Volvo C30: Nejmenší Volvo s agresivnější přídí pro modelový rok 2010

Volvo C30: Nejmenší Volvo s agresivnější přídí pro modelový rok 2010

 
 

Volvo C30 prošlo pro nový modelový rok modernizací, facelift poprvé uvidí návštěvníci IAA ve Frankfurtu.

Nejmenší Volvo, postavené na platformě shodné s aktuální generací Fordu Focus a vyráběné od roku 2006, prodělalo stylistickou modernizaci.

Agresivní příď

Změnil se zejména design přední části včetně nárazníků, která je nyní ve stylu také čerstvě faceliftovaného kupé C70. Podle slov automobilky je sportovnější, každopádně nepostrádá dávku agresivity. Nový je tvar světel i masky, žebrování, z obou nárazníků zmizel černý plast, vstupy vzduchu připomínají menší SUV XC60. Výrazné oplastování lemů blatníků v odlišném odstínu barvy karoserie zůstalo, stejně jako větší či menší spoiler na zádi, ani grafika zadních světel neprošla výraznější úpravou. Byla také rozšířena nabídka mimořádných prvků výbavy a k dispozici bude i nový styling kit, oranžová metalíza (Orange Flame Metallic), odlišné koncovky výfuku pro modely T5 a D5, zákazníci mohou také zvolit bílá kola.

Uvnitř

Interiér byl ponechán prakticky beze změny, dostal jen novou barevnou kombinaci Espresso/Blond, která je jak již název napovídá černo-béžová. I kožená varianta má k dispozici další barvu – vínovou Cranberry. Z nových materiálů je také kryt zavazadlového prostoru. Připomeňme jen, že první vozy C30 z roku 2006 jej v základní výbavě vůbec neměly! Návrháři se pak vyřádili na středové konzole, která může být také v povrchové úpravě, připomínající slavné švédské kytary Hagström.

Sport a nízká spotřeba

Zákazníci, kteří preferují jízdní vlastnosti na úkor komfortu, mohou zvolit nový sportovní podvozek s kratšími pružinami a strmějším řízením, které má lepší odezvu. Tužší jsou i stabilizátory. Tato novinka je k dispozici pro všechny verze kromě ekologické 1,6D DRIVe.

Ta se coby původní model začala prodávat teprve na jaře letošního roku a může být na přání vybavena například funkcí start/stop, která automaticky vypne motor, je-li vůz v klidu. Není tedy divu, že dosahuje kombinované spotřeby jen 3,9 l/100 km. Vznětová šestnáctistovka poskytuje maximální výkon 80 kW (109 k) a 240 Nm točivého momentu. Bez automatického vypínání motoru spotřebuje verze DRIVe 4,5 l nafty na 100 km. V nabídce faceliftovaného modelu C30 jsou i dva další přeplňované vznětové motory – dvoulitr se 100 kW (136 k), 320 Nm a kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km, vrcholem je pak pětiválec D5 2,4 litru s výkonem 132 kW (180 k), který poskytuje mohutný točivý moment 400 Nm a za své služby průměrně žádá 6,2 l/100 km. Všechny turbodiesely mají standardně filtr pevných částic (DPF).

Na benzin i etanol

Modelová paleta zahrnuje pochopitelně i zážehové motory. Začíná šestnáctistovkou se 74 kW (100 k) a 150 Nm, která spálí 7 l benzinu na 100 km. Dvoulitr je k dispozici jak klasický, tak i ve verzi Flexifuel, která konzumuje směs benzinu a etanolu E85. Parametry výkonu a točivého momentu jsou shodné – 107 kW (145 k) a 185 Nm. Liší se jen spotřeba, Flexifuel žádá 7,8 l, benzinová verze je o 0,4 l úspornější. Více výkonu a síly poskytuje varianta 2,4i se 125 kW (170 k) a 230 Nm, která si vezme 8,4 l/100 km, špičkou je pak 2,5litrový přeplňovaný pětiválec T5 se 169 kW (230 k), 320 Nm a spotřebou 8,7 l/100 km.

Převodovky

Pohonné jednotky jsou všechny umístěny napříč. Převodovek je několik druhů v závislosti na motoru. Například šestistupňová přímo řazená je určena pro T5, D5 a 2,0D, pětistupňový automat Geartronic pro pětiválcové zážehové i vznětové verze. Šestistupňová samočinná skříň Powershift přenáší točivý moment na přední kola u modelů s dieselovými i benzinovými dvoulitry, ovšem s druhými jmenovanými jen pro asijské trhy.

Stále pro individualisty

Nové Volvo C30 zůstává i po modernizaci stylovým hatchbackem nižší střední třídy, automobilem pro výrazné osobnosti, ženy pochopitelně nevyjímaje. Možností individualizace je opravdu hodně, Volvo uvádí přes 2,5 milionu kombinací, a to ještě nezapočítává tři audiosystémy, parkovací asistent, Bluetooth a další prvky mimořádné výbavy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volvo C30: Nejmenší Volvo s agresivnější…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Volvo C30 se loučí a vzpomíná (videa) Volvo C30 se loučí a vzpomíná (videa)

Kariéra modelu C30 se uzavřela a Volvo připomíná přímého…

Volvo zrychlí dobíjení elektromobilu o 80 % Volvo zrychlí dobíjení elektromobilu o 80 %

První výsledek spolupráce mezi automobilkou Volvo a…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…