Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: Rozpoznávání chodců pro XC60, nové motory pro V70, S80 i XC90

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Od letošního podzimu zavádí Volvo do výroby celou řadu dílčích vylepšení pro své modely střední a vyšší střední třídy.

XC60

Menší SUV Volva dostává do vínku vyspělý systém rozpoznávání chodců, který automobilka poprvé představila v sedanu S60 a kombi V60.

Na rozdíl od konkurenčních pre-crash systémů dokáže technika na palubě teď již tří modelů Volva nejen detekovat statické a pohybující se objekty, ale v nízkých rychlostech zvládá identifikovat i chodce, který vstupuje náhle do jízdní dráhy.

Když řidič nezačne po varovných procedůrách jednat (brzdit, vyhýbat se), začne automobil sám zpomalovat. Kolizi je možno samočinně zabránit přibližně do rychlosti 35 km/h, nad touto hranicí to již není technicky možné, ale snížením rychlosti v okamžiku střetu se alespoň zmírní následky takové kolize na zdraví chodce.

Adaptivní tempomat Volva XC60 (s automatickou převodovkou) nově zvládá nejen následování pomaleji jedoucího vozidla, ale taky jízdu v pomalu jedoucí koloně v režimu stop-and-go. Jakmile se kolona zastaví, XC60 také samočinně zastaví. Následně po rozjezdu kolony se vozidlo samočinně rozjede na přednastavenou rychlost jízdy.

V nabídce příplatkové výbavy je nyní širokoúhlá kamera, která usnadňuje vyjíždění z nepřehledných křižovatek a parkovací manévry. Obraz vpředu umístěné kamery snímá zorné pole 180° před vozidlem a promítá je na palubní monitor.

Aktualizována je rovněž nabídka audiosystémů, převzatá z S60 a V60, společně s pětipalcovým nebo sedmipalcovým displejem. Všechny funkce je možno ovládat tlačítky na volantu nebo těmi pod obrazovkou, případně samostatným dálkovým ovladačem.

Motor T5 pro další modely

Společný vývoj Fordu a Volva přinesl motor 2,0 EcoBoost, který řidiči švédských vozů budou kupovat pod značkou T5, případně GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection).

Motor T5 se 176 kW a 320 Nm je nyní v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem dodáván do modelových řad S80, V70, XC60, S60 a V60.

Příznivci manuálního (také šestistupňového) řazení verzi T5 najdou ve Volvech S80, V70, S60 a V60.

Motor 1,6 GTDi pro S80, V70, S60 a V60

Nabídku zážehových motorů pod dvoulitrovým EcoBoostem tvoří menší čtyřválec s podobnou technikou. Motor 1,6 GTDi ve verzích T4 (132 kW, 240 Nm) nebo T3 (110 kW, 240 Nm) dostanou modelové řady S80, V70, S60 a V60. Na výběr bude manuální šestistupňová převodovka nebo dvouspojkový automat Powershift.

Motor T4 pro S60 a V60 bude v provedení s manuální převodovkou opatřen stop/start systémem.

Tlačítko DRIVe (v modelech S60 a V60) umožní řidiči vypnout spořicí funkce hnacího řetězce. Automat nově při jízdě s nesešlápnutým plynovým pedálem řadí neutrál, u verzí s manuální převodovkou stisk tlačítka DRIVe deaktivuje vypínání motoru na křižovatkách.

XC90

Než přijde nástupce modelové řady XC90, bude to ještě nějáký ten rok trvat, ale vývojové práce již údajně začaly. Do té doby bude potřeba alespoň aktualizovat nabídku velkého SUV, které se představilo už na podzim roku 2002.

V souvislosti s přechodem na Euro 5 dostává XC90 modernizovaný pětiválec D5 (147 kW, 420 Nm) kombinovaný s automatickou převodovkou, který nyní spotřebuje ne 8,5 l/100 km ale pouze 8,3 l/100 km.

Verze XC90 s přední poháněnou nápravou a motorem D3 (120 kW, 340 Nm) má kombinovanou spotřebu 8,2 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Avatar - eLzyx
18. 11. 2010 15:57
pětiválce
Byl jsem se projet novou S60 osazenou benzinovým přeplňovaným dvoulitrem a musím říct, že to není ono :-( Zní naprosto nevolvácky. Zrychlení, ani spotřebu jsem nesledoval, prostě mě to nenadchlo k tomu, abych o takovém autě aspoň uvažoval :no: Vraťte nám pětiválce :yes: