reklama


Volvo S40 2,4 – Standard čtyřicátníka

Volvo S40 2,4 – Standard čtyřicátníka

 
 

Druhý nejvýkonnější motor v nejmenším Volvu jsme ve spojení s automatickou převodovkou označili před časem za málo emotivní a tak nás zajímalo, jak si povede s klasickým manuálním řazením. Bude nenápadný vínový sedan živější?

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaný pětiválcový motor 2.4i/125 kW je oproti základnímu pětiválci 2.4/103 kW dražší o 51 tis. Kč, a naopak oproti vrcholnému T5 o celých 148 tis. korun levnější. Volba tohoto agregátu je tedy do jisté míry dána i rozumem. T5 si nedovede vychutnat každý, ale silnější motor je v této třídě téměř nutností.

Na rozdíl od kombinace s převodovkou Geartronic, kterou jsme zkoušeli v kombi V50, je pětistupňový manuál přece jen jiná káva. Motor sice postrádá výkon v nízkých otáčkách, ochotu vytáčet se projevuje s až nakažlivou chutí. Z křižovatky se tak neodpíchneme raketově, ale po deseti metrech začne vůz deklasovat i silnější šestiválce. Pět stupňů a pět válců přitom bohatě stačí na dynamickou jízdu v jakékoli rychlosti, šestku na řadicí páce začneme postrádat až na dálnici při snaze o vhodnou kombinaci vysoké rychlosti a nízké spotřeby a otáček. Zvuková kulisa je přiměřená otáčkám, takže obojí lze snížit, je-li zájem. Vůz drží stopu i při nešetrném zatáčení a při jízdě „pro radost“ je tak třeba dávat pozor jen na náhlou změnu adhezních podmínek. Podvozek, který S40 sdílí s Fordem Focus a Mazdou 3, poskytuje dostatek jistoty, takže jedinou relativní nevýhodou je vyšší hmotnost Volva. Velmi dynamická jízda mimo město se i při dodržování rychlostních limitů projeví spotřebou až 13 l/100km, ve městě pak při běžném provozu počítejte s cca 10 litry/100 km.

Běžná „rodinná“ jízda se naproti tomu dá absolvovat v až nadstandardní tichosti a ručička otáčkoměru jen zřídka hostuje za čtyřkou. Nejde přitom o žádné loudání: Dálnici Praha-Brno-Praha s průměrnou rychlostí 122 km/h jsme s polovičním zatížením absolvovali s velmi dobrou spotřebou 7,8 l/100 km.

Zvláště ve vrcholné výbavě Summum jde o vůz pro individualisty. V běžném provozu nenápadný pohodlný sedan, který od vyvíječe adrenalinu dělí jen pravá noha na pedálu. Společensky usazený muž či dáma, kteří si občas rádi zařádí, by mohli zareagovat.

Již tradičně trochu žehráme na umístění tlačítka otevírání víka nádrže mezi spínače mlhovek a naopak chválíme zpracování detailů v interiéru. Ve voze za milion korun bychom uvítali větší počet odkládacích prostor, přičemž zvětšení by si zasloužily hlavně kapsy ve dveřích. Úzký přístup do jinak přijatelně objemného zavazadlového prostoru u tohoto typu vozu snad tolik nevadí, zvláště jdou–li sklopit zadní opěradla.

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo S40

Cena v základní výbavě: 1 010 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 057 500 Kč

Základní výbava:Základní výbava (Summum): ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech s ABA, 6-stupňová man. převodovka, DSTC, informační systém IDIS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, el. nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s ukazateli směru a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 16“kola z lehké slitiny Castalia, rerzervní kolo pro nouzové dojetí, dvojitá koncovka výfuku, vnější zpětná zrcátka nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, elektrické ovládání sedadla řidiče s pamětí, el. vyhřívání předních sedadel, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, kožené čalounění,

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.000,-), textilní rohože (+3.500,-), dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-), Audiosystém High Performance - rádio, přehrávač CD, 4x40 W, 8x repro (+15.000,-)

Zisk Bundesbanky klesl, důvodem je nákup dluhopisů Zisk Bundesbanky klesl, důvodem je nákup dluhopisů

Německá centrální banka loni měla nejnižší zisk za…

Domácnosti spotřebují o čtvrtinu energií méně, než po revoluci, uvádějí statistici Domácnosti spotřebují o čtvrtinu energií méně, než po revoluci, uvádějí statistici

Zhruba dvě třetiny energií, které české domácnosti…

Ázerbájdžán vydal zatykač na europoslance Štětinu Ázerbájdžán vydal zatykač na europoslance Štětinu

Ázerbájdžán vydal mezinárodní zatykač na tři členy…

KKCG a Foxconn chtějí přes nový fond do IT nalít desítky milionů eur KKCG a Foxconn chtějí přes nový fond do IT nalít desítky milionů eur

Investiční skupina KKCG a výrobce elektroniky Foxconn…

 
Technické údaje
Motor Volvo S40
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2435
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 404 / 883
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4514
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo S40
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů…

Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D

Volvo na autosalonu v Paříži představí modely C30, S40 a…

 



 
Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Dnes 08:00

Kdo hledá co možná nejmladší auto a má na něj maximálně 100.000 korun, největší šanci má logicky v segmentu nejmenších vozidel.




Blesk.cz

Chat: Jak ušetřit na daních?

Chat: Jak ušetřit na daních?

Co všechno si můžete odečíst z daní? Jaké výhody, slevy a bonusy se letos vyplatí uplatnit? A do kdy vlastně…

Skandál po Výměně manželek: Míla svedla partnery svých dcer, oznámila Alena

Skandál po Výměně manželek: Míla svedla partnery…

Maminka Alena byla z Výměny manželek doslova v šoku. Po jejím skončení se rozpovídala o podivných vztazích…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Sudím se dařilo, ale Houdek a Zelinka chybovali

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Sudím se dařilo, ale Houdek a…

Do jara vstoupili rozhodčí v ePojisteni.cz lize celkově se slušnou formou, ale dvěma z nich se zápasy 17. kola…

Sparta bez Dočkala? Náhradí ho z vlastních zdrojů, může změnit systém

Sparta bez Dočkala? Náhradí ho z vlastních zdrojů,…

Byl sparťanským dirigentem, hra týmu na něm stála, při jeho absenci vázla. Nyní Bořek Dočkal vyjednává o…

 

Reflex.cz

Druhá „sluneční soustava“. Vědci objevili 3 nové obyvatelné planety, které nejsou daleko od Země

Druhá „sluneční soustava“. Vědci objevili 3 nové…

Vědcům se konečně podařilo nalézt dlouho hledanou oázu života ve vesmíru. Evropská jižní laboratoř (ESO), která…

Čtyři důvody, proč je Sobotka přežitý a vyhaslý premiér

Čtyři důvody, proč je Sobotka přežitý a vyhaslý premiér

Co říct o postoji ministerského předsedy a šéfa nejsilnější vládní strany Bohuslava Sobotky, jenž si „dovede…

 
 
reklama