Volvo Buses: Hybridní autobusy jsou stále úspornější

Volvo Buses: Hybridní autobusy jsou stále úspornější

 

Nejnovější verze hybridního autobusu Volvo je o 37 procent úspornější než odpovídající konvenční autobus se vznětovým motorem.

Když společnost Volvo Buses zahájila předběžné testování hybridních autobusů v roce 2007, počítala firma se snížením spotřeby paliva v městském provozu o 25 procent ve srovnání s odpovídajícím dieselovým autobusem.

Když byly o dva roky později uvedeny první komerčně stavěné autobusy s hybridním pohonem, byla jejich spotřeba paliva o 35 % nižší než u konvenčních autobusů. Od té doby spotřeba nových hybridních autobusů klesla ještě více, v neposlední řadě díky snížení hmotnosti a elektrickému pohonu pro několik pomocných systémů.

Údaje získané z 260 hybridních autobusů Volvo provozovaných po celém světě jsou důkazem toho, že realita předčila původní výpočty.

Salez-Lentz, jedna z největších dopravních společností v Lucembursku, převzala svůj první hybridní autobus Volvo v roce 2009 a v současnosti jich provozuje celkem jedenáct na městských i příměstských linkách.

Společnost má důkladné záznamy o provozních nákladech svých autobusů a uvádí, že právě ty s hybridním pohonem překonaly původní očekávání. Spotřeba paliva hybridních autobusů Volvo u Salez-Lentz je v průměru 25,7 litru nafty na 100 km, což je nejen podle zástupců společnosti velmi dobrý výsledek.

Hybridní autobusy Volvo kombinují čtyřválcový vznětový motor s elektromotorem a ovládáním elektronickou řídící jednotkou. V provozu má elektromotor vozidlu sloužit v rychlostech do 20 km/h, potom roli pohonu přebírá vznětový motor. Při zpomalování a zastavení je diesel odstaven a pohybové energie vozidla je využito k dobíjení akumulátorů (po pracovní směně se akumulátory dobíjejí v garážích).

Volvo 7700 Hybrid bus: Městský autobus s hybridním pohonem

Nejnovější verze hybridních autobusů Volvo váží zhruba o 500 kg méně než jejich předchůdci. Díky tomu se jejich kapacita může zvýšit o dalších sedm cestujících a produktivita vozidla se tak zvyšuje o osm procent. To znamená, že například 112 hybridních autobusů Volvo uveze stejný počet cestujících jako 130 konvenčních autobusů.

Dosavadní zkušenosti s hybridními autobusy ukazují, že vedle hospodárnějšího zacházení s pohonnými hmotami, vypouštějí ve srovnání se vznětovými motory poháněnými autobusy o 30 až 40 % méně emisí oxidu uhličitého a pouze polovinu oxidů dusíku a pevných částic.

Vedle dalšího zdokonalování současných hybridních autobusů pracuje společnost Volvo Buses i na dalším vývoji a testování plug-in hybridního autobusu s novým typem baterií a nabíjecím zařízením umožňujícím dobíjení z elektrické sítě. Pomocí tohoto systému má být možné dosáhnout úspory paliva okolo 60 % ve srovnání s dieselovými autobusy.

Volvo Buses: Plug-in hybrid autobus

Od roku 2010 do současnosti prodala společnost Volvo Buses více než 650 autobusů s hybridním pohonem zákazníkům v 18 zemích a je tak jedním z největších dodavatelů hybridních autobusů v Evropě.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…