Volvo Trucks The Drivers´ Fuel Challenge má vítěze národního kola

 

Soutěž zaměřená na úspornou jízdu společnosti Volvo Trucks The Drivers´ Fuel Challenge dospěla v České republice do svého finále.

Volvo Group Truck Centru v Plzni – Nýřanech se v sobotu 18. června letošního roku stalo místem, kde se uskutečnilo národní finálové klání soutěže The Drivers´ Fuel Challenge 2016 zaměřené na úspornou jízdu.

Letošní ročník soutěže byl odlišný od těch předešlých především v konceptu, který byl upraven, aby se základní kola otevřela většímu počtu soutěžících. Změna vycházela z možnosti přihlášení řidičů s jejich vlastními vozidly značky Volvo a u těchto vozidel se sledovala a hodnotila technika jízdy.

Druhou možností účasti v této soutěži bylo již tradičně jízda na demo vozidlech Volvo v Truck Centrech Volvo Group, kde se samozřejmě sledovala úsporná jízda.

Skutečnost, že se soutěže zúčastnilo celkem 300 řidičů svědčí o tom, že změna konceptu opravdu přispěla ke zvýšení počet účastníků.

Do finále postoupilo ze semifinále celkem devět řidičů, z nichž tři byli z českého semifinále, tři z moravského semifinále a zbývající tři ze semifinále řidičů s vlastními vozidly.

Během finále se jezdilo na třech vozidlech Volvo FH 500 s dvouspojkovou převodovkou I-Shift. Všechny tři jízdní soupravy byly naloženy stejnou tonáží 20 tun. Finálová trasa byla 33 km dlouhá a řidiči nesměli přesáhnout čas 30 minut.

Díky systému Dynafleet se spotřeba sledovala okamžitě online. Z prvního vyřazovacího kola finále vzešli tři superfinalisté, kteří poté vyjeli dle losu na superfinálovou jízdu se čtvrtou jízdní soupravou stejné specifikace.

Superfinálová jízda byla o něco náročnější nejen proto, že jízdní souprava byla těžší, ale zároveň trasa byla mnohem náročnější než předešlá. Její délka činila 30 km a superfinalisté ji museli zvládnout do 29 minut.

Volvo Trucks otevírá The Drivers´ Fuel Challenge 2016

Vítězem letošního ročníku se stal Tomáš Horčička ze společnosti Tomáš Horčička se spotřebou 23,93 l. Na druhém místě se umístil Martin Daněk ze společnosti Roline International Spedition a třetí místo obsadil Ivo Pokorný z firmy Ivo Pokorný.

Tomáše Horčičku nyní čeká regionálního finále, které se bude konat ve dnech od 17. do 19. srpna letošního roku v maďarsku na Hungaroringu. Podle svých dosavadních výsledkům má Tomáš všechny předpoklady stát se nejlepším v regionu CE a postoupit tak do mezinárodního finále konané ve švédském Göteborgu v září tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Zdroj: Volvo Trucks
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…