Volvo XC90 D5 – Švédský SUV na německý způsob

Volvo XC90 D5 – Švédský SUV na německý způsob

 
 

Volvo je se svým XC90 jedním z posledních výrobců, který vstoupil do segmentu SUV. Nicméně jeho pověst mu zaručuje dostatek zákazníků. Pro ty, kteří mají potřebu již tak dost neobvyklý vůz vylepšovat, nabízí řešení úpravce MR Sweden Motorsport.

Volvo je se svým XC90 jedním z posledních výrobců, který vstoupil do segmentu SUV. Nicméně jeho pověst mu zaručuje dostatek zákazníků. Pro ty, kteří mají potřebu již tak dost neobvyklý vůz vylepšovat, nabízí řešení úpravce MR Sweden Motorsport.

Hlavní pozornost týmu Markuse Reumanna se v Lübecku soustředila na posílení vznětového pětiválce. Ten sice v sérii disponuje velice solidními 120 kW, ale vzhledem ke hmotnosti 2,3 tuny to již zase tak moc není. Po aplikaci přídavné řídící jednotky motoru a sportovního vzduchového filtru se výkon posunul na 140 kW a co je ještě přínosnější, točivý moment vzrostl ze 340 na 385 Nm. Tato úprava umožňuje nyní cestovat s tímto vozem po dálnici trvale nad 200 km/h. Pro ty, kterým se zdá úprava v podobě zásahu do elektroniky příliš diskrétní je připravena ještě zcela nová výfuková soustava z kvalitní oceli, která je ukončena trubkou průměru rovných 100 mm. Toto potrubí nejen že produkuje o poznání zřetelnější zvuk, ale přidává motoru dalších 6 kW výkonu. Je zajímavé, že cena samotného výfukového potrubí je vyšší, než cena hlavní úpravy elektroniky.

Ochuzeni však nejsou ani příznivci zážehových motorů. Pro model T6 je připraven výkonnostní kit v podobě upravené elektroniky, sportovního filtru a speciálních svíček. Motor po jeho osazení disponuje 236 kW (321 k) a mohutnými 450 Nm točivého momentu. Slabší varianta 2,5T pak s podobnými úpravami produkuje 180 kW (245 k) a 400 Nm. Nutno podotknout, že ceny úprav pro tyto motory jsou zhruba o třetinu vyšší než v případě dieselu.

Na vzhledu vozů Volvo se jen těžko nějak zásadně pracuje a ve stejném duchu je pojata i optická část úprav. Ta se soustředila na širokou nabídku kol z lehkých slitin, které pokrývají rozsah od rozměru 7x17 po gigantické 8,5x20 na něž jsou obouvány pneu Pirelli Scorpion o rozměru 265/40 ZR 20. Sada těchto kol i s obutím ovšem přijde na necelých 140 tis. Kč, což je ve srovnání s nějakými 40 tis. za úpravu dieselového motoru docela nářez. V interiéru byly zásahy omezeny pouze na nabídku 23 kusů doplňků vyrobených ze dřeva nebo uhlíkového kompozitu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Ojeté Volvo XC90 (2002-2015): Takhle si představujeme SUV Ojeté Volvo XC90 (2002-2015): Takhle si představujeme SUV

Dlouhých 13 let se vyráběla původní řada XC90. Za jejím…

Volvo XC Classic: První generace XC90 žije dál Volvo XC Classic: První generace XC90 žije dál

Stařičké SUV se na čínském trhu bude nadále prodávat s…

 



 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Dnes 18:59

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Požár v bytě na Hájích. Muž vyhodil hořící peřiny z okna, přitom se popálil

Požár v bytě na Hájích. Muž vyhodil hořící peřiny z…

Pět jednotek profesionálních spolu se třemi jednotkami dobrovolných hasičů ve středu večer zasahovalo v…

 

iSport.cz

Dortmund ovládl přestřelku na Bayernu a míří do finále poháru

Dortmund ovládl přestřelku na Bayernu a míří do…

Fotbalisté Dortmundu v semifinále Německého poháru zvítězili na hřišti obhájce Bayernu Mnichov 3:2 a zajistili…

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a konflikt v Hradci

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a…

Přestože Simon Deli se výrazně podepsal pod prohru Slavie se Zlínem, je hlavní postavou nového dílu pořadu Liga…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…