Švédská automobilka Volvo představuje modernizovaný motor 2.5FT, který spaluje biopalivo E85. Tento přeplňovaný pětiválec nyní nabídne výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 340 Nm.
Tak předně, velká pochvala Volvu, za inovaci tohoto motoru, vždy jsem tvrdil, že to je i přes nižší výkon ideální motorizace pro S80/V70.
Trocha OT, jak se dívám na výčet motorů, a vidím tam ty 2,0 dýzl a benzín, vzpomínám si na diskusi víc než před rokem, pod článkem o uvedení těchto sociál verzí S80, jak se tu jeden specialista, ano "ten, o kterém je známo, že se zabývá automobilovými trhy" vypisoval o tom, jak tyto verze nově rozdají karty ve fleetových prodejích, kde prorokoval konce A6tek a 5erů. Takže, mariánku, hoď sem čísla, kolikpak se nám vloni prodalo těch S80 na dvoulitrech? :-);-)
Cca 2 roky dozadu jsem viděl, tuším v Autosalonu reportáž o Focusech, jezdících na tenhle zázrak. Myslím, že v té době byl Ford největší importér vozítek s těmito motory do Švédska a pod Saabu tuším hned na druhém místě v prodejích.
Oni to tam i ukazovali, vypadalo to jako nějaké piliny, ale moc pozorně jsem neposlouchal (přece jenom ten Autosalon vysílají téměř ještě v noci >:-[] ), které se pak nějak skapalňovali či co....
Je to ta samá technologie, kterou loni EU téměř způsobilo světový hladomor?
E85 - z bioetanolu plus nějaké (tuším 15)procento benzínu. Bioetanol se dělá z obilovin. Částečně to vypěstujou, částečně bioetanol dováží. Vždycky je něco za něco. Hladovíš ale... jedeš ;-)
Dělají ho z čeho to právě jde :-) Výhodné jsou spíše cukerné plodiny. Dřeviny mají tu nevyhodu, že často při fermentaci dochází k tvorbě methanolu. Málo se o tom píše, ale ve Švédsku je katastrofální stav lesů, je to časovaná bomba.