Tento krok chápu, sám organizuji v jiném oboru prezentace na mezinárodích veletrzích a náklady na podobnou akci jsou astronomické a věřím, že v některých odvětvích průmyslu se to prostě už nevyplatí pořádat. Trochu zarážející je ale skutečnost, že chce Volvo zároveň rušit i prodejny a směrovat prodej na internet. To už pak osahat auto nepůjde vůbec? Auto ještě pořád není mobil (ačkoliv se tomu zrovna Volvo blíží) a nekupuje se na rok a nutnost vyzkoušet si jej beru jako naprostou samozřejmost. Toto je podle mě krok špatným směrem.
Autosalon je místo, kde se nahrne hromada lidí - čumilů , co si stejně to auto nekoupí. Jen tam čumí, zavazí, poberou pár tužek apod. Souhlasím s tím, že je to vyhazování peněz. Když mám o nějaký auto zájem, tak stejně několik měsíců sedím na netu a čtu recenze.Pak taky někoho, kdo má to co chci a mám to štěstí tak zastavím a dáme řeč, samozřejmě showroom taky navštívím. Ten je ale alespoň u mě již poslední krok, kdy už jsem rozhodnutej. Prodej jen přes internet a ještě s podmínkama co nastavili u XC90 - good luck with that. Nehoráznost, kterou si může dovolit tak leda oprsklé ferrari a nikoli volvo. Stejně co by na tom autosalonu ukazovali ? Mikro tříválec jak se krčí v rohu XC60 ?
Autosalón je popri prezentácii značky aj miestom, kde si môžu ľudia pod jednou strechou porovnať viacero áut. Keď už tak veľmi chcú šetriť, nech radšej zrušia sponzoring Ocean Race. Ak by takto uvažovali všetky automobilky, tak autosalóny môžu ísť do kelu a neoplatí sa napríklad ani platiť drahé priestory butikov na Champs-Élysées.
Letos v Paříži měli na stánku jen dvě auta, jednu XC90 v záři reflektorů, která byla po týdnu a půl všeho toho prolejzání apod. pěkně zhuntovaná, a druhá XC90 stála pěkně uklízená vzádu, tak už jsem ani nešel. Samotnýho mě to překvapilo, ale jestli jim tahle stradegie vychází/vyjde, tak klobouk dolu.
EDIT. sry, reagoval jsem na sokara
Mě se nechce trajdat na nějakej autosalon právě z důvodu který sem uvedl. V klidu si počkám až se auto dostane do ČR. Pokud nebude k vidění v autosalonu tak nevím jak to bude probíhat. Při představě, že objednám a dojde mi vlastně něco, co sice v prohlížeči vypadalo OK, ale naživo až zas tak ne a pak s tím budu muset 5let jezdit - děs. Kdyby radši zapracovali na kvalitě. Té elektroniky je tam už tolik, že se to se.e sotva to vyjede z linky. Ledku na řadičce za 2 roky nedokázaly zprovoznit na dýl jak týden. Volvo má tak nějak takovou auru bezpečnosti a má svý specifický zákazníky, ale pravdou je, že většinu bezp. asistentů už má i konkurence.
speje kdesi do "online" ( alebo zeby offline? ) rezimu bohuzial... este tak vymysliet ako sa online vysr.t .... a bude to pecka ;-)
niet nad osobny kontakt s autom.... ak si volvo mysli ze osobny kontakt nahradi online prezentaciou auta tak je na omyle.... tento svet sa uz uplne na hlavu postavil ...
Ty znáš návštěvnosti mezinárodních autosalonů a výslednej efekt v prodejích? Já ne, takže ani nemůžu Volvo odsoudit. Ne, nelíbí se mi to, ale je fakt, že tyhle parády neobrážím a radši zajdu do showroomu. Takže katastrofickej scénář se neděje.
Ja vnímam autosalóny aj ako súčasť automobilovej kultúry a tradície, takže takéto rozhodnutia ma mrzia. Ale ako píšeš, čas ukáže či to bolo dobré rozhodnutie. Vôbec by ma o rok neprekvapila správa, že Volvo chce ísť viac medzi ľudí alebo podobne opačnú stratégiu.
kedysi automobilky cheli byt cim blizsie k ludom..... dnes je to naopak... za 20 rokov ked pojdes po auto tak ani nebudes vediet co si ides kupit..... daju ti ho az rovno v predajni spod plachty.... ;-) ... smutne ... doba ladova opat prichadza .... ;-\
Ty jsi pablb, kterej ani nepozná podmět a přísudek... Učivo z prvního stupně. Hele, tebe by snad nevzali ani jako člena trestného praporu, jak jsi jednoduchej... >:D
No jeho názory jsou mi k smíchu. A chápu, že vyměnit haťapku v plný palbě, ze který se v bazaru stala podpultovka, za MPV, to je skok na zbláznění. Ale vadí mi, když někdo poučuje druhý, a přitom sám neumí ani základy mateřskýho jazyka. O velkých písmenech na začátku věty nemluvě.
A přitom nějakou školu asi vychodil, protože na rajčeti má super složku ze školního srazu. :-)
Autosalon je nákladnej, kolikrát není možnost se ani posadit, a pokud už pak člověk čte recenze, nemůže je stejně brát vážně. Viz zdejší onanie nad fabií a octávkou...
Na druhou stranu není nad osobní zkušenost, takže rušit prodejny a zaměřit se na net, to nemůže projít...
K tvojí osobě jsem se zatím nevyjádřil, ale tohle už je moc!
Jestli Volvo neví nic, proč stále platí za synonymum bezpečnosti?
Jak je možné, že mají několik světových patentů, které přebírají ostatní automobilky?
...
Pokud někomu přeješ rychlou záhubu, tak jsi totální společenské dno!!! :no::no::no:
Dnes čínské VOLVO už není co bývalo..snad jen bezpečnost zůstala.
Předražené a nekvalitní automobily se nevyplatí asi ani vystavovat. >:D
Docela povedené designy karoserie to nezachrání.
Interier je možná pohledný ,ale velmi stísněný , témeř u každého modelu.
Obestavět prostorně karoserii už švédsko-čínská automobilka asi zapoměla.
Doba krabicových taxi už je bohužel pryč.
A to je škoda..
V něčem máš pravdu.
Ovšem Volvo je srdcovka, jak se jednou zamiluješ, už tě to nepustí...
Je pravda, že vozy, které jsme v rodině měli nebo máme, jsou staršího data výroby (2001-2007) a tam je ještě vše "postaru", takže jsem ještě "zklamání" ve Volvu nezažil... ;-)
To je tá mcdonaldizácia. Snažiť sa všetko strašne optimalizovať, aj za cenu, že úplne nesprávne. Samozrejme, nemôžem súdiť tento krok Volva, no veľmi mi to pripomína korporátnu spoločnosť kde som pracoval. Tam každý rok prepustili na oddelení zo desať ľudí a menili čo sa dalo, aby o rok zas všetko vrátili do starých koľají, navýšili rozpočet a znovu prijali 10 ľudí. Systém pokus omyl jednoducho. Zistia, že ľudia zrazu, ktovie prečo, zabudli na Volvo, tak hneď vrazia do marketingu.
Ale možno im fakt len krivdím. Možno majú slušné predaje, tak si povedali že sa nič nestane keď obmedzia reklamu, tak ako napríklad Apple.
Tak ono dobrý zboží si kupce najde. A je pravda, že někdy reklama, pokud je jí všude víc, než je zdrávo, působí kontraproduktivně. Což teď nemyslím Volvo u nás v ČR.
Třeba mně osobně už leze krkem reklama na VW Transporter. Vidět popátý za večer nadšený tváře za tónů Elvisova hitu už nějak nepobírám. A teď nemám nic proti VW, ale proti reklamě. Takhle nás nemasíruje už ani Hyundai.
zle čítam ja, alebo ostatní?
ja som pochopil, že Volvo ruší svoju účasť na niektorých svetových autosalónoch, nie že ruší showroomy a doterajšiu formu predaja, čo tu rozoberáte
predali nejaké autá cez internet, ale predpokladám, že aj v reálnych showroomoch.
taká stratégia má logiku, lebo info o aute má kupujúci z internetu, novinárskych testov a z návštevy dealera. ja sa tiež nechodím tlačiť na autosalón, aj keď lístok na autosalón v Tokiu by som nezahodil :-)
zástupci výrobců kol a pneu mají svůj veletrh Reifen a to je jiná liga než autosalony, tam se opravdu řeší podstatný věci a je to daleko odbornější než okouknout auto jak vypadá.
Připadá mi, že někteří čtou jenom nadpis. Jelikož Volvo se bude účastnit autosalonu, ale jenom v Ženevě, Detroitu a Pekingu. Což mi přijde logické, protože jeden velký autosalon na jeden kontinent stačí. A co se tyče prodeje tak ten bude normálně v showroomech. Jenom představování bude po internetu.
Nemám sice podklady, čísla, ani analýzy, ale sám se už přes 10 let výstav a veletrhů jako vystavovatel účastním (byť jen v rámci ČR a SR), ale ten trend tu je a v naší firmě jsme tento krok udělali už dávno (byť jsou ta měřítka neporovnatelná). Vůbec nemusíte zpracovávat analýzy, on úplně stačí pohled na fakturu za výstavní plochu a představa, jaké publikum lze za stejné peníze zasáhnout online, plus po pár letech zjištění, že na ty veletrhy chodí pořád stejní lidé. Takže krok Volva chápu a schvaluji.
Maj to kucí dobře vymyšlený. Omezej rozpočty na reklamu, takže ti, které to živí, a není jich málo, budou mít méně peněz na luxus jako je nové auto. A právě v těchto řadách, marketingu, PR, reklamy a grafiky Volvo hodně loví své klienty... :no:
Myslíš, že ti, kteří pracujou v řadách, marketingu, PR, reklamy a grafiky pro Volvo si Volva kupují??
To budou asi služebáky...
A pokud si ho někdo koupí za vlastní peníze a dělá pro Volvo, tak nepotřebuje autosalon... ;-)
Bylo otázkou času,kdo s tím začne..Autosalon je z 95% jen pro čumily a novináře..Všude plno namistrovaných,kteří se fotí u aut a pak se chlubí..Kupující ví co chce a zajímá ho především co nejnižší cena,kterou za to auto celkově zaplatí..
Ten nepotřebuje platit tu předraženou komedii kolem..To potřebují z 95% ti,kteří na ty auta nemají,nebo pak ti,kteří se na tomto přiživují..
Pokud toto rozhodnutí sníží cenu auta, :yes::yes:
Za prvé, podľa správy dokonca nerušia ani salóny (aj v eu budú v ženeve) a šourúmy už vôbec nie. Jednoducho chcú viac zamakať na online a to je správne. Okrem toho klasické výstavníctvo sa nevie prispôsobiť súčasnosti, organizátori stále pýtajú nehorázne prachy, kým sa dá, ale vo všetkých sférach klasického výstavníctva dochádza prirodzene k odlevu vystavovateľov, lebo už to nie je jediný spôsob ako sa dostať ku zákazníkovi (ale organizátori sa tak stále správajú finančne aj komunikačne a zakapú na nenažranosť a neflexibilitu). Mne by bolo za autosalónmi smutno, ale táto zábava pre ľudí je pre automobilky sakra drahá.
Tiez nechapem, nad cim sa vsetci rozculuju, navyse vacsina asi ani neprecitala clanok a hura do diskuzie, kde si jeden jedinec zameni pojem autosalon so showroom a dalsich x ludi sa na to chyti, a pohorsene sa pytaju, ako si to Volvo vobec dovoluje a konstatuju, ze si Volvo nikdy nekupi .... a ze Volvo ide cestou jeden trh (EU, Azia, US) jeden autosalon je podla mna logicky krok ktory budu v priebehu par rokov nasledovat i dalsie automobilky
...a proč? Nic se nemění, jen budou vystavovat ve strategicky umístěných veletrzích. Nebojím se, že by to neměli propracované. Ono, o to více se bude jezdit koukat na Volvo.
Takže při neúčasti na mnoha autosalonech se bude o to více jezdit koukat na Volvo?
Nebude to spíš právě naopak, v duchu - sejde z očí, sejde z mysli.
Konkurenci Volva bude dál vidět na všech větších autosalonech (včetně všemožných reportáží z nich) i na jejich showroomech. Uvidíš např. reportáž z autosalonu, kde tě nějaké auto zaujme tvz. na první pohled, tak si pak zajedeš do showroomu na živé dojmy.
Pokud ho tam neuvidíš, není motiv jezdit zrovna k této konkrétní značce.
Počkáme si a uvidíme, s jakými formami prezentace přijde Volvo následně. Ono je možná lepší skutečně udělat online prezentaci, možnost virtuální prohlídky a pak třeba tu a tam nějaké "track days" nebo něco podobného, kde se lidi mohou podívat, osahat, projet se... Je fakt, že vystavovat auto na autosalonu mimo bezprostřední představení už nese spíš náklady, než přínosy.
Dnes sa uz autosalon kona kade-tade a pomaly kazdy mesiac a celkove naklady na autosalony musia byt astronomicke.
To mozu rovno spravit kazdemu novemu modelu vlastnu internetovu stranku, aplikacie do smartfonov a tabletov, newsletter, online 3D konfigurator vsetkych moznych kombinacii, videa, fotky, sutaze, novinarov pozvat na prezentacie a testovacie jazdy, dat nejake auta do nakupnych centier atd.
Zaujimal by ma skutocny prinos autosalonu, pretoze toto nie je masokombinat, kde na vystavu prijde velkoodberatel, prezrie si novy model kutra a objedna 3 kusy do kazdej prevazdky... Taketo firmy sa nemaju ako inak nazivo prezentovat zakaznikom ako na salonoch, ale automobilky maju obrovske marketingove rozpocty, showroomy atd. a kolko kontraktov na tych autosalonoch uzavru?