Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo STCC C30 Green Racing: zelené závodění

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu a o pokračování svého soustředění na bioetanol (E85) a na technologie ekologicky šetrných závodních vozidel (Green Rating).

Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu a o pokračování svého soustředění na bioetanol (E85) a na technologie ekologicky šetrných závodních vozidel (Green Rating) pro švédský šampionát cestovních vozů po dobu nadcházejících tří let.

„Naše rozhodnutí vychází z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC,“ říká Derek Crabb, vedoucí vývoje hnacích ústrojí a motorů ve společnosti Volvo Cars a pracovník, který byl nedávno pověřen vedením oddělení motoristického sportu ve společnosti Volvo.

„Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi,“ říká Crabb.„Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která naši účast v STCC již několik let úspěšně zajišťuje. Nyní je však příliš brzy uvádět jakékoliv detailní informace o konstrukci nového vozidla. Cíl je však zcela jasný – chceme vyvinout automobil, který dokáže zvítězit,“ uzavírá Derek Crabb.

Volvo C30 E85 FIA SUPER 2000 má standardní karosérii modelu C30 vyztuženou bezpečnostní klecí a vybavenou ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran. Navíc je zde přední rozdělovač proudu vstupního vzduchu (spodní část nárazníku) a zadní křídlo vyvinuté firmou Polestar v aerodynamickém tunelu společnosti Volvo.

Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technikou rozvodu se zdvihovým objemem 1999 cm3, dává výkon přes 200 kW při 8 750 ot./min. a přibližně 230 Nm při 7 300 ot./min. Na bloku a hlavě motoru jsou povoleny pouze drobné změny, zatímco ventily, vačkové hřídele, písty, ojnice a klikový hřídel byly vyměněny za závodní komponenty. Výfukový systém je vyroben z nerezová ocel s řízením emisí za pomoci katalyzátoru.

Hnací ústrojí je sestaveno z šestistupňové sekvenční převodovka s přímým řazením, vyrobené firmou Hewland. Pohon předních kol obstarává také mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami. Mezi motorem a převodovkou je dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm.

Minimální hmotnost činí 1.134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg).

Ondřej Láník
Diskuze (3)
16. 10. 2007 08:32
Hm....
Aj tak mi nie je jasné, čo môže byť na motoristickom športe ekologické. Vedome ničím životné prostredie, ale trochu menej ako iní, lebo mám ekologické auto. Hurá, objavili sme Ameriku. To ako keby som dal niekomu facku a potom mu povedal "prepáč, odteraz ťa budem biť slabšie"... :no:
To nie je o ekológii, to je alibizmus.