Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu

Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu

 

Listopadové číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s vice-prezidentem designu značky Volvo.

Peter Horbury se narodil v roce 1950 v Alnwicku v Anglii. Průmyslový design vystudoval nejprve v Newcastlu, později i na Royal College of Art.

V čele designu Volvo stanul v roce 1991 a byl hlavním strůjcem razantních změn vzhledu švédské značky. Hranaté tvary nahradilo nové elegantní tvarosloví vycházející z tradičního skandinávského designu. Posledním počinem během jeho prvního angažmá u Volva byl model C30.

V roce 2002 se stal ředitelem designu skupiny prémiových značek koncernu Ford (Aston Martin, Jaguar, Land Rover a Volvo). Později v roce 2004 přesídlil do amerického Fordu, kde měl na starosti design všech amerických značek koncernu (Ford, Lincoln, Mercury). V roce 2009 se vrátil do Volva.

Za svoji více než 35letou kariéru navrhl přes 60 osobních i nákladních automobilů, autobusů a motocyklů. V soukromém životě řídí kromě Volva také Ford GT, který je jeho autem snů.

AutoDesign&Styling: Proč jste se rozhodl vrátit od Fordu k Volvu?
Horbury: Dali mi nabídku, kterou jsem nemohl odmítnout (smích). Úspěšně jsme dovršili práce na nových řadách Fordů a Lincolnů a cítil jsem, že moje americké dobrodružství se chýlí ke konci. Volvo bylo na prodej a po vstupu čínských vlastníků jsem si řekl, že to může být velmi zajímavá budoucnost.

AutoDesign&Styling: V čem je podle vás přechod pod čínské vlastníky tak zajímavý?
Horbury: Spojení otevírá nové možnosti, myšlenky a příležitost důkladně porozumět čínskému trhu a vkusu. Je to největší automobilový trh na světě a díky čínským vlastníkům máme velkou příležitost stanout v čele tohoto trhu. Vytvořit Volvo, které vychází ze švédského prostředí, tak, aby bylo atraktivní i pro čínské zákazníky, mi přijde jako velká výzva.

AutoDesign&Styling: A je to zajímavé i z hlediska designu? Čína pro mě v tomto ohledu nepředstavuje zrovna vrchol.
Horbury: Zatím ne, ale učí se velmi rychle. Volvo bude mít pořád svůj švédsky unikátní vzhled a ke své práci mám od vedení dostatek důvěry, abych mohl vést design značky tak, jak jsem přesvědčen, že je nejsprávnější.

AutoDesign&Styling:Jaké jsou největší trendy v designu exteriérů a interiérů?
Horbury: Jedním z hlavních trendů je tvořit vlastní charakteristický design. Každý se tedy snaží, aby Peugeot vypadal jako Peugeot, a ne Citroën nebo BMW atd. Tento trend naštěstí pořád sílí, přestože v minulosti jsme se častokrát všichni vzhledem našich aut přibližovali.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Volvo Design

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion. Kampaň zahájil i zpěvem

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion.…

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš zahájil kampaň, která ho má dostat na Pražský hrad. Turné po České…

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…