Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu

Diskuze (10)
Volvo provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely S40 a V50 modelového roku 2011. Nové úspornější turbodiesely nesou označení D2, D3 a D4.

Volvo S40 a V50 má modelovém roce 2011 kompletně inovovanou paletu vznětových motorů. Z dosavadních čtyř zůstává v nabídce jen jediný, novinkou je naopak trojice agregátů D2, D3 a D4. Navzdory dosavadní praxi neoznačují číslovky počet válců, ale relativní výkonové zařazení motorů.

Jediným turbodieselem, který pokračuje i nadále je úsporný DRIVe, avšak v nové verzi s osmi ventily. Čtyřválcová šestnáctistovka D4164T o výkonu 80 kW je doplněna o systém Start/Stop a má vylepšenou aerodynamiku (součinitel odporu 0,29 místo běžných 0,31). Díky tomu v S40 vystačí v kombinovaném režimu s 3,9 l na 100 km.

Co do výkonu je úplnou novinkou D2. Motor s kódovým označením D4162T sdílí technický základ s DRIVe, má však výkon zvýšený na 84 kW (navíc je dosahován už při 3600 min-1) a o 30 Nm více. Navíc má Volvo S40 D2 šestistupňovou manuální převodovku a kratší stálý převod. Kombinovaná spotřeba je kvůli všem těmto rozdílům vyšší – 4,3 l/100 km.

Agregát D3 o objemu dvou litrů (pětiválcový motor D5204T přímo z vývoje Volva) známe už z dalších modelů, v čele s novou generací sedanu S60. Tato motorizace nahrazuje dosavadní čtyřválec 2,0D (100 kW, 320 Nm), novinka má 110 kW a 350 Nm. Kombinovaná spotřeba navíc klesla o půl litru na 5,1 l/100 km. Místo dvouspojkové převodovky dodávané na přání k 2,0D představuje u D3 alternativu šestistupňový měničový automat.

Nejsilnějším turbodieselem se stává D4. Jedná se o silnější variantu D3, při shodném objemu má 130 kW a 400 Nm.

Volvo S40 2011 - ceny dieselových motorizací na českém trhu
MotorDRIVeD2D3D4
Převodovka5M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1560156019841984
Válce/ventily4/44/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]80/400084/3600110/3500130/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750270/1750350/1500-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]190195220 (215)210 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,48,7 (8,8)9,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,35,1 (5,6)5,1 (5,6)
Cena Volvo [Kč]605.000,-589.000,-659.000,--
Cena Kinetic [Kč]637.000,-621.000,-691.000,-709.000,-
Cena Momentum [Kč]676.000,-660.000,-730.000,-748.000,-
Cena Summum [Kč]727.000,-711.000,-781.000,-799.000,-
Cena R-Design [Kč]-701.000,-771.000,-789.000,-

Základní výbava Volvo obsahuje šest airbagů, ochranu páteře WHIPS, stabilizační systém DSTC, dvouzónovou klimatizaci, elektrické stahování předních i zadních oken a další.

Kinetic přidává litá kola, kožený volant a přístrojový štít Watch Dials. Momentum má dále tempomat, přední mlhovky, dešťový senzor, hliníkové obložení interiéru a elektricky sklopná vnější zrcátka.

Summum vše korunuje koženým čalouněním, bi-xenonovými světlomety s natáčením a 17palcovými koly.

Specialitou je verze R-Design. Ke Kinetic přidává tempomat, rozšířený hliníkový dekor interiéru, sportovní pedály, kožené čalounění, přední mlhovky, 17palcová kola a sadu spoilerů R-Design.

Volvo S40 2011 - ceny benzinových motorizací na českém trhu
Motor2,02,0F (E85)T5
Převodovka5M5M6A
Zdvihový objem [cm3]199919992521
Válce/ventily4/44/45/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000107/6450169/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]185/4500185/4500320/1500
Max. rychlost [km/h]210210235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,59,57,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,67,79,0
Cena Volvo [Kč]535.000,-546.000,--
Cena Kinetic [Kč]567.000,-578.000,-769.000,-
Cena Momentum [Kč]606.000,-617.000,-808.000,-
Cena Summum [Kč]657.000,-668.000,-859.000,-
Cena R-Design [Kč]647.000,-658.000,-849.000,-

Ceny u kombi V50 jsou vždy o 40 tisíc Kč vyšší než v tabulce uvedené ceny pro sedan S40.

Diskuze (10)
Avatar - iudex
25. 3. 2011 21:06
Re: Volvo V50
Ako Focus Ti to pripadá, lebo to s Focusom veľa spoločného má. ;-) Je to v podstate bratranec Focusa, na rovnakom podvozku, viaceré diely sú spoločné, napríklad i mnohé náhradné diely sú vhodné do oboch áut. Donedávna i mnohé motory boli rovnaké (1,6 16v, 1,8 16v), resp. stále sú (2,0 16v). Naladenie a ostatné je samozrejme odlišné.
Avatar - eLzyx
25. 3. 2011 20:09
Re: Kde je ?T
řekl bych, že řadu C30/S40/V50 a C70 nechá dožít s tím, co je. Homologace nových motorů by na těch pár let, co tu s náma tyto modely budou, asi neměla ekonomický smysl. Doufám, že tyto ušetřené peníze Volvo investuje do vývoje svých vlastních motorů, tak aby bylo na Fordu nezávislé. Ideální by byli variace na benzinové pětiválce.
Avatar - eLzyx
25. 3. 2011 20:05
Re: T5
já bych řekl, že to má co do činění s tím jak Ford prodal Volvo číňanům. Tj. od Volvo nechce odebírat motory, aby za ně nemusel draze platit a naopak Volvu hodlá prodávat "svoje" + výrobní kapacity na Volvo motory, které Ford přesunul do svých fabrik (např. šestiválce).
Ford nemám rád :no:
25. 3. 2011 16:35
Volvo V50
Mně to auto připadá trochu dost jako Focus Combi..... Shodou okolností jsem V50 používal minulý víkend, kdy jsem objednal Mondeo u Hertzů a jako obvykle dostal úplně něco jiného. Motor mě dost překvapil, musel jsem "jít do papírů" zjistit, co je D2 .... Jede to OK, při průměru 125km/hod se samozřejmě žádný ekorally výsledek očekávat nedal .... Ale co za to chtějí za peníze je trochu nesoudné :-)
Avatar - kari.laz
25. 3. 2011 16:26
Re: Kde je ?T
Tak to můžu potvrdit. Mám s ním něco najeto ve Fordu Galaxy a ten motor je hrozný. V galaxy s kombinací 5st převodovky to byla tragedie. Hlučný, moc to nejede, aby se to rozhýbalo, tak se to musí pořádně vytočit.