Volvo Trucks: Projekt svážení dřeva s hydraulickým pohonem

Volvo Trucks: Projekt svážení dřeva s hydraulickým pohonem

 
 

V rámci projektu svážení dřeva One More Pile testuje společnost Volvo Trucks hydraulický pohon přední nápravy nákladních vozů.

Svoz dřeva po strmých a kluzkých lesních cestách klade při převážení nákladů o hmotnosti 74 tun vysoké nároky na vlastnosti souprav pro přepravu kmenů. Jeden ze tří zkušebních nákladních vozů v projektu One More Pile byl před krátkým časem vybaven hydraulickým pohonem přední nápravy, který se může zapnout, když vůz zdolává kluzkou cestu, strmé svahy se špatným přístupem nebo ostré zatáčky.

Souprava Volvo FH16-660 s tažným závěsem a přívěsem převáží náklady o hmotnosti 74 tun, čímž testuje možnost svážení dřeva z lesa k tahači pomocí tažného závěsu a přívěsu, a také možnost svážení dřeva během celé cesty až k pile nebo k jiným průmyslovým uživatelům.

Tento test nám dává unikátní příležitost k tomu, abychom zjistili, jak nejlépe optimalizovat hydraulický náhon přední nápravy pro různé jízdní podmínky, říká Lena Larsson, manažerka společnosti Volvo pro projekt One More Pile. Velmi vysoká hmotnost soupravy nám poskytuje značné množství informací a zkušeností, jak nejlépe využívat hydraulický pohon.

Samotný hydraulický pohon není žádnou novinkou, ale jeho použití při svozu dřeva je zcela nové. V tomto testu se společnost Volvo rozhodla instalovat dva samostatné hydraulické motory (do každého z předních kol jeden), integrovat je do nábojů kol a pohánět je hydraulickým čerpadlem připojeným k hnacímu výstupu vyvedenému z motoru vozu. Hydraulické motory se mohou až do určitých otáček automaticky nebo manuálně zapínat. Navíc mohou pracovat nezávisle na tom, jestli je pohon zadních kol zapnut, nebo vypnut.

Tímto způsobem jsme získali možnost pohánět přední kola nezávisle na převodovce a můžeme udržovat pohon předních kol v běhu i během řazení převodových stupňů nebo při zařazeném neutrálu, vysvětluje Lena Larsson.

Zlepšení jízdních vlastností je zřejmé. Na extrémně strmých svazích a na kluzkých površích pokračuje nákladní vůz v jízdě i tam, kde by normálně uvázl.

Náš test jsme teprve zahájili, ale už jsme odhalili významný potenciál, pokračuje Lena Larsson. Budeme pokračovat v naší analýze v průběhu trvání projektu až do roku 2012 a po ní bude následovat zkoumání toho, jak tuto technologii nejlépe využít při zdokonalování jízdních vlastností.

Projekt One More Pile byl zahájen v lednu 2009 s pevným záměrem dosáhnout radikálního snížení postihu životního prostředí v důsledku provozu při svážení dřeva. Cílem je snížení počtu vozů, nižší emise a pokračující zvyšování bezpečnosti dopravy.

Cílem projektu je využít nové technologie tak, aby dva nákladní vozy pro svoz dřeva zvládly tutéž práci, která nyní vyžaduje použití tři vozidel. Dosavadní výsledky naznačují, že spotřeba paliva a emise oxidu uhličitého byly sníženy asi o 20 % na jeden tunokilometr.

Společný výzkumný projekt spojuje do jednoho celku zkušenosti Švédského výzkumného lesnického ústavu, Švédské správy silnic, Švédské federace lesnického průmyslu, Švédské asociace společností silniční dopravy, SCA, společnosti Volvo Trucks, řady představitelů automobilního průmyslu, Švédské vládní agentury pro inovativní systémy a Národní asociace soukromých silnic.

Test bude probíhat tři roky a jeho výsledky budou ověřovány v běžném každodenním provozu, čímž budou získávány cenné zkušenosti pro následující práce při vývoji klimaticky efektivních a bezpečných dopravních řešení, příznivých pro životní prostředí i pro dopravce.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

Dukovany budou mimořádně stát do konce března Dukovany budou mimořádně stát do konce března

Neplánovaná odstávka druhého reaktorového bloku Dukovan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…