Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80: Nový pětiválcový turbodiesel má 2 turbodmychadla a plní Euro 5

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Volvo začalo nabízet na vybraných trzích novou verzi svého pětiválcového turbodieselu.

Poprvé našla uplatnění v přeplňování pěti válců dvě turbodmychadla, nový je systém vstřikování common-rail a systém sacího a výfukového potrubí. Nový motor dosahuje výkonu 151 kW při 4000 ot./min, momentové maximum 420 Nm je k dispozici v podstatně širším rozsahu 1750 až 3000 ot./min než ui dosavadního vrcholu D5 (136 kW). Vše je tak optimálně připraveno na uplatnění automatické převodovky, která je pro všechny pětiválcové turbodiesely v nabídce.

Se standardní šestistupňovou ručně řazenou převodovkou umít D5 (151 kW) jezdit za 6,2 l/100 km (automat 6,7 l/100 km) v kombinovaném cyklu, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 8 sekund (automat 8,5 s), nejvyšší rychlost činí 230 km/h (automat 225 km/h).

Příplatek na německém trhu činí proti běžnému D5 jen 290 euro. Nový motor navíc plní emisní normu Euro 5.

Volvo S80 - naftové motorizace
Motor2,0D2,4DD5D5 (151 kW)
Zdvihový objem [cm3]1997240024002400
Válce/ventily4/45/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/4000120/4000136/4000151/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/2000340/1750-2750400/2000-2750420/1750-3000
Max. rychlost [km/h]200215225230
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,79,58,58
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,46,46,2
Cena v Německu [Euro]34.14037.05038.31038.600

Ondřej Láník
Diskuze (39)
19. 11. 2008 11:24
plus cm
A to tu asi na auto.cz nikoho nezaujima, ze v cine predstaviolo volvo i predlzenu verziu, ktora je o 14 centimetrov dlhsia, no samozrejme je to tiez iba pre cinsky trh... :-|
18. 11. 2008 16:15
Re: 5 válců do volva akorát
Hlavním důvodem, proč Volvo doposud nemá velký diesel, není jejich "zelené myšlení" (to jsou dobrý PR kecy), ale nedostatek financí. Volvo jednoduše, nemá peníze na vývoj nového motoru. Všichni víme, jak na tom v poslední období je. Ta jejich filozofie, motory v jedné řadě napříč, Volvu ještě komplikuje situaci a přitom z každodenního hlediska to zákazníkovi nepřináší žádný užitek. A navíc když osmiválec mají do V, tak nevidím důvod, proč nemít do V i šestiválce.
18. 11. 2008 15:42
Re: VOLVO NESPÍ
nejde ani tak o probouzeni jako spise resuscitaci :-)
18. 11. 2008 15:40
Re: 5 válců do volva akorát
ja rikam, ze veliky rozdil je hlavne ve financovani vyvoje zcela noveho dieseloveho R6 nebo V6 a uprave stavajiciho D5 ;-) Kdyz k tomu nenakrocili v dobe cernych cisel, tak ted uz vubec ne...proto "kosmeticka" uprava D5, ale aspon neco. :yes:
Avatar - WinDiesel
18. 11. 2008 15:26
Re: 5 válců do volva akorát
Dobrej příspěvek.