Re: NA DÍZLPOPELNICI PRO DÍZLPRASATA UŽ NENÍ CO ZKOUMAT
jj
ČÍŇANI CO VLASTNÍ VOLVO STAVÍ V ČÍNĚ MEGABATERKÁRKU FABRIKU O KTERÝ SE VÁM ČESKÝM [odkaz] DÍZLUPŠOUKLINÁM [odkaz] ANI NESNÍ >:D
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Re: NA DÍZLPOPELNICI PRO DÍZLPRASATA UŽ NENÍ CO ZKOUMAT
Všem normálním lidem a těm ostatním zatnou tipec země a města co se chystaj diesly výrazně zdražit, navíc vývoj nových dieslů bude tak drahý, že se to do Fabie a Oktávky a podobně velkých aut nikdy nemůže rentovat nebo to bude tak drahé, že to nikdo nekoupí. Doba dieslů skončila :-)
:yes: včera bylo pozdě, ale alespoň teď. Ze značek, které diesely škrtnout nemůžou nejlépe vyjde VW - náklady se rozpustí do celého modelového spektra vč. užitkáčů, Ford to také zvládne asi v pohodě, i když cenové zvýhodnění Ecoboostů je masivní.
Jinak je škoda, že budoucnost nepřeje LPG z důvodu masového rozšíření zážehových přímovstřikových motorů.
Jak se ti můžou rozpustit náklady ve spektru, když nemůžeš motor z golfa použít do Transporteru?
Ten vývoj moderních dieslů podle moderních směrnic a předpisů bude tak drahý, že by dieslový golf 1,6 stál tak 650-750 000 v prostřední výbavě. To si nikdo nekoupí >:D
Vždy jsem ten výraz o traktorech bral jen názorně, ale jak Němci zavedou troleje na dálnicích pro kamiony, tak už to skutečně bude jen o traktorech. Přestože New Holland experimentuje s CNG, stejně si to nějak neumím představit, když traktor oře třeba 10 hodin na plný výkon - jak velká by ta nádrž musela být? >:D
Já si dokážu představit ledasco, ale považ, že u kamionu vystačí nádrž CNG se stejnými zástavbovými rozměry jako ta na naftu zhruba na třetinu vzdálenosti, to samé vidím u traktorů. Možná bude plyn ještě víc stlačený, nebo už rovnou LNG?
Viděl jsem akorát ohyzdnosti, zlatá nafta a u traktorů nějaké větší emise snad tolik nevadí, stejně jezdí v širé planině.
Nmeci zadne troleje nad dalnici nezavedou, je to jen vystrel do tmy od Siemensu aby ukazali ze neco delaj kdys na to berou ty dotace, ve finale budou spise indukcni civky pod asfaltem/betonem pro veskera OLEV vozidla, a ne jen pro kamiony, osttane vsichni zainteresovani vyrobci kteri se nejak podileji na tech trolejich, tak pripravuji i indukcni nabijeni za jizdy prave pro OLEV
cela republika je protkana dratama vysokeho napeti kde je vpodstate elektricke pole i desitky cm az metru bez regulace, ve mestech mas draty troleji jen par metru od oken a na vsech techto dratech se do nekolika metru daji merit extra nadlimitni mG
jak BMW, tak Mercedes, tak Kaist ktere se indukci zabejvaj jiz prez 10 let maj u indukcnich regulovanych civek celekm razentni pokroky a jsou schopne na vzdalenost az 40cm prenest az 100kW, podle nastaveni samozrejme i mene, a do dalsich 5 cm jiz neni meritelna zadna vyssi hodnota mG nez jaka je obvykla z elektrickeho ruchu treba ve mestech :-)
mimochodem i od obycejne zasuvky nebo z ni vyvedene prodluzovacky je zvysena hodnota mG az do vzdalenosti cca 1 metru ;-) u v CR celkem bezneho rozvodu 22kV se pohybuji nadlimitni hodnoty mG do cca 40 metru, u 400kV je to pak az 250 metru :-!
mnohem vetsi paseku na zdravi zivich tvoru tedy i lidi nadelj vsechny ostatni ruchy a elektromagneticka pole od vseho mozneho, od wifin az po rozvody elektriny
Tenhle web neunese, co bych ti chtěl napsat. A tak jen s klidem znovu konstatuji, že sázka na zážehové motory je z důvodu jejich nízké energetické účinnosti zcela chybná. :-!
a skutek tak nějak utek. V samotném článku je uvedeno, že v Evropě Volvo prodává 90% SUV v dieselu, 2 roky po aféře "Dieselgate", co k tomu dodat... boj výrobců aut proti dieselům mi ze všeho nejvíc připomíná boj politiků proti korupci >:-[]
Pokud by někdo chtěl problém "diesel" řešit opravdu seriózně, musel by se v první řadě zaměřit na nákladní dopravu (dálnice) + lehká užitková vozidla (město) a ne hulákat, že za zničení planety je odpovědná žena, která odveze do školky dítě v dieselovém X5 nebo Range Roveru.
Súhlas.
Zároveň ale platí, že keby sa im to oplatilo, budú vyvíjať ďalej. Oni sa ale rozhodli, že NEBUDÚ.
Debata nie je o zničenej planéte ale o peniazoch.
Volvo už nikdy nebude v diesloch tam, kde bolo pred pár rokmi. To je jednoducho fakt :-!
Ještě bych pochopil ta lehká užitková ve městě, ale kamiony na dálnici? Budeš si došlapovat na ten nejefektivnější druh silniční dopravy a navíc na dálnicích, kde lidem těžko smrdí pod okny? Osobní auta v EU spotřebují víc paliva než ta nákladní (mám takový pocit, že to bylo něco jako dvojnásobek oproti těžkým a lehkým nákladním dohromady), co si vzpomínám na statistiky. Osobní auta budou těžko "čistější" (dvojnásobná spotřeba jim tedy určitě zajistí majoritní podíl na znečištění ze silniční dopravy). A víc nám vadí emise ve městech. Poloprázdné osobní auto pak bude méně efektivní, větší mrhání. Osobní auto na tom nemusí být tak mizerně, ale musí být obsazené. Tak buď rád, že to "seriózně" neřeší, jinak by ti také mohli zakázat jízdu s poloprázdným autem. :-)
Hlavně to chce zapojit logiku, jeden kamion cestou z Budapešti do Mnichova spotřebuje za jeden den asi tolik nafty, která té zmíněné X5 při cestě s dětma do školky a do nákupního centra stačí na 2 roky. Jasně, efektivita takového provozu X5 V6 diesel je hrozivá, ale jeho globální škodlivost naprosto zanedbatelná.
Kolik proti takové X5 najezdí třeba v Praze naftové Vito nebo Transporter ve službách firem jako je rohlik.cz?? A říká někdo, že by naftové dodávky měl někdo zakázat nebo nahradit hybridními nebo elektro?
Vtipálku, to dieslové třílitrové SUV v pražských kolonách jezdí tak za 12-16 litrů dle stylu jízdy.
Kamion žere 30 na sto a z budapešti do Mnichova je to 660 km. Těch 200 litrů teda mamině se SUV vystačí v pražském provozu tak s bídou na 2 000 km, reálně tak na 1700 a bude ráda. To by musela to dítě vozít do školky denně tak 3-4 km tam a 3-4 zpět a na to si dieslové SUV může koupit jen magor :-)
No jo, logika. Problém je, že to není jeden kamion a jedna maminka. Makroskopická čísla mluví celkem jasně. Nejenže v rámci silniční dopravy spotřebují většinu paliv, takže musí kumulativně ujet větší vzdálenost a těžko při tom nevytvoří i většinu znečištění, také jsou využívána neefektivně = je tu prostor pro významné zlepšení prostým zlepšením využití. Jen letadla mají větší spotřebu na přepravu jednoho člověka, ale při mnohem, mnohem větší rychlosti. S tím se samozřejmě těžko něco dělá, politici si jen tak netroufnou omezovat, jak smíš s autem jezdit. Ale je zřejmé, že je to ohromná díra. Jedno osobní auto není problém, ale my jich máme 240 milionů, nebo kolik.
Samozřejmě, značnou část budou dělat firemní auta a EU třeba měla (asi stále má, nesleduji to) v plánu došlápnout si na firemní osobní auta, specificky na soukromé jízdy, protože si myslí, lidé se služebním autem jezdí soukromě víc než lidé, kteří mají jen soukromé.
Proč si myslíš, že se ty zákazy nebudou týkat nákladních aut? Ze začátku pravděpodobně alespoň v některých městech budou výjimky. Ale delšího trvání budou mít tak u záchranné služby atp. Pokud to oznámí s dostatečným předstihem, tak velcí hráči přezbrojí například na CNG. Jakmile nebude hrozit, že by v obchodech bylo prázdno, tak nebudou mít takový problém ty menší hodit přes palubu. Podívej se někdy, co ve městech jezdí. Vidíš dodávku za dodávkou, nebo osobní auto za osobním autem?
No Praha už začla prostřednictvím radnice brojit proti SUV >:D >:D Zatímco automobilky cpou do lidí aby si to koupili, že je to to nej co můžeš mít (pro ně, protože na tom mají větší zisk)
zastavilo vývoj dieslov, keď hodilo cez palubu svoj päťvalec :-)
Momentálne majú v ponuke fakticky jediný motor, takže to naozaj nie je nič nové.
Ku cti im ale slúži, že sa nenechali zatlačiť do nejakých prťavých trojvalcov :yes:
Volvo, Číňani, by to moc chtěli, ale potom by Volvo v Evropě skončilo a prodeje v Číně a v USA že by to vynahradily? Možná ano a potom by to dávalo smysl. A nebo Volvo made in Chia.
Jinak je to rituální sebevražda, zákazníci přejdou k německé D3, ti tedy určitě nekončí.
Volvo z tohto vlaku jednoducho vystúpilo. Možno robí chybu, možno nie. Je to strategické rozhodnutie.
Jasné, D3 ide ďalej :yes:
Trojvalcový chrchlák, prípadne niečo od Renaultu ?
Nevystoupilo, říkat něco takového v roce 2017 je hloupé a nadbytečné.
Motor Volva disponuje nejmodernější common rail technologií i-ART.
Není co modernizovat, tak řekli že nebudou ale pravda je že nemusí.
Současné dieselové motory jsou již tak dokonalé že není co vyvíjet a je třeba pracovat pouze na systému likvidace škodlivých emisí.
K tomu vede mnoho cest:
vyhřívání katalyzátoru
předřazení katalyzátoru a jeho přiblížení vývodům z motoru
48 V systém, motor odlehčující spalovacímu motoru ve vysokém zatížení
... a další
je mnoho cest jak vylepšit spalovací motor (diesel i benzín)
platí že diesel bere o 1,5 litrů méně než benzín
jen v 1 zemi v Evropě je nafta dražší než benzín - tak je to nastaveno, vychází to z množství vyráběné nafty (70%) a benzínu (30%) v rafineriích - prostě nafta je na výrobu levnější. (V Evropě)
Je to tedy složitější než se na první pohled zdá - a Volvo nemůže externí podmínky změnit. A protože prodeje hybridů a EV se zvyšují příšerně pomalu, není zde jiné řešení než částečná elektrifikace a hybridizace (mild hybridy). Potom se možná ukáže že mild diesel hybrid je na výrobu levnější než full benzín hybrid.
Toyota take proda v EU jiz pulku svych aut jako hybrodnich, takze nafta ma u Toyoty mozna celosvetove i mene nez 20% zastoupeni, a taky to zvladaj a drzi se u spice mezi automobilkama, jedinej trh kde diesel nejak boduje je Evropa, a kdys je proti ni alternativa, tak to spousta lidi neresi a tu eletrnativu klidne berou ;-)
Volvo dela dobre, bez dieselu prijde jen o minimum zakazniku a soucasne nove modely jim doslova trhaj rekordy v prodejich, a nemalou merou se na to podili hybridni T8
budou nuceni končit mimo modely nad 800-1 mega to nebudou díky vysokým nákladům na vývoj schopni anbídnout za slušné peníze a Polo za 500 a golf za 750 si nikdo nekoupí :-)
Jinak dobré zprávy pro Cadillac - projekt dieslové motory pro EU si můžou škrtnout, takže stačí dobudovat dealerskou a servisní sít :-)
Evropa, jako vždy jde nějak naopak.
Amerika, pomalu, ale jistě podléhá kouzlu dieselů.
Land Rover Discovery model 2017
Chevrolet Equinox
Chevrolet Cruze
Chevrolet Colorado
GMC Terrain Denali
Mazda 6
Mazda CX-5
VW Golf comeback
VW Jetta comeback
VW Passat comeback
Ford F150
RAM 1500
GMC Canyon
BMW 3
BMW 5
BMW X5
Jaguar - většina modelů do roku 2018
Re: Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
"kouzlu dieselů"
> kouzlu
> dieselů
mfw >:D
To už by ma zaujímalo, v čom je to "kouzlo". Iste, Ada by na to povedal zrejme niečo ako "až se v tom převezeš, pochopíš, bla, bla, bla..."
A čo sa týka Vášho príspevku vyššie: "platí že diesel bere o 1,5 litrů méně než benzín" - až o 1,5 litra?!?! No to je naozaj na posranie.
Re: Seznam na trh nově uváděných dieselů v USA ...
jasne comeback >:D jo komeback jen v tom ze k VW se postupne pridaj i dalsi automobilky s dieselama a budou si je pekne proverovat tak jako VW, Amerika kouzlu dieselu opravdu nepodleha, to jen ty podlehas tem tvejm bludum stale vic a vic ;-) ty us ses dostal do faze ze tem lzim co siris sam veris a vybudoval sis okolo sebe nejakou bublinu s tvoji pravdou
Tam jim ty elektrické krámy rádi koupí.. >:-[]
Volvo si k prémii nemůže ani čuchnout , 6 válcové motory nemá a mít nebude.
Tragedie při jejich cenách.. :no:
Ale chápu , že automoblika , jenž zkrachovala , na vývoj motorů ty peníze pro EU nemá a čínské peníze do Evropy cpát nechtějí.
Volkswagen s v tomto ohledu musí snažit kvůli Dieselgate. Ten na jedné straně koncern připravil o velké peníze, na straně druhé u některých vyvolal pomalu až anti-dieselovou hysterii, zvláště na politické úrovni. Neustále se tedy mluví o konci „producentů sazí“ či alespoň zakázání jejich vjezdu do center metropolí. Ve Vídni se ovšem diesely dočkaly nemalé podpory, a to přímo od prezidenta sympozia.
Jméno Dr. Hanse Petera Lenze vám nejspíše nic neřekne, jeho slova byste proto mohli brát na lehkou váhu. Než se k nim tedy dostaneme, v rychlosti si jej představíme. Jde o německého technika, který byl v letech 1974 až 2002 ředitelem Institutu pro spalovací motory a automobilové technologie, jenž spadá pod vídeňskou Technickou univerzitu. Zároveň je znám pracemi na téma katalyzátorů.
Již v roce 1992 získal první ocenění ÄRBO za přínos v rámci ochrany životního prostředí, v roce 2009 byl pro změnu oceněn motoristickými novináři. Pokaždé přitom měla udělená trofej spojitost s automobilovými technologiemi a především pohonnými jednotkami. Není tak vlastně překvapivé, že je zakladatelem a šéfem Vídeňského motorového sympozia - stoprocentně ví, o čem mluví.
Ve Vídni na adresu zmiňovaných zákazů vjezdu pro dieselová auta uvedl, že „tyto vládní kroky musí být vyzpytatelné. Pokud si tedy někdo před rokem v dobré víře koupil auto s dieselovým motorem splňujícím všechny normy, stát by mu neměl zakazovat jízdu v určitých oblastech.“ Tím Lenz udeřil hřebíček na hlavičku, neboť před kauzou Dieselgate byly nálady dokonce přesně opačné - politici motoristy do nákupu dieselů naopak tlačili kvůli nižší spotřebě a tedy i nižším emisím CO2.
V souvislosti se skandálem VW se ale náhle začaly více skloňovat emise NOx, přičemž všichni lidé s alespoň špetkou rozumu již dávno věděli, že právě tyto látky produkují dieselové motory především. Politici však náhle procitli až před necelými dvěma lety. Nyní proto daleko více bojují za příchod hybridních a elektrických agregátů, stejně jako se snaží zasadit o změnu norem měření.
„Dieselový motor přitom může být stejně čistý jako agregát pracující na bázi Ottova cyklu a v rámci spotřeby navíc daleko úspornější. Míře jeho benefitů nelze konkurovat a u těžkých vozidel je zcela nepostradatelný,“ mluví dále v pozitivech Lenz. Je ale třeba dodávat, že hovoří o nových „čistých dieselech“, jakkoliv zrovna toto spojení si kvůli VW nezískalo zrovna pozitivní vnímání.
Dle Lenze je třeba, aby automobilové odvětví přešlo na efektivní a životnímu prostředí ohleduplnější jednotky, co nejdříve to půjde. Tento přechod ovšem nesmí být učiněn na základě všeobecné hysterie. Podstatná je evoluce všech kroků. „Nejdříve totiž lidé byli k dieselům vábeni přes nízké zdanění, jež mělo souvislost s nízkými emisemi CO2. A teď je někdo chce náhle zakázat,“ říká dále Lenz.
Dle něj bychom proto nyní měli sebrat odvahu a všemi legálními prostředky bojovat proti jakýmkoli zákazům řízení. „Takové zákazy nebo omezení týkající se osobních automobilů s dieselovými motory představují porušení práv garantovaných ústavou,” uzavřel Lenz svůj projev ve Vídni. A i když nejsme zrovna fanoušky dieselů až do roztrhání těla, pod Lenzova slova bychom se klidně podepsali - politici přece nemohou určovat pravidla podle toho, kam zrovna fouká vítr a omezovat používání auta, do jehož koupě vás ještě předloni tlačili...
Jen ve stručnosti: "Pokud si tedy někdo před rokem v dobré víře koupil auto s dieselovým motorem splňujícím všechny normy, stát by mu neměl zakazovat jízdu v určitých oblastech". To tedy nechápu proč ne... Je to stejné, jako bych se rozčiloval, že jsem si vloni koupil auto a teď na náměstí zavedli pěší zónu a já se tam nedostanu >:D
Na tuhle hysterii, která se zvedla po dieselgate, jsem už alergický. Ano, je dobře, že po dlouhých letech si někdo všiml problematiky nerealistických emisí nebo třeba slepého protlačování CO2-friendly modelů. Ale že si dnes kdejaká hloupá slepice, která ani netuší jak motor funguje, dělá z honu na diesely součást předvolební kampaně, to už je směšné. Taky mě fascinuje, že ačkoli pět článků ročně o limity překračujících dieselech různých značek vychází snad i v Blesku, najít měření emisí moderních benzínových motorů je takřka nadlidský úkol...
u benzinaku zadnej problem neni, tak o cem by blesk psal??
sazi sice vic nez u naftaku, ale podle stavajici euro 6b v limitu.
a jedovaty oxidy dusiku pod laboratornim limitem i v realu.
nedavno sem cet clanek, kde se chlubili, jak upravou srazili u VW jedy NOx na polovinu puvodni hodnoty, pricemz ale benzinovej limit je 6x nizsi a benziny jezdi hluboko pod tim limitem.
tak co chces resit, kdyz benziny limity evidentne plni na rozdil od naftaku??
co cekas, právě proto, že ti lidi u vedení netušili, jak motory fungují, nedocházelo jim, že diesel už z principu nikdy nemůže dosáhnout takové čistoty spalování, jako benzín.
Díky dieselgate si to uvědomili i největší tupci, a ti největší tupci jsou nejvíc vidět.
Je ale pravda, že nízkoemisní zóny a podobné kraviny jsou zbytečné. Stačilo by srovnat spotřební daně, trh by si to pak srovnal sám... Současná situace je jen důsledek toho, že nafta je poměrně výrazně zvýhodňována na všech evropských trzích a tím pádem si lidi kupují diesely i na pocukávání po městě.
V Americe se toho najezdí mnohem více, ale díky levnějšímu palivu se ujala jen v těžkých strojích, kde má taky smysl
typický článek překrucující fakta, pan Samuelsson měl rozhovor, ze kterého byly vytrženy z kontextu některé věty a Volvo vydalo následně toto prohlášení
However, a Volvo spokesman said on Wednesday that Samuelsson had been discussing options rather than a firm plan to stop the further development of diesel engines.
A Samuelsson dodal:
Samuelsson later said in a statement emailed to Reuters he believed diesel would still play a crucial role in the next years in helping the company meet targets to reduce emissions of carbon dioxide, being more fuel-efficient than petrol engines.
Jinak řečeno, Volvo, které je nejzávislejší na dieselech za všech evropských značek, jeho benzíny a hybridy nikdo v Evropě nekupuje, si prostě nemůže podříznout větev na které sedí.
Holt asi všechny benzíny v XC90 skoupili lidé ve tvém městě, v dubnu se podle SDA v ČR prodalo 59 XC90 z toho 53ks v dieselu, 5ks v benalu a 1ks hybrid (tedy T8). Od začátku roku se prodaly 2ks T8, slovy dvě, takže jestli je často potkáváš tak buď máš a) vlčí mhu nebo b) jedna a ta samá kolem tebe jezdí dokola.
V Evropě prodává Volvo 92% produkce v naftě, takže jestli tam české firmy kupují auta a tahají je do ČR tak to bude stále v poměru benzín:nafta zhruba 1:9. V kterém evropském státě jsou Volva levnější než v ČR, že se vyplatí je kupovat tam?
nemam potrebu lhat ohledne elektromobility, ve spouste veci elektromobilitu i krytizuju, treba dotace na ni jsou podle me nesmysl, vim ze se jiz nezadrzitelne rozsiruje, prave spise uzivatele jako WinDiesel a Barrichello maj potrebu si vymejslet asi v obavach ze za par let si neporidej to co maj vysnene, jejich smulou je ze s tim nic nenadelaj, takze lzou a vymejslej si zcela zvytecne :-!
Aby ses nespletl http:/xxx.autoforum.xx/zajimavosti/tesla… />Tesle klesl rating, vypustí testovací fáze......aby se jim ten domeček z karet rychle nezhroutil
bez Tesly by to slo jen pomaleji, ale slo by to taky, ostatne Tesla nema prvni seriobe BEV, to zaridili jinci automobilky, Mitsubishi v roce 2009 s modelem i-MiEV a Nissan v 2010 s Leafem, v soucasnosti je daleko rekl bych hlavne BMW kteremu se divize i celkem slusne rozjela a Renault se Zoe ma taky uspech :-) ostudu ted dela hlavne GM s Boltem kdy naslibovali vetsi vyrobu nez ted pokrejvaj a to auto je beznadejne vyprodane na vice nez rok
T8 tu jezdi stopro dve, potkavam bilou firmy ABB neb ma na bocich a vzadu cervene logo ABB, a druhou takovou do temne modra, ktera parkuje kousek od meho bydliste
[odkaz]
"From today's perspective, we will not develop any more new generation diesel engines," Samuelsson told German's Frankfurter Allgemeine Zeitung in an interview.
Dneska se mi jeden týpek s načipovanou Fabií RS TDi pokoušel dokazovat, jak mu to jede. Hulilo mu to jak z lokomotivy a přesto mi neměl šanci v i3 ujet... :-) Asi byl dost nasranej >:D
asi jste nejeli dost daleko >:D Načipovaná auta, která nesplňují emise, které mají podle JEJICH techničáku splňovat bych nechal vyřadit z provozu a je jedno co se do toho tankuje dokud to majitel nenapraví. Ovšem ty co jsou v pořádku bych nechal ať jezdí dokud se to i majiteli nebude zdát moc staré, protože když si něco kupuju tak u toho bývá doba do kdy by se to mělo spotřebovat, ale u auta nic takového ani jiná omezení nebylo, když jsem ho kupoval :-!
Spíš jsme nejeli dost po rovině. Tam by mě to natřel, mám maximálku 156 km/h. Ale v zatáčkách neměl šanci zase on, zrychlení i3 z nuly do 60 km/h se moc aut nevyrovná. Ale hulilo mu to fakt hnusně a smrdělo to ještě hůř.
si popravde neviem ani predstavit .. podobne ani mazdu bmw subaru alfu a ine podobne kusky... v pracovnej L200 alebo Navare dizel naprosto chapem a nemam nic proti... ale v beznom osobaku je dizel za mna absolutne neprijatelna motorizacia ... chcelo by to konecne uz nejaky poriadny benzinovy V6 alebo V8 od volva... pride mi ze uz nie je na co cakat... tak ked uz dizlom zamavaju... snad im uz konecne ostane viac casu na poriadne benziny .. :yes:
PS: deje sa presne to co sme tu uz viaceri pisali .. ze dizle uz budu vsade postupne nahradzovane benzinovymi hybridmi ... a cim skor tym lepsie :yes:
Já hlavně koukám, jak všichni zapomínají, že to nebudou čisté benzíny, ale elektrobenzíny. Tedy nižší spotřeba, nižší náklady na provoz, cena srovnatelná s dieselem, kultura chodu motoru lepší, dynamika srovnatelná nebo lepší...
Bohužel, v zaostalé EU to prvně musí udělat Volkswagen, aby to bylo to správné řešení...
O tom to není. Udělá to více automobilek a v krátkém sledu. Mluví se o tom už dlouho jako o nevyhnutelnosti pro splnění budoucích cílů pro průměrnou spotřebu, ale samozřejmě to odkládají, jak to jde. Na tu zeď pravděpodobně narazí více automobilek prakticky ve stejnou dobu. Jestli bude první VW, nebo ho třeba o tři měsíce předběhne Daimler, je celkem jedno. Stejně tak je celkem jedno, jestli to začne 2018, nebo 2019.
Pochybuji, že by třeba VW o čtyři roky předběhl konkurenci. Pravda, neberu v úvahu, jak daleko je kdo v plnění cílů, jakou má rezervu. Třeba Honda na tom byla myslím mizerně. I tak, dalo by se čekat, že v roce 2020 bude mít jednodušší, levnější "ne-plug-in" hybridy většina. Jak jsem napsal, půjde to pak rychle. Uvidíme. Možná těch 95 g/km nakonec dají i bez toho.
:yes: Podpisujem v plnom rozsahu :yes:
Najmä globálni hráči (nemyslím len veľkí ale skôr celosvetoví) ako sú Toyota, Volvo, Ford... pôjdu príkladom.
D3 a vlastne aj VW si ešte chvíľu môžu na európskom piesočku chrochtať dieslom.
ja budu potrebovat ctyrkolku se zvysenym podvozkem na rozvoz deti do skoly, pripadne na nejakej kratsi vylet, ale rozhodne ne na normalni cestovani. tedy nejaky suv (nejsem jejich privrzencem), nebo auto typu oct scout, ktery by mohlo i zastat auto na normalni cestovani.
a tedy vzhledem k provozu - denne 10x startovat a popojet 1-5km je naftak uplne mimo misu (a to bez ohledu na moji averzi k naftakum) a benzinak je jednoznacna volba.
zrovna vcera sem videl tiguana 2.0tsi...
znamej na popojizdeni do prace (5km tam, 5km zpet) v loni koupil naftovyho superba 140kw a nedavno sem s nim mluvil a rikal dobry, jen se mu porad regeneruje filtr. kolik ten filtr asi vydrzi?? on je typickej clovek, pro kteryho je naftak modla. pritom ujede tak 10tis km rocne