Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V40 končí. Místo kompaktního hatchbacku dorazí SUV

David Bureš
Diskuze (8)
Prodeje Volva V40 v posledních letech klesaly. Volvo se jej tak rozhodlo nahradit něčím s větším prodejním potenciálem.

Volvo V40 je tu s námi v současné podobě od roku 2012, kdy se švédský výrobce rozhodl všem těm Audi A3, BMW 1 a Mercedesům A konkurovat kompaktním hatchbackem, lehce evokujícím kombi. V posledních letech ale jeho prodeje klesají, 77.587 loni prodaných kusů je o 23 % méně než o rok dříve, a tak Volvo hledá cestu, jakým způsobem V40 nahradit. Přímého nástupce se auto nedočká.

„Potřebujeme něco kreativnějšího, a tak jsme se rozhodli nahradit V40 něčím jiným,“ říká šéf evropské divize Volva Lex Kerssemakers s tím, že nástupce bude mít vyšší stavbu karoserie pro snadnější nastupování a snadnější zástavbu elektrického pohonného ústrojí.

„Nemůžeme uvést automobil, který nebude připraven na čistě elektrickou variantu,“ prohlašuje Kerssemakers s odkazem na elektrické plány Volva. Švédský výrobce chce postupně elektrifikovat celou svoji modelovou paletu, navíc počítá s tím, že do roku 2025 budou polovinu jeho prodejů tvořit právě elektromobily.

Ze slov evropského šéfa Volva vyplývá, že nepřímý nástupce V40 bude SUV, což může překvapit s ohledem na to, že značka už jedno „čtyřicítkové“ kompaktní SUV nabízí, model XC40, který se dokonce stal evropským Autem roku 2018. Z toho vyplývá, že novinka bude spíše „SUV kupé,“ což je dnes stále populárnější varianta. Značka s myšlenkou koketovala už prostřednictvím konceptu XC Coupe, který však velikostně odpovídal XC90.

Video se připravuje ...

Výroba Volva V40 bude ukončena během letošního roku, automobilka se tím tak zbaví staré techniky ještě z dob, kdy patřila Fordu. V40 využívá ještě architekturu Ford Global C, datovanou do roku 2003, která neumožňuje zástavbu elektrického pohonu. Zbytek nabídky se už spoléhá na vlastní architektury, u větších vozů jde o SPA, u kompaktních o CMA, vyvinutou s Geely, majitelem Volva.

Nepřímý nástupce V40 je přitom ještě zhruba tři roky daleko, což pro prodejce není dobrá zpráva. „Nemůžeme dlouho otálet s uvedením nového auta, nechceme ztratit naše místo v segmentu. Věříme, že dokážeme zaplnit jistý prostor v dané kategorii, byť to nebude auto pro pravověrné milovníky hatchbacků,“ tvrdí Kerssemakers. SUV je přitom podle jeho slov ideální volbou, už teď se totiž ukazuje, že mnoho zákazníků raději než V40 volí XC40.

To však neznamená, že by se snad Volvo zbavilo tradičních modelů a zcela se zaměřilo na SUV. „Nadále budeme nabízet nízká auta. Věříme, že pro ně nadále bude trh,“ slibuje zkušený manažer.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2019 19:49
správné rozhodnutí
Teď ještě vrátit pod kapotu 5-ti válcový diesel!
Avatar - wakantanka
21. 1. 2019 15:31
Re: SUV
Tá priestornosť nemohla dopadnúť inak keďže v hĺbke blatníkov je Focus III. Či sa mýlim?
20. 1. 2019 00:07
Re: SUV
Jednu jsem pred 3 lety koupil novou a doposud absolutne nic nevrze a je to naprosto solidni.

Srovnani s D3 naprosto v klidu.
19. 1. 2019 16:31
Re: SUV
Rasto Chvala oznacil novu V60tku ako najlepsie jazdiace auto spomedzi konkurencie(vratane tej nemeckej).
Avatar - xxc
19. 1. 2019 15:33
Re: SUV
Cena bola už posledné roky celkom dobrá. Ale je to ešte stará technika z fordu. Nové už budú čínske, pekné a drahé a budú sa predávať lepšie :-)