Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

Volvo S40 2,0T - Volvo řeklo standard

 
 

Už několik týdnů mají návštěvníci autosalonů značky Volvo možnost seznámit se s akční nabídkou "čtyřicítkové" řady. Dovozce se tak poukazem na bohatou základní výbavu snaží čelit stále rostoucí konkurenci ve střední třídě.

Model S 40 automobilka uvedla na trh před třemi lety jako doplnění klasické "hranaté" sedmdesátkové řady a vůz byl určen hlavně pro střední manažery a mladší zákazníky. Nyní, po drobných úpravách a s vylepšenými motory se má stát hlavní zbraní značky v boji o zákazníky i z jiných skupin.

Zvenčí je možno model S 40 charakterizovat hlavně jeho neokázalostí. Patrné je to jak na typické masce chladiče, kterou se podařilo zakomponovat i do jinak pro firmu nezvykle zaoblené karoserie, tak například na výrazném klínovitém profilu celého vozu. Při pohledu z boku také karosérie působí nezvykle štíhle - tohle auto nemusí dokazovat svou solidnost velkým objemem. Rozšířená standardní výbava navíc zahrnuje přední mlhovky, duální světlomety s čirou optikou, stěrači a ostřikovači, ale i metalízu podle výběru a efektní hliníková kola. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven zadním spoilerem na víku zavazadlového prostoru.

Při usednutí za volant je znát, že slova "nejvybavenější auto ve své třídě" myslí dovozce Volva vážně. Například o bezpečnost se starají čtyři airbagy doplněné systémem WHIPS, který chrání krční páteř při nárazu zezadu. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelný volant, stejně jako alarm, imobilizér a centrální zamykání.

Za základní cenu ale majitel dostane i klimatizaci, částečně kožené čalounění, středovou loketní opěrku a kožený volant. Pracoviště řidiče je i přes velké množství ovladačů přehledné. Čtyřramenný volant o spíše sportovním průměru padne dobře do ruky a také na všestranně nastavitelných sedadlech najde optimální polohu každý.

Také nezvykle tvarované zadní dveře poskytují přiměřené pohodlí při nastupování a ani při jízdě netrpí cestující vzadu nedostatkem místa pro nohy. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, s nízkou nakládací hranou. Lidé vyšších postav se také nemusejí bát úrazu - víko se plynule otevírá až extrémně dozadu, takže manipulace se zavazadly je bezpečná. Také velikost zavazadlového prostoru s rovným dnem lze hodnotit jako nadstandardní (471 l).

Námi testovaný vůz byl poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcovým dvoulitremo maximálním výkonu 118kW, tedy druhou nejsilnější možnou pohonnou jednotkou. V praktickém provozu byl znát hlavně vývojový skok mezi tímto motorem a jeho předchůdcem z modelového roku 1998. Jde hlavně o tišší chod, zvýšený kroutící moment a sníženou spotřebu. Také v porovnání s dříve testovaným modelem V40 s "obyčejným" dvoulitrem je znát hlavně větší elasticita tohoto motoru. Maxima točivého momentu dosahuje už při 1800 (!) otáčkách, což ocení hlavně klidněji založení řidiči. Vůz má na vyšší převodové stupně i při normální jízdě dostatečnou výkonovou rezervu, takže i při běžném předjíždění není třeba podřazovat. Při jízdě po dálnici je bez problémů možno udržovat jakoukoli rychlost i bez pomoci tempomatu - pětka "vytáhne" všechno. Na přijatelné úrovni je i vnitřní hluk v kabině - i tak ho ale většina pochází od aerodynamických přechodů na karosérii.

Na rozdíl od modelů kombi nejeví S40 takové sklony k přetáčivosti. Naopak při skutečně mezních manévrech dal vůz najevo lehkou nedotáčivost, která se ale dala snadno korigovat prací s volantem. Podvozek je odladěn poněkud tvrději, než například modely sedmdesátkové řady, ale vzhledem k přebytku výkonu je tato vlastnost spíše ku prospěchu. V zatáčkách se Volvo téměř nenaklání a ani příčné nerovnosti jej nevyvádějí z míry.

Dá se říci, že Volvo S40, jehož cena (s motorem 1,8) začíná na 690.000,- Kč, opravdu určilo standard, alespoň pokud se základní výbavy týče. Své klasické zákazníky tak má značka šanci rozšířit i o ty, kteří nevolají po vnější okázalosti, ale spíše si chtějí užít nenápadný luxus.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 860 000 Kč Cena v testované výbavě: 900 800 Kč

Základní výbava:klimatizace manuální, pylový mikrofiltr, čalounění kůže/látka, kožený volant, loketní opěrka, ABS, DSA, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, airbagy boční, imobilizer, alarm, centrální zamykání, el. okna vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač a ostřikovač předních světlometů, přední mlhová světla, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, metalíza

Výbava testovaného vozu:zadní spojler (+9.200,-), audiopaket SC 802 (+31.600,-)

Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 853
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1234 / 486
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1717
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2550
e) rozchod vpředu (mm): 1454
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…