 kusů S60 R a 538 kusů V70 R.

Přestože, modelový rok 2007 je pro ostrá Volva poslední a příští rok už v nabídce nebudou, uvádí šéf automobilky Fredrik Arp, že společnost se nadále bude věnovat výkonným modelům. Jako příklad uvádí osmiválcové provedení modelu S80.

V budoucnosti již nebudou nabroušená Volva s největší pravděpodobností označována písmenem R a automobilka se vydá jiným směrem než u odcházejících modelů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Perun
11. 4. 2007 16:45
...!
Nějak to zlobí... Jo voe, ten v bavoru to vohulil voe a všem ukázal to svoje plastikový "M" od Hočiminů.. :no: Tabulkovým expertům nelze, než vzkázat, aby počítali do deseti a pak si ještě jednou rozmysleli, co píšou.. Mohu porovnat jak S60 T5 se kterým jsen jezdil jako jeden z prvích (vínová barva, koupeno přímo od importu ;-) ) tak S60R. Ten propastný rozdíl není jen ve výkonu motoru, ale samozřejmě i v trakci a schopnostech adaptivního a řidičem nastavitelného podvozku. Byla to jen jedna jízda, ale rozhodně stála za to. "R" nejezdí, létá! Proklatě rychle a nízko. Stoicky klidný, silný a neskutečně charismatický seveřan s pohonem všech čtyř kol. Kdo nezkusil, ať tu netroubí nesmysly 8-s
Avatar - Perun
11. 4. 2007 16:40
Tabulkoví machři..
10. 4. 2007 16:52
Re: Škoda...prostě škoda.
Asi ano,ale Volvo má hodně uhlazený design a ta dravost je schována pod kapotou,taková skrytá síla...Lidé,kteří chtějí nějaké sportovní auto,už asi chtějí něco"agresívně"vyhlížející,tak jak jsi zmínil třeba sportovní auta od Opelu a jejich OPC ;-)
10. 4. 2007 16:26
Re: Škoda...prostě škoda.
mne se ale prave pro to ta verze r libila...ta neocekavanost...i kdyz relativne k jinym autum to vitez zrovna nebyl, melo to urcite sve caro...treba jako hodne rychle suv cayene nebo range...nebo male auto s velkym motorem jako treba opc...melo to neco do sebe
10. 4. 2007 16:08
Re: Škoda...prostě škoda.
:yes: Přesně...u Volva se tak nějak očekává klidná bezpečná plavba krajinou,v nejbezpečnějším voze na světě,ale na sportovní zážitky,na to tady jsou jiní... ;-)