Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC90 D3: Pohon předních kol také pro největší Volvo

Diskuze (9)
Možnost mít auto také pouze s pohonem předních kol dostanou od modelového roku 2011 i zájemci o Volvo XC90. Nová verze ponese označení D3 a dostane slabší verzi vznětového pětiválce s objemem 2,4 litru.

Volvo chystá již třetí vznětový motor s obchodním označením D3. Původně byl pod tímto názvem představen dvoulitrový pětiválec, který existuje ve dvou verzích. Slabší se špičkovými parametry 120 kW a 400 Nm je určena pro modely S80, V70, XC70 a XC60, zatímco silnější se 130 kW a 400 Nm patří pod kapotu modelových řad C30, S40, V50 a C70.

Nyní přibývá třetí D3. Zamíří jen do XC90, kde může být spojen se šestistupňovou ručně řazenou nebo automatickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol.

Navzdory označení nemá objem 2,0 litru, ale 2,4 litru – stejně jako silnější D5. Ze stejného objemu 2400 cm3 dává nejvyšší výkon 120 kW při 4000 min-1 (-16 kW), maximum točivého momentu je 340 Nm při 1750-3000 min-1 (D5 má 400 Nm při 2000-2750 min-1).

Hodnota kombinované spotřeby je stejná jako u XC90 D5 AWD s automatickou převodovkou, tedy 8,5 l/100 km. Maximální rychlost je 190 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 11,8 sekundy.

Nový motor je zatím oficiálně v nabídce jen na švýcarském trhu. Zde je o 7.700 švýcarských franků (asi 140 tisíc Kč) levnější než výkonnější D5 AWD s automatickou převodovkou. V Německu bude XC90 D3 podle prvních informací stát od 39.990 Euro (asi 1,04 milionu Kč). Na české ceny se zatím čeká.

Volvo XC90 2011 - Technické údaje
Zážehové motoryD3D5 AWD2,5T AWD3,2 AWDV8 AWD
Převodovka6M6M (6A)5A6A6A
Pohonpřední4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]24002400252131924414
Válce/ventily5/45/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]120/4000136/4000154/5000175/6200232/5850
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/1750-3000400/2000-2750320/1500-4500320/3200440/3900
Max. rychlost [km/h]190195 (190)210210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,810,9 (11,5)9,99,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,58,3 (8,5)11,812,013,5

Diskuze (9)
15. 6. 2010 11:29
Re: SUV nesmrtelný klasik
To neni jen o zkoušení. Většina těch majitelů jsou zameštnanci s platama 200 kolíků ve firmách, kde prostě přijet s BMW, nebo MB se nesluší. Kdyby to bylo o vyzkoušení, tak neprodaj ani prd už dávno.
Avatar - white label
15. 6. 2010 09:37
Re: SUV nesmrtelný klasik
Ano, to auto už delší dobu ptřebuje novou generaci jak sůl a dost mě udivuje kolik lidí si jej za posledních pár let (za ty prachy) ještě koupilo. Nevěřím, že ti všichni, před jeho koupí, důkladně vyzkoušeli i jeho konkurenci...
15. 6. 2010 09:31
Re: SUV nesmrtelný klasik
XC90 má dvě zákl. výhody oproti konkurenci: dodnes největší kufr a že je to Volvo, takže tolik neprudí. Rachitickou manželku můžeš kdykoliv vyměnit.
Avatar - Dinar
15. 6. 2010 07:20
Re: SUV nesmrtelný klasik
XC90 se dá kvalitami přirovnat k předchozí generaci ML, tedy všechno tak napůl. Zaujmout umělo klasickými volvo atributy, designem a pocitem robustnosti, jízdní vlastnosti a motory byly bohužel poplatné jeho U.S. zaměření. Je faktem, že vedle stejně starého (modelově) touarega I působí jako generačně starší auto o novějších modelech X5 nebo ML ani nemluvě. Tomu autu nepomůže žádný facelift, potřebuje novou generaci. ;-)
14. 6. 2010 23:28
Re: SUV nesmrtelný klasik
Osobně vnímám taky XC90 jako nejslabší z evropské SUV produkce. Motory nic moc, podvozek nic moc, eteriér potřebuje FL jako sůl...