Volvo V40 R-Design: Zaostřeno na mladší
Volvo V40 R-Design se na firemních fotografiích ukazuje ve světle modré barvě Rebel, v nabídce je i dalších šest odstínů. Od svých na jaře představených sourozenců se nijak extrémně neliší. Trochu jiný je přední nárazník s diodami, chromované orámování masky dostalo více lesku, vnější zpětná zrcátka jsou stříbrná. Vzadu najdeme dvě koncovky výfuku a difuzor, pětipaprsková kola mají průměr 17 nebo 18 palců.
Digitální přístroje z běžné V40 zůstaly, stejně jako režimy jejich nastavení (Elegance, Eco, Performance), neumí ovšem měnit barvu podsvícení, vždy jsou modré. Sedadla pokrývá textilie Nubuck a nechybí na nich taktéž modré logo R, za příplatek mohou být i kožená. Interiér ale oživil sportovnější volant, řadicí páka, parkovací brzda i pedály, buď s hliníkovými doplňky či v kůži s kontrastním obšitím.
Paket R-Design je možné kombinovat se všemi motory z řady V40. Základem je čtyřválcový turbodiesel 1,6 l D2 s výkonem 85 kW a průměrnou spotřebou nafty 3,6 l/100 km. Ten doplňují pětiválcové dvoulitry D3/110 kW a D4/130 kW. Komu nafta nevoní, má na výběr ze zážehových přeplňovaných šestnáctistovek T3/110 kW a T4/132 kW. Špičku představuje benzinový pětiválcový turbomotor 2,5 l T5 se 187 kW (254 k).
Nejzajímavější na celém autě je podvozek. Na něm zapracoval tým Polestar Black R závodníka Roberta Dahlgrena. Základní konfiguraci Dynamic rozšiřuje příplatkový Sport. Ten je snížen o 10 mm. Pružiny a tlumiče (vzadu jednoplášťové) jsou tužší, přední vzpěry McPherson dostaly pístnice o průměru 25 mm, také oba stabilizátory jsou větší.
Volvo V40 R-Design má ke švédské značce přilákat ještě více mladších klientů. Cena balíčku i příplatků zůstává zatím v tajnosti. Automobilka očekává, že jej zvolí asi desetina kupujících řady V40.