Volvo XC90 Sport na českém trhu od 1,586 milionu korun
Od standardního modelu XC90 se liší standardním rozsahem provedených úprav podvozku (tužší tlumiče a stabilizátory, přímější a tužší řízení s degresivním posilovačem, samočinné udržování světlé výšky Nivomat ve standardní specifikaci) i interiéru (sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením, čalouněné dvěma druhy kůže s kontrastním stehováním, sportovní volant, přístrojová deska ve stylu chronografu, speciální koberečky s chromovým obšitím).
Navenek se XC90 Sport odlišuje speciálními 19" koly ve dvou různých povrchových úpravách, náhradou chromovaných doplňků matně stříbrnými, nástavci blatníků v barvě vozu, dvojicí chromových koncovek výfuku, odstraněnými podélnými střešními nosiči (ty ale zůstávají v příplatkové výbavě) a možností zvolit exkluzivní barevný odstín červená Passion. K dispozici bude vznětový pětiválec 2,4 l D5 (136 kW) za 1,586 milionu korun, nový zážehový řadový šestiválec 3,2 l (175 kW) za 1,669 milionu korun a špičkový vidlicový osmiválec 4,4 l (232 kW) za 2,056 milionu korun.
Pětiválcový turbodiesel je dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, zážehové motory jsou standardně dodávány se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Slovo Sport v názvu se zcela neztotožňuje s jízdními výkony dvoutunového kolosu. S motorem D5 akceleruje XC90 z 0 na 100 km/h za 10,9 s, ve verzi 3,2 l trvá stejný manévr 9,5 s a s osmiválcem 7,3 s. Vše jsou to hodnoty, které umí XC90 také s ostatními výbavovými stupni.