Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks stanovilo při představení řady VNL nový rekord

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Severoamerická divize společnosti Volvo Trucks v rámci uvedení nové generace modelové řady VNL stanovila za pomoci tříletého chlapce rekord, který byl zapsán do Giunnessovy knihy rekordů.

Společnost Volvo Trucks uvedla první zástupce modelové řady VN na severoamerický trh v roce 1996. V současnosti jsou vozidla této řady rozdělena do tří různých větví s označeními VNL, VNR a VNX, které ještě doplňují řady VHD a VAH.

První jmenovaná řada s označením VNL se právě v těchto dnech představuje v nové podobě a společnost Volvo Trucks se rozhodla, že na ni upoutá pozornost veřejnosti originálním způsobem za pomoci malého tříletého chlapce.

Joel Jovine z Charlotte v Severní Karolíně je sice jen malý kluk, ale velký fanda nákladních aut a právě on se stal vedle nového zástupce řady VNL hlavní hvězdou krátkého videa, v němž pomůže vybalit tahač i s návěsem z krabice dlouhé přes 24 metrů.

Právě díky rozměrům krabice se Joel i Volvo Trucks VNL zapsali do Guinnessovy knihy s rekordem v podobě rozbalení největšího balení. Pro úspěšné získání rekordního zápisu bylo vedle rozměrů krabice nutné, aby ji Joel otevřel bez nástrojů a souprava tahače s návěsem z ní vyjela bez jejího poškození, což se povedlo.

Volvo Trucks VNL ve své nejnovější podobě navazuje na své přímé předchůdce a rovněž na koncept SuperTruck z loňského roku, který vycházel ze sériového vozidla, ale lišil se od něj propracovanou aerodynamikou i optimalizovaným pohonným ústrojím.

Právě na design loňského konceptu novinka navazuje a míří na severoamerický trh v několika standardních provedení s označením 300, 400, 740, 760 a 860. Ta se mezi sebou liší především předurčením pro různé úkoly od regionální po dálkovou dopravu a také nabízenými kombinacemi šasi a kabin od krátké denní až po dlouhou spací s vysokou střechou.

Pro každou z nabízených verzí jsou v nabídce motory Volvo D11 a D13 s výkony od 239 kW (325 k) do 313 kW (425 k) a točivým momentem 1695 až 2100 N.m. Alternativou k pohonným jednotkám z vlastní výroby je pak Cummins ISX15 s nejvyšším výkonem 294 kW (400 k) až 415 kW (565 k) a točivým momentem 1965 až 2510 N.m.

Standardem pro všechny verze řady VNL je převodovka Volvo Trucks I-Shift s dvanácti, třinácti nebo čtrnácti rychlostmi, kterou mohou na přání u všech provedení nahrazovat šestistupňové převodovky značky Allison.

Volvo Trucks pak u své novinky vyzdvihuje i ergonomické řešení a komfort v nových kabinách, splňujících požadavky směrnice ECE R 29, definující prostor pro přežití řidiče při čelním nárazu nákladního automobilu.

Novinkou ve výbavě vozidel řady VNL je pak systém Volvo Active Assist Driver, který zvyšuje aktivní bezpečnost a kombinuje varování řidiče před možným nárazem s aktivním automatickým brzděním.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)