Volvo S80 2,5 TDI

Volvo S80 2,5 TDI

 
 
19.8. 2000

Je tomu čtvrt roku nazpět, co jsme v redakci AUTO.CZ testovali nejvýkonnější verzi S80 s označením . Dvě turbodmychadla dopovala zážehový šestiválec, čímž bylo dosaženo výkonu až 200 kW. Tomu však odpovídala i spotřeba v rozmezí 12-17 l/100 km. O to více jsem byl zvědav na chování a spotřebu S80 s motorem 2,5 TDI, které bylo podobně jako T6 osazeno čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Je tomu čtvrt roku nazpět, co jsme v redakci AUTO.CZ testovali nejvýkonnější verzi S80 s označením T6. Dvě turbodmychadla dopovala zážehový šestiválec, čímž bylo dosaženo výkonu až 200 kW. Tomu však odpovídala i spotřeba v rozmezí 12-17 l/100 km. O to více jsem byl zvědav na chování a spotřebu S80 s motorem 2,5 TDI, které bylo podobně jako T6 osazeno čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Motor 2,5 TDI je známý pětiválec z produkce automobilky Audi, který dříve úspěšně využívala ve své řadě A6. Dnes je již u Audi nahrazen vidlicovým šestiválcem o objemu 2,5 l s výkonem 110 kW nebo ve výkonnější verzi 132 kW. Po drobných technických úpravách dnes pětiválec TDI dál slouží v automobilech Volvo. Výkon pětiválce TDI zůstal nezměněn, tedy 103 kW (140 k). Důležitějším parametrem, zvláště v kombinaci s automatickou převodovkou je však hodnota nejvyššího točivého momentu - 290 Nm/1900 ot/min.

Po nastartování je hluk motoru v interiéruasi dvě minuty vyšší, ale na přijatelné úrovni. Po přesunutí voliče aut. převodovky do polohy D (drive) a pořádném přidání plynu se začne S80 velmi pomalu rozjíždět a teprve po dosažení cca 2200 otáček (asi za 2 sekundy) nastává poměrně slušné zrychlení. To je trošku problém a je nutné o tom vědět a zvyknout si na to. Prostě prudce odstartovat z křižovatky s S80 TDI moc nejde. Ale pozor, nechtěl bych, aby to vypadalo, že jde o nějakého lenocha - naopak. Jízda po městě a hlavně mimo něj je s TDI v kombinaci s automatem vcelku svižná. Ani předjíždění není problémem, protože mezi 3-4mi tisíci otáček je tah motoru velmi dobrý. Škoda jen že automat je pouze čtyřstupňový a navíc bez možnosti manuální volby rychlostních stupňů. Problém totiž je v tom, že pokud při zařazené čtyřce chcete dál zrychlovat, téměř vždy dojde k podřazení na trojku a není možné tomu nijak zabránit. Přitom dostatek točivého momentu motoru by si s čtyřkou hravě poradil a zbytečně by nestoupal hluk v interiéru při akceleraci na trojku. Odhlučnění motoru je však naštěstí na slušné úrovni. Klapot motoru je sice slyšet stále, ale jakoby hodně vzdáleně. Až na čtyřmi tisíci otáček to začíná být horší, ale takto vysoké otáčky není nutné často využívat.

A co spotřeba? Velmi dobrý výsledek. Při svižné jízdě mimo město se dá jezdit za 7,5 až 8 l nafty na 100 km, ve městě spotřeba stoupne na 9-10 l/100 km. Dostat se nad deset litrů spotřeby již znamená jezdit stylem brzda-plyn... Jak vidíte ani s pohotovostní hmotností vozu přesahující 1700 kg (navíc s automatem) nemusíte jezdit nad deset litrů paliva.

Podvozek byl takřka ideálně naladěn - pohodlné odpružení, ale přesto velmi dobré jízdní vlastnosti. Brzdová soustava má výborný účinek.

Cena Volva S80 TDI začíná na 1 277 000 Kč, testované provedení bylo díky příplatkovému automatu (+70 200,-) a dalším prvkům ještě o 306 700 Kč dražší.

Ostatní části vozu (interiér, prostornost, bezpečnostní prvky, atd) jsem již dostatečně popsal v minulém testu, takže pokud máte zájem klikněte zde.

Fotografie z testu najdete .

ABS s EVB, airbag řidič, spolujezdec, boční airbagy SIPS, IC clona - SIPS, WHIPS - ochrana proti nárazu zezadu, imobilizer, el. zrcátka + vytápění + mrtvý úhel, venkovní teploměr, tónovaná skla, el. okna vpředu a vzadu, výškově a úhlově nastav. sedadla, klimatizace, výškově a podélně stavitelný volant, přední i zadní loketní opěrka s držákem nápojů, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, sklopné sedadlo spolujezdce, otáčkoměr, bezp. pás pro zavazadla v kufru, pylový filtr, kožený volant, boční poziční světla, předpínače pásů na všech pásech - vpředu progresivní

základní +: metalíza (+ 33 500,-), automatická převodovka (+ 70 200,-), komfort paket - vnitřní zpětné zrcátko z aut. cloněním, palubní počítač, tempomat, text. koberečky, automatická klimatizace ECC (+ 56 000,-), alarm s dálk. ovládáním (+ 14 000,-), autorádio HU-601 RDS (+ 50 800,-), design paket - volant kombinace dřevo/kůže, dřevěné obložení, sedadla velur/kůže Wasa, ráfky z lehkých slitin Regalus, pneu 215/55 R16 (+82 200,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 277 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 583 700 Kč

Základní výbava:ABS s EVB, airbag řidič, spolujezdec, boční airbagy SIPS, IC clona - SIPS, WHIPS - ochrana proti nárazu zezadu, imobilizer, el. zrcátka + vytápění + mrtvý úhel, venkovní teploměr, tónovaná skla, el. okna vpředu a vzadu, výškově a úhlově nastav. sedadla, klimatizace, výškově a podélně stavitelný volant, přední i zadní loketní opěrka s držákem nápojů, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, sklopné sedadlo spolujezdce, otáčkoměr, bezp. pás pro zavazadla v kufru, pylový filtr, kožený volant, boční poziční světla, předpínače pásů na všech pásech - vpředu progresivní

Výbava testovaného vozu:základní +: metalíza (+ 33 500,-), automatická převodovka (+ 70 200,-), komfort paket - vnitřní zpětné zrcátko z aut. cloněním, palubní počítač, tempomat, text. koberečky, automatická klimatizace ECC (+ 56 000,-), alarm s dálk. ovládáním (+ 14 000,-), autorádio HU-601 RDS (+ 50 800,-), design paket - volant kombinace dřevo/kůže, dřevěné obložení, sedadla velur/kůže Wasa, ráfky z lehkých slitin Regalus, pneu 215/55 R16 (+82 200,-)

Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme

Kontroly zdravotní nezávadnosti hovězího masa dováženého…

Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu

Kdy ten nekonečný pohřební průvod zesnulých kamarádů…

Na insolvenci Pilsen Steel dohlédne státní zástupce Na insolvenci Pilsen Steel dohlédne státní zástupce

Stát hodlá pohlídat, aby se případný bankrot plzeňských…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / 1106
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 450
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1582
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco? Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Třetí a nejmenší SUV od Škodovky jsme zatím mohli vidět…

 



Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď

Velký, luxusní a komfortní automobil nemusí pocházet…

Volvo S80 dostalo AWD ! Volvo S80 dostalo AWD !

Luxusní sedan bez možnosti pohonu všech kol - to byla…

 



 
RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

Dnes 15:52

RUF na svém stánku v Ženevě představí svůj model CTR Anniversary, který jen vypadá jako Porsche 911 z osmdesátých let a vedle něj bude mít premiéru i novinka na základech řady 991.




Blesk.cz

Berdychova manželka Ester: Ať si Tomáš užije i s jinou ženou, žárlivost neznám

Berdychova manželka Ester: Ať si Tomáš užije i s…

Modelka Ester Berdych Sátorová (27) a její manžel, tenista Tomáš Berdych (33), patří mezi nejhezčí páry. V…

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před kamerou nebude dlouhou dobu

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

 

iSport.cz

Pudilová tváří v tvář soupeřce: Když ji trefím, tak půjde. Jak shazuje?

Pudilová tváří v tvář soupeřce: Když ji trefím, tak…

Do historicky prvního galavečera UFC Fight Night v České republice zbývají už jen dva dny a Lucie Pudilová se…

Jágr poprvé doma. Veronika i chvála od ikony. Smoleňák dorazil v dresu 68

Jágr poprvé doma. Veronika i chvála od ikony.…

Fanoušci skandovali jeho jméno. Nakonec se ho dočkali. I Jaromír Jágr jako poslední z hráčů přišel na děkovačku.…

 

Reflex.cz

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty dívek během chvil nejvyšší rozkoše

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty…

Ach, ten ženský orgasmus. Ne všechny ho zažily, ale přesto anebo snad právě proto se o něm všude mluví.…

Ohrožuje nás víc islám, nebo Brno?

Ohrožuje nás víc islám, nebo Brno?

Věčné spory o to, zda islám a migrace z muslimských zemí ohrožují tradiční české kulturní tradice a naši národní…