První generace Volva S60 přinesla do portfolia severské značky nezvykle sportovní proporce. Její nástupce vychází ze stejné filozofie, ale prezentuje zcela nové designové postupy.
Tak toto sa vcelku vydarilo. Dalsia evolúcia dizajnu Volva, príjemná na pohlad zvonku i zvnútra. Interiér je u Volva uz klasicky premakaný, avsak ani Volvu sa nevyhli niektoré pehy na kráse (uz spomínaný mono-výduch vzduchu, evokujúci CD menic a z línií karosérie akosi ocakávaný deficit miesta nad hlavou). Kazdopádne pri uvedomení si, voci komu smeruje (A4, 3er, C) bude i priestor v norme (Superb ci Mondeo sú niekde inde). Na polemiky, ci je to plnohodnotná prémia, sú tu iní odborníci, podla mna tam vsak S60ku radí image, vydarený dizajn, prepracovaný interiér a jeho materiály, ako i motorizácia cez 300 koní ci pohon 4x4.
se přiznám, že tedy jsem jako kombíkovej, takže přesto, že je tohle krasavec, těším se na tu V60 nebo V50 nebo jak se to bude nakonec jmenovat. Interiér za 1 ;-):yes:
Strasne me zklamali tema motorama ;-\ Same oturbovane babky. I kdyz jsem to ocekaval, ze to tak dopadne. Me by se tam libil nejaky 2,4 nebo 2,5 atmosferacek. Nastesti to nejsou CR, a neni to jako u jednoho znameho vyrobce turbo s motorem, ale motor s turbem.
Za kylklopa malej oscar autorovi :-):yes: Zajímavé, že opakovaný pohled (po cca měsíci) už není tak znervozňující jako prvni dojem, v tomhle můžeme jistě více věřit Volvu, nežli své estetické vyspělosti.
V předchozí šedesátce sice také moc místa nad hlavou klasickej zprůměrovanej eurodrzek (nad 180) neměl, ovšem v článku uvedených napoleonských 170 jako maximum uživatelsky možného? Nejedná se o kilogramy? ;-)
Šedesátka výborně doplňuje německou střední prémii. Volvo je dnes jediná (srovnej např. s portfoliem Alfy Romeo) automobilka, která dokáže v nejfrekventovanějších segmentech držet krok s Německým prémiovým triem. Svým pojetím (akcent na vnitřky a na bezpečnost, umění designu) tak může být dokonce ideálem v podobě čtvrtého do hry.
Vizáží bych dnes šedesátku řadil jako dvojku hned za Mercedes-Benz C-klasse. Motory jsou dobré, zejména D5, a poté, co jsem minulý týden zkusil modernizovaný automat v XC70 můžeme S60 považovat za mistrovský kousek evropské prémiové produkce ve střední třídě.
P.S. Cena bude jistě pod milión. Na nic nečekej, a pokud máš vkus, cit pro tvary, pro materiály a pro barvy, víš kam jít. Za jízdy ti kamera bude monitorovat nejhezčí holky v ulici, co více si za volantem přát?
taky se na něj moc těším na živo (na kombíka samozřejmě ještě víc, to je přece to pravé Volvo ;-) )
chybí mu už jen jedna funkce - automatické zatroubení na dámy které se z nějakého podivného důvodu za ním neotočí dobrovolně. Automatika už pohlídá před splašenými dětmi a důchodci skákající do dráhy jakoby byly na bazéně v Podolí, druhá mašinka přibrzdí za ohlížečem ve voze jedoucím před tebou který holt kvůli výhledu musí prudce přibrzdit, pohodlíčko na palubě je už v základní výbavě.
:-) Ty ceny jsou (budou) letos výborné, jak jsem tu někde psal - nekoupíš letos, nekoupíš nikdy... Umírněná verze bude jistě hluboko pod milión, a to je tedy píseň... Ano, kombík (prostornější než bez nástupce staré V50) bude jistě mistrovskej kousek.
Design karoserie je vydařený, opravdu skvělé proporce. Bohužel interiér je amerického typu, takže vypadá velmi zastarale a lacině a kdejaký Passat nebo Octavie ve vyšší výbavě jej hravě strčí do kapsy.
exterier je peknejsi nez u predchozi verze ale interie je velmi povedeny a rozhodne ho octavie nebo passat nestrci do kapsy tady jde spis o to jak kdo ma svuj vkus ja davam 9 z 10bodu moc pekne to udelali !
Já to tedy vidím přesně opačně. Venek je ňáký divný, zato interiér za 1*. Konečně interiér, který je pěkný a účelný zároveň. Asi by mi americký typ seděl více, nějak mi ti Evropani přijdou zbytečně extravagantní, na některé je pak za pár let hrůza pohledět.
Kupte si jakékoliv americké auto z 90. let a najdete tam podobné tvary interiéru jako v nové S60 (s vyjímkou toho panelu, co trčí ve vzduchu, to je "novinka". Jde vidět, že Volvo předpokládá, že většinu aut vyveze do USA.