reklama


Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

 
 

Už několik týdnů mají návštěvníci autosalonů značky Volvo možnost seznámit se s akční nabídkou "čtyřicítkové" řady. Dovozce se tak poukazem na bohatou základní výbavu snaží čelit stále rostoucí konkurenci ve střední třídě.

Model S 40 automobilka uvedla na trh před třemi lety jako doplnění klasické "hranaté" sedmdesátkové řady a vůz byl určen hlavně pro střední manažery a mladší zákazníky. Nyní, po drobných úpravách a s vylepšenými motory se má stát hlavní zbraní značky v boji o zákazníky i z jiných skupin.

Zvenčí je možno model S 40 charakterizovat hlavně jeho neokázalostí. Patrné je to jak na typické masce chladiče, kterou se podařilo zakomponovat i do jinak pro firmu nezvykle zaoblené karoserie, tak například na výrazném klínovitém profilu celého vozu. Při pohledu z boku také karosérie působí nezvykle štíhle - tohle auto nemusí dokazovat svou solidnost velkým objemem. Rozšířená standardní výbava navíc zahrnuje přední mlhovky, duální světlomety s čirou optikou, stěrači a ostřikovači, ale i metalízu podle výběru a efektní hliníková kola. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven zadním spoilerem na víku zavazadlového prostoru.

Při usednutí za volant je znát, že slova "nejvybavenější auto ve své třídě" myslí dovozce Volva vážně. Například o bezpečnost se starají čtyři airbagy doplněné systémem WHIPS, který chrání krční páteř při nárazu zezadu. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelný volant, stejně jako alarm, imobilizér a centrální zamykání.

Za základní cenu ale majitel dostane i klimatizaci, částečně kožené čalounění, středovou loketní opěrku a kožený volant. Pracoviště řidiče je i přes velké množství ovladačů přehledné. Čtyřramenný volant o spíše sportovním průměru padne dobře do ruky a také na všestranně nastavitelných sedadlech najde optimální polohu každý.

Také nezvykle tvarované zadní dveře poskytují přiměřené pohodlí při nastupování a ani při jízdě netrpí cestující vzadu nedostatkem místa pro nohy. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, s nízkou nakládací hranou. Lidé vyšších postav se také nemusejí bát úrazu - víko se plynule otevírá až extrémně dozadu, takže manipulace se zavazadly je bezpečná. Také velikost zavazadlového prostoru s rovným dnem lze hodnotit jako nadstandardní (471 l).

Námi testovaný vůz byl poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcovým dvoulitremo maximálním výkonu 118kW, tedy druhou nejsilnější možnou pohonnou jednotkou. V praktickém provozu byl znát hlavně vývojový skok mezi tímto motorem a jeho předchůdcem z modelového roku 1998. Jde hlavně o tišší chod, zvýšený kroutící moment a sníženou spotřebu. Také v porovnání s dříve testovaným modelem V40 s "obyčejným" dvoulitrem je znát hlavně větší elasticita tohoto motoru. Maxima točivého momentu dosahuje už při 1800 (!) otáčkách, což ocení hlavně klidněji založení řidiči. Vůz má na vyšší převodové stupně i při normální jízdě dostatečnou výkonovou rezervu, takže i při běžném předjíždění není třeba podřazovat. Při jízdě po dálnici je bez problémů možno udržovat jakoukoli rychlost i bez pomoci tempomatu - pětka "vytáhne" všechno. Na přijatelné úrovni je i vnitřní hluk v kabině - i tak ho ale většina pochází od aerodynamických přechodů na karosérii.

Na rozdíl od modelů kombi nejeví S40 takové sklony k přetáčivosti. Naopak při skutečně mezních manévrech dal vůz najevo lehkou nedotáčivost, která se ale dala snadno korigovat prací s volantem. Podvozek je odladěn poněkud tvrději, než například modely sedmdesátkové řady, ale vzhledem k přebytku výkonu je tato vlastnost spíše ku prospěchu. V zatáčkách se Volvo téměř nenaklání a ani příčné nerovnosti jej nevyvádějí z míry.

Dá se říci, že Volvo S40, jehož cena (s motorem 1,8) začíná na 690.000,- Kč, opravdu určilo standard, alespoň pokud se základní výbavy týče. Své klasické zákazníky tak má značka šanci rozšířit i o ty, kteří nevolají po vnější okázalosti, ale spíše si chtějí užít nenápadný luxus.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 860 000 Kč Cena v testované výbavě: 900 800 Kč

Základní výbava:klimatizace manuální, pylový mikrofiltr, čalounění kůže/látka, kožený volant, loketní opěrka, ABS, DSA, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, airbagy boční, imobilizer, alarm, centrální zamykání, el. okna vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač a ostřikovač předních světlometů, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, metalíza

Výbava testovaného vozu:zadní spojler (+9.200,-), audiopaket SC 802 (+31.600,-)

Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst

Vydržet celý měsíc bez kapky alkoholu. K tomu motivoval…

Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací

V kotlíkových dotacích nebudou letos už podporované kotle…

Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí

Zítra odpoledne přijde premiér Bohuslav Sobotka za…

Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra

Jedna z oblíbených výhod, které může zaměstnavatel svým…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 853
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1234 / 486
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 



 
Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Včera

Nová generace modelu Rio dnešním dnem vstupuje na český trh. Základní cena je vyšší než doposud, dostanete však adekvátní výbavu.




Blesk.cz

Prahu a Brno má propojit rychlovlak. Trať bude stát až 160 miliard, vyčíslil Ťok

Prahu a Brno má propojit rychlovlak. Trať bude stát…

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde podle navrhovaných variant na 120 až 160…

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků chtějí pracovat doma!

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků…

Doba se změnila. Ještě v nedávné době mnoho studentů lékařských fakult plánovalo po studiích odejít pracovat do…

 

iSport.cz

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii prohrál 1:2

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii…

Fotbalisté Realu Madrid nevyužili své šance odskočit Barceloně v tabulce. Na hřišti Valencie prohráli 1:2 a…

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický má opět problémy

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický…

Čtyřgólové manko a také absence dvou hráčů ze základní sestavy. Fotbalová Sparta se bude čtvrtek v odvetě play…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama