Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo zastavuje vývoj nových turbodieselů. Náklady jsou moc vysoké

Současná generace vznětových jednotek od Volva se bude vyrábět zhruba do roku 2023. Nahradit by je měly elektrické a hybridní systémy.
Zpět na článek
17. 5. 2017 14:33
17. 5. 2017 14:37
17. 5. 2017 14:54
17. 5. 2017 17:36
17. 5. 2017 20:08
17. 5. 2017 18:12
17. 5. 2017 18:30
17. 5. 2017 21:17
17. 5. 2017 21:31
19. 5. 2017 07:43
17. 5. 2017 21:21
17. 5. 2017 14:52
17. 5. 2017 19:32
17. 5. 2017 15:03
17. 5. 2017 16:07
17. 5. 2017 16:19
17. 5. 2017 16:52
18. 5. 2017 08:46
17. 5. 2017 21:13
17. 5. 2017 21:26
17. 5. 2017 21:43
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2017 14:28
Dobře Číňani
Jen více takových. Ádům všeho druhu je potřeba zatnout tipec :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ada je zase tady
17. 5. 2017 15:06
Re: Dobře Číňani
A komu ta auta budou bez normálního motoru prodávat? Že by je vykoupil Barrik? >:D
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2017 15:55
Re: Dobře Číňani
ještě já a topten ;-)
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:31
Re: Dobře Číňani
Česká triáda pošuků :-)
18. 5. 2017 09:41
Re: NA DÍZLPOPELNICI PRO DÍZLPRASATA UŽ NENÍ CO ZKOUMAT
jj
ČÍŇANI CO VLASTNÍ VOLVO STAVÍ V ČÍNĚ MEGABATERKÁRKU FABRIKU O KTERÝ SE VÁM ČESKÝM [odkaz] DÍZLUPŠOUKLINÁM [odkaz] ANI NESNÍ >:D
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Beefcake
17. 5. 2017 21:15
Re: NA DÍZLPOPELNICI PRO DÍZLPRASATA UŽ NENÍ CO ZKOUMAT
Auta s kachlami sa predsa nekupuju, tie sa fasuju.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:40
Re: NA DÍZLPOPELNICI PRO DÍZLPRASATA UŽ NENÍ CO ZKOUMAT
Všem normálním lidem a těm ostatním zatnou tipec země a města co se chystaj diesly výrazně zdražit, navíc vývoj nových dieslů bude tak drahý, že se to do Fabie a Oktávky a podobně velkých aut nikdy nemůže rentovat nebo to bude tak drahé, že to nikdo nekoupí. Doba dieslů skončila :-)
Avatar - Dzakobo
17. 5. 2017 14:33
Trendsetter
:yes: včera bylo pozdě, ale alespoň teď. Ze značek, které diesely škrtnout nemůžou nejlépe vyjde VW - náklady se rozpustí do celého modelového spektra vč. užitkáčů, Ford to také zvládne asi v pohodě, i když cenové zvýhodnění Ecoboostů je masivní.

Jinak je škoda, že budoucnost nepřeje LPG z důvodu masového rozšíření zážehových přímovstřikových motorů.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:42
Re: Trendsetter
Jak se ti můžou rozpustit náklady ve spektru, když nemůžeš motor z golfa použít do Transporteru?

Ten vývoj moderních dieslů podle moderních směrnic a předpisů bude tak drahý, že by dieslový golf 1,6 stál tak 650-750 000 v prostřední výbavě. To si nikdo nekoupí >:D
17. 5. 2017 14:37
Hura
Konecne sa potvrdzuje co som hovoril - nafta patri do traktorov. Je len otazka casu kedy sa pridaju dalsi. Nejeden tdickar ale isto slzu vyroni :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dzakobo
17. 5. 2017 14:54
Re: Hura
Vždy jsem ten výraz o traktorech bral jen názorně, ale jak Němci zavedou troleje na dálnicích pro kamiony, tak už to skutečně bude jen o traktorech. Přestože New Holland experimentuje s CNG, stejně si to nějak neumím představit, když traktor oře třeba 10 hodin na plný výkon - jak velká by ta nádrž musela být? >:D
17. 5. 2017 17:36
Re: Hura
Ta nádrž by byla menší než si dokážeš představit ;-)
Avatar - Dzakobo
17. 5. 2017 20:08
Re: Hura
Já si dokážu představit ledasco, ale považ, že u kamionu vystačí nádrž CNG se stejnými zástavbovými rozměry jako ta na naftu zhruba na třetinu vzdálenosti, to samé vidím u traktorů. Možná bude plyn ještě víc stlačený, nebo už rovnou LNG?

Viděl jsem akorát ohyzdnosti, zlatá nafta a u traktorů nějaké větší emise snad tolik nevadí, stejně jezdí v širé planině.
17. 5. 2017 18:12
Re: Hura
Nmeci zadne troleje nad dalnici nezavedou, je to jen vystrel do tmy od Siemensu aby ukazali ze neco delaj kdys na to berou ty dotace, ve finale budou spise indukcni civky pod asfaltem/betonem pro veskera OLEV vozidla, a ne jen pro kamiony, osttane vsichni zainteresovani vyrobci kteri se nejak podileji na tech trolejich, tak pripravuji i indukcni nabijeni za jizdy prave pro OLEV
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:30
Re: Hura
A ta silná indukce, asi všechno železné zmagnetizuje ne? To bude pr-del >:D
17. 5. 2017 21:17
Re: Hura
tož to nevím, ale to záření bude určitě velmi příjemné asi jako to z Černobilu >:D
17. 5. 2017 21:31
Re: Hura
cela republika je protkana dratama vysokeho napeti kde je vpodstate elektricke pole i desitky cm az metru bez regulace, ve mestech mas draty troleji jen par metru od oken a na vsech techto dratech se do nekolika metru daji merit extra nadlimitni mG

jak BMW, tak Mercedes, tak Kaist ktere se indukci zabejvaj jiz prez 10 let maj u indukcnich regulovanych civek celekm razentni pokroky a jsou schopne na vzdalenost az 40cm prenest az 100kW, podle nastaveni samozrejme i mene, a do dalsich 5 cm jiz neni meritelna zadna vyssi hodnota mG nez jaka je obvykla z elektrickeho ruchu treba ve mestech :-)

mimochodem i od obycejne zasuvky nebo z ni vyvedene prodluzovacky je zvysena hodnota mG az do vzdalenosti cca 1 metru ;-) u v CR celkem bezneho rozvodu 22kV se pohybuji nadlimitni hodnoty mG do cca 40 metru, u 400kV je to pak az 250 metru :-!

mnohem vetsi paseku na zdravi zivich tvoru tedy i lidi nadelj vsechny ostatni ruchy a elektromagneticka pole od vseho mozneho, od wifin az po rozvody elektriny
19. 5. 2017 07:43
Re: Hura
A jakápak je účinnost toho přenosu? Ta hodnota už je nezajímavá, tak ji neuvedeš, že? >:D
17. 5. 2017 21:21
Re: Hura
kdybys nebyl hloupej, tak si o tom aspon neco zjistis nez napises ty tvoje nesmysly ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2017 14:52
Nejsou
ani zdaleka první, podobné myšlenky už vyhlásili i jiní. Volvo jako malý výrobce s tím logicky muselo přijít dříve do praxe, to je celé.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
17. 5. 2017 15:08
Re: Nejsou
myšlenky a realita jsou věci rozdílné! :-!
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2017 19:32
Re: Nejsou
Ano, realita přichází právě teď. A obvykle musí následovat myšlenku, ale to ty nikdy nedokážeš pochopit, hlupáčku.
Avatar - Ada je zase tady
17. 5. 2017 22:34
Re: Nejsou
Tenhle web neunese, co bych ti chtěl napsat. A tak jen s klidem znovu konstatuji, že sázka na zážehové motory je z důvodu jejich nízké energetické účinnosti zcela chybná. :-!
17. 5. 2017 14:58
Takových prohlášení už bylo,
a skutek tak nějak utek. V samotném článku je uvedeno, že v Evropě Volvo prodává 90% SUV v dieselu, 2 roky po aféře "Dieselgate", co k tomu dodat... boj výrobců aut proti dieselům mi ze všeho nejvíc připomíná boj politiků proti korupci >:-[]

Pokud by někdo chtěl problém "diesel" řešit opravdu seriózně, musel by se v první řadě zaměřit na nákladní dopravu (dálnice) + lehká užitková vozidla (město) a ne hulákat, že za zničení planety je odpovědná žena, která odveze do školky dítě v dieselovém X5 nebo Range Roveru.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - dochtor
17. 5. 2017 15:51
Re: Takových prohlášení už bylo,
Súhlas.
Zároveň ale platí, že keby sa im to oplatilo, budú vyvíjať ďalej. Oni sa ale rozhodli, že NEBUDÚ.
Debata nie je o zničenej planéte ale o peniazoch.
Volvo už nikdy nebude v diesloch tam, kde bolo pred pár rokmi. To je jednoducho fakt :-!
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2017 15:53
Re: Takových prohlášení už bylo,
Je potřeba rozlišovat emise lokální a globální - U dieselového SUV před školou nejde o ničení planety, nýbrž o ničení zdraví přítomných školáků
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:45
Re: Takových prohlášení už bylo,
Přesně tak. Jde o emise ve městě, když se sjede 50 pipin v dehtovým SUV před školkou, to bude v zimě za inverze vzdoušek.
17. 5. 2017 19:52
Re: Takových prohlášení už bylo,
Ještě bych pochopil ta lehká užitková ve městě, ale kamiony na dálnici? Budeš si došlapovat na ten nejefektivnější druh silniční dopravy a navíc na dálnicích, kde lidem těžko smrdí pod okny? Osobní auta v EU spotřebují víc paliva než ta nákladní (mám takový pocit, že to bylo něco jako dvojnásobek oproti těžkým a lehkým nákladním dohromady), co si vzpomínám na statistiky. Osobní auta budou těžko "čistější" (dvojnásobná spotřeba jim tedy určitě zajistí majoritní podíl na znečištění ze silniční dopravy). A víc nám vadí emise ve městech. Poloprázdné osobní auto pak bude méně efektivní, větší mrhání. Osobní auto na tom nemusí být tak mizerně, ale musí být obsazené. Tak buď rád, že to "seriózně" neřeší, jinak by ti také mohli zakázat jízdu s poloprázdným autem. :-)
18. 5. 2017 10:44
Re: Takových prohlášení už bylo,
Hlavně to chce zapojit logiku, jeden kamion cestou z Budapešti do Mnichova spotřebuje za jeden den asi tolik nafty, která té zmíněné X5 při cestě s dětma do školky a do nákupního centra stačí na 2 roky. Jasně, efektivita takového provozu X5 V6 diesel je hrozivá, ale jeho globální škodlivost naprosto zanedbatelná.
Kolik proti takové X5 najezdí třeba v Praze naftové Vito nebo Transporter ve službách firem jako je rohlik.cz?? A říká někdo, že by naftové dodávky měl někdo zakázat nebo nahradit hybridními nebo elektro?
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 10:57
Re: Takových prohlášení už bylo,
Vtipálku, to dieslové třílitrové SUV v pražských kolonách jezdí tak za 12-16 litrů dle stylu jízdy.

Kamion žere 30 na sto a z budapešti do Mnichova je to 660 km. Těch 200 litrů teda mamině se SUV vystačí v pražském provozu tak s bídou na 2 000 km, reálně tak na 1700 a bude ráda. To by musela to dítě vozít do školky denně tak 3-4 km tam a 3-4 zpět a na to si dieslové SUV může koupit jen magor :-)
18. 5. 2017 15:38
Re: Takových prohlášení už bylo,
No jo, logika. Problém je, že to není jeden kamion a jedna maminka. Makroskopická čísla mluví celkem jasně. Nejenže v rámci silniční dopravy spotřebují většinu paliv, takže musí kumulativně ujet větší vzdálenost a těžko při tom nevytvoří i většinu znečištění, také jsou využívána neefektivně = je tu prostor pro významné zlepšení prostým zlepšením využití. Jen letadla mají větší spotřebu na přepravu jednoho člověka, ale při mnohem, mnohem větší rychlosti. S tím se samozřejmě těžko něco dělá, politici si jen tak netroufnou omezovat, jak smíš s autem jezdit. Ale je zřejmé, že je to ohromná díra. Jedno osobní auto není problém, ale my jich máme 240 milionů, nebo kolik.

Samozřejmě, značnou část budou dělat firemní auta a EU třeba měla (asi stále má, nesleduji to) v plánu došlápnout si na firemní osobní auta, specificky na soukromé jízdy, protože si myslí, lidé se služebním autem jezdí soukromě víc než lidé, kteří mají jen soukromé.

Proč si myslíš, že se ty zákazy nebudou týkat nákladních aut? Ze začátku pravděpodobně alespoň v některých městech budou výjimky. Ale delšího trvání budou mít tak u záchranné služby atp. Pokud to oznámí s dostatečným předstihem, tak velcí hráči přezbrojí například na CNG. Jakmile nebude hrozit, že by v obchodech bylo prázdno, tak nebudou mít takový problém ty menší hodit přes palubu. Podívej se někdy, co ve městech jezdí. Vidíš dodávku za dodávkou, nebo osobní auto za osobním autem?
Avatar - Barrichello
19. 5. 2017 09:08
Re: Takových prohlášení už bylo,
No Praha už začla prostřednictvím radnice brojit proti SUV >:D >:D Zatímco automobilky cpou do lidí aby si to koupili, že je to to nej co můžeš mít (pro ně, protože na tom mají větší zisk)
Avatar - dochtor
17. 5. 2017 15:03
Volvo
zastavilo vývoj dieslov, keď hodilo cez palubu svoj päťvalec :-)
Momentálne majú v ponuke fakticky jediný motor, takže to naozaj nie je nič nové.
Ku cti im ale slúži, že sa nenechali zatlačiť do nejakých prťavých trojvalcov :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 16:07
Re: Volvo
s tím 5-válcem je to pravda a co se týče 3-válců, nahrazují je podladěné 4-válce
Avatar - dochtor
17. 5. 2017 16:19
Re: Volvo
Podladené, ale stále štvorvalce a k tomu dvojlitrové.
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 16:52
Re: Volvo
to jest pravda, 2-litry nahradily objemy 1,6 litru - což je chvályhodné, zatímco BMW má fujtajbl 3-hrnek 1,5
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:46
Re: Volvo
Ten pětiválec D5 v S80 byla naprostá tragédie >:D >:D
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 15:59
Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Volvo, Číňani, by to moc chtěli, ale potom by Volvo v Evropě skončilo a prodeje v Číně a v USA že by to vynahradily? Možná ano a potom by to dávalo smysl. A nebo Volvo made in Chia.
Jinak je to rituální sebevražda, zákazníci přejdou k německé D3, ti tedy určitě nekončí.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - dochtor
17. 5. 2017 16:35
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Volvo z tohto vlaku jednoducho vystúpilo. Možno robí chybu, možno nie. Je to strategické rozhodnutie.
Jasné, D3 ide ďalej :yes:
Trojvalcový chrchlák, prípadne niečo od Renaultu ?
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 17:00
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Nevystoupilo, říkat něco takového v roce 2017 je hloupé a nadbytečné.
Motor Volva disponuje nejmodernější common rail technologií i-ART.
Není co modernizovat, tak řekli že nebudou ale pravda je že nemusí.
Současné dieselové motory jsou již tak dokonalé že není co vyvíjet a je třeba pracovat pouze na systému likvidace škodlivých emisí.
K tomu vede mnoho cest:
vyhřívání katalyzátoru
předřazení katalyzátoru a jeho přiblížení vývodům z motoru
48 V systém, motor odlehčující spalovacímu motoru ve vysokém zatížení
... a další
je mnoho cest jak vylepšit spalovací motor (diesel i benzín)
platí že diesel bere o 1,5 litrů méně než benzín
jen v 1 zemi v Evropě je nafta dražší než benzín - tak je to nastaveno, vychází to z množství vyráběné nafty (70%) a benzínu (30%) v rafineriích - prostě nafta je na výrobu levnější. (V Evropě)
Je to tedy složitější než se na první pohled zdá - a Volvo nemůže externí podmínky změnit. A protože prodeje hybridů a EV se zvyšují příšerně pomalu, není zde jiné řešení než částečná elektrifikace a hybridizace (mild hybridy). Potom se možná ukáže že mild diesel hybrid je na výrobu levnější než full benzín hybrid.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:51
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Není co vyvíjet, jneže máš smůlu že pomatená EU chce stále přísnější limity a Euro 7 ac 8 současný diesel nesplní, kdyby ses PO***L >:D

Aby splnil, musí všechny dieslové auta zdražit o 100-300 táců.

To nikdo enbude ochotný platit.

Rafginerie se budou jaksi muset přizpůsobit a začít vyrábět víc benzínu
17. 5. 2017 18:18
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Toyota take proda v EU jiz pulku svych aut jako hybrodnich, takze nafta ma u Toyoty mozna celosvetove i mene nez 20% zastoupeni, a taky to zvladaj a drzi se u spice mezi automobilkama, jedinej trh kde diesel nejak boduje je Evropa, a kdys je proti ni alternativa, tak to spousta lidi neresi a tu eletrnativu klidne berou ;-)

Volvo dela dobre, bez dieselu prijde jen o minimum zakazniku a soucasne nove modely jim doslova trhaj rekordy v prodejich, a nemalou merou se na to podili hybridni T8
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:25
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Ono Toyota tady v Evropě taky moc neboduje. Prodeje Toyoty v Evropě jsou docela směšné, v porovnání s prodeji ve zbytku světa >:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:28
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Myslíš těmi 10% ty mega-komiku? Ha ha ha to jsi mne opravdu dostal, nedělej ze sebe většího trotla než jsi. Ani Ty ani Volvo z prdu kuličku neudělá.
Avatar - Lojza11
18. 5. 2017 03:03
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Hm a proto v Evrope prodeje XC 90 proda v nafte 90% vozu :-! Nak ti ty cisla nestymuji.
Avatar - dochtor
18. 5. 2017 08:39
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Prečo by neštymovali?
Svet je skrátka niekde inde ako Európa, podobne Európa je inde ako Česko/Slovensko...
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2017 19:34
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
D3 chystá elektroofenzívu také a ty tady popravuješ Volvo...
Zoufalství nafťáčků je vlastně docela vtipné...
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:48
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
budou nuceni končit mimo modely nad 800-1 mega to nebudou díky vysokým nákladům na vývoj schopni anbídnout za slušné peníze a Polo za 500 a golf za 750 si nikdo nekoupí :-)

Jinak dobré zprávy pro Cadillac - projekt dieslové motory pro EU si můžou škrtnout, takže stačí dobudovat dealerskou a servisní sít :-)
19. 5. 2017 12:12
Re: Rituální sebevražda v přímém přenosu ...
Polo za 500 a golf za 750 sme uz raz kupovali a az tak davno to nebolo ;)
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 16:06
Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
Evropa, jako vždy jde nějak naopak.
Amerika, pomalu, ale jistě podléhá kouzlu dieselů.
Land Rover Discovery model 2017
Chevrolet Equinox
Chevrolet Cruze
Chevrolet Colorado
GMC Terrain Denali
Mazda 6
Mazda CX-5
VW Golf comeback
VW Jetta comeback
VW Passat comeback
Ford F150
RAM 1500
GMC Canyon
BMW 3
BMW 5
BMW X5
Jaguar - většina modelů do roku 2018
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:54
Re: Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
šašku, pikapy a dodávky Ford F, GMC Sierra HD, Chevrolet Silverado HD, A RAM se v USA s diesly prodávaj už tak 35 let >:D

VW v USA nikdo nekupuje a kdo koupil rád to vrátil a ted ty plečky stojí na odstavných parkovištích, reznou a čekaj na šrotaci.

A nějaký BMW a Chevy Cruze to fakt nevytrhnou, navíc ten poměr dieslů v prodejích je tam 5%
18. 5. 2017 10:49
Re: Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
"kouzlu dieselů"
> kouzlu
> dieselů
mfw >:D

To už by ma zaujímalo, v čom je to "kouzlo". Iste, Ada by na to povedal zrejme niečo ako "až se v tom převezeš, pochopíš, bla, bla, bla..."
A čo sa týka Vášho príspevku vyššie: "platí že diesel bere o 1,5 litrů méně než benzín" - až o 1,5 litra?!?! No to je naozaj na posranie.
Avatar - Beefcake
18. 5. 2017 10:55
Re: Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
Mame tu nove citanie
[odkaz]
18. 5. 2017 13:10
Re: Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
jasne comeback >:D jo komeback jen v tom ze k VW se postupne pridaj i dalsi automobilky s dieselama a budou si je pekne proverovat tak jako VW, Amerika kouzlu dieselu opravdu nepodleha, to jen ty podlehas tem tvejm bludum stale vic a vic ;-) ty us ses dostal do faze ze tem lzim co siris sam veris a vybudoval sis okolo sebe nejakou bublinu s tvoji pravdou
Avatar - Jaros71
17. 5. 2017 16:40
Auta pro Čínu..
Tam jim ty elektrické krámy rádi koupí.. >:-[]
Volvo si k prémii nemůže ani čuchnout , 6 válcové motory nemá a mít nebude.
Tragedie při jejich cenách.. :no:
Ale chápu , že automoblika , jenž zkrachovala , na vývoj motorů ty peníze pro EU nemá a čínské peníze do Evropy cpát nechtějí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - dochtor
17. 5. 2017 16:49
Re: Auta pro Čínu..
...je zaujímavé, že Fordu sa tie motory skrachovanej automobilky celkom hodili.
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 17:02
Re: Auta pro Čínu..
Spíše Jaguaru a Land Roveru se hodily motory skoro zkrachovaného Fordu ..... :-)
V divizi PAG (Premier Automobile Group) se motory sdílely navzájem.
Avatar - dochtor
17. 5. 2017 17:27
Re: Auta pro Čínu..
:yes:
Ja som mal na mysli R5 benzin v nadupaných verziách Focusu alebo Kugy.
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:23
Re: Auta pro Čínu..
Ford měl většinou benzíny od Volva a taky od Mazdy (mimo USA).
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 17:08
Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
Volkswagen s v tomto ohledu musí snažit kvůli Dieselgate. Ten na jedné straně koncern připravil o velké peníze, na straně druhé u některých vyvolal pomalu až anti-dieselovou hysterii, zvláště na politické úrovni. Neustále se tedy mluví o konci „producentů sazí“ či alespoň zakázání jejich vjezdu do center metropolí. Ve Vídni se ovšem diesely dočkaly nemalé podpory, a to přímo od prezidenta sympozia.
Jméno Dr. Hanse Petera Lenze vám nejspíše nic neřekne, jeho slova byste proto mohli brát na lehkou váhu. Než se k nim tedy dostaneme, v rychlosti si jej představíme. Jde o německého technika, který byl v letech 1974 až 2002 ředitelem Institutu pro spalovací motory a automobilové technologie, jenž spadá pod vídeňskou Technickou univerzitu. Zároveň je znám pracemi na téma katalyzátorů.
Již v roce 1992 získal první ocenění ÄRBO za přínos v rámci ochrany životního prostředí, v roce 2009 byl pro změnu oceněn motoristickými novináři. Pokaždé přitom měla udělená trofej spojitost s automobilovými technologiemi a především pohonnými jednotkami. Není tak vlastně překvapivé, že je zakladatelem a šéfem Vídeňského motorového sympozia - stoprocentně ví, o čem mluví.
Ve Vídni na adresu zmiňovaných zákazů vjezdu pro dieselová auta uvedl, že „tyto vládní kroky musí být vyzpytatelné. Pokud si tedy někdo před rokem v dobré víře koupil auto s dieselovým motorem splňujícím všechny normy, stát by mu neměl zakazovat jízdu v určitých oblastech.“ Tím Lenz udeřil hřebíček na hlavičku, neboť před kauzou Dieselgate byly nálady dokonce přesně opačné - politici motoristy do nákupu dieselů naopak tlačili kvůli nižší spotřebě a tedy i nižším emisím CO2.
V souvislosti se skandálem VW se ale náhle začaly více skloňovat emise NOx, přičemž všichni lidé s alespoň špetkou rozumu již dávno věděli, že právě tyto látky produkují dieselové motory především. Politici však náhle procitli až před necelými dvěma lety. Nyní proto daleko více bojují za příchod hybridních a elektrických agregátů, stejně jako se snaží zasadit o změnu norem měření.
„Dieselový motor přitom může být stejně čistý jako agregát pracující na bázi Ottova cyklu a v rámci spotřeby navíc daleko úspornější. Míře jeho benefitů nelze konkurovat a u těžkých vozidel je zcela nepostradatelný,“ mluví dále v pozitivech Lenz. Je ale třeba dodávat, že hovoří o nových „čistých dieselech“, jakkoliv zrovna toto spojení si kvůli VW nezískalo zrovna pozitivní vnímání.
Dle Lenze je třeba, aby automobilové odvětví přešlo na efektivní a životnímu prostředí ohleduplnější jednotky, co nejdříve to půjde. Tento přechod ovšem nesmí být učiněn na základě všeobecné hysterie. Podstatná je evoluce všech kroků. „Nejdříve totiž lidé byli k dieselům vábeni přes nízké zdanění, jež mělo souvislost s nízkými emisemi CO2. A teď je někdo chce náhle zakázat,“ říká dále Lenz.
Dle něj bychom proto nyní měli sebrat odvahu a všemi legálními prostředky bojovat proti jakýmkoli zákazům řízení. „Takové zákazy nebo omezení týkající se osobních automobilů s dieselovými motory představují porušení práv garantovaných ústavou,” uzavřel Lenz svůj projev ve Vídni. A i když nejsme zrovna fanoušky dieselů až do roztrhání těla, pod Lenzova slova bychom se klidně podepsali - politici přece nemohou určovat pravidla podle toho, kam zrovna fouká vítr a omezovat používání auta, do jehož koupě vás ještě předloni tlačili...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barry Lyndon
17. 5. 2017 17:50
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
Jen ve stručnosti: "Pokud si tedy někdo před rokem v dobré víře koupil auto s dieselovým motorem splňujícím všechny normy, stát by mu neměl zakazovat jízdu v určitých oblastech". To tedy nechápu proč ne... Je to stejné, jako bych se rozčiloval, že jsem si vloni koupil auto a teď na náměstí zavedli pěší zónu a já se tam nedostanu >:D
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:22
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
Našly by se i jiné příklady. ono dokud Tobě samotnému někdo na něco nesáhne tak budeš v pohodě, tak si to užij dokud to jde. :-|
17. 5. 2017 20:27
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
Že ty nechápeš , nikoho neprekvapuje. Pešia zóna je zlý príklad, keďže tam nemôže žiadne auto bez ohľadu na pohon....
Avatar - twistedTSD
17. 5. 2017 20:28
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
Na tuhle hysterii, která se zvedla po dieselgate, jsem už alergický. Ano, je dobře, že po dlouhých letech si někdo všiml problematiky nerealistických emisí nebo třeba slepého protlačování CO2-friendly modelů. Ale že si dnes kdejaká hloupá slepice, která ani netuší jak motor funguje, dělá z honu na diesely součást předvolební kampaně, to už je směšné. Taky mě fascinuje, že ačkoli pět článků ročně o limity překračujících dieselech různých značek vychází snad i v Blesku, najít měření emisí moderních benzínových motorů je takřka nadlidský úkol...
17. 5. 2017 22:02
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
Opýtaj sa toptena, ten ti vyhľadá testy emisii benzínových motorov >:-[] >:-[]
18. 5. 2017 10:04
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
u benzinaku zadnej problem neni, tak o cem by blesk psal??
sazi sice vic nez u naftaku, ale podle stavajici euro 6b v limitu.
a jedovaty oxidy dusiku pod laboratornim limitem i v realu.
nedavno sem cet clanek, kde se chlubili, jak upravou srazili u VW jedy NOx na polovinu puvodni hodnoty, pricemz ale benzinovej limit je 6x nizsi a benziny jezdi hluboko pod tim limitem.
tak co chces resit, kdyz benziny limity evidentne plni na rozdil od naftaku??
19. 5. 2017 07:58
Re: Diesely by neměly být zakazovány ... hysterie
co cekas, právě proto, že ti lidi u vedení netušili, jak motory fungují, nedocházelo jim, že diesel už z principu nikdy nemůže dosáhnout takové čistoty spalování, jako benzín.
Díky dieselgate si to uvědomili i největší tupci, a ti největší tupci jsou nejvíc vidět.

Je ale pravda, že nízkoemisní zóny a podobné kraviny jsou zbytečné. Stačilo by srovnat spotřební daně, trh by si to pak srovnal sám... Současná situace je jen důsledek toho, že nafta je poměrně výrazně zvýhodňována na všech evropských trzích a tím pádem si lidi kupují diesely i na pocukávání po městě.
V Americe se toho najezdí mnohem více, ale díky levnějšímu palivu se ujala jen v těžkých strojích, kde má taky smysl
17. 5. 2017 17:39
To nedělají dobře
Chci vidět klik lidí si ten čínskej krám v Evropě pak koupí, když konkurence bude šestiválce s poloviční spotřebou >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
17. 5. 2017 18:29
Re: To nedělají dobře
Zážehový motor patří do muzea. Budoucnost patří dieselům PD. Vstřikovat ovšem nebudou naftu, ale CNG.
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2017 18:48
Re: To nedělají dobře
A co si vstřikoval Ty, Ádo? Nějakej dobrej matroš? Poděl se! >:D
Avatar - Ham.
17. 5. 2017 19:28
Volvo nic nezastavuje
typický článek překrucující fakta, pan Samuelsson měl rozhovor, ze kterého byly vytrženy z kontextu některé věty a Volvo vydalo následně toto prohlášení
However, a Volvo spokesman said on Wednesday that Samuelsson had been discussing options rather than a firm plan to stop the further development of diesel engines.
A Samuelsson dodal:
Samuelsson later said in a statement emailed to Reuters he believed diesel would still play a crucial role in the next years in helping the company meet targets to reduce emissions of carbon dioxide, being more fuel-efficient than petrol engines.
Jinak řečeno, Volvo, které je nejzávislejší na dieselech za všech evropských značek, jeho benzíny a hybridy nikdo v Evropě nekupuje, si prostě nemůže podříznout větev na které sedí.
Rozbalit vlákno
14
17. 5. 2017 20:25
Re: Volvo nic nezastavuje
divne, vesmes vetsina novych Volv ktere potkavam maj vzadu T6 a nebo T8, tedy benzinaky, a ze XC90 tu vidam fakt hodne nato jak jsme male mesto
Avatar - Ham.
17. 5. 2017 21:11
Re: Volvo nic nezastavuje
Holt asi všechny benzíny v XC90 skoupili lidé ve tvém městě, v dubnu se podle SDA v ČR prodalo 59 XC90 z toho 53ks v dieselu, 5ks v benalu a 1ks hybrid (tedy T8). Od začátku roku se prodaly 2ks T8, slovy dvě, takže jestli je často potkáváš tak buď máš a) vlčí mhu nebo b) jedna a ta samá kolem tebe jezdí dokola.
17. 5. 2017 21:14
Re: Volvo nic nezastavuje
Nebo si je lidé kupují na firmu v zahraničí, kde jsou levnější.
Avatar - Ham.
17. 5. 2017 21:26
Re: Volvo nic nezastavuje
V Evropě prodává Volvo 92% produkce v naftě, takže jestli tam české firmy kupují auta a tahají je do ČR tak to bude stále v poměru benzín:nafta zhruba 1:9. V kterém evropském státě jsou Volva levnější než v ČR, že se vyplatí je kupovat tam?
17. 5. 2017 21:43
Re: Volvo nic nezastavuje
Mám dojem, že v Německu dostanou lepší cenu na vybavené kusy než tady v ČR.
17. 5. 2017 22:34
Re: Volvo nic nezastavuje
Statistiky SDA jsou z registrací, nikoli z prodejů.
17. 5. 2017 21:21
Re: Volvo nic nezastavuje
já bych spíš řekl, že v samém zápalu boje proti naftě začal prostě lhát >:D
18. 5. 2017 10:21
Re: Volvo nic nezastavuje
nemam potrebu lhat ohledne elektromobility, ve spouste veci elektromobilitu i krytizuju, treba dotace na ni jsou podle me nesmysl, vim ze se jiz nezadrzitelne rozsiruje, prave spise uzivatele jako WinDiesel a Barrichello maj potrebu si vymejslet asi v obavach ze za par let si neporidej to co maj vysnene, jejich smulou je ze s tim nic nenadelaj, takze lzou a vymejslej si zcela zvytecne :-!
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 10:51
Re: Volvo nic nezastavuje
Aby ses nespletl http:/xxx.autoforum.xx/zajimavosti/tesla… />Tesle klesl rating, vypustí testovací fáze......aby se jim ten domeček z karet rychle nezhroutil
18. 5. 2017 13:13
Re: Volvo nic nezastavuje
Teslu myslim kritizuju celkem dost, ja tu firmu beru jako starter ktery donutil ostatni aspon o BEV uvazovat trosku vic

treba silenstvi ohledne autopilota s fanousky Tesly nesdilim, podle me je to v podani Tesly spis nebezpecne nez prospesne
Avatar - Barrichello
19. 5. 2017 09:04
Re: Volvo nic nezastavuje
Pokud by padla Tesla, tak můžou padnou pokusy i jinde . spoléhat na VW který po dieselgate nemá prachy asi není zrovna moudré
19. 5. 2017 09:56
Re: Volvo nic nezastavuje
bez Tesly by to slo jen pomaleji, ale slo by to taky, ostatne Tesla nema prvni seriobe BEV, to zaridili jinci automobilky, Mitsubishi v roce 2009 s modelem i-MiEV a Nissan v 2010 s Leafem, v soucasnosti je daleko rekl bych hlavne BMW kteremu se divize i celkem slusne rozjela a Renault se Zoe ma taky uspech :-) ostudu ted dela hlavne GM s Boltem kdy naslibovali vetsi vyrobu nez ted pokrejvaj a to auto je beznadejne vyprodane na vice nez rok
18. 5. 2017 10:19
Re: Volvo nic nezastavuje
T8 tu jezdi stopro dve, potkavam bilou firmy ABB neb ma na bocich a vzadu cervene logo ABB, a druhou takovou do temne modra, ktera parkuje kousek od meho bydliste
Avatar - dochtor
19. 5. 2017 12:53
Re: Volvo nic nezastavuje
[odkaz]
"From today's perspective, we will not develop any more new generation diesel engines," Samuelsson told German's Frankfurter Allgemeine Zeitung in an interview.
17. 5. 2017 21:13
Diesel
Dneska se mi jeden týpek s načipovanou Fabií RS TDi pokoušel dokazovat, jak mu to jede. Hulilo mu to jak z lokomotivy a přesto mi neměl šanci v i3 ujet... :-) Asi byl dost nasranej >:D
Rozbalit vlákno
2
17. 5. 2017 21:26
Re: Diesel
asi jste nejeli dost daleko >:D Načipovaná auta, která nesplňují emise, které mají podle JEJICH techničáku splňovat bych nechal vyřadit z provozu a je jedno co se do toho tankuje dokud to majitel nenapraví. Ovšem ty co jsou v pořádku bych nechal ať jezdí dokud se to i majiteli nebude zdát moc staré, protože když si něco kupuju tak u toho bývá doba do kdy by se to mělo spotřebovat, ale u auta nic takového ani jiná omezení nebylo, když jsem ho kupoval :-!
17. 5. 2017 21:43
Re: Diesel
Spíš jsme nejeli dost po rovině. Tam by mě to natřel, mám maximálku 156 km/h. Ale v zatáčkách neměl šanci zase on, zrychlení i3 z nuly do 60 km/h se moc aut nevyrovná. Ale hulilo mu to fakt hnusně a smrdělo to ještě hůř.
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2017 22:31
tak volvo s dizlom
si popravde neviem ani predstavit .. podobne ani mazdu bmw subaru alfu a ine podobne kusky... v pracovnej L200 alebo Navare dizel naprosto chapem a nemam nic proti... ale v beznom osobaku je dizel za mna absolutne neprijatelna motorizacia ... chcelo by to konecne uz nejaky poriadny benzinovy V6 alebo V8 od volva... pride mi ze uz nie je na co cakat... tak ked uz dizlom zamavaju... snad im uz konecne ostane viac casu na poriadne benziny .. :yes:

PS: deje sa presne to co sme tu uz viaceri pisali .. ze dizle uz budu vsade postupne nahradzovane benzinovymi hybridmi ... a cim skor tym lepsie :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - speedfred
18. 5. 2017 02:40
Re: tak volvo s dizlom
ja mam ale pocit,ze ty si v poriadnom dízlaku ani ešte nešiel. Keď to v nejakom normálnom aute vyskúšať tak potom daj referenciu.
18. 5. 2017 06:13
Re: tak volvo s dizlom
Asi tak :-)
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2017 06:52
Re: tak volvo s dizlom
Tomu se říká utopický automobilismus. SUV v benzínu nemá v Evropě šanci.
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2017 07:08
Re: tak volvo s dizlom
Proč by nemělo?
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 08:59
Re: tak volvo s dizlom
Ale bude mít.

A má, jezdí jich tu dost.

Třeba všechny americké SUV značek jako Ford, Chevrolet, GMC, Dodge, Cadillac a i spousty Jeepů. Pravda někdo to má předělané na LPG či CNG.

Občas vidím i benzínové SUV od Mercedesu či BMW a Porsche.
18. 5. 2017 09:10
Re: tak volvo s dizlom
Když nebude na výběr, tak se to bude kupovat. Možná část zákazníků odpadne, ale pochybuji, že by vystřízlivěli všichni.
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2017 10:19
Re: tak volvo s dizlom
Já hlavně koukám, jak všichni zapomínají, že to nebudou čisté benzíny, ale elektrobenzíny. Tedy nižší spotřeba, nižší náklady na provoz, cena srovnatelná s dieselem, kultura chodu motoru lepší, dynamika srovnatelná nebo lepší...
Bohužel, v zaostalé EU to prvně musí udělat Volkswagen, aby to bylo to správné řešení...
18. 5. 2017 14:27
Re: tak volvo s dizlom
O tom to není. Udělá to více automobilek a v krátkém sledu. Mluví se o tom už dlouho jako o nevyhnutelnosti pro splnění budoucích cílů pro průměrnou spotřebu, ale samozřejmě to odkládají, jak to jde. Na tu zeď pravděpodobně narazí více automobilek prakticky ve stejnou dobu. Jestli bude první VW, nebo ho třeba o tři měsíce předběhne Daimler, je celkem jedno. Stejně tak je celkem jedno, jestli to začne 2018, nebo 2019.

Pochybuji, že by třeba VW o čtyři roky předběhl konkurenci. Pravda, neberu v úvahu, jak daleko je kdo v plnění cílů, jakou má rezervu. Třeba Honda na tom byla myslím mizerně. I tak, dalo by se čekat, že v roce 2020 bude mít jednodušší, levnější "ne-plug-in" hybridy většina. Jak jsem napsal, půjde to pak rychle. Uvidíme. Možná těch 95 g/km nakonec dají i bez toho.
Avatar - dochtor
18. 5. 2017 14:41
Re: tak volvo s dizlom
:yes: Podpisujem v plnom rozsahu :yes:
Najmä globálni hráči (nemyslím len veľkí ale skôr celosvetoví) ako sú Toyota, Volvo, Ford... pôjdu príkladom.
D3 a vlastne aj VW si ešte chvíľu môžu na európskom piesočku chrochtať dieslom.
18. 5. 2017 10:00
Re: tak volvo s dizlom
ja budu potrebovat ctyrkolku se zvysenym podvozkem na rozvoz deti do skoly, pripadne na nejakej kratsi vylet, ale rozhodne ne na normalni cestovani. tedy nejaky suv (nejsem jejich privrzencem), nebo auto typu oct scout, ktery by mohlo i zastat auto na normalni cestovani.
a tedy vzhledem k provozu - denne 10x startovat a popojet 1-5km je naftak uplne mimo misu (a to bez ohledu na moji averzi k naftakum) a benzinak je jednoznacna volba.
zrovna vcera sem videl tiguana 2.0tsi...

znamej na popojizdeni do prace (5km tam, 5km zpet) v loni koupil naftovyho superba 140kw a nedavno sem s nim mluvil a rikal dobry, jen se mu porad regeneruje filtr. kolik ten filtr asi vydrzi?? on je typickej clovek, pro kteryho je naftak modla. pritom ujede tak 10tis km rocne
18. 5. 2017 12:06
Re: tak volvo s dizlom
Tvoj známy si kúpil auto s nezmyselným motorom pre jeho účel, čo automaticky neplatí generálne aj u ostatných....