Volvo se přestane účastnit hlavních světových autosalonů
Volvo chystá podle časopisu Auto Express radikální změnu prezentace svých nových modelů. Přestane se účastnit prestižních světových autosalonů, jako je Frankfurt, Paříž nebo Tokio a k vidění bude pouze v Detroitu, Ženevě a Pekingu. Přítomnost na prestižních automobilových výstavách je podle prodejního a marketingového manažera značky Alaina Vissera vyhazování peněz, které lze využít lépe ke komunikaci produktů.
K tomuto nápadu Volvo patrně přivedl úspěch zahajovací edice nového modelu XC90, jejíchž 1927 kusů se prodalo za 47 hodin pouze prostřednictvím internetu. "Jsme stále relativně malý hráč na globálním automobilovém trhu a nechystáme se zvítězit tím, že budeme dělat to samé, co ostatní," obhajuje Visser novou vizi švédské značky.
Méně peněz od Volva získají v budoucnu také poskytovatelé televizní reklamy a značka omezí také sponzorské aktivity sportovních podniků. O to více bychom se měli dočkat různých online projektů a produktů a aktivit na sociálních sítích. Jedná se zatím o plán na rok 2015, jestli se poté bude analyzovat situace nebo jde o rozhodnutí dlouhodobějšího rázu, zatím není zcela zřejmé.
Myslíte si, že je tato změna strategie dobrý nápad nebo automobilce neúčast na autosalonech spíše uškodí? A co by to znamenalo pro autosalony, kdyby ke stejnému rozhodnutí dospěly i další značky?