Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu

Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu

 

Listopadové číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s vice-prezidentem designu značky Volvo.

Peter Horbury se narodil v roce 1950 v Alnwicku v Anglii. Průmyslový design vystudoval nejprve v Newcastlu, později i na Royal College of Art.

V čele designu Volvo stanul v roce 1991 a byl hlavním strůjcem razantních změn vzhledu švédské značky. Hranaté tvary nahradilo nové elegantní tvarosloví vycházející z tradičního skandinávského designu. Posledním počinem během jeho prvního angažmá u Volva byl model C30.

V roce 2002 se stal ředitelem designu skupiny prémiových značek koncernu Ford (Aston Martin, Jaguar, Land Rover a Volvo). Později v roce 2004 přesídlil do amerického Fordu, kde měl na starosti design všech amerických značek koncernu (Ford, Lincoln, Mercury). V roce 2009 se vrátil do Volva.

Za svoji více než 35letou kariéru navrhl přes 60 osobních i nákladních automobilů, autobusů a motocyklů. V soukromém životě řídí kromě Volva také Ford GT, který je jeho autem snů.

AutoDesign&Styling: Proč jste se rozhodl vrátit od Fordu k Volvu?
Horbury: Dali mi nabídku, kterou jsem nemohl odmítnout (smích). Úspěšně jsme dovršili práce na nových řadách Fordů a Lincolnů a cítil jsem, že moje americké dobrodružství se chýlí ke konci. Volvo bylo na prodej a po vstupu čínských vlastníků jsem si řekl, že to může být velmi zajímavá budoucnost.

AutoDesign&Styling: V čem je podle vás přechod pod čínské vlastníky tak zajímavý?
Horbury: Spojení otevírá nové možnosti, myšlenky a příležitost důkladně porozumět čínskému trhu a vkusu. Je to největší automobilový trh na světě a díky čínským vlastníkům máme velkou příležitost stanout v čele tohoto trhu. Vytvořit Volvo, které vychází ze švédského prostředí, tak, aby bylo atraktivní i pro čínské zákazníky, mi přijde jako velká výzva.

AutoDesign&Styling: A je to zajímavé i z hlediska designu? Čína pro mě v tomto ohledu nepředstavuje zrovna vrchol.
Horbury: Zatím ne, ale učí se velmi rychle. Volvo bude mít pořád svůj švédsky unikátní vzhled a ke své práci mám od vedení dostatek důvěry, abych mohl vést design značky tak, jak jsem přesvědčen, že je nejsprávnější.

AutoDesign&Styling:Jaké jsou největší trendy v designu exteriérů a interiérů?
Horbury: Jedním z hlavních trendů je tvořit vlastní charakteristický design. Každý se tedy snaží, aby Peugeot vypadal jako Peugeot, a ne Citroën nebo BMW atd. Tento trend naštěstí pořád sílí, přestože v minulosti jsme se častokrát všichni vzhledem našich aut přibližovali.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Volvo Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Dnes 18:50

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet během porodu císařským řezem

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet…

Ty nejděsivější vzpomínky bude mít na porod osmadvacetiletá prvorodička Marta ze Slovenska. Přímo během porodu…

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

 

iSport.cz

Lugano hraje o všechno, varuje Vrba. Chystá změny, Limberský nebude

Lugano hraje o všechno, varuje Vrba. Chystá změny,…

PŘÍMO ZE ŠVÝCARSKA | Na papíře se zdá být všechno jednoznačné. Viktoria Plzeň jde do čtvrtečního utkání základní…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…