Volvo S60: Výroba první generace ukončena
Stalo se tak ve 4:15 ráno. Zmíněný vůz byl v barvě Sapphire Black, pod kapotou měl zážehový pětiválec a čeká jej dlouhá cesta – je určen pro zákazníka až v dalekém Thajsku.
Od roku 2000 vzniklo v belgickém závodě švédské automobilky přes půl milionu vozů, přesně 578.292. Řada S60 se tak stala nejdéle vyráběným vozem v této továrně. Nejúspěšnějším v historii vozu byl rok 2001, kdy vzniklo 108.906 aut, přes hranici sta tisíc se produkce dostala ještě v roce následujícím, poté postupně klesala až na loňských 25.436 kusů, letos bylo vyrobeno posledních 6.205 exemplářů.
Roli první S60 nezpochybňuje ani současný ředitel Volvo Cars Gent Derek Jessiman: S60 byl pro naši továrnu velice důležitým modelem. Teď se ovšem soustředíme na bezchybné zavedení výroby nové generace.. Tu známe zatím jako koncept, který se představil v lednu v Detroitu a první zákazníci se jej dočkají až příští rok. Přípravy jsou ovšem již v plném proudu.
Na dnešní poměry nezvykle dlouho vyráběný předchůdce posbíral také řadu ocenění v různých anketách, ať už za bezpečnost, či design. A to doslova po celém světě: stal se například národním vozem roku v Estonsku a v USA. Doma ve Švédsku pak získal v roce 2001 Utmärkt Svensk Form, tedy cenu za nejlepší švédský design. Líbil se ale i Italům, o čemž svědčí titul L'Automobile più Bella del Mondo za rok 2000. Ano, švédský vůz se v Itálii stal nejkrásnějším automobilem světa.