Test Auto.cz

Volvo XC90 T5 AWD Momentum – Zlepšuje se, ale…

2.1. 2019
Verdikt
 

Volvo na autosalony nevozí auta, spoléhá výhradně na čtyřválce a prodává jako nikdy.

Nedávno se mě kamarád ptal, jakou ojetinu kolem tří set tisíc si má koupit. Pro rodinu - tedy prostor, komfort, bezpečí. A já poněkolikáté na podobný dotaz střelhbitě odpověděl – přece Volvo XC70, s naftou D5 a automatem. Nedávno jsem si tuhle švédskou klasiku připomněl díky bazarové rubrice a znovu žasnul nad úchvatným a nenapodobitelným charakterem pětiválcové jednotky, pohodlím podvozku a celkovou bytelností. Za volantem XC70 máte opravdu pocit, že byste mohli vletět pod náklaďák a zlomili byste si maximálně nehet. Úžasné auto.

Ne tak první XC90 aktuální generace, které na nerovnostech tloukly, nové čtyřválce byly hlučné a netáhly a kdysi nedostižný pocit robustnosti se nějak nedostavoval. Ne že by nové Volvo XC90 nebylo bezpečné, ze všech těch udělených hvězdiček si mohlo udělat nástěnku, už to ale nebylo ono. Vzpomínám na svoje první roky ve Světě motorů, kdy mě kolega Láďa Černý svezl tehdy novinkovou XC90 a přesně tohle řekl. „Jenom jsem vyjel z parkoviště a řekl jsem si, to je prostě ono!“ Bylo to famózní auto, mohli jste ho mít i s osmiválcem od Yamahy.

obrázek [600 x 403]  

„To je ono“ jsem si u novodobých modelů Volvo řekl poprvé v naprosto překrásné S90 vybavené mimo jiné speciálními okny, díky nimž jsem uvnitř o čtyřválci neměl ani ponětí, a z audia Bowers & Wilkins se mi ježily chlupy na zádech. S infotainmentem jsem si tedy stále spíš vykal, ale béžový interiér byl tak nádherný, že mi úžasnou náladu nemohl pokazit vůbec nic. V nové XC60 jsem si řekl, že „je to skoro ono“, a XC40… No, móda. Ale proč ne.

Na XC90 prý Volvo ale průběžně pracuje a proti prvním exemplářům by se tohle švédské SUV mělo hodně zlepšit. Mezitím nám však do Česka zavítalo úplně nové BMW X5, generační obměny se dočkal Volkswagen Touareg a ode dveří nakukuje nejžhavější novinka Mercedes GLE. Těžké, těžké to bude mít XC90! Jestli „to bude ono“, jsem zkoušel za volantem nejlevnějšího benziňáku – čtyřválce T5 s výbavou Momentum.

Když se Thorovi splaší kladiva

Přiznám se, že podobná marketingová přízviska mi přijdou spíš úsměvná, asi nejvíc jsem si za poslední dobu oblíbil „tornádo linii“ (ví někdo, kde to na tom boku karoserie je?) a masku „tygří nos“ (čumáček jeden roztomilá). Thorovo kladivo, to je ale taky slušná hláška. Navíc, nádherný design Thomase Ingenlatha podobné marketingové berličky nepotřebuje. Prakticky všechna aktuální volva jsou krásná, a i když byla XC90 první s novým designem a představila se už před čtyřmi lety, pořád vypadá skvěle. Je to možná trochu krabice, která svoje rozměry spíš zdůrazňuje, skoro by si jeden vzpomněl na švédské tanky, XC90 je ale elegantní a rozhodně ne těžkopádná.

Hlavně v nejluxusnějších verzích jsou soudobé volvácké interiéry jedny z nejpůsobivějších, světlé odstíny vás asi po čase budou štvát (jasně, údržba…), ale je to hrozně příjemné místo k řízení. S palubním systémem Sensus si tedy rozumím nejvýš částečně, s rozhraními v BMW X5 nebo Audi Q7 jsem rychleji jedna ruka, ale proti nejnovějšími touaregu je to ještě v podstatě „analogová“ procházka. Tabletové menu rozdělené do několika úrovní a kompletní digitalizace včetně ovládání ventilace sice bude vždy komplikovanější řešení, ale jak píšu, proti touaregu ještě lahůdka. Ten rozebere Standa už tento pátek ve srovnávacím testu s novou X5. Mimochodem, úžasné auto, ta nová X5.

TEST 2015: Volvo XC90 D5 AWD – Na každého jednou dojde

Zpátky k XC90 – Volvo se chlubí tím, že jeho systém Sensus v čele s devítipalcovým dotykovým displejem je „ověnčený cenami“ za intuitivnost ovládání. A že díky infračervené technologii můžete dotykovat i v rukavicích, případně s dlouhými nehty. Druhou zmíněnou přednost jsem z pochopitelných důvodů nevyzkoušel, rukavice jsem neotestoval kvůli zářijovému termínu zápůjčky. Volvo je na svoje „čtyřdlaždicové“ rozdělení pyšné (navigace, média, telefon a aplikace, ventilace vždy ve spodní části displeje), já bych ale stále byl pro menší integraci a víc tlačítek.

Místa je uvnitř opravdu hodně (vždyť XC90 na délku měří necelých pět metrů, rozvor dosahuje 2984 mm), prostor pro nohy zadních cestujících můžete díky posuvným sedačkám ovlivnit až o dvanáct centimetrů. Asi by mi vůbec nevadilo, pokud by posezení zůstávalo za všech okolností pevné, tuhle možnost ale každopádně máte. Stejně tak si lze připlatit za integrovaný dětský podsedák (stojí 5200 Kč), což už se může hodit častěji. Pro pětimístnou konfiguraci udává Volvo objem lehce přes sedm set litrů, jistě se zadními sedačkami posunutými zcela vpřed. Vzhledem k tomu, co vidíte po otevření pátých dveří (elektrika ve standardu), bych udávané litry nerozporoval.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo XC90 T5 AWD Momentum

Cena v základní výbavě: 1 709 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 995 500 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, dálkový centrál, osmipalcový infotainment, elektricky nastavitelná bederní opěrka, elektrické ovládání pátých dveří, elektricky sklopná zrcátka, LED přední světlomety, adaptivní tempomat, parkovací senzory vzadu, dešťový senzor, head-up displej, kolenní airbag řidič, bluetooth handsfree, devatenáctipalcová litá kola, kožené čalounění.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+26.500 Kč), sada Business Connect 12 (+50.600 Kč) – dvanáctipalcový informační displej, navigace, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívané sedačky a ostřikovače (+9600 Kč), automatická čtyřzónová klimatizace (+24.500 Kč), kompletní LED vnější osvětlení (+33.000 Kč), integrovaný dětský podsedák (+5200 Kč), elektricky nastavitelná sedačka řidiče (+23.800 Kč), elektrická dětská pojistka zadních dveří a oken (+3000 Kč), alarm (+15.300 Kč), dojezdová rezerva (+3000 Kč), systém uchycení nákupních tašek v zavazadlovém prostoru (+3800 Kč), 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru (+1400 Kč), volitelné jízdní režimy (+3000 Kč), IntelliSafe Surround (+16.700 Kč), vyhřívané zadní sedačky (+7400 Kč), parkovací kamera (+14.200 Kč), vyhřívaný volant (+6600 Kč), vyhřívané čelní sklo (+6000 Kč), 230V napájecí zásuvka v zadní části středového tunelu (+3000 Kč), audio High Performance Pro (+25.700 Kč), síťová kapsa na středovém tunelu (+1100 Kč), příprava pro instalaci TV tuneru (+2200 Kč).

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

 
Technické údaje
Motor Volvo XC90 T5 AWD Momentum
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.9
Emise CO2:184
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 721 / -
Objem nádrže (l):71
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2136 / 494
Rozměr pneu:235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 2008
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 2984
e) rozchod vpředu (mm): 1665
f) rozchod vzadu (mm): 1667
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volvo XC90 T5 AWD Momentum – Zlepšuje se, ale…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíšková bojuje s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíšková bojuje s Italkou o…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…