Volvo V70 Cross Country - skvělé na všechny cesty (04/2001)

Volvo V70 Cross Country - skvělé na všechny cesty (04/2001)

 
 
23.4. 2001

Volvo V70 s terénními úpravami Cross Country zastupuje u severské automobilky úspěšně se rozvíjející segment trhu luxusních kombi se zvýšenou průchodností mimo zpevněné cesty.

Kromě klasického kombi Volvo V70 je tento vůz možno porovnávat i s námi dříve testovanými Audi Allroad Quattro nebo Subaru Legacy Outback.

Od silničních verzí se Cross Country liší zvenku znatelně větší světlou výškou (+ 92 mm), mohutnými plastovými výplněmi podběhů a plastem chráněnou přední maskou. Pozornost upoutají také mohutná 16palcová litá kola, střešní lyžiny a nápis Cross Country na pátých dveřích.

Interiér se nijak neliší od běžného zástupce sedmdesátkové řady. Jediným rozdílem je vyšší posaz řidiče s ohledem na vyšší světlou výšku vozu. U vozu s předpokladem použití i mimo zpevněné cesty nás s ale překvapilo časté využití světlých materiálů - i na podlaze. Sedadla potažená hrubě obšitou kůží jsou velmi pohodlná, i když boční vedení pro jízdu v zatáčkách by mohlo být jistější. Stále nás také překvapovalo povrzávání levněji působících plastů na středovém tunelu a v zavazadlovém prostoru.

V testovaném voze jsme měli namontován i integrovaný GSM telefon s ovládáním na volantu. Ovládání čtyřmi tlačítky bylo velmi pohodlné, displej v levé části přístrojové desky zobrazoval i SMS zprávy. GSM jednotka ve voze ale není duální a pro síť Oskar je tedy například v Praze a Ostravě nepoužitelná. Jako další krok k bezpečnosti posádky a příspěvek k menšímu rozptylování řidiče jsme ale tento prvek výbavy velmi ocenili.

Zavazadlový prostor u Cross Country odděluje od posádky mříž, sklopná dozadu ke stropu. Nedostatek celé řady V70, tedy malý úhel vyklápění zadních dveří, u Cross Country zůstal. Lidem s postavou vysokou 180 cm tak nadále hrozí kolize s hranou těchto dveří.

Kromě zvýšení světlé výšky a dodatečné ochrany spodku vozu je největším rozdílem Cross Country oproti silničním verzím V70 samozřejmě pohon všech kol. Ten je u Volva řešen jako stálý, s viskózní spojkou, která umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle okamžitých adhezních podmínek. Zadní náprava pak má k dispozici ještě diferenciál s omezenou svorností a vše je doplněno protismykovým systémem TRACS.

Ačkoli je vůz nabízen i s manuální převodovkou, námi testovaný pětistupňový automat se zdál pro tuto kombinaci vozu a pohonu optimální volbou. Nízkotlaký přeplňovaný pětiválec o obsahu 2,4 litru s výkonem 147 kW ve spojení s automatem má dostatečné rezervy v točivém momentu (maximum 285 Nm/1800-5000 ot/min), ale vzhledem k charakteru a váze vozu od něj nelze čekat sprinterské výkony. Velmi svižné svezení je ale samozřejmostí a ani řazení automatiky nezpůsobuje velké rázy a probíhá bez většího zpoždění - manuální volba rychlostí "Geartronic" je však jen za příplatek 9000,- Kč. Rychlost kolem 180-200 km/h na dálnici není problém, za tento komfort je ale třeba zaplatit vysokou spotřebou - je ale pravda, že v celém testu jsme dosáhli relativně slušného průměru 11,6 l/100 km.

Jako doma je Cross Country na nezpevněných cestách, kde se stálý pohon čtyř kol projevuje jako záruka jistoty. Okamžitý kontakt s vozovkou prostřednictvím manuální převodovky je využitelný jen v opravdu mezních situacích - s ohledem na rozměry, váhu a využití vozu. I v městském provozu tedy můžeme doporučit spíše automat. V porovnání s již zmíněnými Audi Allroad Quattro nebo Subaru Legacy Outback obstojí Cross Country beze ztrát, je ale pravda, že u Němců i Japonců auto za milion a půl tolik v interiéru nevrže. Toto by měli konstruktéři Volva ještě vylepšit.

S automobilem této kategorie se sice nepočítá pro průjezdy rozbahněnými roklinami - bez přehánění však můžeme tvrdit, že tam, kde stačí světlá výška, Cross Country projede - a to není u některých luxusních "čtyřkolek" obvyklé. Podvozek Cross Country byl kupodivu vzhledem k charakteru vozu naladěn vcelku komfortně, ale přesto dokázal dobře snášet rychlé průjezdy zatáčkami

Volvo V70 Cross Country je automobilem pohodlným, což ale nesnižuje jeho průchodnost lehkým terénem. Tomu odpovídá i základní cena 1.580.000 Kč. Testovaný vůz stál díky příplatkové automatické převodovce a nadstandardní výbavě - 1.731.000,- Kč. V konkurenci vyniká Cross Country hlavně ergonomií interiéru, bezpečnostními prvky a bohatou základní výbavou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 580 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 731 000 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, 2x přední airbag s dvoustupňovým plněním, boční hlavový airbag, boční airbagy, systém ochrany při bočním nárazu SIPS, systém ochrany při nárazu zezadu na předních sedačkách, ostřikovač zadního skla se stěračem, předpínače bezpečnostních pásů vpředu i vzadu s omezovačem tahu vpředu, klimatizace automatická, autorádio, integrovaný GSM telefon, ovládání audio na volantu, ráfky z lehké slitiny16", střešní lyžiny, el. ovl. okna, posilovač řízení, pylový filtr, dvouose nastavitelný volant, ocelová mříž oddělující zav. prostor, centrální zamykání s dálk. ovl. , dělené zadní opěradlo 40/20/40, tónovaná skla, kůží potažený volant

Výbava testovaného vozu:základní + autorádio s CD měničem na 4 disky, 9x repro, externí zesilovač 4x50 W, Dolby Surround Pro Logic (+ 77.800,-), přední mlhovky (+ 9.000,-), tempomat (+ 5.000,-), palubní počítač (+ 8.000,-), systém pro uchycení nákupních tašek v zav. prostoru (+5.200,-), metalíza (+ 15.000,-), kořené čalounění sedadel (+31.000,-)

Vzpomínky pamětníků: Invaze v srpnu 1968 obrátila mnohé životy naruby Vzpomínky pamětníků: Invaze v srpnu 1968 obrátila mnohé životy naruby

Pásy sovětských tanků nevyryly před padesáti lety…

Trump kritizoval měnovou politiku Číny a Evropské unie Trump kritizoval měnovou politiku Číny a Evropské unie

Americký prezident Donald Trump v rozhovoru s agenturou…

Zápisník Daniela Nováka: Kobliha pro Angelu Zápisník Daniela Nováka: Kobliha pro Angelu

Centrální nákup státu ani po čtyřech letech od zavedení…

Bohumil Doležal: Teď nejsou největší hrozbou pro demokracii tanky, ale my sami Bohumil Doležal: Teď nejsou největší hrozbou pro demokracii tanky, ale my sami

Komentátor Bohumil Doležal se zamýšlí nad podobností…

 

Štítky Volvo Testy Crossover

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2435
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1800 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 11.5 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1641
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1666 / 554
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4733
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1562
d) rozvor (mm): 2763
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1548
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,75
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Tomáš Dvořák dostal Volvo s motivační SPZ Tomáš Dvořák dostal Volvo s motivační SPZ

Všichni stále tvrdí, že se jim nový druh SPZ nelíbí.…

Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí

První vůz - Volvo Duet z roku 1953 - byl slibným…

 



 
Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

Dnes 08:00

Čtyřválec 2.0 HDi prošel kvůli zpřísňujícím se normám úpravami, které jasně ukazují, s čím vším se musí automobilky popasovat.




Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Sebevražda DJe Loutky (†51): Měl zdravotní potíže, měsíc ho ládovali medikamenty!

Sebevražda DJe Loutky (†51): Měl zdravotní potíže,…

Michal Maudr alias DJ Loutka (†51) koncem loňského léta 2016 skončil po náročném víkendu v nemocnici. Strašné…

 

iSport.cz

Dobrý start! Kvitová začala v New Havenu vítězstvím nad Radwaňskou

Dobrý start! Kvitová začala v New Havenu vítězstvím…

Petra Kvitová porazila v prvním kole tenisového turnaje v New Havenu Polku Agnieszku Radwaňskou 6:1, 7:6. Další…

Restart u Rangers, vsadí na Čechy i gólmana budoucnosti: Ukažte se!

Restart u Rangers, vsadí na Čechy i gólmana…

Velké jablko - velká přestavba! V New Yorku staví pro sezonu 2018/19 v mnoha směrech nový mančaft. Pár veteránů…

 

Reflex.cz

Plešivec: Pravěké hradiště na stejnojmenném vrchu je místem obětí a legend

Plešivec: Pravěké hradiště na stejnojmenném vrchu je…

Směrem k Brdům náhle obzoru vévodí výrazná hora. Mohutný křemencový masiv, majestátně se vypínající nad…

Vzpomínky na Srpen 68: Začal střílet ostrými náboji kolem nás a smál se

Vzpomínky na Srpen 68: Začal střílet ostrými náboji…

Cizí vojska vpadla do dětských prázdninových dnů, do výletu v Paříži, výročí svatby, do kasáren či k táboráku.…