Novinka společnosti Volvo Trucks v podobě modelu FH Heritage Edition byla připravena speciálně pro český trh a její barevné provedení je inspirováno vozidly Volvo F89 ze sedmdesátých let dvacátého století.
Volant me sice nikdy nezivil, ale F89 jsem vsem ridicum tehda zavidel. To auto bylo proti domaci produkci jak z jineho sveta. I komuniste si uvedomovali bezzubost domaci produkce, proto to povolili. Nyni kdyz je Heritage, tak mohli dat petikilo a sikmy pasek z toho plastu pod sklem dolu na gril, stejne si to hodne firem udela. Skoda, ze ta nova rada trosku trpi na elektroniku a ruzne pazvuky z neidentifikovatelnych mist. Nejlepsi bylo asi predchozi FH po face.
Ony hlavně jediné domácí tahače Liaz 100 se začly dělat až v roce 1974 a to byly verze hlavně pro vnitrostátní dopravu, zatímco ty volva jezdily výhradě TIR a výhradně západní destinace.
V 80. letech se to pokud vím už nekupovalo a vše jezdily Liazky i cizinu
Jo za komára tu bylo sem tam Volvo F12. Líza 100, 200 byla na dvě věci. I vysloužilý Man F90 s mega na hrbu byl lepší, než fungl nova 300. Proto taky Liaz rychle zkrachoval.
Kámošův táta jezdil v čsad za totáče a s tou Lízou byl 3x sssr, 2x itálie 10x francie, 1x portugalsko, 2x španělsko a 12x řecko >:D Všude dojeli a odevšad se vrátili.
Liaz 200, 300 i 400 Xena se začli dělat až po revoluci, řada z nich už měla jiné motory (Steyr, Detroit Diesel), spojky ZF, jiné převodovky a spousty dalších věcí, to už byla jiná auta a kvalitativně lepší jak 100ky.
Liaz zabilo nechopné státní vedení, nápad dělat nejprve tahač Xena místo Foxů a nulové clo na ojeté nákladáky, kd se se jako fiktivní ojetiny vozily 3 měsíce stará auta s 1500 km >:D