Volvo C30: Nejmenší Volvo s agresivnější přídí pro modelový rok 2010

Volvo C30: Nejmenší Volvo s agresivnější přídí pro modelový rok 2010

 
 

Volvo C30 prošlo pro nový modelový rok modernizací, facelift poprvé uvidí návštěvníci IAA ve Frankfurtu.

Nejmenší Volvo, postavené na platformě shodné s aktuální generací Fordu Focus a vyráběné od roku 2006, prodělalo stylistickou modernizaci.

Agresivní příď

Změnil se zejména design přední části včetně nárazníků, která je nyní ve stylu také čerstvě faceliftovaného kupé C70. Podle slov automobilky je sportovnější, každopádně nepostrádá dávku agresivity. Nový je tvar světel i masky, žebrování, z obou nárazníků zmizel černý plast, vstupy vzduchu připomínají menší SUV XC60. Výrazné oplastování lemů blatníků v odlišném odstínu barvy karoserie zůstalo, stejně jako větší či menší spoiler na zádi, ani grafika zadních světel neprošla výraznější úpravou. Byla také rozšířena nabídka mimořádných prvků výbavy a k dispozici bude i nový styling kit, oranžová metalíza (Orange Flame Metallic), odlišné koncovky výfuku pro modely T5 a D5, zákazníci mohou také zvolit bílá kola.

Uvnitř

Interiér byl ponechán prakticky beze změny, dostal jen novou barevnou kombinaci Espresso/Blond, která je jak již název napovídá černo-béžová. I kožená varianta má k dispozici další barvu – vínovou Cranberry. Z nových materiálů je také kryt zavazadlového prostoru. Připomeňme jen, že první vozy C30 z roku 2006 jej v základní výbavě vůbec neměly! Návrháři se pak vyřádili na středové konzole, která může být také v povrchové úpravě, připomínající slavné švédské kytary Hagström.

Sport a nízká spotřeba

Zákazníci, kteří preferují jízdní vlastnosti na úkor komfortu, mohou zvolit nový sportovní podvozek s kratšími pružinami a strmějším řízením, které má lepší odezvu. Tužší jsou i stabilizátory. Tato novinka je k dispozici pro všechny verze kromě ekologické 1,6D DRIVe.

Ta se coby původní model začala prodávat teprve na jaře letošního roku a může být na přání vybavena například funkcí start/stop, která automaticky vypne motor, je-li vůz v klidu. Není tedy divu, že dosahuje kombinované spotřeby jen 3,9 l/100 km. Vznětová šestnáctistovka poskytuje maximální výkon 80 kW (109 k) a 240 Nm točivého momentu. Bez automatického vypínání motoru spotřebuje verze DRIVe 4,5 l nafty na 100 km. V nabídce faceliftovaného modelu C30 jsou i dva další přeplňované vznětové motory – dvoulitr se 100 kW (136 k), 320 Nm a kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km, vrcholem je pak pětiválec D5 2,4 litru s výkonem 132 kW (180 k), který poskytuje mohutný točivý moment 400 Nm a za své služby průměrně žádá 6,2 l/100 km. Všechny turbodiesely mají standardně filtr pevných částic (DPF).

Na benzin i etanol

Modelová paleta zahrnuje pochopitelně i zážehové motory. Začíná šestnáctistovkou se 74 kW (100 k) a 150 Nm, která spálí 7 l benzinu na 100 km. Dvoulitr je k dispozici jak klasický, tak i ve verzi Flexifuel, která konzumuje směs benzinu a etanolu E85. Parametry výkonu a točivého momentu jsou shodné – 107 kW (145 k) a 185 Nm. Liší se jen spotřeba, Flexifuel žádá 7,8 l, benzinová verze je o 0,4 l úspornější. Více výkonu a síly poskytuje varianta 2,4i se 125 kW (170 k) a 230 Nm, která si vezme 8,4 l/100 km, špičkou je pak 2,5litrový přeplňovaný pětiválec T5 se 169 kW (230 k), 320 Nm a spotřebou 8,7 l/100 km.

Převodovky

Pohonné jednotky jsou všechny umístěny napříč. Převodovek je několik druhů v závislosti na motoru. Například šestistupňová přímo řazená je určena pro T5, D5 a 2,0D, pětistupňový automat Geartronic pro pětiválcové zážehové i vznětové verze. Šestistupňová samočinná skříň Powershift přenáší točivý moment na přední kola u modelů s dieselovými i benzinovými dvoulitry, ovšem s druhými jmenovanými jen pro asijské trhy.

Stále pro individualisty

Nové Volvo C30 zůstává i po modernizaci stylovým hatchbackem nižší střední třídy, automobilem pro výrazné osobnosti, ženy pochopitelně nevyjímaje. Možností individualizace je opravdu hodně, Volvo uvádí přes 2,5 milionu kombinací, a to ještě nezapočítává tři audiosystémy, parkovací asistent, Bluetooth a další prvky mimořádné výbavy.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volvo C30: Nejmenší Volvo s agresivnější…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Volvo C30 se loučí a vzpomíná (videa) Volvo C30 se loučí a vzpomíná (videa)

Kariéra modelu C30 se uzavřela a Volvo připomíná přímého…

Volvo zrychlí dobíjení elektromobilu o 80 % Volvo zrychlí dobíjení elektromobilu o 80 %

První výsledek spolupráce mezi automobilkou Volvo a…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…