je to zlé... jako fanda Volva to vidím smutně... opravdu nepěkné... ale z kopírování A7 bych je neobviňoval... přece není cokoliv se splývavou zádí (nebo jak se tomu říká) okopírovaná A7... to bychom pak mohli klidně tvrdit, že A7 je nafouknutá okopírovaná Škoda Garde... ;-)
Garde mělo jiný počet dveří. V jeho uspořádání přišla splývavá záď mnohem dříve. Například Aston Martin V8 jí měl už v roce 1969. Garde se vyrábělo od roku 1981. Audi přišlo se splývavou zádí a pěti dveřmi v roce 1977 v modelu 100 C2 Avant, což je designový předchůdce A7 Sportback a modelový předchůdce A6 Avant. Hlavní rozdíl je v zadní řadě sedadel, kde má starší model plnohodnotnou výšku, kdežto nový model má plynulý přechod už od B sloupku. Je možné, že to měl někdo ještě před Audi, to netvrdím. Ale nafouknuté Garde to není ani omylem.
Tohle má siluetu převzatou z A7 a má i klasické Audi řešení C sloupku a oken zadních dveří. Hlavně, na tom autě nevidím nic "Volvo." Jak to vidím, tak Indové jsou mnohem lepší vlastníci. Jaguar/ Land Rover si (zatím) vedou znamenitě. Tohle je divná slátanina.
Jako koncept to nevypadá špatně. Ty protilehlé dveře se k tomu vůbec nehodí, ale do produkce by se stejně nedostaly. Podobnost s Audi A7 je více než zřejmá. Spíše mě zaráží jiná věc. Nedavno jsem na konkurenčním webu četl, že Volvo chce skončit s šestiválcovými motory. Takže jim zbyde jen čtyř možná pětiválec. Pokud chtějí konkurovat německé premii ve vyšších segmentech, tak je absence šestiválce do značné míry problém. V dnešní době není problém vyladit čtyřválec na hodnoty o kterých se nedávno šestiválcům ani nesnilo a čtyřválce se montují už i do lux segmentu. Na druhou stranu je obliba šesti a osmiválců pořád značná a značkám dodávají určitý punc luxusu. Pokud se proti sobě postavý S7 s motorem V8 a konkurovat by jí mělo toto Volvo se čtyřválcem, nebo pětiválcem, tak to není tak ůplně ono.
Ale uvidíme, jak to dopadne.
Až to uvidíme v sérii, pak si povíme, jestli je lepší A7, nebo tohle Jů... Zadek se mi líbí, předek by se hodil k sedanu, k tomuhle to chce trochu něco jiného.
znáte tu o pejskovi a kočičce? Tak přesně takhle na mě působí tento koncept. Retro - to je dobrý, to bysme mohli udělat. Prosklená střecha je taky fajn - to tam taky dáme. Otvírací dveře proti sobě, to je taky moderní, to tam taky dáme.
Navíc je to celé takové disproporocionální, velký čumák, malý úzký zadek (alespoň opticky). Navíc co do toho chtějí strkat za motory, že navrhují takový čumák? V8 zrušili, R6 (3.2 i T6) je podle posledních informací taky před zrušením. R5 strkají už jen do starých modelů. To do takového hovadského auta chtějí dávat čtyřválec?
Mě se ten koncept docela líbí. Jasně, líbila by se mi víc klasická volvácká příď (hlavně menší mřížka), dveře otevírající se proti sobě, jak už někdo poznamenal, jsou spíše záležitost konceptu (vypadá to netradičně, moderně, ...). Splývavá záď mi přijde pro Volvo netradiční, ale nikde není napsáno, že to nemůžou vyzkoušet... :-) Při pohledu na ni se očividně každému vybaví A7, ale není to patent Audi, takže jak už to bývá, design jednotlivých značek se více či méně ovlivňuje. Pokud to není vyložená kopie (viz čínské automobilky), tak nemám nic proti.
Proti sobě otevírané dveře jsou naopak záležitost historie. V první polovině 20. století byly tzv. "suicide doors" celkem běžné. V běžné produkci se tolik nepoužívají, protože s sebou nesou řadu bezpečnostních rizik.
Vím, že jsou i záležitostí historie, ale jelikož se nevidí na každém rohu (z oněch dobrých důvodů), vypadá to i netradičně. Podle mě to tak mají koncepty udělané především proto, aby bylo vidět lépe spojení exteriéru a interiéru (při otevřených dveřích).