reklama


Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

 
 

Už několik týdnů mají návštěvníci autosalonů značky Volvo možnost seznámit se s akční nabídkou "čtyřicítkové" řady. Dovozce se tak poukazem na bohatou základní výbavu snaží čelit stále rostoucí konkurenci ve střední třídě.

Model S 40 automobilka uvedla na trh před třemi lety jako doplnění klasické "hranaté" sedmdesátkové řady a vůz byl určen hlavně pro střední manažery a mladší zákazníky. Nyní, po drobných úpravách a s vylepšenými motory se má stát hlavní zbraní značky v boji o zákazníky i z jiných skupin.

Zvenčí je možno model S 40 charakterizovat hlavně jeho neokázalostí. Patrné je to jak na typické masce chladiče, kterou se podařilo zakomponovat i do jinak pro firmu nezvykle zaoblené karoserie, tak například na výrazném klínovitém profilu celého vozu. Při pohledu z boku také karosérie působí nezvykle štíhle - tohle auto nemusí dokazovat svou solidnost velkým objemem. Rozšířená standardní výbava navíc zahrnuje přední mlhovky, duální světlomety s čirou optikou, stěrači a ostřikovači, ale i metalízu podle výběru a efektní hliníková kola. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven zadním spoilerem na víku zavazadlového prostoru.

Při usednutí za volant je znát, že slova "nejvybavenější auto ve své třídě" myslí dovozce Volva vážně. Například o bezpečnost se starají čtyři airbagy doplněné systémem WHIPS, který chrání krční páteř při nárazu zezadu. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelný volant, stejně jako alarm, imobilizér a centrální zamykání.

Za základní cenu ale majitel dostane i klimatizaci, částečně kožené čalounění, středovou loketní opěrku a kožený volant. Pracoviště řidiče je i přes velké množství ovladačů přehledné. Čtyřramenný volant o spíše sportovním průměru padne dobře do ruky a také na všestranně nastavitelných sedadlech najde optimální polohu každý.

Také nezvykle tvarované zadní dveře poskytují přiměřené pohodlí při nastupování a ani při jízdě netrpí cestující vzadu nedostatkem místa pro nohy. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, s nízkou nakládací hranou. Lidé vyšších postav se také nemusejí bát úrazu - víko se plynule otevírá až extrémně dozadu, takže manipulace se zavazadly je bezpečná. Také velikost zavazadlového prostoru s rovným dnem lze hodnotit jako nadstandardní (471 l).

Námi testovaný vůz byl poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcovým dvoulitremo maximálním výkonu 118kW, tedy druhou nejsilnější možnou pohonnou jednotkou. V praktickém provozu byl znát hlavně vývojový skok mezi tímto motorem a jeho předchůdcem z modelového roku 1998. Jde hlavně o tišší chod, zvýšený kroutící moment a sníženou spotřebu. Také v porovnání s dříve testovaným modelem V40 s "obyčejným" dvoulitrem je znát hlavně větší elasticita tohoto motoru. Maxima točivého momentu dosahuje už při 1800 (!) otáčkách, což ocení hlavně klidněji založení řidiči. Vůz má na vyšší převodové stupně i při normální jízdě dostatečnou výkonovou rezervu, takže i při běžném předjíždění není třeba podřazovat. Při jízdě po dálnici je bez problémů možno udržovat jakoukoli rychlost i bez pomoci tempomatu - pětka "vytáhne" všechno. Na přijatelné úrovni je i vnitřní hluk v kabině - i tak ho ale většina pochází od aerodynamických přechodů na karosérii.

Na rozdíl od modelů kombi nejeví S40 takové sklony k přetáčivosti. Naopak při skutečně mezních manévrech dal vůz najevo lehkou nedotáčivost, která se ale dala snadno korigovat prací s volantem. Podvozek je odladěn poněkud tvrději, než například modely sedmdesátkové řady, ale vzhledem k přebytku výkonu je tato vlastnost spíše ku prospěchu. V zatáčkách se Volvo téměř nenaklání a ani příčné nerovnosti jej nevyvádějí z míry.

Dá se říci, že Volvo S40, jehož cena (s motorem 1,8) začíná na 690.000,- Kč, opravdu určilo standard, alespoň pokud se základní výbavy týče. Své klasické zákazníky tak má značka šanci rozšířit i o ty, kteří nevolají po vnější okázalosti, ale spíše si chtějí užít nenápadný luxus.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 860 000 Kč Cena v testované výbavě: 900 800 Kč

Základní výbava:klimatizace manuální, pylový mikrofiltr, čalounění kůže/látka, kožený volant, loketní opěrka, ABS, DSA, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, airbagy boční, imobilizer, alarm, centrální zamykání, el. okna vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač a ostřikovač předních světlometů, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, metalíza

Výbava testovaného vozu:zadní spojler (+9.200,-), audiopaket SC 802 (+31.600,-)

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 853
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1234 / 486
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41): Rozchodí ho v Kladrubech?!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41):…

Týdny náročných rehabilitačních cvičení čekají na Michala Jančaříka (41). Jak potvrdil exkluzivně Blesku, za pár…

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil umělec v něco děsivého: Na upravených fotkách lidé pózují přímo v centru dění nacistických hrůz

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil…

Shahak Shapira je izraelský spisovatel a satirik a nyní stojí za novým projektem, který nazval Yolocaust. Na…

 

iSport.cz

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a jen tak se nevrátí?

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a…

Sto padesát, sto padesát jedna, sto padesát dva... Číslo postupně narůstá a jen tak se zřejmě nezastaví. Už…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama