Volvo Trucks chce dále zvyšovat bezpečnost silničního provozu

 

Společnost Volvo Trucks se ve své zprávě o bezpečnosti „Safety Report 2017“ zaměřila na zranitelné účastníky silničního provozu.

Počet vážných dopravních nehod s účastí nákladních vozidel postupně klesá, nicméně bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu je nutné zlepšit. A stále příliš mnoho řidičů nákladních vozidel nepoužívá bezpečnostní pásy. To jsou některá ze zjištěné nové zprávy o dopravní bezpečnosti od společnosti Volvo Trucks. Peter Wells, vedoucí výzkumného týmu ART (Accident Research Team) společnosti Volvo Trucks, uvádí, že zpráva o bezpečnosti „Safety Report 2017“ analyzuje a popisuje, proč dochází k nehodám s účastí nákladních vozidel, jak k těmto nehodám vlastně dochází a co bychom měli udělat pro to, abychom rizika nehod a jejich dopady omezili.

Tyto skutečnosti jsou důležité nejen pro vývoj vlastních produktů společnosti Volvo Trucks, ale též pro všechny, kteří usilují o bezpečnější dopravní prostředí.

Volvo Trucks a inteligentní bezpečnostní systémy

Zpráva o bezpečnosti „Safety Report 2017" společnosti Volvo Trucks vychází z vlastních šetření dopravních nehod i dat získaných od různých národních a evropských orgánů.

Z uvedené zprávy vyplývá mimo jiné i to, že je nezbytné věnovat více pozornosti snižování míry rizika u obzvláště zranitelných účastníků silničního provozu, jako jsou chodci, cyklisté, uživatelé skútrů a motorkáři.

Carl Johan Almqvist, ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů ze společnosti Volvo Trucks, k tomu uvedl, že v Evropě se za poslední desetiletí počet vážných silničních dopravních nehod s účastí těžkých nákladních vozidel snížil prakticky na polovinu. Ovšem počet nehod nákladních vozidel spojených se zranitelnými účastníky silničního provozu se stejnou měrou nesnížil.

Přibližně 35 procent lidí, kteří utrpěli vážná či smrtelná zranění při nehodách s účastí těžkých nákladních vozidel, lze označit jako zranitelné účastníky silničního provozu. Tempo urbanizace dnes stále roste a s tím i počet lidí a vodidel na silnicích; pokud tudíž nepřijmeme účinná opatření, riziko nárůstu počtu zranění poroste.

Volvo Trucks představuje nový integrovaný dotykový informační systém (+video)

Podle slov Carla Johana Almqvista je pro dosažení dalšího výrazného snížení nehodovosti nezbytné pokračovat ve vývoji řady technických řešení, která mohou řidičům nákladních vozidel napomoci se potenciálně nebezpečným situacím vyhnout.

Kromě toho si všichni účastníci silničního provozu musejí uvědomit, že s dopravou jsou spojena určitá rizika a existují způsoby, jak je co nejvíce omezit.

K prevenci nehod je klíčové zejména to, aby měl řidič jasný přehled o bezprostředním okolí vozidla. Volvo jako jeden z mnoha doplňků zpětných zrcátek, zrcátek pro sledování prostoru kolem vozidla a couvacích kamer nabízí i řešení v podobě kamery, která řidiči pomáhá vidět, co se děje před předním rohem vozidla na straně spolujezdce.

Pro přehlednou a bezpečnou komunikaci v dopravě je důležité, aby si důležitost hesla „vidět a být viděn“ uvědomovali i všichni chodci a cyklisté. Právě proto se společnost Volvo Trucks ve svých kampaních a vzdělávacích materiálech zaměřilo i na tuto skupinu účastníků silničního provozu.

Volvo Concept Truck testuje hybridní pohon pro dálkovou přepravu (+video)

Nákladní vozidla Volvo jsou vybavena nejrůznějšími systémy aktivní bezpečnosti, které pomáhají snížit riziko střetu s jinými vozidly. Pokud však k nehodě přeci jen dojde, k záchraně života nejvíce přispěje dávno ověřený a spolehlivý prvek bezpečnostní výbavy - samotný bezpečnostní pás.

Carl Johan Almqvist uvedl, že zpráva odhalila, že až příliš mnoho řidičů nákladních vozidel nepoužívá bezpečnostní pás, ačkoli je známou skutečností, že polovina nepřipoutaných řidičů nákladních vozidel, kteří při dopravních nehodách přišli o život, by v případě použití bezpečnostního pásu mohla nehodu přežít.

Volvo Trucks a program dopravní bezpečnosti (+video)

Zpráva o bezpečnosti „Volvo Trucks Safety Report 2017" je druhou veřejně publikovanou zprávou výzkumného týmu ART společnosti Volvo Trucks a její plné znění je dostupné na jejích oficiálních stránkách.

Výzkumný tým ART již od roku 1969 šetří a analyzuje silniční dopravní nehody s účastí nákladních vozidel. Zkušenosti a odborné znalosti týmu ART nashromážděné za bezmála 50 let jsou stabilním základem, o nějž se může Volvo Trucks opřít při dalším zlepšování vlastností vozidel z pohledu prevence nehod a zranění na silnicích, díky nimž patří nákladní vozidla Volvo k nejbezpečnějším na trhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
České výrobce užitkových vozidel láká západní Evropa České výrobce užitkových vozidel láká západní Evropa

Čeští výrobci nákladních automobilů Tatra a Avia se snaží…

Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk

Novým předsedou Strany svobodných občanů se stal zlínský…

Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu

Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes oproti očekávání…

Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu

Hejtman Vysočiny Jiří Běhounek je ochoten uvažovat o…

 
Zdroj: Volvo Trucks

Štítky Volvo Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

 





 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Včera

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Kvůli perfektní fotce riskují život! Turisté se fotí na okraji Viktoriiných vodopádů

Kvůli perfektní fotce riskují život! Turisté se fotí…

Odvaha, nebo nebezpečný hazard? Turisté každý rok směřují do Zambie, aby se vyfotili na vrcholku Viktoriiných…

Janeček vyvedl svou druhou »manželku« Lilian: Už jí roste těhotenské bříško!

Janeček vyvedl svou druhou »manželku« Lilian: Už jí…

Miliardář Karel Janeček (44) se už vůbec netají s tím, že mu zkrátka jedna partnerka po boku nestačí. Oficiálně…

 

iSport.cz

Sparta - Chrudim 2:7. Hosté jednoznačně ovládli šlágr, zářil Max

Sparta - Chrudim 2:7. Hosté jednoznačně ovládli…

Šlo o prvotřídní šlágr. Nejlepší proti nejlepším, alespoň v českém futsalu. Sparta, která s výrazně posíleným…

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i pomoci od Nedvěda

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i…

Jaké bude mít nový sportovní ředitel Jan Nezmar úkoly? Jak hodnotí výsledky v aktuální sezoně a jaké plány má…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…