reklama


Volvo Trucks: One More Pile po dvou letech

Volvo Trucks: One More Pile po dvou letech

 
 

Cílem projektu One More Pile je objevit způsoby racionalizace svozu vytěženého dřeva.

Hlavní úlohu v tomto projektu hraje 30 metrů dlouhá souprava Volvo s nosností 66 tun. Pokud by byl tento typ souprav přijat jako standard, snížila by se podle nejnovějších údajů spotřeba paliva při svážení dřeva o 20 %.

Především však poskytujeme veškeré technologie a vyvinuli jsme kompletní koncepci vozidel. Přívěs se skládá z modulárního systému zahrnujícího opěrný vozík, spojovací přívěs a návěs, a díky tomu lze nabídnout mnoho způsobů kombinace, vysvětluje Lena Larssonová, projektová manažerka společnosti Volvo Trucks.

Volvo FH16 s motorem o výkonu 485 kW (660 k), 90tunový nákladní automobil, má na tachometru 544.286 km. Dne 1. ledna 2011 byl tento nákladní vůz v provozu přesně dva roky. Za tuto dobu převezl mezi městy Överkalix a Munksund 100.000 tun dřeva. Vůz řídilo celkem osm řidičů a všichni byli s jeho jízdními vlastnostmi velmi spokojeni.

Postup tohoto projektu je pozorně sledován i v zemích, jako jsou Finsko, Austrálie, Kanada, USA a Rusko, v nichž průmysl zpracování dřeva hraje důležitou roli.

Jedním z partnerů projektu je Skogforsk (švédský výzkumný lesnický ústav). Dne 13. ledna tento ústav zveřejnil zprávu, založenou na údajích průběžné zprávy z poloviny projektu. Ta prokazuje, že testovaná souprava má o 50 % vyšší nosnost a na přepravenou tunu spotřebuje o 20 % méně paliva než tradiční švédská, 24 metrů dlouhá souprava pro svoz dřeva. Kromě toho snižuje také o 20 % emise oxidu uhličitého na tunu převezeného dřeva.

V začátcích projektu One More Pile byly obavy z toho, že 30 metrů dlouhé soupravy budou způsobovat ohrožení silniční bezpečnosti, například při předjíždění.

Aby se zjistily možné problémy, bylo v průběhu projektu prostudováno asi 700 případů předjíždění za účasti soupravy One More Pile. V některých situacích zaznamenali pracovníci projektu registrační značky předjíždějících vozidel, kontaktovali jejich majitele a zeptali se jich, jaký pocit měli při předjíždění. Nezaznamenali žádné negativní reakce.

Podobně ani řidiči soupravy neshledali, že by její rozměr způsoboval problémy. Pokud mohu soudit, řidiči vozů neměli při předjíždění žádné problémy. Jako řidič soupravy si předjíždění musím řádně naplánovat. Protože souprava je delší a těžší než normální, je zapotřebí delší přímý úsek vozovky, vysvětluje Sanna Brännholmová.

Na tahači i na všech přívěsech je instalován elektronický brzdný systém EBS. Tato technologie zajišťuje, že všechna kola brzdí současně, což zabezpečuje efektivní účinnost brzdění a zabraňuje tomu, aby souprava One More Pile měla delší brzdnou dráhu než běžná, 60tunová souprava.

Souprava je opatřena váhou, která řidiči pomáhá dosáhnout optimální celkové hmotnosti tak, aby nebylo překročeno povolené zatížení jednotlivých náprav ani celková hmotnost. V projektu je používán webově orientovaný dopravní informační systém Dynafleet společnosti Volvo Trucks, určený ke sledování spotřeby paliva, cestovní rychlosti, dopadu na životní prostředí, zatížení jednotlivých náprav a různého chování řidičů v reálném čase.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama