Volvo zvažuje výrobu v USA
Severoamerický trh představoval pro Volvo po dlouhá léta největší a nejjistější odbytiště nových vozů, ale v loňském roce zde švédské značce klesly prodeje na 56.371 automobilů, což je o 7,9 procent méně než za rok 2013.
Volvo se snaží pokles prodejů ve Spojených státech amerických zastavit a naopak dosáhnout jejich zvýšení. Vedle uvedení nových modelů může k tomuto cíli přispět i nový výrobní podnik švédské značky na území USA.
Podle Financial Times v současnosti vedení automobilky Volvo jedná s vládami několika severoamerických států, mezi nimiž jsou i zástupci Kentucky, Severní i Jižní Karolíny, o možných pobídkách pro výstavbu nového výrobního podniku, v němž vzniknou nová pracovní místa pro zdejší obyvatele.
Vedle poklesu na severoamerickém trhu pak Volvo zaznamenalo v loňském roce naopak výrazný nárůst prodejů v Číně o 32,8 % na 81.221 nových vozů. Za tímto pozitivním výsledkem stojí vedle rozšíření nabídky i výroba vybraných modelů ve čtyřech továrnách.
Vozy vyrobené v Číně mohou putovat i mimo zdejší trh a již dříve bylo uvedeno, že například na severoamerický trh odtud zamíří model S60L, který byl vyvinut přímo pro čínský trh.