Moc se mi zvenku líbí. Dokonce představuje vyšší kvalitu, než dosti nevyvážená V60. Konečně opravdový konkurent nejlepším ve třídě (i když A3 se asi posune o dost výše a dál). Teď jen, jestli nepokazili přístrojovou desku jako u V60. O interiér jako celek se nebojím, ten mají u Volva skvěle zvládnutý, ale poslední kreace na přístrojovce u S80/V70 a S/V60 jsou opravdu zvláštní. Pokud to dobře dopadne, snad bude možné i na chvíli zapomenout, že vlastníci jsou z Číny ;-)
Me se libi i V60. U tohohle jsem se hned sel podivat na Focuse, na prvni pohled me ho ta fotka zadku pripomela. Ostrejsi hrany na zadku, ktere jsou zamereny na aerodynamiku a zadek celkove jsou :yes: Na volvech mi asi nejvice sedi zadni cast, predek takovy lepsi prumer. Ale za celek musim rict moc pekny :yes:
Máš pravdu, ten zadok je akýsi preprofilovaný!!! Horizontály, vertikály, paraboly, ... a to všetko umocnené na druhú. Ani kúsok neostal u Volvo dizajnérov bez "povšimnutia".
Je to presne taký postreh, aký v Audi futrujú do ľudí. Marketing si zase madlí ruky a VW sa nabalí. Volvo V40 a aj najnovšie A3 su stále len lepšia konfekcia. Neviem, kde sa môže A3 oproti Volvu ... "posunout o dost výše a dál". Stále je to koncernová platfoma, koncernové motory, ... Audi má "vypasený image".
Treba však uznať, že ponuka motorizácií, pohonu a ostatných A3 derivátov je a abude oproti Volvu úplne inde.
Řekl jsem snad jako vrcholný model? Také mám rád kombinaci Volvo a pětiválec, ale mně osobně paleta motorů a převodovek neoslovuje. Jen u nás v rodině tak přišli o dva kousky. Kdyby tam dali FF verzi T5, tak bych možná přežil i ten pětistupňový automat, i když takovou věc by opravdu nabízet neměli.
Tohle velké množství hran se mi líbí a jak tohle auto tak třeba i30 se mi líbí dokonce i Focus až na ty zadné světla a přední nárazník. Zároveň uznávám i Golf, který má snad jako žádné jiné auto svou designovou tradici.
Nějak se mi poslední dobou ztrácí hranice mezi kombi, liftbackem a hatchbackem a tohle Volvo mi v tom moc jasno neudělalo. Možná bude nejlepší se o nějaké škatulkování vůbec nepokoušet.
U Volva jsem si vždycky cenil jednoduchost tvarů, zklon k eleganci a účelnosti a celkově hranatější podání mi sedělo. Ten zadek mi přijde hrozně překombinovaný a celkově to jde někam k oblinám, které mi k volvu tolik nesedí. Prozatím je pro mě XC70 a XC90 tím nejlepším, co Volvo vyrobilo a i ve svých třídách to patří ke špičce.
auto pro dva...ve V60 uz se vzdau neda sedet ted, co teprve tahle nova 40....z nejakyho me neznamyho duvodu Volvo dost zanedbava mista pro zadni cestujhici, respektive podelnou delku...mam Xc70, rv06 a zadna hitparada to neni, pritom auto velke jako krava:-) super auta, ale tak pro rodinu s malejma detma (ted mluvim pouze co se prostoru tyka;-) to je asi tak jedina vytka, ketrou bych na tyhle auta mel..;-)
Ve srovnání se starou šedesátkou je v té současné vzadu určitě místa více, dokonce jsem nepozoroval nějaký rozdíl sám za sebou v osmdesátce a nové šedesátce. Z mého pohledu si šedesátka prostorově mezigeneračně dost pomohla, v kombíku je problém spíš tragicky malý kufr, ale stačí číst zdejší diskuse, rychle ti tu vysvětlí, že kufr je nepodstatný, protože nikdo nestěhuje denně ledničky. ;-)
Volvo se rozhodlo pro změnu filozofie, geometrické tvary 850 a 960 jsou nahrazeny dravostí V60... a nyní tedy i V40. Tím se logicky mění cílová skupina, tradiční zákazníci nadávají a jiní se radují.
Na rozdíl od Hondy z Volva moc nadšený nejsem... Hondu beru jako sportovní značku, u které lze nad kufrem přimhouřit oko, směřování Volva ke "sportovní" image ale vnímám rozpačitě. Fakt musí být každá značka sportovní?
Mladý a dynamický, to je požadavek doby, reálné kvality aut vč. jejich projevu na silnici se natolik vyrovnaly, že máš-li si zajistit prodej, musíš vsadit na styl. Volvo dle mého správně pochopilo, že v době mladých a dynamických se nedá sázet na styl užitečné krabice, tak přehodilo výhybku. Akcentování slova "sportovní" je zbytečné, s tím souhlasím, ale k tomu můžu jen parafrázovat, "rozmohl se nám tady takový nešvar", "...říkají to všichni, ano, i volvo". Na druhé straně kufr u V60 taky nechápu, zas tolik "stylu" třeba nebylo, naopak ty obrázky V40 na mě dělají dobrý dojem v každém směru, myslím, že ve své třídě bude konkurenceschopné i prostorem. ;-)
Fotky ovšem naznačují, že na kufr ve V40 moc místa nezbylo... zadní dveře těsně ke kolu a maličký převis, vlastně je to spíše hatchback než kombi. U V40 je těžké říct, co to vlastně je jeho třída, ale troufám si tvrdit, že zavazadelník snese srovnání spíše s hatchbacky než s kombíky.
Mimochodem... dynamický ponton s masou plechu nad zadním kolem ti nevadí ;-)?
Kombík sem kombík tam, tohle je třeba chápat jako soupeře A3 sportback, je to děláno přesně v tomto stylu, tj. ano, kufr bude podobný jako o nafouknutých mainstreamových HB, ona počítám délka bude taky velmi podobná, pod 4,5m.
A budu se tvářit, že tu poslední větu jsem neviděl, tenhle designový počitn bych s hyundéé opravdu nesrovnával, ale až budou na trhu můžeš si sám vzít metr a vzdálenost od konce pneu ke spodní hraně zadních bočních oken změřit. Tipuju to na pár cm v neprospěch i30 s dovětkem, že i pár cm může vyznít jako rozdíl vesmíru, aspoň tak ty designy vnímám já. ;-)
Předchozí V40 byl regulérní kombík, tohle podle fotky není. Pokud budu myslet na V40 jako na hatch a nikoliv regulérního nástupce, pak je zřejmě prostor v normě.
Poslední věta je takové popíchnutí... podle mě ty proporce budou podobné, ovšem když dva dělají totéž, samozřejmě to není totéž.
..mozna nepatrne, ale s tou 80, jestli prave neni o tom, ze i v 80 je mista tak tak (nepredpokada,m ze bude nejaky vetsi rozdil oproti xc70)...:-) nove 60 jsem jel, byt teda jen opravdu kousek, a prislo mi to spis jako nejaky shooting break, moc pekny, pro dva idealni;-)
jinak s tim kufrem...ja zase nejaky extra milovni velkych kufru nejsem, ostatne xc70 je co se tyka kufru dost usporna, ale tim , ze si clovek muze sklopit mriz, ziska max vyuziti, kdyz potrebuje....ja vzdycky spis daval prednost pohodli pasazeru pred kufrem. Ostatne, kdyz clovek jede na hory, stejne si musi vzit rakev a ta pojme zbytek..;-)
XC70, tedy myslím tu na základě aktuální S80, má o něco kratší rozvor než S80, vzadu je to o chlup horší než v sedanu, ale neřekl bych, že u S80 je to tak tak. Záleží s čím srovnáváš, jestli je to s D3, pak bych řekl, že prostorově je na tom s80 velmi dobře, jak uvnitř tak kufrem, a to ve srovnání s akt. generacemi těch Němců. ;-)
mas pravdu, 70 je vlastne na rozvoru 60...ale mi nerikje, ze se vzadu citois stejne v novy 60 jako v tyhle 80, to,mu nemuzu verit:-)
jen doufam, ze mi vydrzi D5 dalsich 10 let:-)
No, nějaký chlup tam bude, ale vzhledem k rozměrům, je rozdíl až překvapivě minimální. Mě se prostorově S60 velmi zamlouvá, napříč je taky nadprůměrná, kufr v sedanu o.k., jen ta V60 je špatně, ono s podobným konceptem kombíku s akcentem na styl na úkor praktičnosti (objemu) už pohořelo více "odvážných", tohle je ve střední na evropském trhu chyba. ;-)
No, přiznám se, stojím v pozoru, voči vorosený dojetím, garážovou něhou a silniční láskou, a v podstatě nemám slov. Kdo by si tipnul, že festovní rodinné Volvo stvoří designového boha kompaktní třídy?
Až se mi vkrádá kacířská myšlénka, je neodbytná jak má garážová bytná... sakra tohle snad přece nemůže trumfnout ani... Mercedes.
Tedy vše co má vizuální stránka signalisovat, také nové Volvo signalisuje - sílu, dravost, potenci, současně klid, bezpečí, rozvahu a... estetickou jedinečnost.
V dokonalé harmonii pak je pohledová hmotnost vozu, doprovodná jiskra, jakási upřímnost tvarů, upřímnost stylu.
Je to tak. Nesmírně povedený design. Koukám a pozoruji opakovaně, ale žádnou chybku nevidím. U nové A3 (kterou jsem zmínil ráno, aniž bych tušil, že se vynoří ještě dopoledne také na Auto.cz) jsem fakt hodně na rozpacích. Pátrám po něčem, co by mě zaujalo, nebo po něčem, u čeho bych mohl říci "už chápu...". Jenže tohle V40 je fakt radost pro oči, hodně toho slibuje a těším se na detaily. Naproti tomu nová A3 už mě tolik nezajímá. To už je opravdu okoukaný a překonaný koncept. Ať si dovnitř nacpou, co chtějí, prvotní impuls pro zájem u něj chybí. V40 je rozhodně zajímavějším objektem. A protože jsem ho nečekal, tak mi dělá o to větší radost.
predna cast ano,ale ta zadna...? nejde o tvar,ale o detaily.... ta prekombinovana spodna cast narazniku,a este viac prekombinovany stresny spoiler...WTF? oproti cistemu predku uplne ine auto... :no: u mna za 3-,a to som velky fanusik volva....
No tak ze předu je Volvo krásné, dynamické a zároveň kultivované, ale ten zadek... Ten zadek je stejně nevkusný jako u posledního Fordu Focus. To se prostě nepovedlo. Bojím se, aby v rámci globalizování designu, nezačalo kultivované Volvo dělat stejné přešlapy jako nastartoval Ford. Na novém Focusu kdyby bylo logo Kia nebo Hyundai, tak to ani nikomu nebude připadat divné. Nevím no, je to takový kočkopes. Ze předu mladý švéd, ze zadu naspeedovaný číňan.
To vypadá dobře. A jestli bude jako V60, pro které jsme se na podzim rozhodli my, tak bude v reálu vypadat ještě lépe, než na obrázcích. Akorát ten zadek bych ještě trochu doladil. Přijde mi jako rozmáčklá šedesátka. Neříkám že vyložené ošklivý, ale mohlo by být lépe.
PS. doufám, že se Volvo zase nerozhodne předváděčky lakovat do té jejich vyblitě béžové, ta mi teda vůbec nesedla. My vozíme Ocean Blue II, ale především v černé nebo graphite to volvíčku sluší. :-)