Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V70 a S80 2,0T: Přichází čas na EcoBoost

Diskuze (8)
Volvo v tichosti zveřejnilo kompletní specifikace prvního čtyřválcového motoru řady GTDi. Jedná se o první motor typu Ford EcoBoost pro evropské trhy a v nabídce švédské automobilky nese „nenápadné“ obchodní označení 2,0T.

K novému agregátu je zatím k dispozici jen minimum informací technického rázu. Jedná se o vůbec prvního zástupce přeplňovaných zážehových přímovstřikových motorů koncernu Ford, které mateřská automobilka označuje názvem EcoBoost. Volvo používá vlastní zkratku GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection), která se poprvé objevila v souvislosti s motorem 1,6 GTDi (132 kW) pro připravované Volvo S60.

Do prodeje se ale jako první dostane 2,0 GTDi, tedy motor 2,0T o výkonu 149 kW. U Volva má interní kód B4204T6 a vrtání 87,5 mm i zdvih 83,1 mm (a tím i objem 1999 cm3) má společný s atmosférickým dvoulitrem (107 kW) v modelech Volvo. Kompresní poměr je snížen z 10,8 na 10,0:1. Vstřikování benzinu do válců je stejně jako u pětiválcového 2,5T řešeno pomocí systému common-rail.

V nabídce modelů V70 a S80, kam je 2,0T umístěn jako první, nenahrazuje nový agregát žádnou ze současných motorizací. Poté, co pětiválec 2,5T pro modelový rok 2010 posílil ze 147 na 170 kW, vyplní dvoulitrový turbomotor díru mezi ním a atmosférickým 2,0 (107 kW). Ve srovnání s 2,5T dosahuje nový motor maxima výkonu ve výrazně vyšších otáčkách, pětiválec má naopak širší spektrum otáček s nejvyšším točivým momentem. Omezovač u obou agregátů zasahuje při 6500 min-1.

Motor je spojen se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá u V70 8,3 s, resp. 8,9 s, nejvyšší rychlost je 230 km/h (225 km/h) a kombinovaná spotřeba je 8,1 l/100 km, resp. 8,5 l/100 km. Sedan S80 má díky menší čelní ploše a nižší hmotnosti lepší parametry – zrychlení 7,9 (8,5) s, nejvyšší rychlost 235 (230) km/h a spotřeba 7,9 (8,4) l/100 km.

Volvo S80 má po tomto obohacení nabídky na výběr hned šest benzinových motorů – od 2,0 (107 kW) do 4,4 V8 (232 kW) – čtyři turbodiesely a dva motory FlexFuel. To je jedna z nejširších motorových palet ve vyšší střední třídě, např. Mercedes-Benz třídy E má pět benzinových a pět dieselových motorů. Výběr u kombi V70 je chudší o benzinový osmiválec.

Termín uvedení na trh ani ceny nejsou zatím známy. Po dvojici S80/V70 bychom se s motorem 2,0T měli podle neoficiálních informací setkat i v modelu XC60 a také v novém S60. Tato pohonná jednotka bude v průběhu roku 2010 uvedena také do faceliftovaného Fordu Mondeo a dvojice S-Max a Galaxy.

Volvo V70 2010 - přehled benzinových motorů
Motor2,02,0T2,5T3,2 (AWD)T6 AWD
Převodovka5M6M (6A)6M (6A)6A6A
Zdvihový objem [cm3]19991999252131922953
Válce/ventily4/44/45/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000149/6000170/4800175/6200210/560
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/4500300/1750-4000340/1700-4800320/3200400/1500-4800
Max. rychlost [km/h]200230 (225)210 (210)235 (230)245
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,38,9 (8,3)7,7 (7,9)8,4 (8,6)7,2
Komb. spotřeba [l/100 km]8,68,1 (8,5)8,8 (9,7)10,2 (11,7)11,5

Diskuze (8)
14. 12. 2009 16:48
Re: Palec nahoru
presne tak, suhlas :yes:
Avatar - Emel
14. 12. 2009 14:10
Re: Palec nahoru
:yes:
14. 12. 2009 12:32
Re: chybicka v tabulce rychlosti
A neplanujes sem hodit recenzi na S80ku? Bylo by to celkem fajn, kdyby se konecne objevilo neco zajimavejsiho mezi tema oktavkama a A6ma... Plus, urcite by to byla jedna z tech objektivnich a zajimavych recenzi... ;)
Avatar - Dinar
14. 12. 2009 10:22
Re: chybicka v tabulce rychlosti
Nesmysl to je, jinak, co se týká spotřeby, já mám v S80 2,5T AT dlohodobou 11,5, řekl bych, že 2,0T by to měl zvládat zhruba o litr níž, sice potáhne nějakou tu váhu, ale má slušný průběh krouťáku a celkově je to modernější motor. Pro mondeo to bude konečně pořádný benzinový motor (2,5T je pro mondeo spíš okrajovka) a když přidají i tu 1,6T a dvojspojky, postrčí ho to určitě i prodejně.
14. 12. 2009 10:13
Re: chybicka v tabulce rychlosti
ju tak...dik za vysvetleni...ale opravdu je to nesmysl, mit na jednom omezovac na druhem ne..slabsi motor rychlejsi auto...jen by me zaijmalo, jak si povedou ve srovnani spotreby...mame mondeo 2,5T a spotreba se pohybuje porad kolem 10,5l/100km Tak jestli pak novinka ecoboost bude opravdu vyraznejsi posun smerem dolu. Jestli se nemylim tak do Mondea prijdou tyto motory na jare i s faceliftem mondea (predstaveni Geneva 2010)