Volvo S40 2,4 – Standard čtyřicátníka

Volvo S40 2,4 – Standard čtyřicátníka

 
 

Druhý nejvýkonnější motor v nejmenším Volvu jsme ve spojení s automatickou převodovkou označili před časem za málo emotivní a tak nás zajímalo, jak si povede s klasickým manuálním řazením. Bude nenápadný vínový sedan živější?

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaný pětiválcový motor 2.4i/125 kW je oproti základnímu pětiválci 2.4/103 kW dražší o 51 tis. Kč, a naopak oproti vrcholnému T5 o celých 148 tis. korun levnější. Volba tohoto agregátu je tedy do jisté míry dána i rozumem. T5 si nedovede vychutnat každý, ale silnější motor je v této třídě téměř nutností.

Na rozdíl od kombinace s převodovkou Geartronic, kterou jsme zkoušeli v kombi V50, je pětistupňový manuál přece jen jiná káva. Motor sice postrádá výkon v nízkých otáčkách, ochotu vytáčet se projevuje s až nakažlivou chutí. Z křižovatky se tak neodpíchneme raketově, ale po deseti metrech začne vůz deklasovat i silnější šestiválce. Pět stupňů a pět válců přitom bohatě stačí na dynamickou jízdu v jakékoli rychlosti, šestku na řadicí páce začneme postrádat až na dálnici při snaze o vhodnou kombinaci vysoké rychlosti a nízké spotřeby a otáček. Zvuková kulisa je přiměřená otáčkám, takže obojí lze snížit, je-li zájem. Vůz drží stopu i při nešetrném zatáčení a při jízdě „pro radost“ je tak třeba dávat pozor jen na náhlou změnu adhezních podmínek. Podvozek, který S40 sdílí s Fordem Focus a Mazdou 3, poskytuje dostatek jistoty, takže jedinou relativní nevýhodou je vyšší hmotnost Volva. Velmi dynamická jízda mimo město se i při dodržování rychlostních limitů projeví spotřebou až 13 l/100km, ve městě pak při běžném provozu počítejte s cca 10 litry/100 km.

Běžná „rodinná“ jízda se naproti tomu dá absolvovat v až nadstandardní tichosti a ručička otáčkoměru jen zřídka hostuje za čtyřkou. Nejde přitom o žádné loudání: Dálnici Praha-Brno-Praha s průměrnou rychlostí 122 km/h jsme s polovičním zatížením absolvovali s velmi dobrou spotřebou 7,8 l/100 km.

Zvláště ve vrcholné výbavě Summum jde o vůz pro individualisty. V běžném provozu nenápadný pohodlný sedan, který od vyvíječe adrenalinu dělí jen pravá noha na pedálu. Společensky usazený muž či dáma, kteří si občas rádi zařádí, by mohli zareagovat.

Již tradičně trochu žehráme na umístění tlačítka otevírání víka nádrže mezi spínače mlhovek a naopak chválíme zpracování detailů v interiéru. Ve voze za milion korun bychom uvítali větší počet odkládacích prostor, přičemž zvětšení by si zasloužily hlavně kapsy ve dveřích. Úzký přístup do jinak přijatelně objemného zavazadlového prostoru u tohoto typu vozu snad tolik nevadí, zvláště jdou–li sklopit zadní opěradla.

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo S40

Cena v základní výbavě: 1 010 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 057 500 Kč

Základní výbava:Základní výbava (Summum): ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech s ABA, 6-stupňová man. převodovka, DSTC, informační systém IDIS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, el. nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s ukazateli směru a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 16“kola z lehké slitiny Castalia, rerzervní kolo pro nouzové dojetí, dvojitá koncovka výfuku, vnější zpětná zrcátka nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, elektrické ovládání sedadla řidiče s pamětí, el. vyhřívání předních sedadel, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, kožené čalounění,

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.000,-), textilní rohože (+3.500,-), dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-), Audiosystém High Performance - rádio, přehrávač CD, 4x40 W, 8x repro (+15.000,-)

Šílené hodnoty bankovek ze Zimbabwe. Zaplatit můžete i sto biliony Šílené hodnoty bankovek ze Zimbabwe. Zaplatit můžete i sto biliony

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel…

Úvěrové firmy marně čekají na licence, ČNB si dává na čas Úvěrové firmy marně čekají na licence, ČNB si dává na čas

Uplynulo bezmála devět měsíců a centrální banka nevydala…

Kauza Diag Human: Exprezident Hospodářské komory vysoudil přes 3 miliony korun Kauza Diag Human: Exprezident Hospodářské komory vysoudil přes 3 miliony korun

První z trojice rozhodců v kauze Diag Human uspěl u soudu…

Do pražských restaurací putovalo maso z dalšího nelegálního skladu Do pražských restaurací putovalo maso z dalšího nelegálního skladu

Veterináři odhalili v Praze 6 nelegální sklad se…

 
Technické údaje
Motor Volvo S40
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2435
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 404 / 883
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4514
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo S40
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny Volvo S40/V50 2011 s motory D2, D3 a D4: Technická data nových turbodieselů a české ceny

Volvo v tichosti provedlo několik změn v nabídce motorů…

Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D

Volvo na autosalonu v Paříži představí modely C30, S40 a…

 



 
Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Dnes 08:00

Mladoboleslavská automobilka za socialismu několikrát koketovala s autem pro armádu. Ani Škoda 972 se však nedočkala realizace.




Blesk.cz

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální následky! Slepota, hluchota, demence...

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální…

Už tři dny svádí ve střešovické nemocnici boj o život. Podle některých informací je Jiří Menzel (79) po operaci…

Kuriozita v Modré: Největší sladkovodní tunel v Evropě!

Kuriozita v Modré: Největší sladkovodní tunel v Evropě!

Největší sladkovodní tunel v přírodě nejen u nás, ale i v Evropě můžete po celý rok vidět v Modré u Velehradu.…

 

iSport.cz

Turnaj pro země bez MS při MS?! V Americe uvažují i nad Českem

Turnaj pro země bez MS při MS?! V Americe uvažují i…

Pro země, které budou chybět na mistrovství světa ve fotbale v Rusku, se možná rýsuje zajímavá alternativa. Ve…

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví postup, PSG smetlo Celtic 7:1

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví…

Senzační úspěch slaví švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým, když doma zdolala Manchester United…

 

Reflex.cz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi jen okopávají kotníky, říká Franz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi…

Hudební skladatel a výtvarník Vladimír Franz zatím netuší, koho podpoří v prezidentské volbě. Miloši Zemanovi…

Trek jako z pohádky. Vydejte se na túru zvanou Dronningruta neboli Královnina cesta

Trek jako z pohádky. Vydejte se na túru zvanou…

Během tohoto treku máte pocit, jako byste procházeli světem Pána prstenů – idylickou krajinou, kde všechno je až…