Volvo Trucks: Padesát let nárazových testů

Volvo Trucks: Padesát let nárazových testů

 
 

Společnost Volvo Trucks již půl století zkouší kabiny svých vozů prostřednictvím třístupňového testu, který je i po padesáti letech stále nejnáročnější na světě.

Nárazový test společnosti Volvo Trucks je v oblasti bezpečnostních testů již padesátiletým veteránem. Přesto stále zůstává nejnáročnějším testovacím postupem v segmentu nákladních automobilů a je přísnější a obsažnější, než vyžadují nejnovější legislativní požadavky EU.

Nejčastějším mechanismem nehody nákladního automobilu je buď jeho převrácení na střechu, nebo čelní náraz. Nárazový test společnosti Volvo Trucks je zaměřen na simulaci sil, jimž je kabina při takovýchto nehodách vystavena.

Je velmi důležité, že nárazový test odpovídá následkům a silám, které na nákladní vůz působí při nehodě v reálném životě, říká Carl Johan Almqvist, ředitel divize bezpečnosti dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks.

Původně byla konstrukce kabin nákladních vozů vyráběna ze dřeva. Společnost Volvo Trucks se v roce 1948 stala prvním výrobcem nákladních vozů, který začal sériově vyrábět ocelové kabiny. Samonosná ocelová kabina se svým tříbodovým systémem uložení znamenala revoluci v oboru nákladních automobilů i v pasivní bezpečnosti řidičů nákladních vozů.

V roce 1959 byly provedeny první testy, při nichž byla pevnost kabiny testována nárazem masivního kyvadla o hmotnosti jedné tuny. V následujícím roce byl tento test ve Švédsku uznán jako legální standard a zůstal v platnosti až do dubna roku 2009. Nyní byl nahrazen zákonnými předpisy EU (ECR 29). Nový zákon se od švédského nárazového testu liší uspořádáním a silami, které při testu působí na kabinu.

Nechceme se uchylovat k žádným kompromisům. Proto budeme naše náročnější standardy dodržovat i v budoucnosti, vysvětluje Johan Almqvist.

Celý test společnosti Volvo Trucks se skládá ze tří stupňů, stejně jako tomu bylo během posledních padesáti let. Nejprve je střecha kabiny zatížena závažím o hmotnosti 15 tun. Potom válcové kyvadlo narazí do levého sloupku kabiny. A nakonec totéž kyvadlo narazí i do zadní stěny kabiny. Toto kyvadlo má hmotnost jedné tuny a je uvolňováno z výšky tří metrů.

Tyto tři stupně odpovídají posloupnosti událostí při nehodě, při které nákladní vůz vyjede ze silnice, převrátí se a narazí do stromu či jiné pevné překážky. Náraz na zadní stěnu simuluje náraz způsobený uvolněným nákladem, říká bezpečnostní expert společnosti Volvo Trucks Ulf Torgilsman.

Aby kabina zdárně prošla zkouškou, nesmí její výsledné deformace ohrozit životní prostor řidiče nebo ostatních pasažérů. Kabina si musí zachovat svou původní strukturu bez větších otvorů nebo vyčnívajících ostrých hran. Dveře musejí zůstat zavřené, po testu však musí být možné je otevřít bez použití nástrojů.

Během padesátileté historie nárazového testu byla konstrukce kabiny zdokonalována po stránce konstrukčního návrhu, pevnosti oceli, bezpečnosti spojů a technologie svařování.

Každé zdokonalení bylo podrobeno novým nárazovým testům, aby se potvrdilo, že nová řešení odpovídají přísným požadavkům společnosti Volvo.

Zdokonalení ochrany řidiče a pasažérů v případě nehody zahrnuje taková opatření, jako jsou tříbodové bezpečnostní pásy, airbagy a interiér, který se deformuje podle váhy těla člena posádky.

Mimochodem, tříbodový bezpečnostní pás je vynálezem společnosti Volvo, dodává Ulf Torgilsman.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Tisková zpráva

Štítky Volvo Volvo Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…