Volvo S40 2,4 – Standard čtyřicátníka

Volvo S40 2,4 – Standard čtyřicátníka

 
 

Druhý nejvýkonnější motor v nejmenším Volvu jsme ve spojení s automatickou převodovkou označili před časem za málo emotivní a tak nás zajímalo, jak si povede s klasickým manuálním řazením. Bude nenápadný vínový sedan živější?

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaný pětiválcový motor 2.4i/125 kW je oproti základnímu pětiválci 2.4/103 kW dražší o 51 tis. Kč, a naopak oproti vrcholnému T5 o celých 148 tis. korun levnější. Volba tohoto agregátu je tedy do jisté míry dána i rozumem. T5 si nedovede vychutnat každý, ale silnější motor je v této třídě téměř nutností.

Na rozdíl od kombinace s převodovkou Geartronic, kterou jsme zkoušeli v kombi V50, je pětistupňový manuál přece jen jiná káva. Motor sice postrádá výkon v nízkých otáčkách, ochotu vytáčet se projevuje s až nakažlivou chutí. Z křižovatky se tak neodpíchneme raketově, ale po deseti metrech začne vůz deklasovat i silnější šestiválce. Pět stupňů a pět válců přitom bohatě stačí na dynamickou jízdu v jakékoli rychlosti, šestku na řadicí páce začneme postrádat až na dálnici při snaze o vhodnou kombinaci vysoké rychlosti a nízké spotřeby a otáček. Zvuková kulisa je přiměřená otáčkám, takže obojí lze snížit, je-li zájem. Vůz drží stopu i při nešetrném zatáčení a při jízdě „pro radost“ je tak třeba dávat pozor jen na náhlou změnu adhezních podmínek. Podvozek, který S40 sdílí s Fordem Focus a Mazdou 3, poskytuje dostatek jistoty, takže jedinou relativní nevýhodou je vyšší hmotnost Volva. Velmi dynamická jízda mimo město se i při dodržování rychlostních limitů projeví spotřebou až 13 l/100km, ve městě pak při běžném provozu počítejte s cca 10 litry/100 km.

Běžná „rodinná“ jízda se naproti tomu dá absolvovat v až nadstandardní tichosti a ručička otáčkoměru jen zřídka hostuje za čtyřkou. Nejde přitom o žádné loudání: Dálnici Praha-Brno-Praha s průměrnou rychlostí 122 km/h jsme s polovičním zatížením absolvovali s velmi dobrou spotřebou 7,8 l/100 km.

Zvláště ve vrcholné výbavě Summum jde o vůz pro individualisty. V běžném provozu nenápadný pohodlný sedan, který od vyvíječe adrenalinu dělí jen pravá noha na pedálu. Společensky usazený muž či dáma, kteří si občas rádi zařádí, by mohli zareagovat.

Již tradičně trochu žehráme na umístění tlačítka otevírání víka nádrže mezi spínače mlhovek a naopak chválíme zpracování detailů v interiéru. Ve voze za milion korun bychom uvítali větší počet odkládacích prostor, přičemž zvětšení by si zasloužily hlavně kapsy ve dveřích. Úzký přístup do jinak přijatelně objemného zavazadlového prostoru u tohoto typu vozu snad tolik nevadí, zvláště jdou–li sklopit zadní opěradla.

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo S40

Cena v základní výbavě: 1 010 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 057 500 Kč

Základní výbava:Základní výbava (Summum): ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech s ABA, 6-stupňová man. převodovka, DSTC, informační systém IDIS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, el. nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s ukazateli směru a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 16“kola z lehké slitiny Castalia, rerzervní kolo pro nouzové dojetí, dvojitá koncovka výfuku, vnější zpětná zrcátka nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, elektrické ovládání sedadla řidiče s pamětí, el. vyhřívání předních sedadel, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, kožené čalounění,

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.000,-), textilní rohože (+3.500,-), dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-), Audiosystém High Performance - rádio, přehrávač CD, 4x40 W, 8x repro (+15.000,-)

Technické údaje
Motor Volvo S40
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2435
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 404 / 883
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4514
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo S40
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 




Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů…

Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D

Volvo na autosalonu v Paříži představí modely C30, S40 a…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Písničkář Jan Nedvěd: Proč s ním jeho Pavlínka nechce nikam chodit?

Písničkář Jan Nedvěd: Proč s ním jeho Pavlínka…

Jan Nedvěd (70) s Pavlínkou (34) žije už přes deset let. A oba si skvěle rozumí. Pavlínka s ním už však nechce…

Bydlení v Česku je druhé nejdražší v Evropě. Pro seniory bývá nájem likvidační

Bydlení v Česku je druhé nejdražší v Evropě. Pro…

Bydlení Čechům v evropském srovnání spolyká téměř největší část jejich příjmů. Hůř už jsou na tom jenom Dánové.…

 

iSport.cz

Jihlavu jsme přehráli a 13 bodů je parádních, radoval se střelec Mašek

Jihlavu jsme přehráli a 13 bodů je parádních,…

Pět zápasů, tři góly. To je interesantní vizitka Dominika Maška (21), kterou zušlechtil trefou na Vysočině.…

Překvapivá čísla. Courtois je nejhorší brankář v Premier League

Překvapivá čísla. Courtois je nejhorší brankář v…

Po působivém startu zažila Chelsea v Premier League pořádný pád. Značnou měrou k tomu přispěly výkony celé…

 

Reflex.cz

Opar na rtu a onemocnění mozku může způsobit stejný virus

Opar na rtu a onemocnění mozku může způsobit stejný virus

Stejné viry, jaké vyvolávají běžný opar na rtu, mohou za určitých okolností způsobit i nejzávažnější onemocnění mozku.

Jaká byla nejpopulárnější píseň v roce, kdy jste se narodili?

Jaká byla nejpopulárnější píseň v roce, kdy jste se…

Hudebně-byznysový časopis Billboard vydal první žebříček populárních písní neboli hitparádu v roce 1940. Server…