Volvo Trucks: One More Pile po dvou letech

Volvo Trucks: One More Pile po dvou letech

 
 

Cílem projektu One More Pile je objevit způsoby racionalizace svozu vytěženého dřeva.

Hlavní úlohu v tomto projektu hraje 30 metrů dlouhá souprava Volvo s nosností 66 tun. Pokud by byl tento typ souprav přijat jako standard, snížila by se podle nejnovějších údajů spotřeba paliva při svážení dřeva o 20 %.

Především však poskytujeme veškeré technologie a vyvinuli jsme kompletní koncepci vozidel. Přívěs se skládá z modulárního systému zahrnujícího opěrný vozík, spojovací přívěs a návěs, a díky tomu lze nabídnout mnoho způsobů kombinace, vysvětluje Lena Larssonová, projektová manažerka společnosti Volvo Trucks.

Volvo FH16 s motorem o výkonu 485 kW (660 k), 90tunový nákladní automobil, má na tachometru 544.286 km. Dne 1. ledna 2011 byl tento nákladní vůz v provozu přesně dva roky. Za tuto dobu převezl mezi městy Överkalix a Munksund 100.000 tun dřeva. Vůz řídilo celkem osm řidičů a všichni byli s jeho jízdními vlastnostmi velmi spokojeni.

Postup tohoto projektu je pozorně sledován i v zemích, jako jsou Finsko, Austrálie, Kanada, USA a Rusko, v nichž průmysl zpracování dřeva hraje důležitou roli.

Jedním z partnerů projektu je Skogforsk (švédský výzkumný lesnický ústav). Dne 13. ledna tento ústav zveřejnil zprávu, založenou na údajích průběžné zprávy z poloviny projektu. Ta prokazuje, že testovaná souprava má o 50 % vyšší nosnost a na přepravenou tunu spotřebuje o 20 % méně paliva než tradiční švédská, 24 metrů dlouhá souprava pro svoz dřeva. Kromě toho snižuje také o 20 % emise oxidu uhličitého na tunu převezeného dřeva.

V začátcích projektu One More Pile byly obavy z toho, že 30 metrů dlouhé soupravy budou způsobovat ohrožení silniční bezpečnosti, například při předjíždění.

Aby se zjistily možné problémy, bylo v průběhu projektu prostudováno asi 700 případů předjíždění za účasti soupravy One More Pile. V některých situacích zaznamenali pracovníci projektu registrační značky předjíždějících vozidel, kontaktovali jejich majitele a zeptali se jich, jaký pocit měli při předjíždění. Nezaznamenali žádné negativní reakce.

Podobně ani řidiči soupravy neshledali, že by její rozměr způsoboval problémy. Pokud mohu soudit, řidiči vozů neměli při předjíždění žádné problémy. Jako řidič soupravy si předjíždění musím řádně naplánovat. Protože souprava je delší a těžší než normální, je zapotřebí delší přímý úsek vozovky, vysvětluje Sanna Brännholmová.

Na tahači i na všech přívěsech je instalován elektronický brzdný systém EBS. Tato technologie zajišťuje, že všechna kola brzdí současně, což zabezpečuje efektivní účinnost brzdění a zabraňuje tomu, aby souprava One More Pile měla delší brzdnou dráhu než běžná, 60tunová souprava.

Souprava je opatřena váhou, která řidiči pomáhá dosáhnout optimální celkové hmotnosti tak, aby nebylo překročeno povolené zatížení jednotlivých náprav ani celková hmotnost. V projektu je používán webově orientovaný dopravní informační systém Dynafleet společnosti Volvo Trucks, určený ke sledování spotřeby paliva, cestovní rychlosti, dopadu na životní prostředí, zatížení jednotlivých náprav a různého chování řidičů v reálném čase.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 





 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…