Volvo Trucks stanovilo při představení řady VNL nový rekord
Společnost Volvo Trucks uvedla první zástupce modelové řady VN na severoamerický trh v roce 1996. V současnosti jsou vozidla této řady rozdělena do tří různých větví s označeními VNL, VNR a VNX, které ještě doplňují řady VHD a VAH.
První jmenovaná řada s označením VNL se právě v těchto dnech představuje v nové podobě a společnost Volvo Trucks se rozhodla, že na ni upoutá pozornost veřejnosti originálním způsobem za pomoci malého tříletého chlapce.
Joel Jovine z Charlotte v Severní Karolíně je sice jen malý kluk, ale velký fanda nákladních aut a právě on se stal vedle nového zástupce řady VNL hlavní hvězdou krátkého videa, v němž pomůže vybalit tahač i s návěsem z krabice dlouhé přes 24 metrů.
Právě díky rozměrům krabice se Joel i Volvo Trucks VNL zapsali do Guinnessovy knihy s rekordem v podobě rozbalení největšího balení. Pro úspěšné získání rekordního zápisu bylo vedle rozměrů krabice nutné, aby ji Joel otevřel bez nástrojů a souprava tahače s návěsem z ní vyjela bez jejího poškození, což se povedlo.
Volvo Trucks VNL ve své nejnovější podobě navazuje na své přímé předchůdce a rovněž na koncept SuperTruck z loňského roku, který vycházel ze sériového vozidla, ale lišil se od něj propracovanou aerodynamikou i optimalizovaným pohonným ústrojím.
Právě na design loňského konceptu novinka navazuje a míří na severoamerický trh v několika standardních provedení s označením 300, 400, 740, 760 a 860. Ta se mezi sebou liší především předurčením pro různé úkoly od regionální po dálkovou dopravu a také nabízenými kombinacemi šasi a kabin od krátké denní až po dlouhou spací s vysokou střechou.
Pro každou z nabízených verzí jsou v nabídce motory Volvo D11 a D13 s výkony od 239 kW (325 k) do 313 kW (425 k) a točivým momentem 1695 až 2100 N.m. Alternativou k pohonným jednotkám z vlastní výroby je pak Cummins ISX15 s nejvyšším výkonem 294 kW (400 k) až 415 kW (565 k) a točivým momentem 1965 až 2510 N.m.
Standardem pro všechny verze řady VNL je převodovka Volvo Trucks I-Shift s dvanácti, třinácti nebo čtrnácti rychlostmi, kterou mohou na přání u všech provedení nahrazovat šestistupňové převodovky značky Allison.
Volvo Trucks pak u své novinky vyzdvihuje i ergonomické řešení a komfort v nových kabinách, splňujících požadavky směrnice ECE R 29, definující prostor pro přežití řidiče při čelním nárazu nákladního automobilu.
Novinkou ve výbavě vozidel řady VNL je pak systém Volvo Active Assist Driver, který zvyšuje aktivní bezpečnost a kombinuje varování řidiče před možným nárazem s aktivním automatickým brzděním.