Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60, V60, V70 i S80 dostanou nový turbodiesel

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Pod kapotou Volv sérií 60 a 70/80 se v létě objeví pětiválec 2,0 l. V souvislosti s jeho instalací bude rozšířena výbava a přijdou lehké optické retuše.

Nejdříve ke zmíněnému novému motoru. Jedná se přeplňovaný vznětový agregát s obchodním označením D3 objemu 2,0 l. Výkon 99 kW (136 k) by se mohl zdát někomu na dnešní dobu málo, důležitý je ale točivý moment 350 Nm. Údaje o otáčkách si švédská automobilka zatím nechala pro sebe. Stále se ovšem nevzdává poměrně unikátní pětiválcové koncepce, z masových výrobců ji vyznával pouze Fiat, Mercedes a Volkswagen.

Pohonná jednotka se stává druhým základním turbodieselem pro větší řady. Může být kombinována s přímo řazenou i samočinnou převodovkou, ve druhém případě se konkrétně nejedná o klasický automat, nýbrž dvouspojkové ústrojí PowerShift. S výjimkou SUV XC60 mají všechny ostatní vozy vybavené touto transmisí standardně montovaný start-stop. Spotřeba je u obou převodovek shodná. Sedany S60 a S80 spálí v kombinaci jen 4,3 l, kombi V60 a V70 pak 4,5 l na 100 km. Motor doplní paletu přeplňovaných naftových agregátů na čtyři, kromě jiného jsou v nabídce menší D2 (85 kW), D4 (120 kW) a nejvýkonnější D5 (158 kW).

Volvo nám zatím neukázalo, jak budou nové vozy pro rok 2013 vypadat, takže se musíme smířit s oficiálním popisem. Kombi V70 dostane jinou masku v lesklé černé barvě. Řady 60 a 70/80 pak mohou jezdit na nových pětipaprskových osmnáctipalcových kolech. „Sedmdesátky“ a „osmdesátky“ budou mít navíc sice o palec menší, ale celkem s jedenácti paprsky a kontrastní kombinací leštěného kovu a černé barvy.

V interiéru všech modelů s „dvouspojkami“ najdeme i páku voliče shodnou s tou ve Volvu V40. Její hlavice je průhledná a zevnitř osvětlená diodami. Je to jen záležitost designu, ale pro někoho působivá. Sedany S60 a kombi V60 se dočkají hliníkových dekorací vnitřního prostoru, které si lze pro XC60 objednat již delší dobu.

Kompletní paleta větších typů včetně kombi XC70 do lehkého terénu se může těšit i na moderní elektronické systémy, které přispívají k větší bezpečnosti. Například čtení dopravních značek, jsou zobrazovány na přístrojovém panelu. Dále vyberme rozpoznávání tunelů. „Tunnel Detection“ uvede v činnost samočinně přední světla, pokud vjedete do tunelu. V zemích, kde je povinné jejich celoroční používání, jako je například ta naše, je sice trochu nadbytečný, ale při výletech do Alp by se mohl i českým majitelům hodit. Mimochodem: hlavní světlomety mají nově automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími.

Modernizovaná Volva řad 60 a 70/80 doplněná o XC60 pro rok 2013 se u prodejců značky objeví, jak už bylo naznačeno v titulku, letos v létě

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
12. 4. 2012 16:22
Motor
Velmi slaby motor. Obzvlast na dnesni dobu a auta jako S80... Dovolim si rict, ze v S80 uz pujde hodne citit, ze motor je doslova slaby
12. 4. 2012 15:51
Re: Volvo
No jo no... kam ten svět spěje... dříve bylo i nebe modřejší... :-)
12. 4. 2012 14:00
Re: Petivalce Mercedes
Záleží jaký R5, protože Volvo mělo i klasické 2.5TDI od VW, který je mimořádně hlučný... za to však téměř nezničitelný.
12. 4. 2012 13:56
Re: Petivalce Mercedes
AR měla 5válec od roku 1998 do loňska, kdy s ukončením výroby 159 skončil i motor. Nebýt zanášení sazemi kvůli DPF (od 2006), tak byl v rámci naftových možností bezproblémový.
12. 4. 2012 13:20
Re: Volvo
co ti na to říct, ano >:-[]

T5/T6 se v naftové evropě prodávají minimálně, v US si zase manuál nikdo nekoupí. Podobný přístup má i D3 kde spousta motorizací (hlavně těch vyšších) už s manuálem nekoupíš.