Vozy značky Volvo jsou veřejností vnímány jako jedny z nejbezpečnějších na trhu a od roku 2020 mají být ještě bezpečnější. Švédská automobilka toho chce dosáhnout omezením maximální rychlosti na 180 km/h.
ze toto bude dalsi krok ako konecne raz a navzdy "dotlacit volvo k premii" a konecne bude pokoj >:D ... ved cez 180 uz da aj moje male auto a vlastne akekolvek male auto dnes uz ktore uz ma aspon nejaky ten "pouzitelny" spalovaci motor pod kapotou.. kam kracas volvo?
ved 180 da aj spacestar s atmo 1,2 trojvalcom za 300 tacov :-) .. proste bravolvo ... cesta k premii je zda sa navzdy pre volvo uz zahatana .. ale asi to tak ma byt :yes:
Kriste, to je argument. Zatimco Volvo tech 180 udela za dvacet vterin, ty se na to se svym polem budes skrabat hodne dlouho. O jizdni stabilite tveho pola a volva v takovy rychlosti netreba psat. Kolikrat jsi tech 180 jel, kdyz to ta tvoje raketa umi?
Komu se to nelibi, at nekupuje. Neobhajuju Volvo, ale pokud se tak rozhodlo, je mi to sumak a nemusim se kvuli tomu rozcilovat. Natoz vypisovat auta, co se na to snad nekdy dostanou...
ide o princip ak si nepochopil.... ale s volvom v nemecku by urcite aj 200 bolo v pohode... skoda takychto failov.. pritom ideme sami proti sebe... az skoncime v autonomnych skrupinkach jazdiacich vo vlaciku ovladanych na dialku bohvie kym ... divny to svet... a clovek prtiom by povedal ze by sme sa mali mat v 21 storoci uz kusok aj slobodnejsie a lepsie ale ono to ide akoby opacnym smerom ... ;-\
Hele nezataci zle, ale Prius mi přišel trochu lepší , ale nic, co by neuměla lepsi konkurence bez baterek (Fokus, Leon) To můžeme přeměřit příště.. slalom >:D
180 si myslím, že je bohatě dostačující. Ovšem pokud budou chtít prodávat v Německu, tak asi budou muset změnit strategii. Tam vyšší rychlost má smysl, obzvlášť s takovými auty.
Trochu mám obavu, že ale omezení rychlosti není tolik o tom, že chtějí mít nulovou úmrtnost, ale že se chtějí soustředit na hybridy. A tam kvůli živostnosti ta nižší rychlost je potřeba
Hlavně, k čemu je ti, že tvé auto je omezeno, když to do tebe nakouří stará Oktávka, co jede 210 >:-[] Tady to o bezpečnosti nebude tak, jako spíš o tom, co píšeš ty...
Jj, tak pořád se dá sehnat starší auto s vmax 250, takže v klidu. Nicméně si myslím, že Volvo spláče nad výdělkem, už vidím tu tlupu pozérů, co dá za XC90 2mil s foukaným 4válcem a maximální rychlostí 180km/h, kterou na německý dálnici nakouří Lupo GTI >:D:yes:
no nevím, kamarád stál v XC90 na cervené a asi v 50 do nej vletela oktávka. on mel odrenej nárazník, ta oktávka byla o metr a pul kratší. zkoušet to nebudu, ale líp se mi s tm pocitem stojí na červené ;-)
Ono jde i o pretizeni, ktere deformace snizuje. Takze ano, je super, že auto zustane celé, ale co ten zbytek? Tam je potřeba najít nějaký kompromis. nicméně na dálnici, pokud tě někdo postrčí ve větší rychlosti, je úplně jedno jaké máš auto.
kazdy novy majitel Volva pojde vyskusat, ci je to pravda :-) To este len bude bezpecnost. Doteraz mali auta obmedzenie na 250 a ludom to nejak nevadilo, kto chcel, odblokoval si to.
Predpokladam, ze Volvo to R-design packete rado odblokuje za urcite €.
Dokážu pochopit, když pohonný řetězec Lexusu více než 180/190 km/h nepřežije, ale tahle argumentace je mazec. Pokud nejsem úplný idiot, pojedu takovou rychlostí jen na vhodně dimenzované dálnici a za nízkého provozu, nebo někde na track days - jaký je pak přínos takového omezení?
Auto, která ze mě dělá nesvéprávného a cíleně mě omezuje v jízdě, bych si nekoupil. :no:
Bohužel je to tak. 100 mimo obec je pro někoho jako rudý hadr na býka a to ani nemluvím, když nikam nepospíchám jedu poctivých 90. zrovna když jsem jel v týdnu do Prahy ( mimo dálnici ), na tacho cca 97 ( GPS přesně 90 ), za chvíli za mnou kolona x aut, pár jich v klidu počkalo, až bude volno a jelo, pár předjíždělo úplně kdekoli a pak jeden týpek, co nestihl předjet celou kolonu a zůstal za mnou. Pověsil se půl metru za auto a pustil dálkové. Když mu to nepomohlo, tak při volnější chvíli začal předjíždět a zboku se mne snažil natlačit mimo silnici. Po předjetí hned za 100 metrů odbočoval do vesnice.
Třeba pospíchal na záchod >:D Jo tak tyhle borce taky miluju... Většinou to pak dřou na krev i v místech kde je taková rychlost už nebezpečná ( nepřehledné úseky) , ale pořád mi to nepřijde taková katastrofa. Já jich nejvíce pozoruji v Cliu, to auto i když jede stovkou je prostě nutí k tomu, aby si pohojili bolístky.. v Mondeo i služebním Superbu když jedu stejně, tak tento jev pozoruji jen málokdy.. ... Ale ty nejezdis plechovkou, takže to byl fakt asi jen idiot >:D
Ale jdi ty, akceleraci mají auta lepší a lepší.... podívej, za kolik měla stovku taková průměrná auta nižší střední třídy před 20-10-5 lety a dnes ? Jen to porovnej. Dříve to bylo kolem 14, pak 12, dnes je to už kolem 10s.....na stovku.
to budu tym padom v podstate nepredajne auta. Ked ma maximalku na 180 km/h obmedzeny hybrid od Toyoty, tak to sa este da pochopit. Ale ked to urobi Volvo, ktore sa tvari ako premia, tak to moze byt u cielovej skupiny zakaznikov sost velky problem.
pamatam jak pred rokmi v nemecku sme sli aj okolo 190 s brachovym lancerom ( teda aspon podla tachaca ) a to nas este stale niektori v pohode predbehovali .. takze suhlas ;-) .. caro volva tu uz v tomto strati svoju moc ... aj ked volva caro nejake motoricke stejne nikdy nemali a aj dnes ich riadia skor "nevodici" ... teda taki ti "soferi" co neradi "krutia" volantom... v tomto je napriklad klientela audi ci bmw ale aj subaru ci hondy uplne inde ..
Minuly tyzden som bol na skusobnej jazde s XC40 full vybava, za 52.000 euro .
Je to taký predražený čínsky šunt, (asi ako všetky modely) ,ktorý si nikdy, ja nekúpim a málokto z tunajších diskutérov .
Takže mi je ukradnuté, akú má, bude mať max. rychlost......
XC40 je pro dorostence (mladé lidi) podobně jako S/V40 nebo C30. I interiér to má trochu jiný. Nové modely od "60" výš rozhodně žádné šunty nejsou. Kupovat si XC 40 v plné výbavě nedává moc smysl. To je jako kupovat si Octavii RS.
a dalsi krok bude sledovani kam a kdy jezdis
a co poslouchas za hudbu a s kym a o cem se bavis
a kdyz se to strane a vlade nebude libit, tak to auto uz nenastartujes
anebo te rovnou posle proti kamionu nebo vzrostlymu stromu
já ti to desítko říkal že snahou uvalit ban na diesely to jen začíná
soudruzi v Číně už zabanovali život 23 000 000 lidí a teď budou přikazovat i automobilkám
židé svého času spořádaně napochodovali do plynových komor, když jim sdělili že je to pro jejich očistu
na řadě je SVOBODA dělat to či ono, vybírat si, ne ne ne, budeš dělat co ti stát a strana nařídí
na dyzly byl uvalenej ban, protoze vypoustely radove vic emisi nez mely
a stacily pouhy 3 roky, aby se z jedovatejch dyzlu staly auta, ktery laboratorni limity s prehledem plni i v realu, i kdyz mnozi jste tady kviceli, ze to je nerealny
ja jsem spokojenej a nevidim duvod tyhle auta ze silnic nebo ulic vyhanet.
ted uz jen vyhnat ze silnic vse co laboratorni limity v realu neplni, tedy vetsinu dyzlu do euro6b vcetne, tedy i auta prodavany jeste v lonskem srpnu
by me zajimalo, co tem 23mil zabanovanych lidi v cine rika soudruh president, jestli si takhle predstavuje stabilizaci spolecnosti.
svobodu si nepredstavuju tak, za v kamnech budu palit petky, ze vyjetej volej bude lejt do potoka pod barakem, nebo ze budu jezdit autem, ktery smrdi a ohrozuje zdravi kolem
aspon tych psychologickych 200 by som ponechal lebo 250 zase az fakt ani moc netreba... ale 200-220 mohli nechat to by bolo uz aj kusok s rezervou aspon ... obzvlast ked dnes uz aj kazde bezne male auto za par babiek da aspon tych 170-180 naprosto v pohode a bez nejakeho srdca v zaludku a prepoteneho trika .. mne dokonca aj jazda v lanceri okolo 190 na hrane maximalky 1,6tky sportbacka ( sme skusali v nemecku maximalku ) prisla naprosto "bezpecna" a citatelna bez pocitu smrti v ociach ... tak preco "len" 180 v 5m jachte ako S90? nedava mi to vobec zmysel... ale tak odpoved je jasna.. lebo "uzasne" volvo :*)
Musím říct, že mně to také vadí, protože pro mě je Volvo auto, které nepotřebuje zrychlovat na pár metrech, ale jinak je to vůz, který má sílu a v případě potřeby zkrátka jede.
Zajímala by mě statistika zemřelých při rychlostech nad 180km/hod. Myslím, že to bude v rámci Evropy v zásadě malé procento.
Otázka ale je, co si koupit jiného? Já měl Volva rád, protože nebyla dokonalá, ale byla jiná - svá. Možná jaguar.
V tom pripade bude nejbezpecnejsi asi Trabant, protoze ten moc vic nez stovkou nejezdi. Priklanim se pridat se do klubu nemecne trojky a omezovaci na 250. Sam okolo 200-210 obcas (kdyz neni provoz) na par minut jezdim. 180 by slo, ale pro SUV.
premiant volvo nikdy nebolo aspon si to za poslednych skoro 30 rokov od detstva fakt nepamatam... snaha dostat sa tam mozno ano ( posledne dve dekady ) ... ale realne to vzdy nejak pos.rali a neboli tam defakto nikdy .. ale asi je to tak spravne... lo
Nn, Volvo se rozhodlo omezit rychlost, předtím objem motorů na 2l a co bude dál? No zmizí pedály a volant - cíl Volva je dotlačit své zákazníky k "neřízení", vždyť jim je to jedno...
Volvo jede na sluníčkový vlně v rámci všeobecného dobra. Naštěstí je tu konkurence a nikdo nikoho nenutí Volva kupovat. Kupci prémie tento nový krok určitě ocení >:D
Ale jim vlastně o zisk nejde a ani o zákazníky, kteří rádi řídi. Pro Volvo je nově důležitý sociálně kredit a jistě budou řidiče vyhodnocovat a omezovat jim jednotlivé funkce jako v jejich domovské krajině. Nedáš blinkr, sníží ti rychlost na max 130km/h. Budeš poslouchat hudbu moc hlasitě, nespustíš si klimatizaci nebo navigaci atd... Budeš to dělat opakovaně? Auto tě prostě nenechá nastoupit ;-)
Volvy je stejně vo hubu jezdit víc (vlastní zkušenost). Kdo chce rycheji ať si koupí Porsche a vlastní silnici >:D Drtivé většině majitelů volva to absolutně vadit nebude.
Spíš se bojím, že to bude první, kdo prorazí cestu. Pokračování bude, že vlastně nikdo nepotřebuje víc než 130, auto do města 90, páč max. přejede po okresce...
...takže pokud bude to auto nějak rozumně akcelerovat, zase až tak moc se nestane. Jet víc než 180 je dneska poměrně hazard /rozuměj s řidičským oprávněním/ a moc často se mi to nestane. To si můžu dovolit ve tři ráno na prázdné dálnici.
Navíc v takovém Švýcarsku by stačila maximální 140ka:)
A ani v Německu to dávno není tak slavné. O víkendu z Livigna a asi jsem si nějakých neomezených úseků snad ani nevšimnul. Ale zato ty tříhodinové přesuny stovkou přes Rakousko, to je na řád zlaté šunky...
Tak samozřejmě reálně člověk 180km/hod+ využije relativně málokdy a to i v Německu, ale nějak se mi to omezování svobodné vůle nelíbí.
Nicméně jsem si téměř jistý, že pokud Volvo nabídne omezovač, do pěti let přibude jedna či dvě automobilky, které udělají to samé. Už tu ostatně bylo i jednání Evropské komise zda v Evropě od r. 2020 či 2022 (teď si nepamatuji) nezavést omezovače rychlosti povinně.
A troufám si tvrdit, že do r.2030 nastane konec zvonec a maximálka bude končit někde okolo aktuálního limitu Volva. Ty trendy jsou jasné včetně konce řidičů a nástupu autonomního řízení, které rozhodně mít neomezenou rychlost provozu nebude.
Jistě, ale omezení na 250km/hod je opravdu spíše kosmetická záležitost, tady se bavíme o přizpůsobení rychlosti rychlostním limitům dané komunikace - to bylo a možná stále je ve hře.. A měl jsem na mysli především plošné omezení pro všechny modely konkrétní automobilky.
Že všichni budeme žít zdravě a bezpečně do sta let je pochopitelně utopie, ale všechny aktuální snahy k tomu vedou. Podle mého nemají nikdy naději na úspěch, ale já s tím asi nic neudělám.
Zase na druhou stranu to není jen otázka posledních let. Jenže v minulosti neměl auto úplně každý, hustota provozu byla menší, emise sice větší, ale rozložené na méně aut. Takže se začalo regulovat, dbát na zdraví atd. atd.
Zpátky už se to nikdy nevrátí.
Nakonec, když se objeví nějaký článek o moderní technice, tak se v diskuzi stejně objeví názor, že dnešní auta stojí za houby, protože mají moře elektroniky, která hlídá kde co. A např. při natáčení poslední Mission Impossible museli použít staré BMW, protože s tím dnešním by už takové vylomeniny dělat nemohli a celá jízda by působila až příliš kultivovaně. Proto si myslím, že za dvacet let se bude vzpomínat na dnešní dobu, jak byla úžasně uvolněná a svobodná.
Já mám konspirační teorii: EU se snaží maximálně znevýhodnit normální auta oproti elektroautům - aby nebyly argumenty proti nízké užitné hodnotě elektroaut. A Volvo to odhadlo a je napřed, ostatním to teprve dochází. Cílem bude omezit max. rychlost na 90 km / h na dálnici, 70 mimo město a 30 ve městě. To už elektroauta jakž takž zvládnou.
To není konspirační teorie. To je fakt! Trh potřebuje oživit. Výrobci elektřiny (ze všech možných zdrojů) potřebují podat "pomocnou ruku" a EU je tu od toho.... :-!
Německo není víkendová cesta z Livigna. Nad 180 km/h se tam jezdí naprosto běžně ač jsou plné diskuse českých odborníků, kteří tvrdí, že tam už ani úseky s neomezenou pomalu nejsou. To všichni mají jen z těch cest na dovolenou na jih.
Na druhou stranu nevěřím, že si neudělali na tak důležitém trhu, jako je ten německý, průzkum a tak je možné, že to majitelé Volva moc nevyužívají.
Po Německu se 200+ pohybuji často a rozhodně nejsem sám, ale jsou to všechno auta BMW, Audi, Mercedes a další prémie....je fakt, že rychlé Volvo asi moc nepamatuju...
Švédsko. vyscat se tam ve stoje chlap nesmí a teď toto. Nejezdím 180, jen výjimečně. Ale nevím, proč by mi tu svobodu měl takto někdo uzmout. Co to bude příště?
Volvo si nikdy nekoupím, není mi tato čínská značka vůbec sympatická. Ale nejhorší na tom ježe že této kraviny se chytnou další...
Tak tento krok v ústrety Veľkému bratovi som nečakal. Ale keď sa nad tým trochu zamyslím, dáva to zmysel.
Volvo nedokázalo súperiť s nemeckou trojkou, tak to hrá (a veľmi úspešne) na dizajn a dúfa, že zákazníci, súc očarení vydarenými tvarmi, nebudú priveľmi rozmýšľať, že majú pod kapotou maximálne štvorvalce. A k tomu zdôrazňovanie imidžu bezpečnosti (treba uznať, že dlhodobo budovaného), takže nebolo treba veľmi rozmýšľať a spojili užitočné s nevyhnutným, zabijúc dve muchy jednou ranou. Teda jednak to môžu vydávať za ďalší príspevok k ich trademarku (bezpečnosti) a súčasne tým eliminujú objektívny nedostatok, že proste tie ich štvorvalce (najmä vo väčších modeloch) proste nestíhajú za konkurenčnými šesťvalcami (o viacvalcoch už vôbec nehovorím). A k tomu nastupujúca elektrifikácia, keď baterkáčom rýchla jazda moc nevonia, takže keď budú spaľováky rýchlostne obmedzené, nové hybridy nebudú pôsobiť tak poddimenzovane.
Petrolhead vo mne sa búri a pľuje na celé (už ani trochu prémiové) Volvo, ale skôr sa obávam, aby v tomto nebolo Volvo trendsetterom a nenasledovali ho ďalší.
Nejde mi o to, aby som mohol lietať po diaľnici 250kou (popravde s poslednými 3 autami som ani maximálku nedosiahol, najviac 220 na okruhu), ide o princíp dobrovoľného nastavovania rúk do pút. 8-s
Klasická salámová metoda, další kolečko, velký bratr si mne ruce a ovečky spokojeně bečí, že pyráti budou mít utrum.
A z volva jsou už jen srá-či, co za tučné spropitné překrývají švédskou vlaječkou komančské praktiky.
Zakaznici teto znacky nejsou lepici a honici minut pri nesmyslnym predjizdeni. Volvo si koupim, abych pred takovym vemenem ochranil rodinu, maximalizoval sanci na preziti na ceste plne bezmozku.
A uprimne, za posledni mozna 3 roky jsem jel pres 180 1x, a to bylo na prazdne nemecke dalnici. Usetril jsem tim na te 1000 km ceste mozna 3 minuty. Bez toho se da zit.
Přesně pro tyto zoufalecké názory mám strach z budoucnosti, ani ne tak ze své, já to doklepu ještě asi bez čipu pod kůží, ale moje děti nejspíš budou žít ve společnosti, která bude díky čipům v pr-deli vědět i o tom, kdy se byl občan vysr-at. A může být, že povoleno bude sra-ní jen jednou denně (třeba boj o vodu), takže půjdeš-li podruhé, smůla, prkýnko zaklapne, žádných 180+ nepojedeš! Mmch., většinou taky chodím srá-t jen jednou denně.
"Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost." - Benjamin Franklin, 1755
Takže sebereflexe hned v první větě..., tak tady ty "hlouposti" prostě nepiš a nebude se čeho chytat.
Můžeš mi to přeložit: "Kolikrats jel tento ten 180+"
Pokud to byla otázka na mě, tak +180 jsem jel nesčetněkrát.. a představ si, že dokonce vždy včetně mozku, no, a ani jsem k tomu nutně nepotřeboval auto, které by muselo jet 300. ;-)
Tento týden zatím ne, ale třeba zrovna minulý týden to bylo v pátek a hlavně v neděli.
Jinak, pokud bych přistoupil na tvou "filosofii", pak se logicky nabízí otázka (hned, nebo časem), jestli těch 180 taky není vlastně moc (a viděno tvou logikou nakonec ano), no a pod heslem bezpečnost nade vše, to bude po(s)tupně 170, 160, 150, 140, 130...