Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

 
 

Už několik týdnů mají návštěvníci autosalonů značky Volvo možnost seznámit se s akční nabídkou "čtyřicítkové" řady. Dovozce se tak poukazem na bohatou základní výbavu snaží čelit stále rostoucí konkurenci ve střední třídě.

Model S 40 automobilka uvedla na trh před třemi lety jako doplnění klasické "hranaté" sedmdesátkové řady a vůz byl určen hlavně pro střední manažery a mladší zákazníky. Nyní, po drobných úpravách a s vylepšenými motory se má stát hlavní zbraní značky v boji o zákazníky i z jiných skupin.

Zvenčí je možno model S 40 charakterizovat hlavně jeho neokázalostí. Patrné je to jak na typické masce chladiče, kterou se podařilo zakomponovat i do jinak pro firmu nezvykle zaoblené karoserie, tak například na výrazném klínovitém profilu celého vozu. Při pohledu z boku také karosérie působí nezvykle štíhle - tohle auto nemusí dokazovat svou solidnost velkým objemem. Rozšířená standardní výbava navíc zahrnuje přední mlhovky, duální světlomety s čirou optikou, stěrači a ostřikovači, ale i metalízu podle výběru a efektní hliníková kola. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven zadním spoilerem na víku zavazadlového prostoru.

Při usednutí za volant je znát, že slova "nejvybavenější auto ve své třídě" myslí dovozce Volva vážně. Například o bezpečnost se starají čtyři airbagy doplněné systémem WHIPS, který chrání krční páteř při nárazu zezadu. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelný volant, stejně jako alarm, imobilizér a centrální zamykání.

Za základní cenu ale majitel dostane i klimatizaci, částečně kožené čalounění, středovou loketní opěrku a kožený volant. Pracoviště řidiče je i přes velké množství ovladačů přehledné. Čtyřramenný volant o spíše sportovním průměru padne dobře do ruky a také na všestranně nastavitelných sedadlech najde optimální polohu každý.

Také nezvykle tvarované zadní dveře poskytují přiměřené pohodlí při nastupování a ani při jízdě netrpí cestující vzadu nedostatkem místa pro nohy. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, s nízkou nakládací hranou. Lidé vyšších postav se také nemusejí bát úrazu - víko se plynule otevírá až extrémně dozadu, takže manipulace se zavazadly je bezpečná. Také velikost zavazadlového prostoru s rovným dnem lze hodnotit jako nadstandardní (471 l).

Námi testovaný vůz byl poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcovým dvoulitremo maximálním výkonu 118kW, tedy druhou nejsilnější možnou pohonnou jednotkou. V praktickém provozu byl znát hlavně vývojový skok mezi tímto motorem a jeho předchůdcem z modelového roku 1998. Jde hlavně o tišší chod, zvýšený kroutící moment a sníženou spotřebu. Také v porovnání s dříve testovaným modelem V40 s "obyčejným" dvoulitrem je znát hlavně větší elasticita tohoto motoru. Maxima točivého momentu dosahuje už při 1800 (!) otáčkách, což ocení hlavně klidněji založení řidiči. Vůz má na vyšší převodové stupně i při normální jízdě dostatečnou výkonovou rezervu, takže i při běžném předjíždění není třeba podřazovat. Při jízdě po dálnici je bez problémů možno udržovat jakoukoli rychlost i bez pomoci tempomatu - pětka "vytáhne" všechno. Na přijatelné úrovni je i vnitřní hluk v kabině - i tak ho ale většina pochází od aerodynamických přechodů na karosérii.

Na rozdíl od modelů kombi nejeví S40 takové sklony k přetáčivosti. Naopak při skutečně mezních manévrech dal vůz najevo lehkou nedotáčivost, která se ale dala snadno korigovat prací s volantem. Podvozek je odladěn poněkud tvrději, než například modely sedmdesátkové řady, ale vzhledem k přebytku výkonu je tato vlastnost spíše ku prospěchu. V zatáčkách se Volvo téměř nenaklání a ani příčné nerovnosti jej nevyvádějí z míry.

Dá se říci, že Volvo S40, jehož cena (s motorem 1,8) začíná na 690.000,- Kč, opravdu určilo standard, alespoň pokud se základní výbavy týče. Své klasické zákazníky tak má značka šanci rozšířit i o ty, kteří nevolají po vnější okázalosti, ale spíše si chtějí užít nenápadný luxus.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 860 000 Kč Cena v testované výbavě: 900 800 Kč

Základní výbava:klimatizace manuální, pylový mikrofiltr, čalounění kůže/látka, kožený volant, loketní opěrka, ABS, DSA, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, airbagy boční, imobilizer, alarm, centrální zamykání, el. okna vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač a ostřikovač předních světlometů, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, metalíza

Výbava testovaného vozu:zadní spojler (+9.200,-), audiopaket SC 802 (+31.600,-)

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 853
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1234 / 486
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…