reklama


15.4. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volvo se už 50 let stará o bezpečnost dětí

 

Zatím poslední inovací Volva zvyšující bezpečnost dětí je koncept nafukovací dětské sedačky.

Automobilka Volvo je pověstná snahou o co největší bezpečnost svých vozů. Letos je to 50 let, co tento výrobce začal myslet také na bezpečí dětských pasažérů. Při této příležitosti Volvo připomíná své největší úspěchy na tomto poli.

Právě před půlstoletím, v roce 1964 automobilka poprvé testovala prototyp dětské bezpečnostní sedačky orientované proti směru jízdy. Toto řešení bylo natolik bezpečné, že je používáno dodnes. „Ty nejmenší děti musejí až do věku tří až čtyř let vždy cestovat proti směru jízdy,“ říká Lotta Jakobssonová, technická specialistka v oddělení pro bezpečnost v automobilce Volvo.

Zajímavá je inspirace pro toto řešení. Autor této sedačky – lékař a následně i profesor přednášející dopravní bezpečnost Bertil Aldman – se při její tvorbě inspiroval astronauty amerického programu Gemini, kteří při letu do vesmíru seděli proti směru letu. Aldman při vývoji sedačky úzce spolupracoval s Volvem, poprvé sedačka byla testována v modelu PV544.

První dětskou sedačku dodalo Volvo na trh v roce 1967, kdy ji nabídlo jakožto příplatkové příslušenství pro model Amazon. Na dnešní poměry to bylo nezvyklé řešení – jednalo se totiž o přední sedadlo spolujezdce, které bylo možné otočit dozadu. Bezpečná poloha dítěte sedícího proti směru jízdy byla zajištěna polstrováním zádové opěrky a pásy.

Nepřehlédněte: Pouze 32 aut pobere tři děti v autosedačkách! Která to jsou?

Opravdovou dětskou sedačku začalo Volvo prodávat o pět let později. Dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy byla navržena tak, aby podporovala krk dítěte a pomohla rozložit síly působící při čelním nárazu do větší plochy. Takto fungují i dnešní dětské sedačky, ve kterých dítě sedí proti směru jízdy.

Zatímco pro nejmenší děti jsou určeny speciální dětské sedačky, pro větší děti jsou určeny podsedáky. Volvo doporučuje, aby je používaly děti do výšky 140 centimetrů, tedy asi do 10 let. Jeho použití výrazně snižuje riziko zranění dítěte při nehodě. První takový podsedák Volvo představilo v roce 1976.

K tématu: Dvě autosedačky propadly v crashtestech, další obsahovaly nebezpečné chemické látky

První integrovaný podsedák Volvo použilo v roce 1990, v modelu 960, vyklápěn byl z prostředního sedadla zadní lavice. O pět let později následovaly integrované sedáky ve dvou krajních zadních sedadlech, představené v sedanu S40.

V roce 2007 pak Volvo uvedlo v kombi V70 dvoustupňový podsedák, který lze nastavit ve dvou úrovních podle výšky dítěte. Podsedák byl doplněn bezpečnostními pásy s předpínači uzpůsobenými dětskému tělu.

Letošní novinkou Volva na poli bezpečnosti dětí je koncept nafukovací dětské sedačky. Její výhodou je snadná instalace a možnost jejího složení do malé tašky, je tak možné ji lehce přenášet mezi vozy. Potěší i rychlé nafouknutí trvající méně než 40 sekund. V současnosti je tato sedačka nadále ve fázi vývoje.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama