Volvo Trucks chce dále zvyšovat bezpečnost silničního provozu

 

Společnost Volvo Trucks se ve své zprávě o bezpečnosti „Safety Report 2017“ zaměřila na zranitelné účastníky silničního provozu.

Počet vážných dopravních nehod s účastí nákladních vozidel postupně klesá, nicméně bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu je nutné zlepšit. A stále příliš mnoho řidičů nákladních vozidel nepoužívá bezpečnostní pásy. To jsou některá ze zjištěné nové zprávy o dopravní bezpečnosti od společnosti Volvo Trucks. Peter Wells, vedoucí výzkumného týmu ART (Accident Research Team) společnosti Volvo Trucks, uvádí, že zpráva o bezpečnosti „Safety Report 2017“ analyzuje a popisuje, proč dochází k nehodám s účastí nákladních vozidel, jak k těmto nehodám vlastně dochází a co bychom měli udělat pro to, abychom rizika nehod a jejich dopady omezili.

Tyto skutečnosti jsou důležité nejen pro vývoj vlastních produktů společnosti Volvo Trucks, ale též pro všechny, kteří usilují o bezpečnější dopravní prostředí.

Volvo Trucks a inteligentní bezpečnostní systémy

Zpráva o bezpečnosti „Safety Report 2017" společnosti Volvo Trucks vychází z vlastních šetření dopravních nehod i dat získaných od různých národních a evropských orgánů.

Z uvedené zprávy vyplývá mimo jiné i to, že je nezbytné věnovat více pozornosti snižování míry rizika u obzvláště zranitelných účastníků silničního provozu, jako jsou chodci, cyklisté, uživatelé skútrů a motorkáři.

Carl Johan Almqvist, ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů ze společnosti Volvo Trucks, k tomu uvedl, že v Evropě se za poslední desetiletí počet vážných silničních dopravních nehod s účastí těžkých nákladních vozidel snížil prakticky na polovinu. Ovšem počet nehod nákladních vozidel spojených se zranitelnými účastníky silničního provozu se stejnou měrou nesnížil.

Přibližně 35 procent lidí, kteří utrpěli vážná či smrtelná zranění při nehodách s účastí těžkých nákladních vozidel, lze označit jako zranitelné účastníky silničního provozu. Tempo urbanizace dnes stále roste a s tím i počet lidí a vodidel na silnicích; pokud tudíž nepřijmeme účinná opatření, riziko nárůstu počtu zranění poroste.

Volvo Trucks představuje nový integrovaný dotykový informační systém (+video)

Podle slov Carla Johana Almqvista je pro dosažení dalšího výrazného snížení nehodovosti nezbytné pokračovat ve vývoji řady technických řešení, která mohou řidičům nákladních vozidel napomoci se potenciálně nebezpečným situacím vyhnout.

Kromě toho si všichni účastníci silničního provozu musejí uvědomit, že s dopravou jsou spojena určitá rizika a existují způsoby, jak je co nejvíce omezit.

K prevenci nehod je klíčové zejména to, aby měl řidič jasný přehled o bezprostředním okolí vozidla. Volvo jako jeden z mnoha doplňků zpětných zrcátek, zrcátek pro sledování prostoru kolem vozidla a couvacích kamer nabízí i řešení v podobě kamery, která řidiči pomáhá vidět, co se děje před předním rohem vozidla na straně spolujezdce.

Pro přehlednou a bezpečnou komunikaci v dopravě je důležité, aby si důležitost hesla „vidět a být viděn“ uvědomovali i všichni chodci a cyklisté. Právě proto se společnost Volvo Trucks ve svých kampaních a vzdělávacích materiálech zaměřilo i na tuto skupinu účastníků silničního provozu.

Volvo Concept Truck testuje hybridní pohon pro dálkovou přepravu (+video)

Nákladní vozidla Volvo jsou vybavena nejrůznějšími systémy aktivní bezpečnosti, které pomáhají snížit riziko střetu s jinými vozidly. Pokud však k nehodě přeci jen dojde, k záchraně života nejvíce přispěje dávno ověřený a spolehlivý prvek bezpečnostní výbavy - samotný bezpečnostní pás.

Carl Johan Almqvist uvedl, že zpráva odhalila, že až příliš mnoho řidičů nákladních vozidel nepoužívá bezpečnostní pás, ačkoli je známou skutečností, že polovina nepřipoutaných řidičů nákladních vozidel, kteří při dopravních nehodách přišli o život, by v případě použití bezpečnostního pásu mohla nehodu přežít.

Volvo Trucks a program dopravní bezpečnosti (+video)

Zpráva o bezpečnosti „Volvo Trucks Safety Report 2017" je druhou veřejně publikovanou zprávou výzkumného týmu ART společnosti Volvo Trucks a její plné znění je dostupné na jejích oficiálních stránkách.

Výzkumný tým ART již od roku 1969 šetří a analyzuje silniční dopravní nehody s účastí nákladních vozidel. Zkušenosti a odborné znalosti týmu ART nashromážděné za bezmála 50 let jsou stabilním základem, o nějž se může Volvo Trucks opřít při dalším zlepšování vlastností vozidel z pohledu prevence nehod a zranění na silnicích, díky nimž patří nákladní vozidla Volvo k nejbezpečnějším na trhu.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 
Zdroj: Volvo Trucks

Štítky Volvo Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…