Diskuse

Wall Street Journal: Ford omezí výrobu v divizi Volvo, uvažuje o jejím prodeji

21.5.2008

Americká automobilka Ford Motor Company omezí výrobu ve švédské divizi Volvo, aby snížila její náklady i ztráty. Informoval o tom včera list Wall Street Journal na svých internetových stránkách.

 

  • 00 Reagovat !

    foto T613

    T613 21.05.2008  08:37

    ?

    Tak už zbývá prodat evropskou větev Fordu, a je to >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.05.2008  16:22

      « Re: ?

      Moc by me takovy rozhodnuti od sefu FoMoCo neprekvapilo. Hlavne, ze udrzi vsechny ty US sraczky, ktery si tam pestujou :no: :no: 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.2008  08:38

    Si delaji srandu

    Sakra vzdyt Volvo je stabilne ziskove. At se jde generalni management Fordu vycpat- Jag, A-M LR uz jsou prodany ted Volvo a PAG ktery si na sebe v souctu dokazal vydelat- schopna koncepce premiove subdivize jde do haje. Kdo by do Toho sel? Kdyby to bylo BMW mozna bych se vedeni Fordu omluvil protoze to by snad bylo ke prospechu Volva- kazdopadne se mi zda ze BMW ma schopnejsi management
    • 00 Reagovat !

      foto T613

      T613 21.05.2008  08:47

      « Re: Si delaji srandu

      Krom finančních společností, mám tip na frantíky a indy
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.05.2008  08:51

        « Re: Re: Si delaji srandu

        Indove ti si ted hracku na hrani koupili, fin. spolecnosti se snad spalili s Chryslerem a uz do toho snad tak bezhlave nepujdou a francouzi snad na to ted nemaji ne?
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 21.05.2008  08:58

          « Re: Re: Re: Si delaji srandu

          Tak jestli mají to nevím. Pokud škrtneš ty tři, tak kdo zbývá? GM asi ne, VW jej k ničemu nepotřebuje, MB a BMW? To si nedokážu moc dobře představit. Italové ho nepotřebují. Takže sladká Čína?
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.05.2008  09:02

            « Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

            Ja si porad myslim ze BMW by se docela hodil do koncepce. Solidne prodejna auta s prednim nahonem pokryvajici siroky segmant trhu v mainstremu, uspesna v Americe
            • 00 Reagovat !

              foto Marko

              Marko 21.05.2008  11:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

              Nemusis byt tak daleko od pravdy. Zaciatkom minuleho roka BMW sondovalo moznost kupy Volva (a este jednej znacky). Ford vtedy poslal ludi od BMW prec s tym, ze Volvo nie je na predaj. Ak by sa uakzalo, ze Volvo sa nakoniec predavat bude, BMW moze byt (zatial aspon "papierovo") horuci favorit... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto T613

                T613 21.05.2008  11:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

                Tak to je vskutku dobrá zpráva! :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 21.05.2008  12:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

                Kez by to byla pravda
              • 00 Reagovat !

                foto Andy

                Andy 22.05.2008  04:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

                Diky za zajimavou zpravu. Myslim, ze BMW je trefa. Vedle Cinanu, ke kterym mi Volvo nesedi kvuli jejich obecne platne filozofii zduraznujici cenu, navic vysledkem spojeni Cina-Volvo by doslo k silne devalvaci tradicnich hodnot Volva a zanedbatelnemu zhodnoceni cinske znacky, ktera by jej koupila, BMW predstavuje tu pravou alternativu, protoze cilove skupiny a profilace znacek se nijak vyrazne neprekryvaji.
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 21.05.2008  09:01

          « Re: Re: Re: Si delaji srandu

          Větší otázkou je, kdo si koupí evropskou divizi Fordu >:D
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.05.2008  09:03

            « Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

            Vzhledem k tomu ze nove Mondeo vypada vevnitr jak z Ciny tak si myslim ze to je jasne- uz nakrocili vk jednanim s potencialnim kupcem
            • 00 Reagovat !

              foto T613

              T613 21.05.2008  09:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

              chudák Mates >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 21.05.2008  09:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

                Pro mne je furt lepsi kdyz si Cinani vezmou Ford nez kdyby si vzali Volvo
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.05.2008  09:09

      « Re: Si delaji srandu

      "After raising doubts about whether Volvo fits into its future turnaround plans, Ford has also been concerned about Volvo's performance amid strong currency headwinds. Adverse exchange between the U.S. dollar and Swedish kronor has cost the auto maker an estimated $1.7 billion in losses in the past two years, according to Mr. Axelson.

      Despite expansion in Russia and China, Volvo reported selling 22,000 fewer vehicles during the first quarter of this year compared with the same period a year ago, contributing to a $400 million reduction in revenues. The auto makerhas also been hurt by dwindling sales and its mix of vehicles. Volvo lost $151 million in the first quarter of this year, compared with a $94 million profit during the same quarter in 2007. Still, the company expects by the year's end to achieve about the same sales levels as 2007, Mr. Axelson said."

      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.05.2008  09:12

        « Re: Re: Si delaji srandu

        Tak sorry mel jsem spatne info. Mea culpa Mea Culpa Maxima
      • 00 Reagovat !

        foto Kvason

        Kvasoň 21.05.2008  09:38

        « Re: Re: Si delaji srandu

        Takže vše, co díky své neschopnosti nejsme schopni udržet kvalitně při životu, raději prodáme, místo toho, abychom se snažili to při životě udržet... dobrá strategie... ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 21.05.2008  12:34

          « Re: Re: Re: Si delaji srandu

          Asi ne zcela chápeš vážnost situace, ve které se Ford nachází.
          • 00 Reagovat !

            foto Kvason

            Kvasoň 21.05.2008  12:37

            « Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

            Hmmm... stačí selský rozum na to, aby člověk viděl, že kdyby nebyli dlouhodobě patláci, tak se ve vážné situaci nenachází...
            • 00 Reagovat !

              foto Ricardo

              Ricardo 21.05.2008  12:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

              souhlas :-) :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 21.05.2008  12:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

              Ano, to je jim teď skutečně hodně platné. To jim splatí půjčky.

              Nemluvím o příčinách, soustřeď se. Mluvím o situaci, která už prostě je, a FoMoCo se s ní musí nějak popasovat. Že si za to můžou (samozřejmě) sami na věci nic nemění.

              Když ti chytne barák, nezačneš v první řadě plánovat protipožární alarm. Začneš hasit.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 21.05.2008  16:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

                Pravdu mas, jen takova mala pripominka. Pokud dlouhodobe po baraku rozhazujes zapaleny sirky, tak by ti hasic mel nejdriv dat do tlamy a pak teprve hasit. To je takovy to:"... nedelas dobre Jaromire s tema vypalenyma sirkama..." ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto -patrik

        _patrik 21.05.2008  12:29

        « Re: Re: Si delaji srandu

        Jo, folks, to jsou věci. Tadyhle je další zajímavá mikroanalýza a rekapitulace tance Fordu na rozpálené plechové střeše: [odkaz] Ford začíná připomínat reklamu na tu voňavku nebo co, při které optimisticky mávajícímu vypoulenému hošanovi politému čoko někdo najednou urve ruku, jeda kolem autem. Ford je v téhle chvíli evidentně špatně rozkročený po trzích, jeho naprosté soustředění na Evropu mu sice krátkodobě zahraňuje krk, ale jak dlouho vydrží běhat po jedné noze, je mrazivá otázka. Vůbec to nemyslím škodolibě. Pády obrů se při téměř vyčerpané kapacitě trhů a prudce stoupajícím zapojení asijských producentů jsou očekávatelné už delší dobu, takže zakymácení kterékoli automobilky bude vyvolávat až hysterický zájem. Osud Volva je v tom smutnou epizodou s nedobrou prognózou.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 21.05.2008  12:47

          « Re: Re: Re: Si delaji srandu

          Nic jako "naprostá soustředěnost na Evropu" neexistuje a existovat nemůže, protože Evropa jede (naštěstí pro celej FoMoCo) defuckto samostatně.
          Evropská divize si dělá vlastní modely. Americká si dělá vlastní modely. Že měla americká donedávna hlavu zastrčenou ve vlastní )(, není "naprostá soustředěnost na Evropu".
          Jestli se dá FoMoCo vyčítat nějaká naprostá soustředěnost, tak to bylo naprosté soustředění na trucky. Ty měly dlouhou dobu uvnitř firmy prioritu #1 a za nima dlouho nic. (Takhle nějak to i popsal jakejsi ex-zaměstnanec Fordu z vývoje.) A v tomhle zhovadilym stavu navíc zaspali.
          Volvo má prognózu dobrou, jenže FoMoCo potřebuje nutně cash, protože rodina Fordů zastavila i značku. To se kouká, co by se prodalo, abys nemusel krám zavřít úplně. Když to nevydělává _hodně_ a je šance za to hodně dostat na ruku, tak to prostě prodáš, neřešíš. V takovou chvíli je ti k prdu, že to _možná_ příští rok v souhrnu přinese pár žbrdlíků.
          Že se do těch $raček v US dostali vlastní zabedněností je věc druhá, ale v týhle situaci už nic moc jinýho dělat nemůžou.
          • 00 Reagovat !

            foto -patrik

            _patrik 21.05.2008  14:37

            « Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

            Rozumím, jak to myslíš, ale je to tak ještě horší. Možná jsem opravdu měl raději napsat "naprostá nesoustředěnost v US". Měl jsem na mysli ten zvláštní rozpor, kdy evropská divize má portfolio modelů zabezpečené proti výpadkům v segmentech, dělá velmi dobrý marketing a sleduje konkurenci a naslouchá spotřebitelům, čili je soustředěná. A na druhé straně US domácnost, která 10 let pozoruje varovné signály a nakonec geniálně konstatuje, že prodeje klesly proto, že "lidi nechtějí naše modely". Když vidíme růst především Toyoty na US trhu, stínované dalšími Japonci a nově a velmi silně Korejci - ve stejné době, kdy se Ford (a další) propadal - nejsou výmluvy na trucky, sociální pojištění, kreditní krizi a gaye bohužel nic než slova - a svědčí o nesoustředěnosti. Ale jako outsidera mě zaráží, že by Fordova Evropa neměla co do činění s Amerikou - chceš tím říct, že Amerika nijak nedosáhne do kapsy Evropě, aby si odtamtud půjčovala na své ztráty?
            Proč má Volvo špatnou prognózu, popisuješ sám - bez ohledu na jeho zdravotní stav ho Ford může v úzkých prodat kdejakému grázlovi nebo neumětelovi. Záchranné akce v akutní krizi jsou určitě na prvním místě, ale když souběžně neděláš strategické kroky, stejně skončíš po dalším termínu vybíráním popelnic. Kde je třeba boom v Číně?
            Aby bylo jasno: myslím, že Mulally je schopný, ale nevím, jestli stihne své schopnosti uplatnit.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 21.05.2008  15:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

              Jsem dalek toho, abych tvrdil, že sociální pojištění je prapůvodní příčinou stavu, ve kterým se US automobilovej průmysl nachází. Na druhou stranu náklady na zaměstnance přepočítaný na auto maj daleko do zanedbatelnejch. (Byly to stovky dolarů, a ne jenom dvě nebo tři.) Takže to sociální pojištění působí mezi pseudo-příčinama typu "gayové" docela nepatřičně.

              > Proč má Volvo špatnou prognózu, popisuješ sám - bez ohledu
              > na jeho zdravotní stav ho Ford může v úzkých prodat kdejakému
              > grázlovi nebo neumětelovi.

              To zní jako "důvodem k prodeji Volva je jeho špatná kondice způsobená možným prodejem". Ne že by to byla až tak šilená a nemožná souvislost, ale daleko jednodušší či přirozenější vysvětlení mi přijde "máme dluhy na všem, a přitom potřebujeme fungovat; takže co můžeme postrádat a co nám může v krátkodobym horizontu přinýst velký peníze, to musíme prodat".
              A nemyslím si, že by z případnýho prodeje Volva byli u FoMoCo zrovna odvázaný. (Volvo je považovaný za miláčka -a teď nevim jistě- Mulallyho nebo Billa Forda.)
              • 00 Reagovat !

                foto -patrik

                _patrik 22.05.2008  03:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Si delaji srandu

                Promiň, nebyl jsem tu. Asi si nerozumíme: problém odvodů na pojištění se stává lichým argumentem v okamžiku, kdy je patrné, že jiní výrobci/dovozci na stejném trhu se a ním nebo jiným podobným prostě vypořádají a dokáží generovat rostoucí prodeje i zisky. Neznamená to ale, že by byl sám o sobě marginální. Však dokonce i ta zábavná gay-aféra s nepodařenou reklamou a následným bojkotem měla pro Ford dost nepříjemné dopady. -- Špatná prognóza Volva nespočívá v jeho hospodaření, i kdyby bylo faktické a způsobené čímkoli. Spočívá ve špatném hospodaření mámy-Fordu, nevím o čem tady diskutujeme, vždyť píšeš na dalším řádku to samé jinými slovy. Já se zkrátka obávám, že Volvo tak jako tak na tuhle krizovou situaci doplatí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.2008  09:55

    gigantismus

    Mozna, ze se mnozi prave zacinaji s panikou probouzet z toho snu o globalizaci 8-s. Je to neco jako rizeni valky ve Vietnamu z dalekeho Pentagonu, kde nikdo asi nemel z vedeni poneti o tom, co se v takove zemi deje. No je mi jasne, ze to srovnani sem nepatri, ale v jadru se u te gigantomanie konzernuu nejedna take o nic jineho nez hospodarskou valku, rozdeleni trhu mezi nejmocnejsi a penize penize penize !!! Na vychode vladnou pomateni oligarchove, na zapade bojuji pomatene gigakonzerny o moc. Studena valka sice pry uz neexistuje, zato zde mame spoustu chytrych lidi kteri "vi jak na to" (BMW-Rover, Deimler-Chrysler, Ford-..... ..... ....., GM- 8-s )

    Back to the roots !!
    • 00 Reagovat !

      foto BeranK

      BeranK 21.05.2008  11:33

      « Re: gigantismus

      Zajímavé je, že stačí půl rok - loni bylo Volvo ziskové, letos má ztrátu a šup, hned s ním pryč. Otázka je, jestli to není spíš než důvod alibismus, jak vysvětlit něco, co už je dávno z jiných důvodů připravené (sanace amerického forda. O prodeji Volva se hovořilo dost hlasitě loni v souvislosti s prodejem Jagu a LR a vedení Fordu to popíralo tak vehementně, že to bylo až divné. Samozřejmě - ztrátová část se prodává hůř a laciněji než zisková, ale na druhou stranu - ekonomové a právníci (manažeři...), co přijímají podobná rozhodnutí neuvažují v dlouhodobějších perspektivách a technické aspekty podobných akcí jsou jim zcela ukradené a stejně jako megalomansky spojovali před pár lety nesourodá impéria, tak jed dneska při prvních náznacích problémů zase honem honem likvidují. Před pár lety žvanili, jak to bude úžasné, až to Volvo, Jag atd. získají a dneska titíž lidé stejně přesvědčivě žvaní, jak se jich rychle a za každou cenu musí zbavit....Po krachu Daimler-Chrysler další problémy u Forda, zase se ukazuje, že BMW nebo Honda měly lepší odhad, když se do velkých aliancí nehnaly (o fabričce zvané Rover radši pomlčím, tam se shodou okolností spálili oba....). A u GM si mohou gratulovat, že plánovaná fúze s Fiatem taky krachla, to by byl teprve taneček přes tři pekla :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.05.2008  12:46

        « Re: Re: gigantismus

        Bohuzel je to tak, ze managerska smetanka ve vedeni konzernuu a nadelujic si rok co rok stale vetsi darecky v podobe vyssich honoraru je zodpovedna za mizerne hospodareni firem. V realite to asi vypada tak, ze se zaujme managerska pozice, rozkrade se co se da a pak se rychle s "darkem" na rozloucenou odporouci aby se v zapeti zaujala dalsi pozice v jinem konzernu, kde se pokousi o ten samy vysledek, ktery ale dosahnout je stejne jako vyhra v loterii. To manegerum nevadi, protoze nemaji ocividne o co prijit. Honorovan je jak uspech tak i neuspech, neco, za co by vas jako zamestnance nejake firmy vykopali na hodinu, je jeste v techto sferach honorovano ;-\

        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 21.05.2008  12:57

          « Re: Re: Re: gigantismus

          Dneska se tu zase sešlo "odborníků:...
          Současněj CEO Fordu vytáhl ze sr... Boeing, a je obecně považován za chlápka na pravém místě. [odkaz]
          Hlava Fordu, Bill Ford Jr., bere plat 1 dolar ročně, takže si nic nenavyšuje.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.05.2008  13:29

            « Re: Re: Re: Re: gigantismus

            Nojo, ale ten pojem "vytahnout ze sracky" je dost gumovej >:D Zda-li by to nedokazala lecktera zena v domacnosti, akorat bez toho vecnyho traraaaa, to se asi tezko dozvime 8-s .

            Krome toho v takovych konzernech nikdy nerozhoduje jeden manager sam, takove autokrativni systemy existuji jen v malem . Ten jeden jen "propujci" sve jmeno a bud to klapne a nebo jeho jmeno klesne na trho s managery v cene. To je jeho risiko, ale ve srovnani s normalnim smrtelnikem je relativne male, protoze i po moznem neuspechu se takova osoba nemusi mit zrovna hur.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 21.05.2008  15:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: gigantismus

              Ano, představa, že top-management může s úspěchem praktikovat kdejakej trouba je mezi trouby poměrně rozšířená.

              FoMoCo není "takový koncern", kde si lidi půjčujou jména. FoMoCo je koncern na jednotce intenzivní péče, kde operuje Mulally, toho času krizový manager. Do FoMoCo ho na _svůj_ post CEO naverboval přímo William C. Ford Jr. Když ve svojí firmě ze svojí vůle odstoupíš z místa výkonnýho ředitele, neděláš to proto, aby tam někdo za desítky milionů dolarů ročně "propůjčoval jméno" probůh. To je docela silný kafe.

              :no: 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 22.05.2008  00:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: gigantismus

                Je to velice obecne, ale jit tady do podrobnosti by nic neprineslo. Staci se jen podivat na posledni skandaly v Nemecku (ktere uz jsou samozrejme zapomenuty) a clovek si muze udelat obrazek o managerskych "schopnostech" . Staci jmenovat jen posledni pripad Siemens a nebo VW (ostatni jsou pravdepodobne opatrnejsi). Budit dojem, ze konzerny jsou dobrocinna zarizeni v cele s filantropickymi nacelniky je mozna pohled nekoho, kdo zapomel, ze jeste existuji jina patra nez jen ty nejvyssi 8-s

                A kdyz se podivame do historie, tak zejmena u Ford ale samozrejme i u jinych uvidime hodne spiny.
                • 00 Reagovat !

                  foto -patrik

                  _patrik 22.05.2008  04:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: gigantismus

                  Trochu to beru jako reakci na sebe. A omlouvám se, já zase pokládám za zbytečné bavit v obecné rovině na téma co manažer to tunelář a lauzr. Tak třeba se trefíme někdy příště. Nevím, možná u podobné firmy děláš, takže se tě manažerokracie osobně dotýká. Teambuilding, tykání top down, úžasné vánoční party s vyznamenáváním nejlepších členů staffu, kastovní přidělování company kár, roční hodnocení užitečnosti...jojo..a vyvolení jedinci se z židle v open space přesunou do vlastní skleněné budky, hmm...Teda, brrr. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 22.05.2008  09:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: gigantismus

                    Nechci hazet vsechny do jednoho pytle, urcite se najdou i normalni lide mezi managery. Mam jen ten dojem, ze takovy job proste nabudi lidske mysleni k tomu, ze se z nej naprosto vytrati veskera zdrava mira. Dalo by se mozna jmenovat nekolik jmen, kde managerske umeni opravdu zachranilo mista tisice lidem a spontalne me napada napr. Lee Iacocca, ten co jeste stacil zavest uspesny vyvoj a produkci Fiesty u Forda a vzapeti na jeho vyrazeni z managmentu familii Ford udelat par uspesnych tahu u Chryslera a tim mozna zachranit firmu pred bankrotem atd. , ale osobne jsem tu situaci neprozil a mam i ten dojem, ze skutecnost v takovych gigantokonzernech je znacne brutalnejsi nez si dokazem predstavit. Mozna, ze jsem i negativne ovlivnen spatnou (?) cetbou. A mozna, ze roman od Arthur Hailey (Kola) uz dnes, pro samou dobrosrdecnost dnesni spolecnosti 8-s, neni platny ...
            • 00 Reagovat !

              foto -patrik

              _patrik 21.05.2008  15:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: gigantismus

              Tohle je příliš obecné povídání, i když má svá ostří. Situace uvnitř Fordu má zase svá specifika, podobná izolované vesnici degenerované příbuzenskými sňatky. Mulally je naopak nevítaný outsider, kterého si rodina Fordů najala jako nové koště, aby rozprášil staré pavučiny i s pavouky. Jeho úspěšnost při reorganizaci a restartu bude záviset nejen na geniálních tazích směrem ven, ale velmi i na schopnostech krýt si záda zevnitř a vypořádat se konstruktivně s vnitřní opozicí. Mám tady výbornou analýzu z Business Weeku, i když už rok starou - vřele doporučuji přečtení: [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.05.2008  13:00

        « Re: Re: gigantismus

        Od doby, kdy Ford koupil Volvo, se jeho vedení naprosto změnilo. Takže řeči o "titíž lidé" lze brát snad jako (trochu mimózní) pokus o žert.
  • 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 21.05.2008  12:18

    Ford je v *

    A´t to radši všechno Ford prodá, nechá si jenom US Ford a vyrábí starýho Focuse s čínsko-korejským designem (viz tady ten humus hodný tak možná čínské značky Cheri [odkaz] ). AM prodali - to chápu, Jaguar a LR - OK Jaguar nešlapal podle jejich představ a bez LR by ho neprodali tak výhodně, ale proboha Volvo??? Ještě by mohli stáhnout do propasti dobře nastartovanou EU divizi a Mazdu Když mají tak hezky nášlápnuto. A pak může jít stoletá FoMoCo, kterou založil jeden z nejgeniálnějších lidí v automobilovém průmyslu, do háje :no: je vidět že lidská blbost a neschopnost nemá hranice.
  • 00 Reagovat !

    foto Homer-J

    Homer J 21.05.2008  13:04

    Kdo je tu nejztrátovější

    Podle mě by Ford měl prodat americkou divizi Fordu. A myslím to naprosto vážně. Možná je Volvo ve strátě, ale určitě není v takovým srabu jako Ford US. Protože Ford svými americkými modely trvale prohlubuje ztrátu.
  • 00 Reagovat !

    foto Homer-J

    Homer J 21.05.2008  13:45

    Kuga do USA

    Právě jsem se dočetl, že se budou prodávat některé evropské modely Fordu i v USA. Má jít o Kugu a C-Max. Jestli by nakonec nebylo lepší, aby Ford v Americe prodával osobní vozy jenom z Evropy. Jsou daleko lepší, kvalitnější a mají lepší jízdní vlastnosti >:D Dle diskuzí na autoblogu by to hodně Amíků uvítalo.
    • 00 Reagovat !

      foto -patrik

      _patrik 21.05.2008  14:51

      « Re: Kuga do USA

      Jak asi víš, z uplatnění evropských modelů Fordu v US má automobilka historickou kopřivku, prostě se nikdy nezadařilo, až snad na Focus,který ovšem měl v US nějaké problémy imagí, jestli se pamatuju. Teď se struktura US trhu velmi rychle mění co do preferovaných segmentů, takže šance by tu možná byla - jenže mezitím už tam Toyota a další přivandrovalci prodávají o 106 Priusy, Yarisy a jiná donedávna podezřelá auta, takže je třeba si pospíšit a neudělat chybu.
      • 00 Reagovat !

        foto Homer-J

        Homer J 21.05.2008  15:03

        « Re: Re: Kuga do USA

        No jo, ale jak píšeš, tenkrát byla jiná doba - benzín tekl proudem. Jenže dneska už jsou preference Amíků jiný. Už nepotřebujou auto se šestilitrem a samozřejmě mají rádi auta s daleko přesnějším řízením stejně jako u nás v Evropě. A vem si, že GM prodává v USA Astru a Vue - neboli Antara a časem se určitě přidá i Zafira. Navíc co vím, tak amrický auta nikdy kvalitou zrovna nezářila. To i kvalita korejců byla už na počátku 90. let lepší než srovnatelný ameriky.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 21.05.2008  15:09

          « Re: Re: Re: Kuga do USA

          Ad kvalita: S tímhle předsudkem US automobilky bojují dodnes. Se skutečností už to ovšem moc společného nemá. Nevím jak u Chrysleru, ale Ford a asi i GM už jsou u nových modelů on-pair s Japkama. (Fusion dosud neměl jediný recall, což např. o Camry neplatí.)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.05.2008  15:05

      « Re: Kuga do USA

      Byl bych opatrnej v extrapolování názorů z diskusí na Autoblogu na průměrnýho US zákazníka. Drtivě tam např. převládal názor, že jejich nový Focus bude prů$er (viděl jsem to stejně), v praxi to ovšem vypadá naprosto jinak.
  • 00 Reagovat !

    foto Me-Myself-and-I

    "-- skrytý --" 21.05.2008  15:22

    Chyba manazmentu, alebo lepsie, konkretneho manazera

    Inymi slovami, jedinou ziskovou castou Fordovej rodiny je momentalne Mazda, ktora na rozdiel od Volvo Cars (patri 100% Fordu) je len "affiliate", kedze Ford ma v Mazde 33.9 percentny podiel.

    Zaujimavostou je, ze Mazda sa opat chytila po odchode isteho manazera od Fordu menom Mark Fields. Tento clovek urobil z firmy, ktora dala svetu auta ako Mazda MX-3, MX-6, fantasticke Xedos 6 and 9, ci "trojdielnu" seriu 323 series (patdverove F coupe, klasicky sedan a trojdverovy hatchback, ktory neskor posluzil ako vzor pre 3-dverovy S-classe a Citroen C4), firmu, ktore sice stale vyrabala kvalitne a spolahlive ale anonymne auta s nudnym dizajnom.

    Dalsou zaujimavostou je, ze Mark Fields bol po odchode z Mazdy povereny vedenim luxusnej divizie Fordu, kam patrili Aston Martin, Jaguar, Land Rover a.... Volvo.

    Tomu hovorim uspesny zivotopis.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.05.2008  20:59

      « Re: Chyba manazmentu, alebo lepsie, konkretneho manazera

      Nějak ti to hapruje:
      Aston Martin v době prodeje - zisk po 60 letech
      LR - zisk a stabilně rostoucí prodeje
      Volvo - v roce 2007 zisk
      Jaguar - ztrátovej
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má skoro 150 milionů

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má…

V minulém ročníku evropských pohárů si na prémiích nejvíce vydělal poražený finalista Ligy mistrů Juventus.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…