Volvo S40 1,9D - výbavou proti času (12/2001)

Volvo S40 1,9D - výbavou proti času (12/2001)

 
 
26.11. 2001

Turbodieselové motory má nejmenší typová řada Volvo společné s vozy Mitsubishi Carisma - obě auta se vyrábějí i na stejné lince. Vzhledem k tomu, že zástupce řady S/V 40 jsme již popsali v několika testech, zaměříme se nyní jen na facelifting, úroveň výbavy a samozřejmě motor.

Sedan S40 se již nějaký rok vyrábí a na tvarech karoserie je to znát. Přesto působí i dnes jeho rysy moderně a změny detailů v exteriéru po posledním faceliftu dělají z vozu důstojného soupeře konkurenčním značkám. Ve standardu jsou nyní světlomety s čirou optikou a boky vozu stále ozvláštňují oranžová poziční světla.

Bojovat a bodovat s konkurencí ale Volvo nebude jen vzhledem - již několik měsíců zdůrazňuje český importér především mimořádnou úroveň standardní výbavy, která je u jiných značek dostupná jen za příplatek. Již v základu je například nabízeno šest airbagů (přední s dvoustupňovým plněním) a systém ochrany proti nárazu zezadu WHIPS. Poněkud jednoduchý interiér má bezchybné zpracování, ani při jízdě se z vozu nelinou nepatřičné zvuky. Pochvalu si zaslouží přední sedadla, která i při sportovnějším stylu jízdy drží řidiče velmi pevně a komfortem jsou srovnatelná např. s Alfou Romeo 156. Míra komfortu na předních sedačkách bohužel kanibalizuje prostor cestujících vzadu. Vcelku krátký rozvor 2550 mm tak způsobuje osobám vyššího než malého vzrůstu lehké potíže s pohodlným uložením hlavy a nohou. Zavazadlový prostor o objemu 415l je dobře přístupný, potíže nejsou ani s jeho zvětšením po sklopení zadních sedadel.

Turbodiesel coby lákadlo pro úsporchtivé zákazníky má u nejmenšího Volva všechny vlastnosti, které bychom od naftového motoru čekali. Malou spotřebu a dostatečný zátah od cca 1800 ot. /min však kompenzuje vyšší hladinou hluku a v nízkých otáčkách i nepříjemnými vibracemi přenášenými do interiéru. Zvláště studené starty dávají posádce o druhu paliva jasné signály a motor ztichne až po několika kilometrech. Nové motory 2.4D a D5 vlastní konstrukce Volvo jsou v tomto ohledu již úplně jiná káva: zvuk se podobá zážehovým verzím a vibrace jsou neznatelné. Svižným tempem lze s námi testovanou silnější variantou turbodieselu 1,9 jezdit se spotřebou pod sedmilitrovou hranicí a to i s převažujícím podílem městského provozu. Výrobcem udávané hodnoty 6,4 se nám podařilo dosáhnout jen při klidné jízdě stokilometrovou rychlostí po dálnici. Překvapilo nás i dosti tuhé řazení, které jsme u předchozích testů této řady nezaznamenali.

I s těžším motorem je Volvo S40 velmi svižné a v provozu vynikne zvláště rychlými starty. Motor má největší zátah v poněkud vyšším spektru otáček než např. turbodiesely koncernu VW, hlučnost ale s přibývající rychlostí mizí. Příčné nerovnosti překonává vůz se znatelnými rázy, přesto lze jeho odpružení hodnotit jako poměrně komfortní. Na lehký náklonv zatáčkách si lze zvyknout, korigovatelné sklony k přetáčivosti mizí po nastoupení pasažérů na zadní sedadla.

Výrobní cyklus řady S/V 40 se chýlí ke konci, jeho koupě ale rozhodně není neperspektivní. Za své peníze získá zákazník neobvykle bohatě vybavený vůz a pokud mu nebude proti mysli i typická zvuková kulisa, není důvod proč nesáhnout zrovna po přeplňovaném vznětovém motoru. Vysoká míra aktivní i pasivní bezpečnosti je také nesporná: v crashtestu Euro NCAP získal vůz 4 hvězdy, což je velmi dobrá hodnota.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 790 000 Kč Cena v testované výbavě: 825 000 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, elektronický protiprokluzový systém DSA, airbag řidiče a spolujezdce s dvoustupňovým plněním, ochrana proti nárazu zezadu WHIPS, hlavový/ramenní airbag SIPS, imobilizér, boční airbagy SIPS pro řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů a omezovače tahu bezpečnostních pásů, ISOFIX - příprava, ukazatel venkovní teploty, el. ovládaná zpětná zrcátka, vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání předních oken, výškově nastavitelný volant, sedadlo řidiče výškově nastavitelné s nastavitelným sklonem, posilovač řízení, automatická klimatizace s multifiltrem, pylový filtr, tónovaná skla, přední světla do mlhy, kůží potažený volant, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, palubní počítač, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, ráfky z lehké slitiny 15", obložení - hliníkový dekor

Výbava testovaného vozu:základ + radio HU-405 (+25.000,-), metalíza - šedá (+10.000,-)

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1740 - 2520
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 5.4 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 853
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1255 / 545
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 



 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…