Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo C70: Nafta na scénu!

Ladislav Čermák
Diskuze (70)
Úspěšný švédský coupé-cabriolet povolal na pomoc se zvýšením prodejů také diesel

Loni ve Frankfurtu představený skandinávský příspěvek k tématu "dvě auta v jednom" slaví nečekané prodejní úspěchy. V této chvíli je již vyprodaná celá produkce na rok 2006 a šéfové automobilky spokojeně poopravují prodejní odhady směrem vzhůru - namísto původně plánovaných 16 na 20 tisíc kusů za letošní rok. Čekací doby se vyšplhaly na mnoho měsíců a to vše před příchodem již zpočátku ohlášeného turbodieselu D5.

Ten vstupuje do prodejen právě nyní, aby zachytil prudce stoupající vlnu zájmu o naftu v otevřených autech pro radost, jakým nové Volvo C70 bezesporu je. Moderní vznětový pětiválec 2,4 l, vyráběný v motorárně ve švédském Skövde, byl původně vyvinutý pro velké modely XC70, XC90, S60 a V70. Do menšího motorového prostoru kompaktnějšího modelu C70 se vešel po nevelkých úpravách, při kterých bylo například turbodmychadlo integrováno do výfukového potrubí. Zůstalo neobvyklé vodou chlazené, elektronicky regulované turbodmychadlo s variabilní geometrií a vstřikovací systém s proměnnou rotací vstřikované směsi. Pro potřeby relativně lehké "cé-sedmdesátky" byly poněkud sníženy výkony na 132 kW a 350 Nm, i tak ovšem turbodiesel exceluje v pružném i pevném (0-100 km/h za 9,5 s) zrychlení s pomocí standardní samočinné pětistupňové převodovky, dosahuje 225 km/h, to vše za průměrných 7,3 l nafty na 100 km.

Nejdražší z nabízených pětiválců tvoří hospodárnější alternativu vrcholnému modelu T5. Marketéři předpokládají - i přes nikoliv lidovou cenu - že v blízké budoucnosti bude každé páté prodané Volvo C70 spalovat naftu, k čemuž mu dopomáhej standardně montovaný bezúdržbový, samoregenerační částicový filtr.

Ladislav Čermák
Diskuze (70)