Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo vyvíjí karoserii, která v budoucnu nahradí Li-Ion akumulátory

Volvo společně s několika dalšími institucemi vyvíjí revoluční karoserii, která v budoucnu dokáže nahradit lithium-iontové akumulátory.
Zpět na článek
18. 10. 2013 09:13
18. 10. 2013 10:52
18. 10. 2013 12:09
18. 10. 2013 15:00
18. 10. 2013 15:20
18. 10. 2013 15:33
18. 10. 2013 15:42
18. 10. 2013 15:53
18. 10. 2013 15:59
18. 10. 2013 16:04
18. 10. 2013 16:12
18. 10. 2013 22:39
18. 10. 2013 15:28
18. 10. 2013 22:27
18. 10. 2013 14:46
18. 10. 2013 12:55
18. 10. 2013 13:21
18. 10. 2013 13:19
18. 10. 2013 15:31
18. 10. 2013 15:36
18. 10. 2013 15:50
18. 10. 2013 15:55
18. 10. 2013 16:15
18. 10. 2013 16:24
19. 10. 2013 23:25
18. 10. 2013 19:41
18. 10. 2013 22:30
18. 10. 2013 09:13
8-s
No pane jo to mají teda Číňani pěkně pokročilý technologie.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 09:44
Re: 8-s
No ja nevim nevim chlapy ale 2-tunová TESLA MODEL S [odkaz] jezdí s baterkama skvěle ;-)

PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh
90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabytí ob 3 dny tzn 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]

KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]

POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na CNG !!

Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !!

Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola u profisoukromníků stojí 25.000 až 30.000 Kč

kdy potom je :
- spotřeba téměř stejná
- výkon stejný
- motor tišší
- náklady na údržbu : 2x 500Kč kapalina mazání ročně, 1000Kč technická kontrola ročně, 5000 Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
- náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč
18. 10. 2013 10:52
Re: 8-s
Chceš všechno hrozně rychle. Elektromobily zatím nedospěly do stádia každodenní použitelnosti a vzhledem k nízkýmu dojezdu jsou odsouzený tak na městskou a příměstskou dopravu. Jenže málokdo jezdý VÝHRADNĚ po městě pár kilometrů. Přeci jen potřebuje tu a tam absolvovat delší vzdálenost, což s elektromobilem jednoduše nelze. Baterie a uchovávání a dobíjení elektřiny prodělává neustálý vývoj. Jistě se povede díky nanomateriálům a různým dalších technologiím za 10-20 let uvést na trh funkční výkonově a cenově snesitelné řešení, ale teď prostě elektromobily nedospěly do stádia, kdy by se mohly masově rozšířit a nahradit spalovací motory. A ty mi připadáš jako by si v roce 1985 vykřikovala, že když telefonovat tak jedině mobilem, že klasické telefony jsou mrtvé. Předbíháš dobu. Schovej si svoje příspěvky a vrhni je do diskuze za 10 let pak budou aktuální dneska s nima budíš zasloužený úsměv.

Co se týče LPG (CNG) tak souhlas. Nejspíš moje příští auto bude na plyn. Rozhodně už nepůjdu do dieselu. Doby kdy dieselový motor byl to nejlepší řešení na trhu už podle mě pominuly.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 11:45
Re: 8-s
ááá to je furt stejná písnička o tom "" JAK TO POŘÁT NEJDE, JAK JE TO TĚŽNÝ ""

TO JSOU NESMYSLY, který chtějí abys věděl. Ono to jde, ale ONI nechtějí aby to šlo ... [odkaz]

Víš, všecko je to o lidech ;-) [odkaz] [odkaz]
18. 10. 2013 12:09
Re: 8-s
Sama píšeš 2 tunová Tesla jezdí s baterkama skvěle. To je asi tak o 600 kg těžší než by to auto mělo maximálně mít. Beru i to že to jede, ale není možná do toho sednout a odfrčet 500 kilometrů daleko, protože to ty baterky prostě nedají. Navíc doba nabíjení je neúměrně dlouhá. Jsem si ale jistej, že se to povede časem vyřešit jak velikou hmotnost tak dlouhé nabíjení a omezenou kapacitu. Na to, aby nad tím,začali běžný lidi uvažovat ta technologie uzrátá není. Jestli chceme jezdit jako lidstvo ekologičtěji je potřeba se prozatím držet spalovacích motorů a snažit se snižovat spotřebu respektive nahradit benzín plynem. Což je trend, který už několik desítek let probíhá.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 12:52
Re: 8-s
ee :-)

1) 2 tuny se hodi na šťouchání JEDOVATÝCH DIESELů do ***ky na příkop ;-) >:D
2) JE možná do toho sednout a odfrčet 500 kilometrů daleko, protože to ty baterky prostě dají [odkaz] BATERII UMÍSTĚNÉ V PODLAZE, KAPALINOU KLIMATIZOVANÉ - ZÁRUKA 8 LET / 200.000 km, DOJEZD 480km
3) Navíc doba nabíjení NENÍ neúměrně dlouhá - CHADEMO 55kW / 1,5 hodin, TESLA SUPERCHARGER 120kW / 40 minut [odkaz]
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 15:00
Re: 8-s
A když bydlím v paneláku tak budu nabíjet jak?
18. 10. 2013 15:20
Re: 8-s
zatím nijak, pokud bydlis v panelaku tak asi nebudes kupec co pokukuje po TesleS ( slovo panelak veme vzbuzuje sidlistni zástavbu kde bych opravdu asi nechtel nechat jen tak dlouhodobe stat auto za 2 mice a každý den se tesit jak pribyl další skrabanec >:D )
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 15:33
Re: 8-s
Naprostý souhlas. Jenom jsem tím chtěl naznačit, že elektromobil je zatím záležitost movitějších fandů. Spíš než dojezd by se mělo řešit rychlonabíjení. Dá se přežít pětiminutové nabíjení co sto kilometrů. Ale nedá se přežít hodinu a daleko více trvající nabíjení u nějaké veřejné nabíječky.
18. 10. 2013 15:42
Re: 8-s
ono to ma všechno vice rovin, prozatím se objevuji vpodstate jen elektromobily kde je potřeba mit dobijeci stanici, takove dobijeni se da resit třeba u obchodnich center nebo proste v garazi (ale výjimkou nejsou ani soukrome stojany, před barakem takovj mam, majitel tam stava s IOnem a asi si stojan nechal postavit na vlastní naklady), ale zacnou se snad objevovat casem i indukcne dobijene elektromobily, cos poskytuje moznost jednoduchých dobijecich mist i na tech sídlištích a kazde místo by mělo indukcni dobijeni s platebnim terminalem (resi se to podobne jako bezdotikove platebni karty, takze placeni by v takovem pripade bylo relativne bezpecne) a konecna faze by měli bejt OLEV, tedy online elektricka auta, kde bude indukcne elektrifikovana i urcita část silnic, takze budes sve auto nabijet/napajet vpodstate při jizde primo ze silnici, to se prozatím testuje třeba na hromadne doprave na autobusech (ve mestech by to nemel bejt zadnej problém, tramvaje a trolejbusy to resi dratama nahore, a OLEV ty draty jen presouva pod zem) tady je vyhoda v tom ze se muze postupne zacit snižovat kapacita baterii na palube vozu
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 15:53
Re: 8-s
Celkem souhlas, tohle by to vyřešilo. Ale taky to má svoje úskalí. Dovedeš si představit, jak přijedeš domů na sídliště, vytáhneš šňůru z auta a dáš to na parkovišti nabíjet? U kolika aut to blbci, ožralci a sfetonanci vytáhnou, urvou? A dráty pod cestama? Extrémě drahé a momentálně nerealizovatelné, snad možná postupně při celkových rekonstrukcích.
18. 10. 2013 15:59
Re: 8-s
proto na tech sídlištích ty stojany moc nehrozej a spis by se to resilo tou indukci, oni tam ty draty stejne jsou, ve mestech se elektricky rozvod vetsinou resi prave pod zemi, asi us jen malokde jsou elektricke sloupy (krom dalkovich)

a jasne ze elektrifikace silnic by se musela resit postupne, nato je ještě par desitek let casu :-)
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 16:04
Re: 8-s
Takže se asi nakonec shodneme :-). Elektromobily budou fajn, ale až později. Jejich čas ještě nepřišel.
18. 10. 2013 16:12
Re: 8-s
ale jo prisel, ale zatím proste nejsou vhodne pro kazdeho
Avatar - Chuck Norris
18. 10. 2013 22:39
Re: 8-s
keci jsou to co píšeš ty a názor na to vidíš sám v tvém hodnocení... kolik myslíš že je v české republice lidí co jsou ochotni si koupit auto které má životnost pohoného ústrojí 200tis km? velice málo... ale ano najde se pár lidí co má peníze na nové auto a to po 100-150tis km prodají.. ale podívej se kolik lidí si je schopno koupit nové auto a kolik lidí jeté takže z tvého pohledu mejma očima by to vypadalo že si průměrný čech koupí takové auto se 150tis km a po najetí 50tis km by se musel smířit s tím že (mimo to že dojezd tou dobou už bude úplně jiný) bude muset zanedlouho dost možný vysypat z kasičky dosti peněz za novou baterii protože jinak to auto ani neprodá... dnes jsou prostě klasické spalovací motory stále nesrovnatelně dostupnější a i přes svou složitost levnější na provoz... pokud tvé názory živí mj. i pořady jako byl ten který vytvořil německý DW o elektrických autech jak jsou utlačovaná ze strany nadnárodních korporací tak jsi naprosto zaslepený protože opak je v tomto pořadu pravdou- celý pořad byl zaplacený lidmi z okolí elektroaut... co se týče nějakých budoucích technologii respektive modelů tak bych zapomněl na nějakou teslu která má systém pohonu opravdu katastrofický a zaměřil se na také krachující Fisker anebo na BMW I3 které co se záruk a použitých materiálů už zdá být zajímavý i z hlediska druhého majitele.
18. 10. 2013 15:28
Re: 8-s
svete div se ono to fakt jede i s téma 2 tunama >:D [odkaz]
Avatar - Chuck Norris
18. 10. 2013 22:27
Re: 8-s
tvoje pojmenování antidiesel a fanatická propagace nějaké krachující tesly je více nežli vtipná :-)
Avatar - Ghostyx
18. 10. 2013 14:46
Re: 8-s
Tesle fandím, byť je to pořád jen noname značka s žádnou historií, ale oceňuji, že tlačí na pilu i díky prachům Muska. Zatím je to ale vo NIČEM, možná tak pro nějaké ekonadšené prachaté přiblblé amíky, ale celosvětově jednak zatím ubohým modelovým porfoliem Tesly, jednak neexistencí husté sítě dobíjecích stanic a dostatečné státní podpory pro nákup těchto aut (i díky zatím nemúměrně drahým bateriím) opravdu vo NIČEM. :no: Až vymyslí uchování energie na nejméně 800 km (aby tam byla i nějaká rezerva pro případ komplikací v nalezení vhodného zdroje dobíjení po cestě) běžné jízdy, pořizovací cena auta střední třídy bude někde kolem 300-400 tis. a bude po cestě hustá síť dobíjecích stanic (podobně jako síť současných pump), tak potom se dá o tom uvažovat... ;-) Což ale tak rychle nebude, jelikož petrolejářská lobby se jen tak snadno nevzdá svých ušlých zisků a nedovolí bez jejich participace Číňanům, aby tak snadno mohli realizovat zisky z výroby akumulátorů. Takže asi tak! ;-)
18. 10. 2013 12:55
Nehoda
A kolik mě ty "plechy" budou stát, až to auto někde rozšlehám? ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 13:06
Re: Nehoda
Noo jestli možná ne rovnou celý auto, nejdřív se nejspíš zajiskří, potom to hodí šlehu bum bác a hotovo točit ;-)
18. 10. 2013 13:21
Re: Nehoda
stejne jako jiné dily u luxusnějších aut, zpočátku jako novinka to bude jiste drahe predrahe
18. 10. 2013 13:19
karbon
je carbon a carbon, ano porad je to drazsi nez ocel a nebo hlinik, ale oproti tomu hliniku to jiz není tak velkej rozdil pokud se jedna o bezne pouziti v civilních autech, je zcela zbytecne aby se pouzivali metody jako třeba u zavodnich vozu které jsou vyrobne podstatne drazsi prave pro jiné vyrobni metody carbonu, a prave většina vyrobcu aut tyhle dily nadcenuje s ohledem nato, ze veřejnost se domniva ze je to nejak vyrazne drazsi, viz třeba carbonova strecha u BMW M kde je ta cena k nakladum naprosto ulitla :-)
Rozbalit vlákno
9
18. 10. 2013 15:31
Re: karbon
Tak sorry, v tomto prípade nemáš celkom pravdu. S karbónom momentálne robím a je to neskutočne problematický materiál. Za prvé technologicky, a za druhé vlastnosťami.

Rozhodne nie je karbón ako karbón, okrem toho technológia bude jeho použitie v sériovej výrobe stále obmedzovať - najdrahší totiž nie je zrovna materiál (aj keď nie je 2x lacný), ale technológia, ktorá skrátka pre veľkosériovú výrobu nie je vhodná, a v najbližšej budúcnosti ťažko bude - je to 80-90% ručnej práce.
Na výrobu karbónový dielcov existuje viacero technológií, u nás máme najnovšie technológiu vstrekovania RTM, kde je podiel ručnej práce o čosi menší, ale je podstatne drahšia.
Ani vyššia sériovosť nezaručí podstatne nižšiu cenu, formy a náradie používané na výrobu majú obmedzenú životnosť, uskladnenie materiálu vyžaduje špeciálne podmienky, niektoré karbńy vydržia len určitý čas v mrazáku, atď... Je to celkovo o niečom úplne inom ako plech...

K tomu nepovažujem zrovna karbón za najvhodnejší materiál na karosérie áut. Je pevný, to áno, ale nedá sa z neho robiť všetko. Na deformačné zóny rovno zabudni a v niektorých prípadoch považujem karbón za vyslovene nebezpečný, pretože je okrem iného krehký, ale nie trieštivý. To znamená, že sa zlomí na niekoľko kusov - a zostanú nehorázne ostré a kostrbaté hrany, ktoré človeka prerežú na jeden šup, alebo ho nechutne dokaličia. Vhodnejší je kevlar, ktorý má síce menšiu pevnosť, ale podstatne lepšie vlastnosti čo sa tohto týka. Karbón, popravde, sa tak masívne tlačí dopredu prakticky iba kvôli vzhľadu - lakuje sa bežne iba čírymi lakmi.
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 15:36
Re: karbon
Jednu výhodu má, do závodních speciálů. Vana kolem řidiče je pevná a odolná a zbytek auta se postará o deformační zónu. Použít by šel i civilních autech, na vybraných místech. Ale ta cena :'-(
18. 10. 2013 15:50
Re: karbon
ja se nedavno informoval na kolik by me prislo pokud bych si chtěl nechat udelat vlastní modelovou radu korskych kol a resil se i celokarbponovej ram, finalni cena při serii 100 kusu ne fakt dostala, necelých 100 euro za kus, takze at me nikdo nebalamuti s tim ze posrana strecha na BMW M3 musí z karbonu stat vic nez par set euro, a totez o jakemkoliv jinem dile karoserie, proste automobilky si to uctujou jen proto, ze bezny clovek nevi kolik takovej karbon stoji a mysli si ze kdys u F1 stoji krislo několik milionu, tak to musí stat tolik i na bezne auto >:D

a co jsem se bavil s clovekem co odnich bere, tak maj prej několik typu karbonu, od tech pevnych na ramy a z po nejake pruzne kde se to prave netristi, ale krasne prohne a pouziva se třeba na chranice retezu a podobne :-)
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 15:55
Re: karbon
Nejsem odborník přes karbon, takže mě klidně opravte, rád se přiučím. Ale nemusí střecha auta splňovat jiné požadavky než rám kola?
18. 10. 2013 16:15
Re: karbon
prave tech specifikaci je vicero, ale kdys se podivam nato jak se ta strecha na to Mko montuje, tak bych nepredpokladal ze by musela splnovat nejak lepsi parametry nez ram co musí unest 120kg chlapa a ještě vydrzet drznou jizdu v terenu, ta strecha u toho auta je opravdu jen plocha co nic nenese (není to nosna část) a i zde to testuji na tom Volvu na soucastech co nejsou nosne
Avatar - Sandai
18. 10. 2013 16:24
Re: karbon
JJ, dík za info. Rád se poučím.
19. 10. 2013 23:25
Re: karbon
Typický pohľad človeka-laika. Tá strecha je plocha, čo musí spĺňať estetické požiadavky, požiadavky na životnosť, stálosť, presnosť, pevnosť, bezpečnosť, akustiku. Možno som ešte niečo zabudol.
18. 10. 2013 19:41
Re: karbon
Vidím, že máš o problematike len veľmi hmlistú predstavu, počítaš čísla ako naši projektoví manažéri... Ale ono to vyzerá trochu inak.

Karbónový cyklorám môže stáť 100 € ako píšeš, a kľudne 10-násobok. Dosť záleží na tom, či si dáš robiť vývoj, alebo nie. Ďalšia vec je, akú kvalitu požaduješ. Materiál totiž môže stáť 25 € štvorcový meter, ale aj 120 €. Počítal niekto aj pevnosť? Hrúbka karbónu môže byť 0,8, ale aj 3 mm, dve vrstvy tkaniny, ale aj 5. Ďalšia vec - živica. Opäť pomerne veľké cenové a kvalitatívne rozpätie.
Forma - môže byť napríklad z umelého dreva, duralu, karbónu, ale aj ocele. Pri 100 ks by som volil hliník alebo skôr karbón, pretože umelé drevo je veľmi nestále a najmä neznáša dobre teploty, pri ktorých sa karbón vypeká (čo je v závislosti na type materiálu zväčša od 40 do 120°C) a kvalita by po pár kusoch šla rapídne dolu - výroba ďalších foriem by bola nákladnejšia ako použitie duralu alebo karbónu. Formu z ocele by si nezaplatil, je náročná na výrobu.
Orez, lepenie - záleží na použitej technológii a tvare rámu, koľko a ako bude treba hotový kus orezávať - robia to väčšinou cnc-stroje. Hotový rám treba zlepiť a tiež je potrebné vlepiť montážne prvky, ktoré musia mať určitý tvar aj hrúbku a vyrábajú sa zvlášť.
Všetko dohromady, keby mi dali ponuku na karbónové cyklorámy ako píšeš, bol by som veľmi-veľmi opatrný. Neverím, že za takú cenu sa dá solídny cyklorám z karbónu spraviť - viac stojí len samotný materiál.

Čo sa týka automobilových dielov, navyše pohľadových, situácia je ešte kvapku odlišná. Obrovský dôraz sa kladie na kvalitu materiálu a štruktúru vlákna - nesmie mať žiadne chyby jak tkanina samotná, tak ani konečný výrobok. Nesmie mať potiahnuté vlákno, zvlnenú alebo matnú živicu, ani vzduchovú bublinu. Čiže automaticky vyššia cenová kategória. To isté sa týka opracovania - frézovania obvodu, otvorov, vŕtania dier. Lepenie - málokedy sa taký diel skladá z jedného kusa a pretože sa nedá zvárať, ani sa montážne prvky nedajú "zalaminovať", tak sa lepia. A je to riadny kumšt, nároky na presnosť, pevnosť a stálosť sú vysoké. To platí aj pre karbón samotný, z formy sa vyberá ešte teplý a pri nesprávnej manipulácii alebo pri malej odchýlke pri programe vypekania sa deformuje. Preto sa robieva ešte ďalšia operácia, tzv. postcuring, kedy hotový dielec dodatočne získava trvdosť a zbavuje sa napätia.
Na konci sa to celé lakuje a opäť, už pri nižších teplotách vypeká. Zmätkovosť je vysoká, niekde 10, niekde 20, niekde aj 50% - podľa náročnosti dielu. Z toho vychádzajú vysoké ceny pohľadových karbónových dielov pre automotive. Tých aspektov je ešte viac, ale nechcelo sa mi to tu všetko písať. Ale ber v úvahu, že povedzme za karbónový späťák môže dať automobilka 200-400,-€, domontujú "vnútornosti" a následný predaj hoci za 800,-€ v opcii nie je nič zvláštne.
Avatar - Chuck Norris
18. 10. 2013 22:30
Re: karbon
velice zajímavý čtení.. děkuji za zvětšení obzoru... carbon je evidentně složitější než se tváří v reklamách na dokonalost....