28.10. 2000

Automobilka Volvo v posledních letech zahájila mohutnou modelovou ofenzívu. Nové modely S80 i V70 jsme již pro vás otestovali, dnes je řadě test faceliftovaný S40 a test zcela nového S60 se připravuje.

Celkově je pravdou tvrzení, že jsou změny provedené na vozech Volvo S40 a V40 mnohem rozsáhlejší, než může odhalit letmý pohled. Na tomto projektu se pracovalo tři roky. Zkušební vozidla najela přibližně 2.500.000 km - což odpovídá asi šedesátinásobku obvodu zeměkoule. Tyto vozy byly testovány na třech různých kontinentech (Evropa, Severní Amerika a Austrálie), v patnácti zemích a v klimatických podmínkách od kousavého chladu (-30 °C) do spalujícího horka (+45 °C). Mezi novinky na poli bezpečnosti patří dvoufázový systém airbagů, který optimalizuje bezpečnost pro řidiče a předního spolujezdce v případě čelního nárazu. Hlavním rozdílem mezi běžnými airbagy a tímto airbagem je, že dvoufázový systém airbagů přizpůsobuje naplnění airbagů úrovni síly nárazu. Součástí výbavy jsou i tzv. nafukovací okenní clony, které chrání hlavy cestujících (vpředu i vzadu) při bočním nárazu.

Motor testovaného vozu s nízkotlakým turbodmychadlem 2,0T byl rovněž vylepšen. Nová verze tohoto motoru dává výkon 121 kW/240 Nm, což je oproti původním 118 kW/230Nm relativně malý nárůst. Potěšující však je, že průměrná spotřeba paliva klesla z 8,7 litru na 8,3 litru/100 km.

Chod motoru je velmi kultivovaný a je slušně odhlučněn. Přesněji řečeno v nejpoužívanějším spektru otáček 1500 až 4000 je odhlučněn výborně naopak po překročení čtyřech tisíc otáček začíná hluk procházející od motoru do kabiny výrazně stoupat. Výhodou tohoto motoru je však jeho velmi dobrý zátah z nízkých otáček a výkon ve středních otáčkách. Ani při velmi rychlé jízdě není nutno překračovat hranici pětitisíc otáček za minutu. Převodovka je zpřevodována "do těžka", což motoru vyhovuje a proto je také možné jet na dálnici v relativně nízkých otáčkách motoru, vyššími rychlostmi. Razení jde lehce a přesně. Spojkový pedál klade, vzhledem k většímu točivému momentu motoru, poněkud větší odpor. Spotřeba je s ohledem na velmi dobrý výkon motoru přijatelná a pohybuje se okolo 10 l/100 km.

Podvozku byla při nedávné inovaci věnována velká pozornost. Bylo provedeno vylepšení celého zavěšení předních kol. Zcela nové jsou například vzpěry McPherson, spodní trojúhelníková ramena a těleso řízení. Tyto změny a nová geometrie, která umožňuje volnější a účinnější fungování pružin a tlumičů nárazů, vytvářejí lepší komfort a jízdní vlastnosti. V praxi jsou jízdní vlastnosti S40 bezproblémové. Navíc si podvozek zachovává i jistou dávku komfortu, takže cestující nejsou "v zájmu" dobrých jízdních vlastností příliš "otloukáni". Brzdová soustava má dobrý a neslábnoucí účinek.

Interiér S40 je kvalitně zpracován a potěšující je absolutní absence jakýchkoli pazvuků. Pochvalu zaslouží precizně tvarované přední sedačky, které jsou příjmně měkké a mají výborné boční vedení. Nepříjemný je výrazně omezený výhled vzad díky vysokému kufru. Posez vzadu je mírně omezen jak nad hlavami, tak i v prostoru kolen.

Zavazadlový prostor s objemem 471 litrů patří k lepšímu průměru. Zajímavým prvkem zavazadlového prostoru je "bezpečnostní pás", kterým je možno uchytit různé předměty.

Cena Volva S40 2,0T začíná na 860 tisících, ale po doplnění dnes již běžnou klimatizací, autorádiem, litými koly a dalšími drobnostmi se cena přehoupla přes milion. Přesto je S40 stále o něco levnější než konkurence (např. BMW 3, Mercedes-Benz C nebo Audi A4), ale všichni tito výrobci nedávno představili své modely ve zcela nové podobě.

Volvo S40 má za sebou zdařilý facelift, za který se konstruktéři švédské automobilky nemusí stydět. Nadčasový tvar karosérienavíc nedává znát skutečnost, že modelová řada S40/V40 již vstupuje do druhé poloviny své existence.

Na závěr bych rád upozornil, že model S40 prošel úspěšně crashtestem EuroNcap a získal nejvyšší ohodnocení čtyřmi hvězdičkami.

klimatizace, pylový mikrofiltr, ABS, DSA, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, airbagy boční i hlavové, imobilizer, alarm, centrální zamykání, el. okna vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka

základní + kožený potah volantu (+7.000,-), audiopaket ST 906 + CD + 6x repro (+39.000,-), čalounění kůže/látka (+16.500,-), stěrač a ostřikovač předních světlometů (+ 11.800,-), přední mlhová světla (+ 9.000,-), metalíza (+19.000,-), hliníková kola (+ 28.000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 860 000 Kč Cena v testované výbavě: 990 300 Kč

Základní výbava:klimatizace, pylový mikrofiltr, ABS, DSA, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, airbagy boční i hlavové, imobilizer, alarm, centrální zamykání, el. okna vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní + kožený potah volantu (+7.000,-), audiopaket ST 906 + CD + 6x repro (+39.000,-), čalounění kůže/látka (+16.500,-), stěrač a ostřikovač předních světlometů (+ 11.800,-), přední mlhová světla (+ 9.000,-), metalíza (+19.000,-), hliníková kola (+ 28.000,-)

Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1800 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1234 / 486
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Včera

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři ČSSD bouří proti vládě s Babišem

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři…

Proti vládě s hnutím ANO se ve středu jasně postavili senátoři ČSSD. Vadí jim trestně stíhaný člen vlády, nutná…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…