Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2009: Volvo XC70 bronzové ve vyšší střední třídě, na Top 5 stačilo 9 registrací

Aleš Dragoun
Diskuze (71)
Poloterénní Volvo XC70 se v červencovém žebříčku vyšší střední třídy vyhouplo na bronzovou příčku. Na první pětku tentokrát stačilo jen devět registrací.

V čele měsíčního žebříčku se stále nic nového neudálo, zvítězila znovu ingolstadtská á-šestka, tentokrát se 47 kusy. Druhé místo patří znovu Mercedesu E s 39 registracemi, má jich tedy stejně jako minulý měsíc, třetí je tentokrát už v titulku zmíněné Volvo XC70 s 23 vozy a čtvrtá bavorská pětka zaostala o jediný kus (22). Páté místo zbylo na Audi Allroad, které si koupilo ovšem jen devět zákazníků. Celkem bodovalo sice šestnáct modelů, ale ty od devátého místa mají pouze dva prodané vozy, od třináctého pak jeden jediný. Prvním čtyřem v červencovém pořadí navíc náleží přes tři čtvrtiny celkových počtů, takže ostatní jen paběrkují. Poprvé se letos objevuje v hitparádě jihokorejská Kia Opirus s jedním zaregistrovaným kusem.

Nízké počty nových vozů se projevily také na meziročním srovnání s červencem 2008. všechny modely z Top 5 kromě Mercedesu E totiž ztratily, a to dvouciferně. Vedoucí A6 si pohoršila o 32,9 %, její počty klesly o 23 vozů, před rokem jich bylo 70. Volvo XC70 ztratilo 48,8 %, jeho registrace se propadly o 21 kusů. BMW pětkové řady pak vykazuje -25,8 % (loni 31 aut) a přímý konkurent XC70 Audi Allroad hlásí pokles o 16 vozů, což u něj znamená mohutný pád o 64 %.

Stuttgartská třída E se těmto statistikám vymyká, její výsledky jsou opačné, má +77,3 % (z 22 loňských), což ji mimochodem zcela dostačuje k titulu Skokan roku, i když ve statistikách je ještě jeden vůz, který je na tom lépe – Renault Vel Satis. Ten se zlepšil o celých 200 %, ale jeho počty jsou velmi malé. Propadáky bychom mohli vyhlásit Chrysler 300C a Lexus GS (oba -66,7 %), ale u nich platí to samé jako v případě velkého hatchbacku Renaultu. V této nelichotivé statistice tak v sedmém měsíci roku 2009 patří první místo Audi Allroad quattro. Ještě jedna zajímavost – celkem tři vozy dosáhly úplně stejného výsledku jako loni – Hyundai Grandeur, Peugeot 607 a Saab 9-5.

Celý trh se meziročně propadl, a to o 32,9 %, loni bylo nově zaregistrováno 252 vozů vyšší střední třídy, letos jen 169, tedy o 83 méně.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20091-7/20097/20091-7/2009
1.Audi A64736427,8%34,4%
2.Mercedes-Benz E3915323,1%14,5%
3.Volvo XC70239713,6%9,2%
4.BMW 52212413,0%11,7%
5.Audi ALLROAD QUATTRO9975,3%9,2%
6.Volvo V708584,7%5,5%
7.Mercedes-Benz CLS6233,6%2,2%
8.Renault VELSATIS351,8%0,5%
9.Honda LEGEND2121,2%1,1%
9.Hyundai GRANDEUR2121,2%1,1%
9.Peugeot 6072261,2%2,5%
9.Volvo S802351,2%3,3%
13.Chrysler 300C1130,6%1,2%
13.Kia OPIRUS110,6%0,1%
13.Lexus GS160,6%0,6%
13.Saab 9-51110,6%1,0%
-Ostatní modely0200,0%1,9%
-CELKEM1691057100,0%100,0%

Audi A6 pokračuje ve své letošní suverenitě i v celoročním žebříčku, kterému vévodí s 364 kusy (podíl 34,4 %), ostatní soupeři se na něj stále dívají s odstupem více než dvou set registrací! Na druhém místě je Mercedes-Benz E (153, 14,5 %), třetí je BMW 5 (124, 11,7 %), souboj dvou konkurentů do lehčího terénu Audi Allroad a Volva XC70 končí zatím nerozhodně, oba mají po 97 registracích a tím pádem i shodné podíly 9,2 %. ¨

V meziročním srovnání si vedoucí A6 polepšila o 46 vozů (24,5 %), i Mercedes-Benz E je v kladných číslech, má o 23 registrací více (+17,7 %). Za nimi již následují samé ztráty a všechny poměrně značné, přesahují totiž čtyřicetiprocentní hranici: BMW 5 - 104 kusů (-45,6 %), Audi Allroad - 90 aut (-48,1 %) a Volvo XC70 - 80 kusů (-45,2 %).

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním sedmi měsícům loňského roku dále snížil, a to o 351 vozů, tedy ze 1.408 na 1.057. V procentech tento údaj představuje pokles o takřka čtvrtinu: -24,9 %. Tento výsledek tedy není příliš lichotivý.

Vznětových A6 si zákazníci v červenci odvezli celkem 36 (76,6 % z celkového počtu), Mercedes-Benz E s motorem CDI si postavilo do garáže 35 nových majitelů (89,7 %), to je úplně totožný výsledek s červnem 2009. Volvo XC70 má na kontě 21 turbodieselů (91,3 %), BMW 5 pak 17 (77,3 %), ) a konečně Audi Allroad celých 100 procent, tedy 9 vozů. Plný počet aut s naftovými agregáty mají také Mercedes CLS, Hyundai Grandeur, Peugeot 607 a Chrysler 300C.

Aleš Dragoun
Diskuze (71)
17. 8. 2009 07:31
Re: Jaguar
Tak potom mi pripadá ochotná a prívetivá obsluha v Renaulte za takú malú rozprávku. Za pár chvíľ som vedel o aute všetko čo som chcel vedieť, v ruke som mal všetky dostupné prospekty a cenníky, a dotyčný pán mi ponúkal výpočet leasigu a skúšobnú jazdu... ;-)

Ale vážne, ten NAJ prístup som zažil u Mercedesu, 30 minút plných informácií, záujmu a ochoty napriek vyhláseniu, že si chcem autá iba pozrieť, že na Mercedesa proste nemám. Na otázku, či to nebol pre neho (predavača) so mnou stratený čas mi s úsmevom odpovedal, že ak nie dnes, možno budem chcieť Mercedesa o 5 rokov a potom k nim prídem... ;-)
17. 8. 2009 07:26
Re: Jaguar
Skade čerpáš také presvedčivé informácie? >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2009 20:33
Re: Milý (skoro)synovče..
:-) - to bylo vyjádření té (čekací) "mezifáze", s Brumlou se již (vpodstatě) LOUČíM, Ž(l)alok ještě v "nedohlednu".. ;-)
16. 8. 2009 18:51
Re: Milý (skoro)synovče..
Hlavne je to to nejobycejnejsi z "premie", takze za to nikdo nikomu neutrhne hlavu - volic nebude prskat na strankach bulvaru a soused ti neotravi psa protoze sedis v trosku prevleceny Octavii :-)
Avatar - white label
16. 8. 2009 16:33
Re: Milý (skoro)synovče..
Něco tam máš špatně...
Buď tam mělo být:
"Ale ta nová NEBUDE "Brumla" to bude přece Ž(l)alok!"
nebo: "Ale ta nová NENí "Brumla" to je přece Ž(l)alok!"
Tak ti teď ani nevím... ;-)